jackun Opublikowano 27 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2011 Mam problem z silnikiem w Outback 2,5 w manualu. Autko sprowadzone ze Szwajcarii po 2 tygodniach jedzenia padł silnik - przeskoczył rozrząd i narobił większe straty. Proszę o poradę. Zakładam iż będę szukał całego silnika i przełożę cały osprzęt z martwej jednostki (SILNIK EJ 251) Czy do Outbacka będą pasować świeższe jednostki 2,5 np z Forestera 2004 2,5XT ??? Jakie mogą wyniknąć problemy przy przekąłdce? Pozdrawiam JAcek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ironmzes Opublikowano 27 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2011 Tu się witamy: viewtopic.php?f=1&t=101962&p=1487725&hilit=tu+sie+witamy#p1487725 Nie będzie taniej zrobić głowice? Duże masz straty ? W gruncie rzeczy nie wiadomo na jaki teraz silnik trafisz. Jak będziesz chciał od XT to musisz zmienić skrzynie, sprzęgło, ECU, hamulce, zawias i wiele innych rzeczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
house_1 Opublikowano 28 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2011 jackun, MY99 ma silnik SOHC bez zmiennych faz rozrządu, a Forek 2,5XT to DOHC turbo, więc bez szans na montaż, bez połowy (przedniej ) wspomnianego Forka na części. Będzie ci pasował każdy silnik 2,5 SOHC MY99-03 od Legacy i Outbacka, czasem widuje się US Forestery i Imprezy z takimi silnikami. Ale ja bym chyba naprawiał ten, można jak już jest wyjęty, zrobić kmpl rewizję i cieszyć się przez wiele następnych lat dobrym silnikiem (wymień pierścienie obligatoryjnie, bo 2,5 lubią olej) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoadRunner Opublikowano 29 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2011 Pozwolicie, że się podepnę: A czy do OBK 2.5 manual idzie przeszczepić silnik H6 ? Ogólnie rozchodzi się aby zrobić OBK Spec-B . Dlaczego ? Bo chciałbym mieć podwyższony zawias jak w OBK i dobre przyspieszenie Takie auto sobie wymarzyłem.... Aha: jak się nie uda to pójdę pewnie w Forka 2.5 XT. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ironmzes Opublikowano 29 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2011 musisz poszukać na forum ,bo coś było o tym - generalnie chyba nie wejdzie, ale nie jetem pewny. Poszukaj na forum było omawiane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
house_1 Opublikowano 29 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2011 RoadRunner, H6 mieści się nawet w imprezie GC po małych kombinacjach, więc wejdzie pewnie outbacka. Tylko że to kosztowna zabawa i uważam, że trzeba mieć całą H6 na graty (może być angol). Chyba lepiej sprzedać auto i kupić docelowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoadRunner Opublikowano 29 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2011 Tylko że to kosztowna zabawa i uważam, że trzeba mieć całą H6 na graty (może być angol). Chyba lepiej sprzedać auto i kupić docelowe. Problem w tym, że H6tki z ręczną skrzynią w OBK nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
house_1 Opublikowano 30 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2011 Wiem, wiem, ale taniej przerobić automat na manuala niż manuala na H6. Popatrz na ceny gratów, a do tego co innego jest odkręcić skrzynię i pomodzić połączenia ze sterownikiem silnika niż pruć całą wiązkę elektryczną, przerabiać układ chłodzenia, wymieniać wydech itd. I masz pełną dowolność doboru typu skrzyni biegów! A to niezmiernie wpływa na osiągi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoadRunner Opublikowano 30 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2011 Tak sobie pomyślałem o jeszcze innym wariancie: kupić spec-b w kombiaku i podnieść zawias do poziomu OBK. Jest to łatwiejsze/trudniejsze/tak samo trudne jak swap silnika/skrzyni ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
house_1 Opublikowano 30 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2011 Jak kupisz Spec.B, zakochasz się w zawieszeniu - komfort niższy, ale jaka precyzja prowadzenia! I nie będziesz chciał podnosić auta . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się