Skocz do zawartości

IMPREZA STI jaką kupić? doinwestowane czy orginalne?


Piotrecki80

Rekomendowane odpowiedzi

Wiesz co sam kupiłem Sti w tym tygodniu:D ,rowniez w zeszłym tygodniu rozmawiałem z włascicielem w/w sti ,ktos tam wczesinej wspomniał o tłokach CP rozne rzeczy o nich piszą :/ czy sie nadaja do codziennej jazdy czy nie itp. ze sie tłuką jak cholera wlasciciel potwierdził "piston slap" co jeszcze na pewno gajgerki z A.G mocno budżetowe :/(nie dokładne) nie byłem nie ogladałem od zakucia zrobił 10tyś duzo nie duzo do zrobienia pare uszczelek ogolnie nic strasznego ale nie weryfikowałem tego mozesz jeszcze zadzwonic do nie -aso gdzie go robili i rozeznać ,gdzie sprawdzic ja sprawdzałem wlasnie nie w aso 2h dodatkowo byłem w dwóch nie zależnych warsztatach sprawdzić zbieżność że wszystko jest ok z autem (szukałem juz po typowej usterce :P ze tak powiem poprawione hehe) z jak najmniejszym przebiegiem po remoncie :D

 

Powodzenia

Pzdr

p.s.

 

mam tez pare fotek na mejlu nadesłanych od własciciela w/w sti ,jak co PW :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest "mały problem" jak dobrze pamiętam (ale jeszcze sprawdzę) właściciel w/w subaru nie ma udokumentowanego zakucia silnika itd., ponieważ części załatwiał "po znajomości w lepszej cenie" :? ciekawe może chociaż robocizna będzie udokumentowana w czteryturbo : :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy mam pytanko jako nowicjusz przyszłego STI .Jak najlepiej dbać o takie auto w życiu codziennym? ( np."10 przykazań" :D )Chodzi mi o eksploatacje i obsługę:silnik,turbina,napędy,hamulce itd. Po prostu chodzi o poprawność użytkowania auta na co dzień :idea: :?: żeby długo mi służyło. Ponieważ dotychczas inne moje auta były bardzo zadbane i obchodzone się jak z jajkiem aż do przesady. Dlatego te kolejne auto tak samo chciałbym traktować :!: :!: :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. dobierz olej do swojego stylu jazdy

2. wymieniaj go max co 10kkm

3. kontroluj poziom oleju dość często - obserwuj sposób w jaki zmienia się jego stan, lub też nie ;)

3. nie dajemy "ognia", zanim olej w napędach i silniku nie złapie optymalnej temp.

4. chłodzimy turbo po mocniejszej jeździe

5. nie drutujemy - oszczędności to najlepszy sposób aby zapłacić dwa razy

6. nie kombinujemy z blow-offami i stożami - jak to ktoś dobrze powiedział, bardziej to usterka aniżeli modyfikacja

7.hamulce - dobra tarcza , dobry klocek - jak najdalej od zestawów tuningowych , wiercono-żłobionych

8. uczymy się auta - posiadania sti-aja nie czyni Cię od razu kierowcą rajdowym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje Szefie za pierwsze wskazówki :D . Cały też czytam forum techniczne żeby poznać te autko bardzo dobrze i nie mieć problemów przy zakupie(trafić na dobry egzemplarz) Dzięki forum poznaje auto strony technicznej.Poznaję budowę i obsługę (trochę mnie to wszystko przerażą-żeby mnie nie przerosło finansowo :? ) Wyrabiam sobie również zdanie jakim autem się najlepiej interesować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No właśnie to mnie najbardziej w tym aucie martwi i najgorszy problem to to że interesuje mnie model 2006-2007 z silnikiem 2.5. :? bo innego silnika chyba nie ma w tym modelu na rynku.

 

-- So gru 17, 2011 7:13 am --

 

Czy możecie się podzielić swoim doświadczeniem na temat WRX 230 KM a STI ok 300KM jaka jest różnica w jeżdzie i w eksploatacji? :?: :) Zastanawiam się też nad WRX... :? Zaznaczam że nie szukam auta do upalania itp tylko do jazdy codziennej okazjonalnej.Kurcze tak sobie myśle ze 230KM to trochę mało :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrecki80, odpowiem Ci, jako człowiek, który od ponad trzech lat grubo dłubie subaraka i doszedł do wersji mocno zdłubanej, która - według moich informacji (podważanych co prawda przez zwolenników innego obozu tunerskiego :mrgreen:) ma obecnie 445KM/667Nm.

 

Kup serię, zdłub sam. Amen.

 

Chyba że masz dojście do samochodu super sprawdzonego, czyli np. takiego, którego jakiś tuner serwisuje od wielu lat i wie, że nikt inny się do tego wozu nie dotyka. Taki tuner będzie po częstości wymiany różnych elementów w stanie powiedzieć, jak samochód jest traktowany; będzie też wiedział, co wymieniał i co trzeba będzie wymienić w najbliższym czasie. Oczywiście pewności nie będzie nigdy, bo w dłubanych wozach coś się zawsze może zepsuć (w niedłubanych zresztą też), ale zawsze będzie jakaś podstawa do oceny.

 

Jeśli pójdziesz drogą kupienia serii i dłubania samemu, to jedna porada: nie próbuj być mądrzejszy od tunera i upierać się na jakieś rozwiązania, o których przeczytałeś to tu, to tam. Ten biznes rozwija się tak szybko, że turbo, które było królem rok temu, dziś jest słabsze od trzech konkurencyjnych produktów za podobne pieniądze itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...