ahmar Posted November 20, 2011 Share Posted November 20, 2011 witam czeka mnie operacja wymiany uszczelek pod głowicami w moim legacy jest to 2,5 gx sohc limited sedan 230,000tys z książką sprowadzony ze szwajcarjii mam pytanie do ludzi którzy już przez takie coś przechodzili albo może wiedzą czy uda się sciągnąć głowice bez konieczności wyjmowania silnika?? bardzo proszę o porady z góry dzięki Link to comment Share on other sites More sharing options...
malymala Posted November 20, 2011 Share Posted November 20, 2011 da się, bo ja tak je zdemontowałem viewtopic.php?p=1207400#p1207400 dodatkowo można też popuścić mocowanie poduszek pod silnikiem 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pawlo20 Posted November 20, 2011 Share Posted November 20, 2011 wygodniej i szybciej będzie wyjąć silnik.34 minuty dla doswiadczonego mechanika :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
ahmar Posted November 20, 2011 Author Share Posted November 20, 2011 kolego malymala nie bedzie problemu ze szpilkami wyjdą ? niemam ochoty wyciągac silnika mieniam uszzelki bo pusciły mi kanały olejowe i olej leci na kolektor wydechowy i czuć olejem teoje legacy jest w manualu czy aut? Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted November 20, 2011 Share Posted November 20, 2011 pusciły mi kanały olejowe i olej leci na kolektor wydechowy i czuć olejem Sprawdzałeś dokładnie skąd cieknie? Bo najczęściej spod uszczelek pokryw zaworowych...a to co innego. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzesiek_67 Posted November 20, 2011 Share Posted November 20, 2011 ahmar, jesteś pewien, że puściły uszczelki głowic a nie ... uszczelki pokrywy głowicy ? To jakby inny zakres płac i cen... Pozdrawiam Grzegorz -- 20 lis 2011, o 20:03 -- szczur75, Piotrek - ładnie to tak pisać razem ? Pozdrawiam Grzegorz Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted November 20, 2011 Share Posted November 20, 2011 szczur75, Piotrek - ładnie to tak pisać razem ? :mrgreen: Grzesiek_67, drugi, drugi...gdzieś to było. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ahmar Posted November 20, 2011 Author Share Posted November 20, 2011 tak z pod dekli jest sucho -- N lis 20, 2011 8:07 pm -- powiem jeszcze że żeby znacząco to nie ubywa oleju w silniku sprawdzam co dziennie ale po troche ostrzejszej jezdzie jak stane czuć olej z nawiewów i czasami poddymi się z pod maski Link to comment Share on other sites More sharing options...
malymala Posted November 20, 2011 Share Posted November 20, 2011 wygodniej i szybciej będzie wyjąć silnik.34 minuty dla doswiadczonego mechanika :wink: Chciałbym zobaczyć wyjęcie silnika w 34 minuty w subaru legacy w wykonaniu doświadczonego mechanika kolego malymala nie bedzie problemu ze szpilkami wyjdą ? niektóre szpilki wyjmiesz samodzielnie, jedna lub dwie wychodzą tylko razem z głowicą, później trzeba je montować tak samo, inaczej się nie da, szpilki są wymierzone dosłownie na styk, luzu może z 2 mm, uszczelki od głowic są dobrze widoczne od spodu, gdy masz auto na podnośniku lub na kanale, więc możesz łatwo określić miejsce wycieku, po oleju zawsze pozostaje ślad Link to comment Share on other sites More sharing options...
ahmar Posted November 20, 2011 Author Share Posted November 20, 2011 no własnie tak mi wychodzi że to są uszczelki jeszcze pytanie odnośnie rozrządu znaczyć dwa koła na głowicach i koło wału ?? czy coś jeszcze? -- N lis 20, 2011 8:31 pm -- auto mi się nie grzeje ani nic moc wszystko na miejscu! Link to comment Share on other sites More sharing options...
