Skocz do zawartości

Jakie optymalne doładowanie?


graft

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie....

 

Jakie powinno być optymalne doładowanie w Japońcu?

Wydech 3" przelot.

 

Po wywaleniu MBC i wstawieniu "trójnika" zegar pokazał 1,4 bar :shock:

Po szybkim modzie mam 0,8 bar - najgorsze jest to, że nie wiem, czy zmieniono trójnik, wężyki czy jeszcze inne pierdoły z restryktorem itp...

 

Czy 0,8 to nie jest za mało?

Co w konstrukcji wężyków i tego "trójnika" ma wpływ na tak znaczną różnicę ciśnienia doładowania?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po szybkim modzie mam 0,8 bar - najgorsze jest to, że nie wiem, czy zmieniono trójnik, wężyki czy jeszcze inne pierdoły z restryktorem itp...

 

Czy 0,8 to nie jest za mało?

Co w konstrukcji wężyków i tego "trójnika" ma wpływ na tak znaczną różnicę ciśnienia doładowania?

 

A pytałeś Marka co zrobił?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wywaleniu MBC i wstawieniu "trójnika" zegar pokazał 1,4 bar

 

i

 

Po szybkim modzie mam 0,8 bar

 

Poczkaj, poczkaj, bo już nie łapię :mrgreen: Jak wywaliłeś MBC i wstawiłeś zwykły trójnik pokazywało 1,4 br (trochu dużo swoją drogą :roll: ), tak ? Jak zrobiono "szybki" mod, to pokazuje 0,8 br ? I teraz pytania :

- co znaczy szybki mod ?

- czy odczuwasz dużą różnicę w dynamice auta pomiędzy tą ze wskazań 1,4br a tą ze wskazań 0,8 br ? Bo powinna być KOLOSALNA. Jeżeli nie jest taka to może masz padnięty budzik ?

 

Masz tak blisko do Marka, podjedź niechaj Ci elegancko ogarną. Bo "broń" masz śmiertelną tylko musisz ją wreszcie skalibrować odpowiednio ;-)

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I co? Masz bana na google? :mrgreen:

No to gugluje i cały czas do Was mnie przekierowuje :P

 

Tu mam trochę informacji:

http://www.cobbtuning.com/info/?ID=3482

 

 

Grzesiek --> czytaj wyżej - nie chcę nikomu 10x doopy zawracać w poszukiwaniu 0,1 bara. Co innego pogaduchy na forum :D

Twoje pytanie jest właściwie moim pytaniem.

 

Różnicę? Odczuwam 100KM różnicy teraz!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnicę? Odczuwam 100KM różnicy teraz!

 

No to przynajmniej tyle dobrze :mrgreen: Budzik w porządku.

 

Ja bym sprawdził na Twoim miejscu, w całym zakresie obciążeń, przy doładowaniu 1,4 br AFR, czy się gdzieś nie robi za ubogo i stuki, najlepiej gdyby ich nie było w ogóle. Jeżeli i AFR i stuki OK, to jeżdziłbym z tym 1,4 br. A w ogóle to kup SIMTEKA i wystroj dobrze Torpedę :idea::mrgreen:

 

Co to za turbo tam siedzi u Ciebie ? Bo te 1,4br to jednak trochę dużo i nie każde turbo,na dluższą metą, znosi dobrze, tak duże wartości doładowania.

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam czujnik stuków (chyba - tak przyjąłem parametr "knocking"). Nawet przy 1,4 bar "stuków" nie było.

Ale kilka razy było szarpnięcie w przedziale 3000-4000obr - nie wiem czy to przeładowanie, czy coś innego...

Mapy mieszanki mam na 0%, czyli nic nie kombinuję przed hamownią i diagnostyką.

 

Realnie podchodzę do sprawy - narazie pojeżdżę 2000-3000km i jak serce nie będzie miało czkawki to wezmę się za dopieszczanie.

 

Tylko te 0,8 teraz :P

 

Seria ile powinna mieć?

Na przelocie coś się zmienia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

seria sti powinna miec jakies 0.9-1 bar o ile sie nie myle.

przy przelocie moze przeladowywac.

 

Grzesiek - turbo to chyba bedzie vf28 -da rade te 1.4 bara zrobic, ale seryjne ecu ma chyba boost cut ustawiony na 1.2-1.25?

 

Dla przypomnienia bylo tez apexi safc - takze ogolnie cos podrutowane bylo pewnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Seria ile powinna mieć?

 

Źródła nie podam ale ... jakieś 1,0-1,1 br. Więcej nie sądzę.

 

Na przelocie się o tyle zmienia, że może szybciej zapikować doładowanie większe od seryjnego. I to jest o tyle niefajne, że obstawiałbym w takich momentach mocne zubożenie mieszanki. Stąd pomysł aby podłączyć szerokopasmową i zbadać AFR w pełnym zakresie obciążeń.

 

Nawet przy 1,4 bar "stuków" nie było.

