Skocz do zawartości

slizganie się sprzęgła / regeneracja sprzęgła


kons6

Rekomendowane odpowiedzi

sti 280KM seria

 

przy jeździe na niskich obrotach (2-3tys) na 5-tym biegu i mocnym dodaniu gazu na przyczepnej nawierzchni

obroty silnika rosną bardzo szybko, nieproporcjonalnie do przypieszania auta, później albo odcinka, albo obroty nieznacznie spadają

 

przy zmianach biegów przy 5tys+ obrotów efektu nie ma

 

może seryjne sprzęgło tak ma, czy jednak się zużyło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A przy ruszaniu bierze z dołu, czy dopiero na samej górze?

oczywiście na górze, ale nie chciałem tak mocno sugerować

 

przejechałem drogowo co najmniej 750tys km kilkoma autami, od 2 lat jeżdżę sportowo i pierwszy raz mam ślizgające się sprzęgło,

ze 4 razy miałem awarię sprzęgła, ale zawsze było to rozsypanie się tarczy/docisku (nie wiem nawet dokładnie czego), to ślizganie się przytrafia mi się pierwszy raz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałam podobnie w OBKu... sprzęgło zaczyna się ślizgać. Ja jeszcze chwilkę z tym pojeździłam (bo sprzęgła nie było na miejscu i musiałam poczekać na wymianę), ale delikatnie operowałam gazem, no i wyprzedzanie jest dość ryzykowne :wink:

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie tylko 500 w zwyz, potem złapie. Mam nadzieje dokulać sie do wiosny...

 

Szociu mi powiedział żeby uważac ,bo mozna przepalic koło zamachowe, które może być drogawe :P Szczegolnie jeżeli masz Sti

a nie lepiej dać do regeneracji i być spokojny niż doczekać momentu aż padnie całkiem i tak jak ja będziesz wzywał lawetę bo mi padło w prawie w lesie i za całość mi wyszło prawie 4k, z lawetą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kumplowi w skodzie sie ślizgało sprzęgło to jak na zakręcie 90stopni dał gaz na drugim biegu to obroty poszly w gore;p predkosc juz nie...

 

od mojego ojca by dostal sroga bure za niszczenie przegubow poprzez dodawanie gazu w fwd/awd na skreconych kolach :wink:

kiedys zmielilem tak przegub w golfie i tydzien sluchalem...

 

-- Wt lis 22, 2011 5:46 pm --

 

Szociu mi powiedział żeby uważac

a mi ten czlowiek sprzedal dzis oem exedy :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kons6, do warsztatu spokojnie możesz jechać(byle nie 200 km :) ).Spokojnie dla sprzęgła tzn. wbrew pozorom na niskich biegach ,bo na wysokich wieksza jest tendencja do ślizgania.Gdy poczujesz ślizganie na 4 jedź na 3. I unikaj ślizgania , bo fakt-przypalisz koło i tarczę i jazda idzie coraz gorzej.No i koła szkoda.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie lepiej dać do regeneracji i być spokojny niż doczekać momentu aż padnie całkiem i tak jak ja będziesz wzywał lawetę bo mi padło w prawie w lesie i za całość mi wyszło prawie 4k, z lawetą.

 

nie- musze kupic na raz nowe sprzeglo, wiskoze i olej ,sciagnać cala skrzynie + ew. dyfer i zrobicały napęd za jadnym zamachem :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie lepiej dać do regeneracji i być spokojny

 

co sądzicie o regeneracji sprzęgieł? zastanawiam się, czy po wymianie nie zregenerować zużytej tarczy i docisku, żeby mieć komplet w zapasie

auto pozostanie przy 350Nm momentu i sprzęgło ma być delikatne

 

czy warto sobie zawracać głowę regeneracją, czy od razu zapomnieć i się nie łudzić oszczędnością ładnych kilkuset złotych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porządnie zregenerowana tarcza nie ustępuje jakością nowej - podkreślam: "porządnie", czyli przez kogoś, kto umie i korzysta z odpowiedniej jakości materiałów. Z dociskiem sprawa jest o tyle delikatna, że w przypadku zniszczonej sprężyny słonecznej (odkształcenia plastyczne listków, zniszczenie zmęczeniowe) nie ma miejsca na oszczędność. Jeśli założysz zregenerowaną (dobrze) tarczę przy skopanym docisku, sprzęgło dalej będzie się ślizgać, w efekcie czego narazisz się na:

