tomek1234 Posted November 22, 2011 Share Posted November 22, 2011 Kupiłem dzisiaj 2.0 sti 2004r zrobiony na 320km. No i jest problem a może parę pytań. Skończyły się hamulce przód i tył. Jakie kupić , gdzie i ile to mnie będzie kosztowało , na zaciskach pisze brembo? Jakim olejem najlepiej zalewać był castrol 10w/60? No i czy jak kupie już te tarcze klocki czy będę wstanie sam to zrobić czy te brembo potrzebują jakiś fachowych narzędzi? Jeszcze jedno auto posiada natrysk na intercooler w zbiorniku jest woda no a idzie zima wiec co tam nalać lub co dolać żeby nie zamarzło? No i jeszcze opony zimowe bo nie ma rozmiar 225/45 r17? No i co z rozrządem bo nie wiem czy było coś robione? Jeśli jeszcze by ktoś wiedział we Wrocławiu jakiś dobry punkt obsługi subaru? Prosiłbym o napisanie mi wszystkiego bo na forum jak szukam to jest taka kołomyja , że nie wiem o co kamman? Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted November 22, 2011 Share Posted November 22, 2011 Aaaa , zaczelo sie znow Na temat oleju masz kilometrowy watek olejowy - olejow do wyboru, do koloru Ale 10w60 na zime to jednak troche przesada No i trzymalbym sie z dala od Castrola Opierajac sie na swoim guscie zaproponuje Millers CFS albo Motul serii 300V Natrysk wody - na zime raczej nie bedzie Ci potrzebny - spusc ile wody Ci sie uda i zalej troche plynem zimowym, zeby to co zostanie w ukladzie nie zamarzlo rozsadzajac to i owo. O oponach tez bylo wiele razy - szukajka pomoze. Wiem, ze sporo, az moze oszolomic od tej wiedzy, ale nie bardzo jest sens pisac to samo po raz kolejny I brnac przez te same dyskusje Co do warsztatu i zakupow - MTS Dzierzoniow. Lepiej chyba nie trafisz w tej okolicy sadzac po opiniach. Tam Ci doradza i w temacie klockow zapewne, i w temacie oleju takze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
raison Posted November 22, 2011 Share Posted November 22, 2011 Najpierw wypada się przywitać w odpowiednim dziale oraz w profilu dopisać swój nowy nabytek, to nie forum BMW. Jakie kupić , gdzie i ile to mnie będzie kosztowało , na zaciskach pisze brembo? Opcji jest dużo, wszystko zależy od tego w jaki sposób chcesz wykorzystać samochód. Domyślam się, że seria bądź jej odpowiedniki Ci wystarczą. Zaciski są Brembo - klocków do nich na rynku jest multum. Jakim olejem najlepiej zalewać był castrol 10w/60? Jaki auto ma przebieg? Może być ten Castrol 10W60. Jeśli nie będziesz upalał auta intensywnie na torze proponuję zalać 5W40 szczególnie, że idzie zima. No i czy jak kupie już te tarcze klocki czy będę wstanie sam to zrobić czy te brembo potrzebują jakiś fachowych narzędzi? To nie jest prom kosmiczny, ale jeśli masz dwie lewe ręce do majsterkowania przy samochodzie to nie rób tego sam. W końcu to hamulce! Bezpieczeństwo Twoje i innych. Jeszcze jedno auto posiada natrysk na intercooler w zbiorniku jest woda no a idzie zima wiec co tam nalać lub co dolać żeby nie zamarzło? Szkoły są różne. Ja wolę zostawić pół zbiornika wody i niech sobie zamarznie, a przynajmniej niczego nie rozsadzi - zimą i tak natrysk nie potrzebny. Niektórzy dolewają np. denaturatu albo wlewają zimowy płyn do spryskiwaczy. No i jeszcze opony zimowe bo nie ma rozmiar 225/45 r17? Opony zimowe w rozmiarze 225/45/17 występują w sprzedaży. No i co z rozrządem bo nie wiem czy było coś robione? O to powinieneś się podpytać sprzedającego ewentualnie zajrzeć do książki serwisowej o ile taką dostałeś. Podjedź do ASO niech sprawdzą. Jeśli jeszcze by ktoś wiedział we Wrocławiu jakiś dobry punkt obsługi subaru? We Wrocławiu masz ASO Subaru, są osoby które z Twojego miasta jeżdżą jeszcze do Dzierżoniowa. Innych serwisów na tym forum nie wolno nam polecać. Prosiłbym o napisanie mi wszystkiego bo na forum jak szukam to jest taka kołomyja , że nie wiem o co kamman? Mam nadzieję, że już troszkę wiesz "o co kamman" :roll: yo Link to comment Share on other sites More sharing options...
