Jump to content

slizganie się sprzęgła / regeneracja sprzęgła


kons6

Recommended Posts

sti 280KM seria

 

przy jeździe na niskich obrotach (2-3tys) na 5-tym biegu i mocnym dodaniu gazu na przyczepnej nawierzchni

obroty silnika rosną bardzo szybko, nieproporcjonalnie do przypieszania auta, później albo odcinka, albo obroty nieznacznie spadają

 

przy zmianach biegów przy 5tys+ obrotów efektu nie ma

 

może seryjne sprzęgło tak ma, czy jednak się zużyło?

Link to comment
Share on other sites

A przy ruszaniu bierze z dołu, czy dopiero na samej górze?

oczywiście na górze, ale nie chciałem tak mocno sugerować

 

przejechałem drogowo co najmniej 750tys km kilkoma autami, od 2 lat jeżdżę sportowo i pierwszy raz mam ślizgające się sprzęgło,

ze 4 razy miałem awarię sprzęgła, ale zawsze było to rozsypanie się tarczy/docisku (nie wiem nawet dokładnie czego), to ślizganie się przytrafia mi się pierwszy raz

Link to comment
Share on other sites

Miałam podobnie w OBKu... sprzęgło zaczyna się ślizgać. Ja jeszcze chwilkę z tym pojeździłam (bo sprzęgła nie było na miejscu i musiałam poczekać na wymianę), ale delikatnie operowałam gazem, no i wyprzedzanie jest dość ryzykowne :wink:

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

u mnie tylko 500 w zwyz, potem złapie. Mam nadzieje dokulać sie do wiosny...

 

Szociu mi powiedział żeby uważac ,bo mozna przepalic koło zamachowe, które może być drogawe :P Szczegolnie jeżeli masz Sti

Link to comment
Share on other sites

u mnie tylko 500 w zwyz, potem złapie. Mam nadzieje dokulać sie do wiosny...

 

Szociu mi powiedział żeby uważac ,bo mozna przepalic koło zamachowe, które może być drogawe :P Szczegolnie jeżeli masz Sti

a nie lepiej dać do regeneracji i być spokojny niż doczekać momentu aż padnie całkiem i tak jak ja będziesz wzywał lawetę bo mi padło w prawie w lesie i za całość mi wyszło prawie 4k, z lawetą.

Link to comment
Share on other sites

kumplowi w skodzie sie ślizgało sprzęgło to jak na zakręcie 90stopni dał gaz na drugim biegu to obroty poszly w gore;p predkosc juz nie...

 

od mojego ojca by dostal sroga bure za niszczenie przegubow poprzez dodawanie gazu w fwd/awd na skreconych kolach :wink:

kiedys zmielilem tak przegub w golfie i tydzien sluchalem...

 

-- Wt lis 22, 2011 5:46 pm --

 

Szociu mi powiedział żeby uważac

a mi ten czlowiek sprzedal dzis oem exedy :idea:

Link to comment
Share on other sites

kons6, do warsztatu spokojnie możesz jechać(byle nie 200 km :) ).Spokojnie dla sprzęgła tzn. wbrew pozorom na niskich biegach ,bo na wysokich wieksza jest tendencja do ślizgania.Gdy poczujesz ślizganie na 4 jedź na 3. I unikaj ślizgania , bo fakt-przypalisz koło i tarczę i jazda idzie coraz gorzej.No i koła szkoda.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

a nie lepiej dać do regeneracji i być spokojny niż doczekać momentu aż padnie całkiem i tak jak ja będziesz wzywał lawetę bo mi padło w prawie w lesie i za całość mi wyszło prawie 4k, z lawetą.

 

nie- musze kupic na raz nowe sprzeglo, wiskoze i olej ,sciagnać cala skrzynie + ew. dyfer i zrobicały napęd za jadnym zamachem :?

Link to comment
Share on other sites

a nie lepiej dać do regeneracji i być spokojny

 

co sądzicie o regeneracji sprzęgieł? zastanawiam się, czy po wymianie nie zregenerować zużytej tarczy i docisku, żeby mieć komplet w zapasie

auto pozostanie przy 350Nm momentu i sprzęgło ma być delikatne

 

czy warto sobie zawracać głowę regeneracją, czy od razu zapomnieć i się nie łudzić oszczędnością ładnych kilkuset złotych?