- ponowny demontaż całości

- zniszczenie świeżo regenerowanej tarczy

 

Luke

 

EDIT:

Jeszcze na jedną sprawę warto zwrócić uwagę reanimując sprzęgło. Poprawcie mnie, jeśli w Subaru jest inaczej, ale w przypadku hydraulicznego układu wysprzęglania, czasami powodem ślizgania się sprzęgła jest uszkodzony wysprzęglik (nie cofa się i pozostaje szczątkowe ciśnienie w układzie) lub pompa (analogicznie). Do tego, uszkodzenie obu tych elementów wpłynie na zniszczenie łożyska wyciskowego. Zatem należy dość starannie zweryfikować oba te elementy, przepłukać, sprawdzić szczelność, zalać świeżym płynem, odpowietrzyć i wsio.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po wymianie sprzęgła zupełnie inny samochód, polecam wymienić w każdym sprowadzanym japończyku GC8

jedna z bardzo dużych zmian na plus to dużo szybsze odjeżdżanie auta w poślizgu (np. po podcięciu ręcznym)

 

przy wymianie polecam sprawdzić stan koła zamachowego i jego łożyska, bo zużyta tarcza sprzęgła to znacznie większa tolerancja na nierówne koło zamachowe, a nowa tarcza może powodować niewysprzęglanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, znalazłem ogłoszenie Imprezy Turbo, 99 rok i 213tyś. przebiegu. Jednym z minusów jest taka oto przypadłość...

5. jest jeszcze jedna przypadłość która uaktywnia się zazwyczaj gdy długo spędzamy czas w korkach, szczególnie w upalne letnie dni gdy pod maską robi się gorąco wtedy pedał sprzęgła wpada prawie w podłogę i ma bardzo krótki skok ( ok 2 cm ). Oczywiście da się z tym jeździć, nie trzeba od razu zjeżdżać na pobocze ale jazda robi się męcząca. Prawdopodobnie pompa sprzęgła jest do wymiany - z tego co wiem koszta nie są duże.

 

Proszę o opinię i jakie mogą być orientacyjne koszta naprawy.

Dzięki i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JanekS, a Twoim zdaniem??

 

trudno mi sobie wyobrazic zeby sie plyn sprzeglowy zagotowal, raczej bym uwierzyl na slowo wlascicielowi ;) - pompa (imho najbardziej prawdopodobne), moze wysprzeglik

 

zabawe z ukladem hydraulicznym sprzegla prowadzilbym w kolejnosci "kosztowej";

- wymiana plynu i staranne odpowietrzenie (przykrecony wysprzeglik ma odpowietrznik nie w najwyzszym punkcie)

- wysprzeglik (gumka pare zeta, calosc nie mam pojecia)

- pompa (nie pamietam dokladnie ale majaczy mi sie ze do GT'ka placilem pare lat temu cos rzedu 400-500 pln za nowy oryginal nie z aso)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JanekS, a Twoim zdaniem??

 

trudno mi sobie wyobrazic zeby sie plyn sprzeglowy zagotowal, raczej bym uwierzyl na slowo wlascicielowi ;) - pompa (imho najbardziej prawdopodobne), moze wysprzeglik

 

Wpuść żonę za kółko i niech potrzyma troszkę nogę na pedale podczas jazdy :) Nie masz żony - użyczę (tylko do tego celu i testu :wink: ) swojej. Gwarantuję dokładnie taki sam efekt, który minie po wymianie płynu. Sprawdzone. Dwukrotnie jego mać sprawdzone 8) :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...