piter Posted November 22, 2011 Share Posted November 22, 2011 Kupiłem dzisiaj 2.0 sti 2004r zrobiony na 320km. (...) Witamy miałem Ci podać listę tematów które pomogą odpowiedzieć na Twoje pytania, ale łobuz AMI mnie uprzedził i Aaaa , zaczelo sie PS. viewtopic.php?f=1&t=101962 viewtopic.php?f=26&t=106779 viewtopic.php?f=26&t=106771 viewtopic.php?f=26&t=107486 kilka godzin czytania i ... będziesz wszystko wiedział Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krysztal Posted November 22, 2011 Share Posted November 22, 2011 Jakim olejem najlepiej zalewać był castrol 10w/60? ulżę Ci w cierpieniach co do czytania wątku olejowego z którego jednak wychodzi, że najlepiej zalać 5w40 (Millers CFS-ja posiadam taki u siebie lub Motul 300v) No i czy jak kupie już te tarcze klocki czy będę wstanie sam to zrobić czy te brembo potrzebują jakiś fachowych narzędzi? Wymieniałeś już w jakimś aucie tarcze i klocki ? Jak nie to daj to komuś niech zrobi to dobrze bo jak źle zamontujesz to nie dość że możesz sobie nowe tarcze zniszczyć to jeszcze jakieś nieszczęście się stanie. Jeszcze jedno auto posiada natrysk na intercooler w zbiorniku jest woda no a idzie zima wiec co tam nalać lub co dolać żeby nie zamarzło? doświadczenia z natryskiem nie mam ale jak w zeszłą zimę zostało mi w hydronetce trochę wody o której zapomniałem to niestety z przykrością po zimie była już nieużyteczna. No i jeszcze opony zimowe bo nie ma rozmiar 225/45 r17? Są takie i w takim rozmiarze najlepiej załóż byle porządne.No i co z rozrządem bo nie wiem czy było coś robione?Jeśli jeszcze by ktoś wiedział we Wrocławiu jakiś dobry punkt obsługi subaru? Ja Ci polecę MTS Dzierżoniów. Sprawdzą Ci ten rozrząd czy wymaga wymiany (choć dla świętego spokoju wolałbym odżałować te 2,5k złota niż później szukać nowego silnika). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wera Posted November 22, 2011 Share Posted November 22, 2011 za 1200PLN można już kupić kompletunio rozrząd mega oryginał from saloon 1980zł oczywiście + wymiana zróbże to , bo trzebażż a z tym kto fajny, a kto nie :arrow: to każdy lubi co innego :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krysztal Posted November 23, 2011 Share Posted November 23, 2011 kto fajny kto nie fajny to akurat mało istotne, ważne kto fachowy i znający się na rzeczy który zrobi to co ma jak należy i nic nie zepsuje przy okazji. to 2,5 zł to napisałem cenę w za oryginał rozrząd z wymianą. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bananaboy Posted November 23, 2011 Share Posted November 23, 2011 Swoja droga to dobry przyklad jak wazne jest kupienie doinwestowanego samochodu ewentualnie uwzglednienie w Nizszej cenie tej kasy, ktora trzeba wrzucic nq dziendobry. W tym przypadku 2,5k rozrzad, 2k opony (mininum) a jak 2 komplety to nawet 5k, pewnoe z 3k hamulce, olej, duperele. A ubezpieczenie jeszcze. I cena sie robi plus 10k+ pewnie. A jesli chodzi o serwis to lepieh zaufac dobrym bo to za fajne i wrazliwe samochody, zeby drutowac:) Powodzenia Link to comment Share on other sites More sharing options...
