graft Posted November 28, 2011 Share Posted November 28, 2011 Jak w temacie.... Jakie powinno być optymalne doładowanie w Japońcu? Wydech 3" przelot. Po wywaleniu MBC i wstawieniu "trójnika" zegar pokazał 1,4 bar :shock: Po szybkim modzie mam 0,8 bar - najgorsze jest to, że nie wiem, czy zmieniono trójnik, wężyki czy jeszcze inne pierdoły z restryktorem itp... Czy 0,8 to nie jest za mało? Co w konstrukcji wężyków i tego "trójnika" ma wpływ na tak znaczną różnicę ciśnienia doładowania? Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted November 28, 2011 Share Posted November 28, 2011 Po szybkim modzie mam 0,8 bar - najgorsze jest to, że nie wiem, czy zmieniono trójnik, wężyki czy jeszcze inne pierdoły z restryktorem itp... Czy 0,8 to nie jest za mało? Co w konstrukcji wężyków i tego "trójnika" ma wpływ na tak znaczną różnicę ciśnienia doładowania? A pytałeś Marka co zrobił? Link to comment Share on other sites More sharing options...
graft Posted November 28, 2011 Author Share Posted November 28, 2011 Spytałem i kazał mi wyguglować sobie, hehe Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted November 28, 2011 Share Posted November 28, 2011 I co? Masz bana na google? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzesiek_67 Posted November 28, 2011 Share Posted November 28, 2011 Po wywaleniu MBC i wstawieniu "trójnika" zegar pokazał 1,4 bar i Po szybkim modzie mam 0,8 bar Poczkaj, poczkaj, bo już nie łapię Jak wywaliłeś MBC i wstawiłeś zwykły trójnik pokazywało 1,4 br (trochu dużo swoją drogą :roll: ), tak ? Jak zrobiono "szybki" mod, to pokazuje 0,8 br ? I teraz pytania : - co znaczy szybki mod ? - czy odczuwasz dużą różnicę w dynamice auta pomiędzy tą ze wskazań 1,4br a tą ze wskazań 0,8 br ? Bo powinna być KOLOSALNA. Jeżeli nie jest taka to może masz padnięty budzik ? Masz tak blisko do Marka, podjedź niechaj Ci elegancko ogarną. Bo "broń" masz śmiertelną tylko musisz ją wreszcie skalibrować odpowiednio ;-) Pozdrawiam Grzegorz Link to comment Share on other sites More sharing options...
graft Posted November 28, 2011 Author Share Posted November 28, 2011 I co? Masz bana na google? No to gugluje i cały czas do Was mnie przekierowuje Tu mam trochę informacji: http://www.cobbtuning.com/info/?ID=3482 Grzesiek --> czytaj wyżej - nie chcę nikomu 10x doopy zawracać w poszukiwaniu 0,1 bara. Co innego pogaduchy na forum Twoje pytanie jest właściwie moim pytaniem. Różnicę? Odczuwam 100KM różnicy teraz! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzesiek_67 Posted November 28, 2011 Share Posted November 28, 2011 Różnicę? Odczuwam 100KM różnicy teraz! No to przynajmniej tyle dobrze Budzik w porządku. Ja bym sprawdził na Twoim miejscu, w całym zakresie obciążeń, przy doładowaniu 1,4 br AFR, czy się gdzieś nie robi za ubogo i stuki, najlepiej gdyby ich nie było w ogóle. Jeżeli i AFR i stuki OK, to jeżdziłbym z tym 1,4 br. A w ogóle to kup SIMTEKA i wystroj dobrze Torpedę Co to za turbo tam siedzi u Ciebie ? Bo te 1,4br to jednak trochę dużo i nie każde turbo,na dluższą metą, znosi dobrze, tak duże wartości doładowania. Pozdrawiam Grzegorz Link to comment Share on other sites More sharing options...