 

O, to bardzo dobrze. Jeżdzisz na minimum noPb98 ?

 

Ale kilka razy było szarpnięcie w przedziale 3000-4000obr

 

Może być boost cut. Nie wiem co Ty masz tam u siebie namodzone, czy nie siedzi na przykład jakiś FCD.

I właśnie dlatego, że jest tyle niewiadomych...to Ty się może uzbrój w cieprliwość, jeżdzij na tym 0,8 br i doczekaj to terminów w MTS. Nie warto zniszczyć tak fajnej maszyny dla 5 sekund orgazmu za kierą. A może warto ?

 

:mrgreen::mrgreen::mrgreen:

 

Pozdrawiam

Grzegorz

 

-- 28 lis 2011, o 19:27 --

 

AMI,

Pan pisze, ja piszę ...ale z grubsza to samo. Społeczeństwo pisze :mrgreen:

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogolnie zrobilbym stage 0.5 - oddrutowanie A potem przystapil do stage 1 - remap na seryjnych bebechach (no, mniej wiecej - de-kat warto miec )I juz bedzie bardzo fajnie.

 

I ja się pod tą lapidarną w formie acz bogatą w treści instrukcją podpiszę śmiało

8)

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O, to bardzo dobrze. Jeżdzisz na minimum noPb98 ?

98 Verva jak narazie nic dziwnego nie zaobserwowałem

 

stage 0.5 - oddrutowanie

Że niby co? Mam od 0,5 bar zaczynać mody? :P

 

Jadę na garaż zanurkować do turbiny i zmierzyć ten wydech, bo może to 3,5 nawet jest :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie dokładnie w takim aucie: GC8 '99 JDM EJ207 ładuje do 1 bar, co na zegarze AG widać jako 1,1 - 1,15 :wink:

wniosek o 1 bar doładowania na podstawie pomiaru dobrymi 2 czujnikami ciśnienia z wyjściem na komputer (nie na silniczek krokowy zegara)

wszystko seria, paliwo v power racing

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ee... moze zasugerowalem sie za bardzo opisem z drugiego forum.

Ale jak na moj gust to to turbo wyglada jak td04 i po obejrzeniu zdjec z drugiego forum raz jeszcze - stawiam na to, ze to nie jest jednak STi, tylko WRX, a doladowanie powinno byc 0.9 bara seryjne i moc jakies 200-parenascie koni.

Cudow sie nie ma co spodziewac, ale mozna to zrobic na dosc szybkie 250-260KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem przekonany co dotych 280KM prawde mowiac z tego td04 - duzym optymizmem to zalatuje, bo prosto z fabryki Subaru raczej nie zyluje tak setupu - a 280KM na td04 to jest wartosc juz bardzo graniczna i bardzo optymistyczna.

A to turbo z twojego zdjecia nie wyglada na pewno na vf :)

 

Prawde mowiac wyglada mi to na takiego zwyklego WRX'a co to ma 240KM na "lepsiejszym" paliwie zapewne wystrojonego.

 

Masz jakis VIN i Applied model number?

Albo jakbys mogl cyknac fotke tabliczki znamionowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby w tej tabelce http://www.catherineandken.co.uk/sti/wrx.html figuruje jako 280-konny WRX,

ale prawde mowiac nadal pozwole sobie pozostac nieco sceptyczny wobec tego malego turbo, ktore masz pod maska.

Nie to, zebym Ci zle zyczyl - zreszta auto tak czy inaczej fajne i niezla moc po remapie jest tak czy inaczej w zasiegu.

 

Inna sprawa, ze jesli to jest faktycznie td04, a auto bylo juz wczesniej drutowane, to byc moze tez wyladowalo tam pozniej, w jakichs dziwnych okolicznosciach?

 

No dobra, nie bede mieszal - ale dziwne mi sie mimo wszystko wydaje seryjne 280KM z takiego malego turbo i wybor takiego malego turbo do takiego auta, gdzie w sti o tej samej mocy pakowano vf28 (nie to ,zeby vf28 bylo duzym turbo - ale vf28 te 280KM robi przy okolo 1 barze cisnienia, na co raczej nie ma opcji w przypadku td04, jednak sporo mniejszego)

 

Czy mimo wszystko moznaby zobaczyc reszte tabliczki? Tak z ciekawosci.

Bo odnosze wrazenie, ze dziwny jest ten swiat :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może przy okazji coś o skrzyni powiesz? :)

tabliczkan.jpg

 

 

A teraz należą mi się "wyjaśnienia" odnośnie doładowania na poziomie 1,4 bar.

Restrictor pill zatykał wężyk idący od turbo do trójnika tak? Dobrze wyguglowałem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia powinna dawac rade, jak na piatke - moglaby byc troche krotsza, ale to nie problem.

 

Co do restryktora i calej reszty - najlepiej, zeby sie wypowiedzial ktos, kto to auto na oczy widzial, i wie, jak tam kontrola doladowania zostala zrealizowana, zeby te 1.4 bara utrzymac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...