Skocz do zawartości

Przewlekly problem z silnikiem


vONvOiO

Rekomendowane odpowiedzi

Witam was,

 

swojego czasu bylem tu raczej gosciem szukajac dobrego instaltora lpg do mojego subaraka 2.0RS, znalazlem jako i jestem z niego mega zadowolony. Bylem w Holandii tam i spowrotem z 5 razy i bez problemow za kazdym razem ALE... na tym fajnosc by sie konczyla.

 

Mam dosc przewlekly problem z silnikiem. Otoz na biego jalowym po zapaleniu chodzi bardzo nierownie, obroty skacza od +1200 do +1600 a gdy sie rozgrzeje spadaja do +600 - +800 rpm - niby nic dziwnego ale silnik sam w sobie chodzi na tyle nierowno ze sporadycznie ma jakies dodatkowe odchylenia ktore czuc na karoserii. Jakby mu od czasu do czasu ktos przypierdzielil 50kg mlotkiem w bok, to w lewy to w prawy. Optycznie to widac jak silnik przechyla sie to w lewo o 1 lub 2 cm to w prawo o 1 czy 2 cm i jest to dosc niepokojace mnie. Taki zjechal z tasmy z fabryki i na to nic juz nie poradze. Bylem u Jako w WA-Wie i u zbyszka ale nic na szybko nie byly wstanie powiedziec - zdjecie rozrzadu i regulacja zaworow wstepnie by mnie zatrzymalo w stolicy na dluzej niz moglem sobie pozwolic wiec... odpuscilem.

 

Innym problemem jest to ze w kolejnym warsztacie PORSCHE w KRK niedaleko zabinca zdiagnozowali dosc dziwne zachowanie pedalu gazu - reaguje jakby z dziura - lekkie wdepniecie daje reakcje po jakiejs 0.5 sec - jak w dieselu (golf 5 TDi 105KM tez tak mial) choc komputer rejestruje kazde nawet najdrobniejszy ruch - silnik reaguje z opoznieniem. Panowie mi zrobili rozrzad - przelozyli podobno o 0.5 zemba i jest idealnie BY THE BOOK ale po wyjechaniu z warsztatu po 5km znowu to samo - silnik jakby sie trzepie bardziej i z tych 1, 2cm zrobilo wie 2, 3cm. ALE nic pozatym mu nie jest - wyjechalem ok 13 tys na gazie z Rotterdamu do Krk i spowrotem bez najmniejszych problemow z czymkolwiek ale WCIAZ majac te 2 problemy

- nierowna praca silnika na biegu jalowym ORAZ tak samo odczuwalna nierowna praca przy +1000, +2000, +3000 RPM wiecej juz za szybko sie obracal i zeby wylapac te nierownosci

- notoryczne bardzo niskie obroty podczas hamowania wysprzeglajac go wczesniej niz tuz przed totalnym zdlawieniem przez hamowanie

 

Dzis np przy -1 rozpedzona subarka do 70 i rozgrzana przy hamowaniu moze nie ostrym bo ABS nie bylo mowy na letnich wiec dosc spokojnie hamowalem silnik mi zgasl... ten problem jest juz extremum bo przewaznie przy hamowaniu na wysprzegleniu pod koniec obroty same spadaja do ok +200 i wlacza sie ikonka ASR chyba ze jest poslizg - nie wiem jaki to ma sens ale napewno nie poprawny.

 

BYC moze jest to wina AKKU bo bardzi cos podupada mimo ze jest nowy, 2lata, boscha wypas bo nie jezdze za czesto, raz na 2 - 3 dni a jest dopiero -1 wiec... srednio to wrozy... bede musial chyba go oblozyc styrodurem :P no ale... i dzis jak zapalalem to obracal sie jak w smole + ciezko zapala w zimie. MAM wrazenie ze jest zle dobrany akku choc zostal wybrany z katalogu :/ wnioskuje ze ma za duza pojemnosc i alternator nie laduje go w pelni albo jest za bardzo wrazliwy na temp i przy 1 dniu nie jezdzenia spada mu napiecie. DZIS sprawde i dorzuce info.

 

Jest to w sumie opisc z grubsza moich problemow z subarkiem i od tego chcialbym zaczac ALE moj glowny powod pisania tego posta jest 1 pytanie

 

JAK SCIAGNAC informacje z komputera silnika na bierzaco by moc wam pokazac tu na forum jak mi chodzi ? Kupilem kiedys OBD na Bluetooth i soft jest OK ale nie daje mozliwosci rejestracji wiecej niz jednego parametru ON-Line - przeskakuje to np z obrotow, na obciazenie silnika i tak raz to raz tamto - jak dorzuce pare jeszcze odczytow to sie okazuje ze mam spoznienia na kazdym po 1 sekunde a to juz kicha jak jedziesz.