Link to comment
Share on other sites

Porządnie zregenerowana tarcza nie ustępuje jakością nowej - podkreślam: "porządnie", czyli przez kogoś, kto umie i korzysta z odpowiedniej jakości materiałów. Z dociskiem sprawa jest o tyle delikatna, że w przypadku zniszczonej sprężyny słonecznej (odkształcenia plastyczne listków, zniszczenie zmęczeniowe) nie ma miejsca na oszczędność. Jeśli założysz zregenerowaną (dobrze) tarczę przy skopanym docisku, sprzęgło dalej będzie się ślizgać, w efekcie czego narazisz się na:

- ponowny demontaż całości

- zniszczenie świeżo regenerowanej tarczy

 

Luke

 

EDIT:

Jeszcze na jedną sprawę warto zwrócić uwagę reanimując sprzęgło. Poprawcie mnie, jeśli w Subaru jest inaczej, ale w przypadku hydraulicznego układu wysprzęglania, czasami powodem ślizgania się sprzęgła jest uszkodzony wysprzęglik (nie cofa się i pozostaje szczątkowe ciśnienie w układzie) lub pompa (analogicznie). Do tego, uszkodzenie obu tych elementów wpłynie na zniszczenie łożyska wyciskowego. Zatem należy dość starannie zweryfikować oba te elementy, przepłukać, sprawdzić szczelność, zalać świeżym płynem, odpowietrzyć i wsio.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

po wymianie sprzęgła zupełnie inny samochód, polecam wymienić w każdym sprowadzanym japończyku GC8

jedna z bardzo dużych zmian na plus to dużo szybsze odjeżdżanie auta w poślizgu (np. po podcięciu ręcznym)

 

przy wymianie polecam sprawdzić stan koła zamachowego i jego łożyska, bo zużyta tarcza sprzęgła to znacznie większa tolerancja na nierówne koło zamachowe, a nowa tarcza może powodować niewysprzęglanie

Link to comment
Share on other sites

Witam, znalazłem ogłoszenie Imprezy Turbo, 99 rok i 213tyś. przebiegu. Jednym z minusów jest taka oto przypadłość...

5. jest jeszcze jedna przypadłość która uaktywnia się zazwyczaj gdy długo spędzamy czas w korkach, szczególnie w upalne letnie dni gdy pod maską robi się gorąco wtedy pedał sprzęgła wpada prawie w podłogę i ma bardzo krótki skok ( ok 2 cm ). Oczywiście da się z tym jeździć, nie trzeba od razu zjeżdżać na pobocze ale jazda robi się męcząca. Prawdopodobnie pompa sprzęgła jest do wymiany - z tego co wiem koszta nie są duże.

 

Proszę o opinię i jakie mogą być orientacyjne koszta naprawy.

Dzięki i pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

JanekS, a Twoim zdaniem??

 

trudno mi sobie wyobrazic zeby sie plyn sprzeglowy zagotowal, raczej bym uwierzyl na slowo wlascicielowi ;) - pompa (imho najbardziej prawdopodobne), moze wysprzeglik

 

zabawe z ukladem hydraulicznym sprzegla prowadzilbym w kolejnosci "kosztowej";

- wymiana plynu i staranne odpowietrzenie (przykrecony wysprzeglik ma odpowietrznik nie w najwyzszym punkcie)

- wysprzeglik (gumka pare zeta, calosc nie mam pojecia)

- pompa (nie pamietam dokladnie ale majaczy mi sie ze do GT'ka placilem pare lat temu cos rzedu 400-500 pln za nowy oryginal nie z aso)

Link to comment
Share on other sites

JanekS, a Twoim zdaniem??

 

trudno mi sobie wyobrazic zeby sie plyn sprzeglowy zagotowal, raczej bym uwierzyl na slowo wlascicielowi ;) - pompa (imho najbardziej prawdopodobne), moze wysprzeglik

 

Wpuść żonę za kółko i niech potrzyma troszkę nogę na pedale podczas jazdy :) Nie masz żony - użyczę (tylko do tego celu i testu :wink: ) swojej. Gwarantuję dokładnie taki sam efekt, który minie po wymianie płynu. Sprawdzone. Dwukrotnie jego mać sprawdzone 8) :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...