graft Posted November 28, 2011 Author Share Posted November 28, 2011 Mam czujnik stuków (chyba - tak przyjąłem parametr "knocking"). Nawet przy 1,4 bar "stuków" nie było. Ale kilka razy było szarpnięcie w przedziale 3000-4000obr - nie wiem czy to przeładowanie, czy coś innego... Mapy mieszanki mam na 0%, czyli nic nie kombinuję przed hamownią i diagnostyką. Realnie podchodzę do sprawy - narazie pojeżdżę 2000-3000km i jak serce nie będzie miało czkawki to wezmę się za dopieszczanie. Tylko te 0,8 teraz Seria ile powinna mieć? Na przelocie coś się zmienia? Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted November 28, 2011 Share Posted November 28, 2011 seria sti powinna miec jakies 0.9-1 bar o ile sie nie myle. przy przelocie moze przeladowywac. Grzesiek - turbo to chyba bedzie vf28 -da rade te 1.4 bara zrobic, ale seryjne ecu ma chyba boost cut ustawiony na 1.2-1.25? Dla przypomnienia bylo tez apexi safc - takze ogolnie cos podrutowane bylo pewnie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzesiek_67 Posted November 28, 2011 Share Posted November 28, 2011 Seria ile powinna mieć? Źródła nie podam ale ... jakieś 1,0-1,1 br. Więcej nie sądzę. Na przelocie się o tyle zmienia, że może szybciej zapikować doładowanie większe od seryjnego. I to jest o tyle niefajne, że obstawiałbym w takich momentach mocne zubożenie mieszanki. Stąd pomysł aby podłączyć szerokopasmową i zbadać AFR w pełnym zakresie obciążeń. Nawet przy 1,4 bar "stuków" nie było. O, to bardzo dobrze. Jeżdzisz na minimum noPb98 ? Ale kilka razy było szarpnięcie w przedziale 3000-4000obr Może być boost cut. Nie wiem co Ty masz tam u siebie namodzone, czy nie siedzi na przykład jakiś FCD. I właśnie dlatego, że jest tyle niewiadomych...to Ty się może uzbrój w cieprliwość, jeżdzij na tym 0,8 br i doczekaj to terminów w MTS. Nie warto zniszczyć tak fajnej maszyny dla 5 sekund orgazmu za kierą. A może warto ? Pozdrawiam Grzegorz -- 28 lis 2011, o 19:27 -- AMI, Pan pisze, ja piszę ...ale z grubsza to samo. Społeczeństwo pisze Pozdrawiam Grzegorz Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted November 28, 2011 Share Posted November 28, 2011 Ogolnie zrobilbym stage 0.5 - oddrutowanie A potem przystapil do stage 1 - remap na seryjnych bebechach (no, mniej wiecej - de-kat warto miec ) I juz bedzie bardzo fajnie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzesiek_67 Posted November 28, 2011 Share Posted November 28, 2011 Ogolnie zrobilbym stage 0.5 - oddrutowanie A potem przystapil do stage 1 - remap na seryjnych bebechach (no, mniej wiecej - de-kat warto miec )I juz bedzie bardzo fajnie. I ja się pod tą lapidarną w formie acz bogatą w treści instrukcją podpiszę śmiało 8) Pozdrawiam Grzegorz Link to comment Share on other sites More sharing options...
graft Posted November 28, 2011 Author Share Posted November 28, 2011 O, to bardzo dobrze. Jeżdzisz na minimum noPb98 ? 98 Verva jak narazie nic dziwnego nie zaobserwowałem stage 0.5 - oddrutowanie Że niby co? Mam od 0,5 bar zaczynać mody? Jadę na garaż zanurkować do turbiny i zmierzyć ten wydech, bo może to 3,5 nawet jest Link to comment Share on other sites More sharing options...