 

CZYM moglbym podlaczajac do kompa sciagnac co sie tylko da i zrobic prezentacje par. tech. podczas jazdy bo martwie sie o ten silnik zeby mi nie wyskoczylo cos co mnie zmusi do wizyty w ASO na lawecie czego bym baardzo nie chcial bo wg nich ost. wizyta byla z podsumowaniem - silnik chodzi ok ( a nie bylo w cenniku podpiecia kompa o co bardzo prosilem mowiac - zaplace nawet jak bedzie ok ).

 

Aktualnie samochod czesciej chodzi na benzynie niz na gazie bo czeka mnie przeglad LPG + ma wlany olej Castrol SLX Pro 0W30. Samochod jest z Kuwejtu importowany okazyjnie.

 

W czym jeszcze moglbym sie rozpisac by wam pomoc dos znalesc ?

 

PS - przy LPG i tez czasem przy BENZYNIE ogromne tumany dymu a raczej pary wodnej sie wydobywaja z rury wydechowej vs inne subaru/samochody innej marki moj wyglada jak parowoz a czasem w tym samym miejscu bez zmian pogodowych zupelnie nic - zauwazylem to jak bylem odgrzybiac klime w pkt i kazal mi zalaczyc klime a ja sobie patrzylem z tylu na to co sie dzieje z rura - i tak klima ON lub OFF - bez roznicy - raz dymil raz nie raz dymil raz nie : / zglupialem.

 

Dzieki z gory i czekam na info co moglbym sprawdzic, co dokupic zeby moc sciagnac informacje na kompa.

 

pozdr.

 

Wojtek

 

zaktualizowano wpis 08.03 25.11.2011

Co do odpowiedzi moderatora - hmm... no to musze powiedziec ze zbyszek mial nosa bo juz wczesniej mowil o zaworach tylko ze jest to zabawa od 1000zl w zwyz i chcialbym ekonomicznie wykorzystac taka kwote - w sensie zeby moze odrazu zrobic adaptacje kompa do silnika na hamowni zeby go dostosowac do tego jednego egzemplarza silnika bo nie sadze zeby to robili w fabryce az tak dokladnie - CHOC moge miec mylne pojecie o calej zabawie i wyplacic iles tam setek zl na cos co nie ma sensu.

 

Zostaje wiec wizyta w stolicy na conajmniej tydzien - thx.

 

Ponizej zamieszczam szczegolowa liste zauwazonych odstepst od wg mnie normy pracy silnika / samochodu.

 

- nierowna praca silnika na biegu jalowym - dokladny opis wyzej

- zauwazalna zmiana charakterystiki pracy silnika powyzej 2500 rpm - jakby cos sie przestawialo w silniku bo czus te zmiane

- zawalista ilosc pary wodnej w wydechu

- piszczenie w przedniej czesci silnika - nie az tak jak w starych samochodach ale slychac ze cos piszczy na rozgrzanym silniku - rozrzad ?

- przy hamowaniu silny spadek obrotow silnika, dzis 24.11.2011 przy rozgrzanym silniku przy wysprzeglonym hamowaniu silnik zgasl i stracilem wspomaganie - malo brakowalo a zatrzymalbym sie na krawezniku

- spadki obrotow sa ledwo zauwazalne przy jezdzie na LPG - jakby komputer LPG podtrzymuje obroty a od benzyny je totalnie puszcza

- jezeli silnik raz nie zapali bo... za krotko nim krece na rozruszniku - czasami zdarza sie ze 2 sekundy to za malo, kolejna proba zapalenia jest prawie niemozliwa - musze troche odstac - ok 30 sekund inaczej krece i krece i nic

- raz Robertowi z W-Wy zgasl silnik w trakcie hamowania i nie chcial zapalic - komputer wykazal blad wskazania pedalu gazu -> nie wolno bylo dotykac go przy zapalaniu i tak po 4ech probach silnik zapalil ale po meczarniach.

- samochod ma przejechane 60 tys kilometrow i polowa z tego byla na przejazdach Rotterdam - Krakow i jezdzie w Holandii na ich paliwie - wiec exploatacja byla a bardzo dobrych warunkach.

- silnik ma problemy z rowna praca, skakaniem obrotow oraz nadmierna para prosto z tasmy fabryki - od urodzenia a org. akkumulator mial problemy rowniez prosto z fabryki dlatego kupilem nowy, lepszy - efekt ten sam jak ze starym :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...