worm_91 Opublikowano 2 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2011 Wiesz co sam kupiłem Sti w tym tygodniu:D ,rowniez w zeszłym tygodniu rozmawiałem z włascicielem w/w sti ,ktos tam wczesinej wspomniał o tłokach CP rozne rzeczy o nich piszą :/ czy sie nadaja do codziennej jazdy czy nie itp. ze sie tłuką jak cholera wlasciciel potwierdził "piston slap" co jeszcze na pewno gajgerki z A.G mocno budżetowe :/(nie dokładne) nie byłem nie ogladałem od zakucia zrobił 10tyś duzo nie duzo do zrobienia pare uszczelek ogolnie nic strasznego ale nie weryfikowałem tego mozesz jeszcze zadzwonic do nie -aso gdzie go robili i rozeznać ,gdzie sprawdzic ja sprawdzałem wlasnie nie w aso 2h dodatkowo byłem w dwóch nie zależnych warsztatach sprawdzić zbieżność że wszystko jest ok z autem (szukałem juz po typowej usterce ze tak powiem poprawione hehe) z jak najmniejszym przebiegiem po remoncie Powodzenia Pzdr p.s. mam tez pare fotek na mejlu nadesłanych od własciciela w/w sti ,jak co PW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carlos-wrx Opublikowano 2 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2011 przy kuciźnie CP trzeba dość dokładnie pilnować poziomu oleju... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mr White Opublikowano 2 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2011 Kuty czy nie kuty olej i tak trzeba systematycznie sprawdzać. Boxery to lubią. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carlos-wrx Opublikowano 2 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2011 kucizna ma duży wpływ na konsumpcję oleju... ...dobrze że my tu sobie pitu pitu o oleju, mała doleweczka i u mnie nie zaszkodziła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 2 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2011 Czyli boxer jak właściciel,zawsze ma lekko nie dolane? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrecki80 Opublikowano 3 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2011 Jest "mały problem" jak dobrze pamiętam (ale jeszcze sprawdzę) właściciel w/w subaru nie ma udokumentowanego zakucia silnika itd., ponieważ części załatwiał "po znajomości w lepszej cenie" :? ciekawe może chociaż robocizna będzie udokumentowana w czteryturbo : Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carlos-wrx Opublikowano 3 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2011 ciekawe może chociaż robocizna będzie udokumentowana w czteryturbo : na pewno - jeśli samochód był u Nich, wszystko będa mieli odnotowane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrecki80 Opublikowano 4 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2011 Koledzy mam pytanko jako nowicjusz przyszłego STI .Jak najlepiej dbać o takie auto w życiu codziennym? ( np."10 przykazań" )Chodzi mi o eksploatacje i obsługę:silnik,turbina,napędy,hamulce itd. Po prostu chodzi o poprawność użytkowania auta na co dzień :?: żeby długo mi służyło. Ponieważ dotychczas inne moje auta były bardzo zadbane i obchodzone się jak z jajkiem aż do przesady. Dlatego te kolejne auto tak samo chciałbym traktować :!: :!: :!: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carlos-wrx Opublikowano 4 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2011 1. dobierz olej do swojego stylu jazdy 2. wymieniaj go max co 10kkm 3. kontroluj poziom oleju dość często - obserwuj sposób w jaki zmienia się jego stan, lub też nie 3. nie dajemy "ognia", zanim olej w napędach i silniku nie złapie optymalnej temp. 4. chłodzimy turbo po mocniejszej jeździe 5. nie drutujemy - oszczędności to najlepszy sposób aby zapłacić dwa razy 6. nie kombinujemy z blow-offami i stożami - jak to ktoś dobrze powiedział, bardziej to usterka aniżeli modyfikacja 7.hamulce - dobra tarcza , dobry klocek - jak najdalej od zestawów tuningowych , wiercono-żłobionych 8. uczymy się auta - posiadania sti-aja nie czyni Cię od razu kierowcą rajdowym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrecki80 Opublikowano 4 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2011 Dziękuje Szefie za pierwsze wskazówki . Cały też czytam forum techniczne żeby poznać te autko bardzo dobrze i nie mieć problemów przy zakupie(trafić na dobry egzemplarz) Dzięki forum poznaje auto strony technicznej.Poznaję budowę i obsługę (trochę mnie to wszystko przerażą-żeby mnie nie przerosło finansowo :? ) Wyrabiam sobie również zdanie jakim autem się najlepiej interesować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carlos-wrx Opublikowano 4 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2011 ...z drugiej strony, możesz przestrzegać wszystkich zasad świata, a i tak nikt nie da Ci gwarancji, że coś nie klęknie - taki urok auta... szczególnie 2,5l... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrecki80 Opublikowano 17 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2011 No właśnie to mnie najbardziej w tym aucie martwi i najgorszy problem to to że interesuje mnie model 2006-2007 z silnikiem 2.5. :? bo innego silnika chyba nie ma w tym modelu na rynku. -- So gru 17, 2011 7:13 am -- Czy możecie się podzielić swoim doświadczeniem na temat WRX 230 KM a STI ok 300KM jaka jest różnica w jeżdzie i w eksploatacji? :?: Zastanawiam się też nad WRX... :? Zaznaczam że nie szukam auta do upalania itp tylko do jazdy codziennej okazjonalnej.Kurcze tak sobie myśle ze 230KM to trochę mało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 17 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2011 Piotrecki80, odpowiem Ci, jako człowiek, który od ponad trzech lat grubo dłubie subaraka i doszedł do wersji mocno zdłubanej, która - według moich informacji (podważanych co prawda przez zwolenników innego obozu tunerskiego ) ma obecnie 445KM/667Nm. Kup serię, zdłub sam. Amen. Chyba że masz dojście do samochodu super sprawdzonego, czyli np. takiego, którego jakiś tuner serwisuje od wielu lat i wie, że nikt inny się do tego wozu nie dotyka. Taki tuner będzie po częstości wymiany różnych elementów w stanie powiedzieć, jak samochód jest traktowany; będzie też wiedział, co wymieniał i co trzeba będzie wymienić w najbliższym czasie. Oczywiście pewności nie będzie nigdy, bo w dłubanych wozach coś się zawsze może zepsuć (w niedłubanych zresztą też), ale zawsze będzie jakaś podstawa do oceny. Jeśli pójdziesz drogą kupienia serii i dłubania samemu, to jedna porada: nie próbuj być mądrzejszy od tunera i upierać się na jakieś rozwiązania, o których przeczytałeś to tu, to tam. Ten biznes rozwija się tak szybko, że turbo, które było królem rok temu, dziś jest słabsze od trzech konkurencyjnych produktów za podobne pieniądze itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrecki80 Opublikowano 12 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2012 Mam pytanie: jest możliwość sprawdzenia stanu technicznego silnika 2.5 STI który jeszcze nie był zakuty, w serwisach subaru, czteryTurbo czy w najbliższym czasie taka czynność będzie potrzebna? Co można sprawdzić w 100%? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się