siedemczwartych Posted November 23, 2011 Share Posted November 23, 2011 wiem, wiem... szukałem o olejach i wszędzie tylko wrx i sti. Napiszcie jaki olej najlepiej wlać do legasia z 2007 silnik 2.0 (110 KW). Przebieg 143 000 Drugie pytanie... zimą jeżdżę bez ABS. W starym legasiu (1997) wystarczyło wyjąć bezpiecznik. Czy w tym z 2007 mogę zrobić tak samo? Czy może to mieć jakieś negatywne konsekwencje? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tummi Posted November 23, 2011 Share Posted November 23, 2011 U mnie jezdzi Motul X-Cess 5W40... Na kresce niedawno byl podobny temat, kilka osob uzywa z powodzeniem tego oleju T. Link to comment Share on other sites More sharing options...
siedemczwartych Posted November 23, 2011 Author Share Posted November 23, 2011 zalałem raz motulem staruszka... hmmm... nie byłem zadowolony. Na shellu lepiej się sprawował. Ale to staruszek z przebiegiem 350 000 Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted November 23, 2011 Share Posted November 23, 2011 siedemczwartych, jeśli zabierasz się za porównania to porównuj takie same rzeczy. Będzie jakoś bardziej miarodajne. A tak w temacie: XFS 5w40 Millersa. Od długiego czasu używam ja i moi klienci. Bez zastrzeżeń. Link to comment Share on other sites More sharing options...
siedemczwartych Posted November 23, 2011 Author Share Posted November 23, 2011 przecież dodałem zastrzeżenie, że to staruszek. Czytaj uważnie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted November 23, 2011 Share Posted November 23, 2011 Dlatego napisałem to co powyżej :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
siedemczwartych Posted November 23, 2011 Author Share Posted November 23, 2011 a co z tym ABSem? Macie jakieś doświadczenia/przemyślenia? Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted November 23, 2011 Share Posted November 23, 2011 Masz ESP? Link to comment Share on other sites More sharing options...
siedemczwartych Posted November 23, 2011 Author Share Posted November 23, 2011 nie ma ESP Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted November 23, 2011 Share Posted November 23, 2011 To wyciągnij bezpiecznik. Zobaczymy co się stanie 8) Link to comment Share on other sites More sharing options...
siedemczwartych Posted November 23, 2011 Author Share Posted November 23, 2011 takie rady są zajebiste......... ale widzę, że z Wrocławia jesteś.... to trochę rozjaśnia sprawę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted November 23, 2011 Share Posted November 23, 2011 takie rady są zajebiste......... Wybacz. Nie mogłem się powstrzymać. Przy braku ESP nie powinno być problemu. Choć nie mam pewności, czy nie wywali checka. Może być problem z balansem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
siedemczwartych Posted November 25, 2011 Author Share Posted November 25, 2011 ponawiam swoje pytanie o wyłączenie ABS brutalnym wyjęciem bezpiecznika. Ktoś ma jakieś doświadczenia? A drugie pytanie mniej istotne dla samej jazdy a bardziej dla wygody. Można spiąć obie strefy klimatronika? By ustawiając u kierowcy ta sama temperatura ustawiała się po stronie pasażera? Zauważyłem, również, że mimo wyłączonego AUTO klimatronik po uruchomieniu auta włącza nawiew na szybę, potem się przełącza na ustawienie, które było wcześniej... a obniżając temperaturę zauważyłem, że nagle włącza się nawiew środkowy (na klatę) Czy to tak jest w standardzie? Wydawało mi się, że skoro jest tryb MANUALNY, to jest to co ustawię !? W AUTO niech sobie szalej i ustawia co chce Wiem, że to nie życiowy problem, ale tak z ciekawości go poruszam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bzikus7 Posted November 29, 2011 Share Posted November 29, 2011 Zauważyłem, również, że mimo wyłączonego AUTO klimatronik po uruchomieniu auta włącza nawiew na szybę, potem się przełącza na ustawienie, które było wcześniej... a obniżając temperaturę zauważyłem, że nagle włącza się nawiew środkowy (na klatę) Czy to tak jest w standardzie? Wydawało mi się, że skoro jest tryb MANUALNY, to jest to co ustawię !? W AUTO niech sobie szalej i ustawia co chce Wiem, że to nie życiowy problem, ale tak z ciekawości go poruszam. Z tego co ja zauważyłem jest tak: AUTO zapalone - sam steruje gdzie wieje jak dmucha i czy AC włączone Jeżeli wyłączę ręcznie AC to dalej steruje sam siła nadmuchu gdzie dmucha Jeżeli dodatkowo ustawię na szybę i na nogi to już tego nie zmienia Według moich obserwacji jeżeli mam auto i tylko wyłączę AC to sterownie tym gdzie dmucha dalej jest dobierane automatycznie chyba że przestawię to sam to tak już zostaje. Jeżeli nagrzewa auto na dmucha też na nogi a jeżeli ochładza to dmucha na twarz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
walus_legacy Posted November 30, 2011 Share Posted November 30, 2011 Ja mam podobne auto z 2004 roku, z podobnym przebiegiem (135 tys km). Zalewam 5w-30 tak jak manual zaleca. Zalej olej syntetyczny dobrego producenta, i co wazniejsze oryginalny i nie powinienes miec problemow. Pozdro. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yaroslav Posted November 30, 2011 Share Posted November 30, 2011 ale widzę, że z Wrocławia jesteś.... to trochę rozjaśnia sprawę. Zainteresowałeś mnie... możesz jaśniej? Link to comment Share on other sites More sharing options...
siedemczwartych Posted December 1, 2011 Author Share Posted December 1, 2011 ostatecznie zalany VALVOLINE MaxLife 10W40. Może znajdzie się ktoś kto doradzi jak bezpiecznie wyłączyć na zimę ABS? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now