kapalek Posted November 20, 2011 Share Posted November 20, 2011 mam pytanko, może kazać się banalne, ale ja odpowiedzi nie znam podczas wymiany opon na zimówki i podniesienia auta na podnośniku stwierdziłem ,zę jednym z 4 kół (tylnym prawym)można ręcznie obrócić w pewnym zakresie, pozostałymi trzema nie można ruszyć wcale. czy taki stan jest normalny czy to zwiastuje jakies uszkdzenie? aut t legacy 2006 165ps Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qba25 Posted November 20, 2011 Share Posted November 20, 2011 jednym z 4 kół (tylnym prawym)można ręcznie obrócić w pewnym zakresie, pozostałymi trzema nie można ruszyć wcale. czy taki stan jest normalny czy to zwiastuje jakies uszkdzenie? Czy podczas ciasnego zawracania nie masz problemów z dziwnymi dźwiękami? nie popiskują opony, nic nie "trzeszczy"? Bo opisany objaw nie jest normalny, powinno się dać kręcić kołami bez problemu... chyba, że miałeś zaciągnięty ręczny hamulec Link to comment Share on other sites More sharing options...
kapalek Posted November 20, 2011 Author Share Posted November 20, 2011 żadnych niepokojących objawów. ręczny nie był zaciągnięty. Link to comment Share on other sites More sharing options...
owad Posted November 20, 2011 Share Posted November 20, 2011 A moze byl na biegu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kapalek Posted November 20, 2011 Author Share Posted November 20, 2011 był na biegu, dlatego moje obawy, bo w takim układzie żadnym kołem nie mógłbym ruszyć, a tu jednym sie troche dało kręcić. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mcbeth Posted November 21, 2011 Share Posted November 21, 2011 był na biegu, dlatego moje obawy, bo w takim układzie żadnym kołem nie mógłbym ruszyć, a tu jednym sie troche dało kręcić. Hmmm. Raczej przeciwne koło powinno się kręcić odwrotnie. A i na drugą oś by trochę momentu trafiło, a może nawet nią poruszyło ?. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kapalek Posted November 21, 2011 Author Share Posted November 21, 2011 no już sam nie wiem. czyli jeśli nie ma tych pisków i chrobotania to nie musze sie obawiać? koła mają prawo sie lekko obracąc jak jest na podnosniku? nie wiem czy jak ruszałm tym kołem to np inne sie nie obórcło (przeciwległe) bo go nie widziałem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qba25 Posted November 21, 2011 Share Posted November 21, 2011 czyli jeśli nie ma tych pisków i chrobotania to nie musze sie obawiać? A przynajmniej nie panikować; koła mają prawo sie lekko obracąc jak jest na podnosniku? Nie wiem, co dla Ciebie znaczy "lekko"? U mnie po prostu da się ruszyć kołem, ale nie wiem czy jak ruszałm tym kołem to np inne sie nie obórcło (przeciwległe) bo go nie widziałem. No właśnie: kiedy kręcisz kołem, powinno się kręcić koło tej samej osi, tylko w przeciwną stronę (mechanizm różnicowy bez szpery) ewentualnie w tę samą (mechanizm ze szperą). U Ciebie powinna mieć miejsce sytuacja pierwsza. Dodatkowo może się zakręcić któreś z przednich kół, (mechanizm różnicowy miedzyosiowy), ale to już wymaga pewnej siły i szybkości obrotu... Link to comment Share on other sites More sharing options...
kapalek Posted November 21, 2011 Author Share Posted November 21, 2011 jeszcze jedna rzecz może mieć związek: częścto zapala siękontrolka cruise i miga. może to być sygnał jakiegos uszkodzenia napędu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
bzikus7 Posted November 22, 2011 Share Posted November 22, 2011 jeszcze jedna rzecz może mieć związek: częścto zapala siękontrolka cruise i miga. może to być sygnał jakiegos uszkodzenia napędu? Sczytaj błędy z kompa ECU tak właśnie się dzieje jak masz błędy czyli w innych autach "CHECK ENGINE" Link to comment Share on other sites More sharing options...
kapalek Posted November 22, 2011 Author Share Posted November 22, 2011 zczytałem błędy, jak miga sam cruise to komp nie pokazuje mi żadnych błędów. (program easy obdII) Link to comment Share on other sites More sharing options...
respect Posted November 22, 2011 Share Posted November 22, 2011 kapalek, Chyba tu istnieje jakiś gruby błąd.Albo przyciera ręczny na jednym kole, albo podnosiłeś auto w różny sposób po każdej stronie i jedno koło dotykało podłoźa. Podnieś jeszcze raz -najlepiej za dyfer cały tył żabą i pokręć na biegu w obie strony i napisz tu. pozdr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kapalek Posted November 22, 2011 Author Share Posted November 22, 2011 co do tego obrotu, to to bardziej lekki luz niż możliwośc obracania, koło ma po prostu minimlany luz obwodowy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
respect Posted November 22, 2011 Share Posted November 22, 2011 to drugie powinno mieć podobny i wszystko OK. pozdr, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now