Jump to content

SWAP SILNIKA 2,5 OUTBACK 99


jackun

Recommended Posts

Mam problem z silnikiem w Outback 2,5 w manualu.

Autko sprowadzone ze Szwajcarii po 2 tygodniach jedzenia padł silnik - przeskoczył rozrząd i narobił większe straty.

 

Proszę o poradę. Zakładam iż będę szukał całego silnika i przełożę cały osprzęt z martwej jednostki (SILNIK EJ 251)

 

Czy do Outbacka będą pasować świeższe jednostki 2,5 np z Forestera 2004 2,5XT ???

 

Jakie mogą wyniknąć problemy przy przekąłdce?

 

Pozdrawiam

JAcek

Link to comment
Share on other sites

Tu się witamy:

viewtopic.php?f=1&t=101962&p=1487725&hilit=tu+sie+witamy#p1487725

 

Nie będzie taniej zrobić głowice? Duże masz straty ? W gruncie rzeczy nie wiadomo na jaki teraz silnik trafisz.

Jak będziesz chciał od XT to musisz zmienić skrzynie, sprzęgło, ECU, hamulce, zawias i wiele innych rzeczy.

Link to comment
Share on other sites

jackun, MY99 ma silnik SOHC bez zmiennych faz rozrządu, a Forek 2,5XT to DOHC turbo, więc bez szans na montaż, bez połowy (przedniej :mrgreen: ) wspomnianego Forka na części.

Będzie ci pasował każdy silnik 2,5 SOHC MY99-03 od Legacy i Outbacka, czasem widuje się US Forestery i Imprezy z takimi silnikami.

 

Ale ja bym chyba naprawiał ten, można jak już jest wyjęty, zrobić kmpl rewizję i cieszyć się przez wiele następnych lat dobrym silnikiem (wymień pierścienie obligatoryjnie, bo 2,5 lubią olej)

Link to comment
Share on other sites

Pozwolicie, że się podepnę:

A czy do OBK 2.5 manual idzie przeszczepić silnik H6 ? Ogólnie rozchodzi się aby zrobić OBK Spec-B :). Dlaczego ?

Bo chciałbym mieć podwyższony zawias jak w OBK i dobre przyspieszenie :)

Takie auto sobie wymarzyłem.... :)

 

Aha: jak się nie uda to pójdę pewnie w Forka 2.5 XT.

Link to comment
Share on other sites

RoadRunner, H6 mieści się nawet w imprezie GC po małych kombinacjach, więc wejdzie pewnie outbacka.

Tylko że to kosztowna zabawa i uważam, że trzeba mieć całą H6 na graty (może być angol). Chyba lepiej sprzedać auto i kupić docelowe.

Link to comment
Share on other sites

Wiem, wiem, ale taniej przerobić automat na manuala niż manuala na H6. Popatrz na ceny gratów, a do tego co innego jest odkręcić skrzynię i pomodzić połączenia ze sterownikiem silnika niż pruć całą wiązkę elektryczną, przerabiać układ chłodzenia, wymieniać wydech itd.

I masz pełną dowolność doboru typu skrzyni biegów! A to niezmiernie wpływa na osiągi.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...