kons6 Posted November 28, 2011 Share Posted November 28, 2011 u mnie dokładnie w takim aucie: GC8 '99 JDM EJ207 ładuje do 1 bar, co na zegarze AG widać jako 1,1 - 1,15 :wink: wniosek o 1 bar doładowania na podstawie pomiaru dobrymi 2 czujnikami ciśnienia z wyjściem na komputer (nie na silniczek krokowy zegara) wszystko seria, paliwo v power racing 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
graft Posted November 28, 2011 Author Share Posted November 28, 2011 Już co nieco wiem dzięki wiedzy forumowiczów: 1,1 bar / 15,95 psi, restryktor 0,9mm/ Tak to wygląda u mnie: Strzałka wskazuje miejsce restryktora. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted November 28, 2011 Share Posted November 28, 2011 Ee... moze zasugerowalem sie za bardzo opisem z drugiego forum. Ale jak na moj gust to to turbo wyglada jak td04 i po obejrzeniu zdjec z drugiego forum raz jeszcze - stawiam na to, ze to nie jest jednak STi, tylko WRX, a doladowanie powinno byc 0.9 bara seryjne i moc jakies 200-parenascie koni. Cudow sie nie ma co spodziewac, ale mozna to zrobic na dosc szybkie 250-260KM Link to comment Share on other sites More sharing options...
graft Posted November 28, 2011 Author Share Posted November 28, 2011 Masz racje AMI - to jest WRX, ale tak jak napisałem EJ207, czyli 280 kuni, więc nie strasz mnie tutaj Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted November 28, 2011 Share Posted November 28, 2011 Nie jestem przekonany co dotych 280KM prawde mowiac z tego td04 - duzym optymizmem to zalatuje, bo prosto z fabryki Subaru raczej nie zyluje tak setupu - a 280KM na td04 to jest wartosc juz bardzo graniczna i bardzo optymistyczna. A to turbo z twojego zdjecia nie wyglada na pewno na vf Prawde mowiac wyglada mi to na takiego zwyklego WRX'a co to ma 240KM na "lepsiejszym" paliwie zapewne wystrojonego. Masz jakis VIN i Applied model number? Albo jakbys mogl cyknac fotke tabliczki znamionowej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
graft Posted November 29, 2011 Author Share Posted November 29, 2011 GC8F48D Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted November 29, 2011 Share Posted November 29, 2011 Niby w tej tabelce http://www.catherineandken.co.uk/sti/wrx.html figuruje jako 280-konny WRX, ale prawde mowiac nadal pozwole sobie pozostac nieco sceptyczny wobec tego malego turbo, ktore masz pod maska. Nie to, zebym Ci zle zyczyl - zreszta auto tak czy inaczej fajne i niezla moc po remapie jest tak czy inaczej w zasiegu. Inna sprawa, ze jesli to jest faktycznie td04, a auto bylo juz wczesniej drutowane, to byc moze tez wyladowalo tam pozniej, w jakichs dziwnych okolicznosciach? No dobra, nie bede mieszal - ale dziwne mi sie mimo wszystko wydaje seryjne 280KM z takiego malego turbo i wybor takiego malego turbo do takiego auta, gdzie w sti o tej samej mocy pakowano vf28 (nie to ,zeby vf28 bylo duzym turbo - ale vf28 te 280KM robi przy okolo 1 barze cisnienia, na co raczej nie ma opcji w przypadku td04, jednak sporo mniejszego) Czy mimo wszystko moznaby zobaczyc reszte tabliczki? Tak z ciekawosci. Bo odnosze wrazenie, ze dziwny jest ten swiat Link to comment Share on other sites More sharing options...
graft Posted November 29, 2011 Author Share Posted November 29, 2011 To może przy okazji coś o skrzyni powiesz? A teraz należą mi się "wyjaśnienia" odnośnie doładowania na poziomie 1,4 bar. Restrictor pill zatykał wężyk idący od turbo do trójnika tak? Dobrze wyguglowałem? Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted November 29, 2011 Share Posted November 29, 2011 Skrzynia powinna dawac rade, jak na piatke - moglaby byc troche krotsza, ale to nie problem. Co do restryktora i calej reszty - najlepiej, zeby sie wypowiedzial ktos, kto to auto na oczy widzial, i wie, jak tam kontrola doladowania zostala zrealizowana, zeby te 1.4 bara utrzymac. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now