raison Posted November 24, 2011 Share Posted November 24, 2011 A ubezpieczenie jeszcze Rozumiem, że każdy przy zakupie auta powinien się targować bo jeszcze ubezpieczenie trzeba dokupić? :roll: Niech sobie samo OC załatwi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bananaboy Posted November 24, 2011 Share Posted November 24, 2011 dlatego ubezpieczenie w oddzielnym zdaniu i bez kosztu ponadto zawsze mozna ponegocjowac cene w zaleznosci od przejecia/nieprzejecia OC od sprzedającego. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bzyq Posted November 24, 2011 Share Posted November 24, 2011 Oszczędzę Ci czytania kilku wątków tasiemcowych. Z danych Forum i doświadczenia: Jakie kupić , gdzie i ile to mnie będzie kosztowało , na zaciskach pisze brembo? Klocki: DS2500 lub RC5+ to jedyny słuszny wybór na szybką jazdę uliczną i sporadycznie tor Tarcze: do cywilnej szybkiej jazdy tylko gładkie BREMBO Jakim olejem najlepiej zalewać był castrol 10w/60? tylko święty Motul 300V 15W50 (także dobry na zimę) lub wspomniany Millers (i proszę nie rozwijać wątku) No i czy jak kupie już te tarcze klocki czy będę wstanie sam to zrobić czy te brembo potrzebują jakiś fachowych narzędzi? Jak nie masz lewych rąk to jak koledzy wspomnieli bułka z masłem. Lepiej jednak oddać do serwisu. Nie kosztuje aż tak dużo. Jeszcze jedno auto posiada natrysk na intercooler w zbiorniku jest woda no a idzie zima wiec co tam nalać lub co dolać żeby nie zamarzło? Z literek zimowego płynu do spryskiwaczy i tyle. No i jeszcze opony zimowe bo nie ma rozmiar 225/45 r17? Optymalne w tym rozmiarze to 205/50/17. Szerszych nie ma sensu. No i co z rozrządem bo nie wiem czy było coś robione? Co 100tys km. Jak nie masz udokumentowanego przebiegu lub wymiany to można polegać na opinii ASO, ale dla pewności można wymienić. Podsumowując: Nie oszczędzaj na materiałach eksploatacyjnych (a bardziej na ich jakości) bo ze sportowego auta można w ten sposób szybciutko szybkiego szrota. PS. Sądząc po tonie wypowiedzi i zadawanych pytaniach to założyłem, że właśnie auto będziesz wykorzystywał do szybszej jazdy ulicznej ze sporadycznym upalaniem (albo bez). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kubeusz Posted November 25, 2011 Share Posted November 25, 2011 Jakim olejem najlepiej zalewać był castrol 10w/60? tylko święty Motul 300V 15W50 (także dobry na zimę) lub wspomniany Millers (i proszę nie rozwijać wątku) Awłaśnieżenie! Ja bym jednak sugerował zalać coś rzadszego na zimę. 15W50 to dość gęsta oliwa, świetna do upalania i na lato. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomek1234 Posted November 25, 2011 Author Share Posted November 25, 2011 A wiec tak miałem jechać do serwisu tego MTS na tarcze i klocki , ale ich stan mi na to nie pozwalał , wiec zamówiłem tarcze DBA seria 4000 , i klocki hawk jakieś takie porównywalne z ferrodo ds2500 , tylko mnie nie jechać za te klocki bo wiem , że pylą i latem piszczą. No ale już zamówiłem będą na poniedziałek. Teraz niech mi ktoś powie jaki ostatecznie wlać olej? chyba jestem przekonany do motula 300v 5w/40. no i ile go tam wlać ile mam kupić , no i co z ta płukanka , gdzieś można to dostać i jak to się robi? A i jeszcze jedno już ze trzy razy zazgrzytał mi rozrusznik , teraz pytanie ile to kosztuje gdzie można kupić i ile to kosztuje? Link to comment Share on other sites More sharing options...
piter Posted November 25, 2011 Share Posted November 25, 2011 chyba jestem przekonany do motula 300v 5w/40. no i OK. bardzo dobry wybór ;-) (tak samo dobry jak millers CFS 5w40, który lepszy - nie wiem ...)ile go tam wlać ile mam kupić potrzebujesz chyba 4,5l kup 3x2l (300v jest w metalowych opakowaniach po 2l) to co zostanie będziesz miał na dolewki ... no i co z ta płukanka , gdzieś można to dostać i jak to się robi? płukankę możesz kupić też motul, albo millers, kupisz w dobrym sklepie z olejami.wlewasz do ciepłego silnika, odpalasz na ok 15 minut na wolnych obrotach, gasisz, ... i wymieniasz olej ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
raison Posted November 25, 2011 Share Posted November 25, 2011 wiec zamówiłem tarcze DBA seria 4000 , i klocki hawk jakieś takie porównywalne z ferrodo ds2500 Sądzę, że będziesz zadowolony 8) Teraz niech mi ktoś powie jaki ostatecznie wlać olej? chyba jestem przekonany do motula 300v 5w/40. Ja kiedyś lałem Motula 15W50 na zimę i dla mnie to tragedia. Przeszedłem na właśnie 5W40 i jest o niebo lepiej. Kup 6L, reszta zostanie Ci na ewentualne dolewki bądź następną wymianę. Płukankę to już na własne ryzyko. Rozrusznik nowy coś ok 2k pln, używany sprawny 300-400zł. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomek1234 Posted November 26, 2011 Author Share Posted November 26, 2011 No jeszcze jedno pytanie w tej kwestii bo zapomniałem jaki filtr oleju kupić jakiej firmy? Jaki ma być stan oleju w silniku na bagnecie równo z tym wcięciem czy więcej? Link to comment Share on other sites More sharing options...
