drap Posted November 24, 2011 Share Posted November 24, 2011 Witam, Jestem nowym użytkownikiem zarówno forum jak i Subaru Forka XC, który jest w mojej stajni od 4-5 miesięcy i ma przejchane 10000 km. Forek trochę zniechęcił mnie już drobnymi usterkami po miesiącu padło radio (ponoć zimna końcówka mocy, dźwięk znikał i po dłuższym czasie pojawiał się) serwis wymienił. Padł czujnik parkowania też na gwarancji zostanie wymieniony. Dręczy mnie też tykotanie które ostatnio usłyszałem przy tylnich kołach. Jest to jednostajne tykotanie : tyk tyk tyk tyk jak autko stoi na biegu jałowym z włączonym silnikiem. Kolejnym dźwiękiem który się pojawił jest takie dziwne buczenie na zimnym silniku podczas jazdy ( od strony kierowcy) powyżej 2000 obr./min. Gdy silnik się rozgrzeje buczenie znika. Czy miał ktoś coś takiego?? Kolejną rzeczą która także padła to ogrzewanie fotela kierowcy, dokładnie siedzisko, oparcie grzeje ok. W serwisie Zdanowicz Gdańsk sprawdzono bezpieczniki ( pod maską, w srodku), a także ohmomierzem kostke od maty grzewczej. Ponoć bezpieczniki ok, mata też, ale prąd gdzieś ucieka. Co to może być?? Chciałbym się również dowiedzieć czy warto zabezpieczyć podwozie przed korozją gdyż jak wiadomo Forki po 2 latach mają pordzewiały cały wydech (wiadomo że wydechu się nie zabezpiecza) ale niestety nie wiem jak reszta podwozia??? Właściciel drugiego Forka (MY09 też Diesiel) u mnie w mieścinie w rozmowie powiedział że nie tylko wydech rdzewieje?? Czy to prawda czego mam się spodziewać?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
subarutux Posted November 25, 2011 Share Posted November 25, 2011 Najpierw zapraszamy tu → Tutaj się witamy [dział dla nowych Forumowiczów] :!: Niestety, niektóre serwisy zamiast brać się do naprawy (wymieniać) mierzą, pukają, oglądają, kiwają głowami itd. Również niestety u zacnego Producenta pojawił się duży rozrzut jakościowy i sprzedawcy są nierzadko zaskoczeni różnymi przypadłościami. Mimo wszystko trzeba walczyć w serwisie, choć czasem trzeba się udać do nie-ASO, żeby zrobiono coś porządnie, mimo gwarancji. Jeśli chodzi o konkrety, mogę tylko odnieść się do rdzewienia. Mojego Forestera oglądam od spodu przy każdej okazji (czyli co 15 000 km). Podwozie jest OK, nie ma co narzekać (chyba, że - znowu - ktoś ma pecha i coś mu się sypie). Wydech nie jest ogólnie zły, za wyjątkiem tłumików końcowych, które rzeczywiście psują efekt. SIP zatwierdził onegdaj "naprawę" w postaci malowania tychże farbą rzekomo odporną na korozję i temperaturę. Poprawia na jakiś czas wygląd i samopoczucie właściciela/właścicielki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
drap Posted November 25, 2011 Author Share Posted November 25, 2011 Przywitałem się już sorka za nieuwagę. DEBTUX czyli w serwisie mogę domagać się malowania układu wydechowego przy następnej wizycie?? Dzięki również za odpowiedź. A co z innymi punktami przypadłości mojego FORKA??? Ktoś coś słyszał i widział podobnego w swoim??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
spawalniczy Posted November 25, 2011 Share Posted November 25, 2011 Dręczy mnie też tykotanie które ostatnio usłyszałem przy tylnich kołach. Jest to jednostajne tykotanie : tyk tyk tyk tyk jak autko stoi na biegu jałowym z włączonym silnikiem. A czy przypadkiem nie masz zainstalowanego ogrzewania postojowego - opis pasuje do dźwięku wydawanego przez pompę podającą paliwo do ogrzewania. Link to comment Share on other sites More sharing options...
