Skocz do zawartości

SWAP SILNIKA 2,5 OUTBACK 99


jackun

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z silnikiem w Outback 2,5 w manualu.

Autko sprowadzone ze Szwajcarii po 2 tygodniach jedzenia padł silnik - przeskoczył rozrząd i narobił większe straty.

 

Proszę o poradę. Zakładam iż będę szukał całego silnika i przełożę cały osprzęt z martwej jednostki (SILNIK EJ 251)

 

Czy do Outbacka będą pasować świeższe jednostki 2,5 np z Forestera 2004 2,5XT ???

 

Jakie mogą wyniknąć problemy przy przekąłdce?

 

Pozdrawiam

JAcek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu się witamy:

viewtopic.php?f=1&t=101962&p=1487725&hilit=tu+sie+witamy#p1487725

 

Nie będzie taniej zrobić głowice? Duże masz straty ? W gruncie rzeczy nie wiadomo na jaki teraz silnik trafisz.

Jak będziesz chciał od XT to musisz zmienić skrzynie, sprzęgło, ECU, hamulce, zawias i wiele innych rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jackun, MY99 ma silnik SOHC bez zmiennych faz rozrządu, a Forek 2,5XT to DOHC turbo, więc bez szans na montaż, bez połowy (przedniej :mrgreen: ) wspomnianego Forka na części.

Będzie ci pasował każdy silnik 2,5 SOHC MY99-03 od Legacy i Outbacka, czasem widuje się US Forestery i Imprezy z takimi silnikami.

 

Ale ja bym chyba naprawiał ten, można jak już jest wyjęty, zrobić kmpl rewizję i cieszyć się przez wiele następnych lat dobrym silnikiem (wymień pierścienie obligatoryjnie, bo 2,5 lubią olej)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwolicie, że się podepnę:

A czy do OBK 2.5 manual idzie przeszczepić silnik H6 ? Ogólnie rozchodzi się aby zrobić OBK Spec-B :). Dlaczego ?

Bo chciałbym mieć podwyższony zawias jak w OBK i dobre przyspieszenie :)

Takie auto sobie wymarzyłem.... :)

 

Aha: jak się nie uda to pójdę pewnie w Forka 2.5 XT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RoadRunner, H6 mieści się nawet w imprezie GC po małych kombinacjach, więc wejdzie pewnie outbacka.

Tylko że to kosztowna zabawa i uważam, że trzeba mieć całą H6 na graty (może być angol). Chyba lepiej sprzedać auto i kupić docelowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, wiem, ale taniej przerobić automat na manuala niż manuala na H6. Popatrz na ceny gratów, a do tego co innego jest odkręcić skrzynię i pomodzić połączenia ze sterownikiem silnika niż pruć całą wiązkę elektryczną, przerabiać układ chłodzenia, wymieniać wydech itd.

I masz pełną dowolność doboru typu skrzyni biegów! A to niezmiernie wpływa na osiągi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...