raison Posted November 26, 2011 Share Posted November 26, 2011 Filtry kupuj oryginalne Subaru. Nie są drogie, a w zupełności wystarczą i nie ma co kombinować z innymi wynalazkami. Olej powinien być pomiędzy F a L Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted November 26, 2011 Share Posted November 26, 2011 jaki filtr oleju kupić jakiej firmy? Filtry kupuj oryginalne Subaru. Nie są drogie, a w zupełności wystarczą i nie ma co kombinować z innymi wynalazkami. Można się pokusić o filtr STI. Różowy Link to comment Share on other sites More sharing options...
raison Posted November 26, 2011 Share Posted November 26, 2011 Proszę o jeden sensowny powód. Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted November 26, 2011 Share Posted November 26, 2011 Proszę o jeden sensowny powód. Lansik jest.... A tak serio to jest filtr z wkładem syntetycznym. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomek1234 Posted November 26, 2011 Author Share Posted November 26, 2011 A bosh albo knecht może być czy lipa. Pytam dlatego , że mam do tego dostęp a oryginał trzeba zamawiać lub daleko jechać po to. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dzibi Posted November 26, 2011 Share Posted November 26, 2011 tomek1234, BOSCH będzie OK - wiele firm używa tego w ASO na przeglądach. Pamiętaj tylko o tej płukance, bo (nie chciałbym krakać), ale różni ludzie z różnych powodów zalewają taki gęsty olej. Niektórzy nawet do BMW M3 leją mineralny15W40, albo 20W60 czy inny szlam... oczywiście przed sprzedażą, żeby trzymał kompresję jako tako. Jak już zrobisz płukankę i wymianę oleju (rozumiem, że będzie prawdziwy syntetyk 5W40 albo 10W40 - shell, motul, millers - whatever - oby był pełny syntetyk, o co wbrew pozorom nie tak łatwo), to pilnuj zużycia. Warto na zimne dmuchać, tym bardziej po przejściu z tak gęstej oliwy - na początek sprawdzaj nawet co tankowanie, po każdej szybszej jeździe na autostradzie itp. Jak po jakimś czasie się przekonasz, że generalnie nie bierze, albo sprawdzisz ile mniej więcej, to można nieco zluzować 8) Ze spryskiwacza intercoolera wypsikaj co się da, zalej coś niemarznącego, psiknij kilka razy tylko żeby przepłukać układ i zapomnij o sprawie do czasu aż znowu będziesz zmieniał opony na letnie. Niby sens chłodzenia powietrza w IC jest zawsze, ale nie popadajmy w paranoję... Jeżeli zimą ktoś tego potrzebuje, to pewnie wie co robi i nie zadaje takich pytań, bo dawno ma zamontowany duży zbiornik i jakiś automat do natrysku. Jeżeli pytasz, to pewnie tego bezwzględnie nie potrzebujesz. Rozrusznik może zgrzytać z różnych powodów. Nie jestem specem, ale czasami warto takim właśnie (specom) zaufać i samemu nie kombinować, oddać auto na porządny przegląd, opisać objawy itd. - najlepiej do stacji znającej się na typowych bolączkach imprez turbo. ASO we Wrocku ma dobrą opinię z tego co wiem. Z internetu tak naprawdę dowiedziałem się o autach bardzo niewiele... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kika Posted August 6, 2012 Share Posted August 6, 2012 Proszę o jeden sensowny powód. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucza Posted August 6, 2012 Share Posted August 6, 2012 Kika, a ty co? kotlety odgrzewasz? pozdro. Link to comment Share on other sites More sharing options...
niebieski708 Posted August 6, 2012 Share Posted August 6, 2012 Co do oleju polecam też Liqui Moly 5W40 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now