bujak27 Posted November 20, 2011 Share Posted November 20, 2011 no własnie tak mi wychodzi że to są uszczelki jeszcze pytanie odnośnie rozrządu znaczyć dwa koła na głowicach i koło wału ?? czy coś jeszcze? -- N lis 20, 2011 8:31 pm -- auto mi się nie grzeje ani nic moc wszystko na miejscu! Na kołach rozrządu są znaki także nie musisz nic znaczyć Link to comment Share on other sites More sharing options...
malymala Posted November 20, 2011 Share Posted November 20, 2011 jeszcze pytanie odnośnie rozrządu znaczyć dwa koła na głowicach i koło wału ?? czy coś jeszcze? ja przed demontażem głowic ustawiłem koła (wału korbowego i wałków rozrządu) tak jak do zakładania paska rozrządu, one mają na sobie odpowiednie znaki i możesz je zaznaczyć, dodatkowo jak będziesz zakładać ten sam pasek to na nim też możesz zaznaczyć jak był założony, później rolki, pasek, dodatkowo napinacz, który jeżeli zastosujesz ten sam, ściśnij w imadle i włóż prowizoryczną zawleczkę (wszystko jest w manualu). Link to comment Share on other sites More sharing options...
ahmar Posted November 20, 2011 Author Share Posted November 20, 2011 ok dzięki jak ogólnie się auto wam spisuje? Link to comment Share on other sites More sharing options...
malymala Posted November 20, 2011 Share Posted November 20, 2011 auto nabyłem przy przebiegu 226kkm (kwiecień 2010), obecnie 269kkm, przy 228kkm założony gaz by Jako i jestem zadowolony pomimo : uszczelki głowic i rozrząd zrobione przy 244kkm; dwumasa + sprzęgło przy 255kkm; sprężyny tył przy 255kkm, bo tył siedział; olej zmieniany co 10kkm, innych pierdół nie liczę, typu sonda lambda, świece, kable WN, łaczniki stabilizatora (przód, tył) i inne takie w najbliższym czacie należy zrobić hamulce i tuleje wahacza przedniego poza tym samochód zachwalam, ze względu na komfort jazdy, napęd, i pakowność (kombi) i przyszłą bezawaryjność Link to comment Share on other sites More sharing options...
ahmar Posted November 21, 2011 Author Share Posted November 21, 2011 a jakie uszczelki zamawiałeś? i po ile ? ja kupiłem z jpn kpl 250 Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted November 21, 2011 Share Posted November 21, 2011 kupiłem z jpn kpl 250 Tylko potem nie narzekaj... Masz w tym komplecie wszystkie potrzebne do wymiany? Link to comment Share on other sites More sharing options...
malymala Posted November 21, 2011 Share Posted November 21, 2011 a jakie uszczelki zamawiałeś? i po ile ? ja kupiłem z jpn kpl 250 wszystko ASO, ceny brutto poniżej: uszczelka pod głowicę (11044AA521) 1 sztuka - 235,66 uszczelka pod świece (10966AA000) 1 szt. - 10,54 pierscien uszczelniajacy wal korbowy (806733020) 1 szt. - 23,08 pierścień uszczelniający wałek rozrządu (806732050 ) 1 szt. - 21,51 uszczelka wydech (44022AA020) 1 szt. 38,55 uszczelka dolot (14035AA382) 1 szt. - 20,98 uszczelka pokrywy (13294AA052) 1szt. - 79,68 uszczelniacze zaworów dolot (13207AA050) 1 szt. - 18,47 uszczelniacze zaworów wylot (13211AA050) 1 szt. - 16,15 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ironmzes Posted November 22, 2011 Share Posted November 22, 2011 kupiłem z jpn kpl 250 Tylko potem nie narzekaj... Masz w tym komplecie wszystkie potrzebne do wymiany? Też bym radził OEM - było kilka wpisów na forum - ludzie zakładali a potem na nowo robota... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzesiek_67 Posted November 22, 2011 Share Posted November 22, 2011 a jakie uszczelki zamawiałeś? i po ile ? ja kupiłem z jpn kpl 250 Proponuję jeszcze dokupić pierścienie z witki brzozowej.... :roll: Pozdrawiam Grzegorz Link to comment Share on other sites More sharing options...
ahmar Posted November 22, 2011 Author Share Posted November 22, 2011 miedziane raczej Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now