Jump to content

Temperatura oleju - jaka wlasciwa a jaka maksymalna


turdziGT

Recommended Posts

Mam pytanko , jaka jest wlasciwa temperatura oleju dla 2.0 litrowego silnika turbo.Jest ktos w stanie okreslic jakies ramy do jakiej temp. mozna bezpiecznie uzytkowac auto a przy jaie powinno sie schlodzic olej.

Dzieki.

Link to comment
Share on other sites

turdziGT,

 

Paweł, na mieście mówią, że do 120st.C. Przy tej temperaturze (notabene nigdy mi się nie udało jej osiągnąć w zmodzonej jednostce EJ205, nawet przy długotrwałym pałowaniu w gorący dzień) warto odpuścić i schłodzić.

 

A minimalna od której zaczynamy zabawę to 80C.

 

Czyli zakres użytkowy temperatur oleju od 80C do 120C.

 

Pozdrawiam

Grzegorz

 

PS. Czujnik oczywiście w trzech rekomendowanych miejscach - lewa głowica (ta nie od trubo :mrgreen: ), brok (front jednostki pod alternatorem i obudową rozrządu) lub blok (prawa część - ta od trubo :mrgreen: , pod dolotem).

Link to comment
Share on other sites

Pewnie zasadne byloby tez pytanie, gdzie te temperature mierzysz...

 

aaa tego to trzeba by zapytac Audi , bo w tak nudnym dupowozie jak A4 mozna spobie aktywowac w ukrytym menu lap timer z temperatura oleju :D a gdzie ona jest mierzona to juz ciezko powiedziec.

 

Grzesu a jaka masz masz temp. podczas zupenie normalnej jazdy bez palowania ?

Link to comment
Share on other sites

aaa tego to trzeba by zapytac Audi , bo w tak nudnym dupowozie jak A4 mozna spobie aktywowac w ukrytym menu lap timer z temperatura oleju :D a gdzie ona jest mierzona to juz ciezko powiedziec.

 

 

w misce olejowej, zintegrowany z czyjnikiem poziomu oleju :D , w RS4 przy pełnym bucie w lecie miał 120 st. , na torze kiedyś doszedłem do 135st i na tym poprzestałem :roll:

Link to comment
Share on other sites

carfit, a nie pamietasz jaka miales przy zwyklej jezdzie :?:

 

 

nie pamietam.......zwykłej jazdy :twisted: :wink:

przecietnie ok90-95 st.

w rs4 był ogranicznik , że jak temp. oleju nie przekroczyła 70st, to było odciecie przy 6tys/obr :roll: i nie pozwoliło dalej krecić

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...

Witam serdecznie,

Trochę odgrzebie temat

Forester SF Sturbo (seria) z lpg

Wskaźnik temp. oleju (Auto Gauge) przy normalnej jeździe miejskiej ostatnimi czasy dochodzi do 110-115stC (czujnik obok IC), wcześniej zawsze max 95stC

Podczas trasy 2x150 km i prędkościach 140-160/h dobiłem do 120stC ale po zwolnieniu spadło szybko 110stC

Temp. płynu chłodniczego zawsze stała, nawet nie drgneła przy tych 120stC

I druga sprawa, konsumpcja oleju, przy normalnej jeździe praktycznie znikoma, minimalna dolewka co 1500-2000 km ale podczas ww trasy łyknął 300-400ml

Dodam tylko ze olej 5w40, zostało około 2000 km do wymiany

Jakieś pomysły? A może po prostu jestem przewrażliwiony :D

Link to comment
Share on other sites

Jedź ,podepnij pod kompa, i sprawdź temp. cieczy. Wskaźnik na tablicy może stać , a temp. rosnąć do jeszcze dopuszczalnych rozmiarów- taką charakterystykę ma wskaźnik. MOże się lekko przegrzewać ,jeśli się coś nagle zmieniło.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...