subarutux Posted November 25, 2011 Share Posted November 25, 2011 czyli w serwisie mogę domagać się malowania układu wydechowego przy następnej wizycie?Tak, a przynajmniej samych tłumików, o ile SiP się już tego nie wycofał. Kompendium wiedzy na ten temat znajdziesz tu → Rdza przy przebiegu 1300 km w miesięcznym Foresterze MY2009 Polecam też ten wątek → Końcówki wydechu 2.0D ===== PS. Jeśli uznasz moje odpowiedzi za pomocne, możesz ewentualnie w wolnej chwili kliknąć ten trochę koślawy krzyżyk po prawej u dołu... :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
drap Posted November 25, 2011 Author Share Posted November 25, 2011 spawalniczy FOREK nie ma tego ogrzewania, ja sam nie instalowałem a nie sądzę żeby SUBARU aż takie gratisy dawało. No cóż muszę chyba podjechać do chopaka który ma 2 FORKA w dzwo i posłuchać u niego a później jak coś w serwisie powalczyć . Mam nadzieje że dyfer nie pada w nowym aucie bo to już byłaby masakra jakaś. A mam jeszcze jedno takie pytanie odnośnie świateł. W Forku mam samopoziomujące się światełka i zauważyłem że np lewe świeci wyżej a prawe niżej. Czy tak ma być czy także lampa wysiadła i nie poziomuję ksenonów?? Też odnośnie braku fazy dupnej części ogrzewania fotela?? Czy wysiadło też komuś w nowym FoRKu? I co to może być?? Bo nie chce żeby mi siedzenie rozpruwali a tym bardziej pół auta rozbierali?? W forku SERWIS montował alarm i czujniki parkowania ale to jeszcze przed odebraniem. Ogrzewanie działało działało i się ze......o :/ dziwne trochę.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
spawalniczy Posted November 25, 2011 Share Posted November 25, 2011 Mam nadzieje że dyfer nie pada w nowym aucie bo to już byłaby masakra jakaś. Dyfer nie pracuje na biegu jałowym, więc to nie on hałasuje. U mnie w Legacy D czasami słychać cykanie wydechu - coś się nagrzewa, albo stygnie - zależnie od okoliczności i wydaje takie ciche miarowe dźwięki. Słychać to tylko z zewnątrz. A mam jeszcze jedno takie pytanie odnośnie świateł. W Forku mam samopoziomujące się światełka i zauważyłem że np lewe świeci wyżej a prawe niżej. Czy tak ma być czy także lampa wysiadła i nie poziomuję ksenonów?? Wysokość każdego reflektora ustawia się wstępnie - tak jak w klasycznym systemie bez samopoziomowania. Prawdopodobne masz źle ustawione. Link to comment Share on other sites More sharing options...
subarutux Posted November 25, 2011 Share Posted November 25, 2011 Po odbiorze ze sklepu mój Foreś świecił może na 5 metrów przed maską. Trzeba wyregulować. Ci w sklepach się w ogóle nie przykładają. Link to comment Share on other sites More sharing options...
drap Posted November 26, 2011 Author Share Posted November 26, 2011 Wczoraj wiechalem forkiem w las troche go wytrzesło tykotanie zniknęło dziwne zaraz sprawdzimy czy powróciło bo chce sprawdzic swiatełka na SKP... DEBTUX faktycznie światełka mijania krótko święcą i jest to męczące jak się wjedzie do lasu. W razie czego jak reguluję sie światełka, bo powiem szczerze że z ksenonami samopoziomującymi mam pierwszy raz doczynienia?? Mozę to zrobić tylko ASO czy samemu można powalczyć?? Wczoraj także poczułem sprzęgło :/ zdziwiło mnie to trochę z tego względu że nie używałem gazu, a operowałem tylko sprzęgłem tak jak mówili w ASO. Miło mnie zaskoczyło możliwości skrętu autka dał radę zawrócić. Ojjj aaa było wąsko heh -- So lis 26, 2011 2:33 pm -- tykotanie dalej jest :/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
miszka01 Posted November 26, 2011 Share Posted November 26, 2011 Wczoraj wiechalem forkiem w las troche go wytrzesło tykotanie zniknęło dziwne zaraz sprawdzimy czy powróciło bo chce sprawdzic swiatełka na SKP... DEBTUX faktycznie światełka mijania krótko święcą i jest to męczące jak się wjedzie do lasu. W razie czego jak reguluję sie światełka, bo powiem szczerze że z ksenonami samopoziomującymi mam pierwszy raz doczynienia?? Mozę to zrobić tylko ASO czy samemu można powalczyć?? Wczoraj także poczułem sprzęgło :/ zdziwiło mnie to trochę z tego względu że nie używałem gazu, a operowałem tylko sprzęgłem tak jak mówili w ASO. Miło mnie zaskoczyło możliwości skrętu autka dał radę zawrócić. Ojjj aaa było wąsko heh -- So lis 26, 2011 2:33 pm -- tykotanie dalej jest :/ Odnośnie tykotania - rozłóż tylne siedzenia i zobacz czy nadal jest Link to comment Share on other sites More sharing options...
car1961 Posted November 26, 2011 Share Posted November 26, 2011 Po odbiorze ze sklepu mój Foreś świecił może na 5 metrów przed maską. Trzeba wyregulować. Ci w sklepach się w ogóle nie przykładają. A w jakim sklepie go brales? Link to comment Share on other sites More sharing options...
M_RC Posted November 27, 2011 Share Posted November 27, 2011 Tykanie okazjonalne w okolicach tylnych kół to standard w dyszlach. Widziałem to już w kilku w tym moim własnym. Nie rozgryzłem czemu ma służyć, ale na pewno nic złego się nie dzieje. Może to samopoziomowanie tyłu się tak odzywa ? U mnie też ksenon świecił 5m przed auto, wizyta w ASO załatwiła sprawę. Widać na przeglądach zerowych umyka to uwadze sprzedających salonów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
subarutux Posted November 28, 2011 Share Posted November 28, 2011 jak reguluję sie światełka, bo powiem szczerze że z ksenonami samopoziomującymi mam pierwszy raz do czynienia?Da się uregulować samodzielnie, ale są tam zębate kółka regulacyjne i wskazane jest mieć odpowiedni śrubokręt. Lepiej jednak dać to zrobić w jakiejś porządnej diagnostyce, jeśli do serwisu daleko. Jeśli dobrze zaświecisz komuś w oczy ksenonem, możesz mieć potem wyrzuty sumienia. A w jakim sklepie go brales?Kupiłem w Rzeszowie. Ale olewanie przeglądów zerowych to chyba powszechna praktyka. Wydaje mi się, że spora część płaczów tu na Forum nie miałaby miejsca, gdyby ASO poważnie do tego podchodziła. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now