Jump to content

pytanie o przeniseienie napędu awd


kapalek

Recommended Posts

mam pytanko, może kazać się banalne, ale ja odpowiedzi nie znam

podczas wymiany opon na zimówki i podniesienia auta na podnośniku stwierdziłem ,zę jednym z 4 kół (tylnym prawym)można ręcznie obrócić w pewnym zakresie, pozostałymi trzema nie można ruszyć wcale. czy taki stan jest normalny czy to zwiastuje jakies uszkdzenie? aut t legacy 2006 165ps

Link to comment
Share on other sites

jednym z 4 kół (tylnym prawym)można ręcznie obrócić w pewnym zakresie, pozostałymi trzema nie można ruszyć wcale. czy taki stan jest normalny czy to zwiastuje jakies uszkdzenie?

Czy podczas ciasnego zawracania nie masz problemów z dziwnymi dźwiękami? nie popiskują opony, nic nie "trzeszczy"? Bo opisany objaw nie jest normalny, powinno się dać kręcić kołami bez problemu... chyba, że miałeś zaciągnięty ręczny hamulec :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

był na biegu, dlatego moje obawy, bo w takim układzie żadnym kołem nie mógłbym ruszyć, a tu jednym sie troche dało kręcić.

 

Hmmm. Raczej przeciwne koło powinno się kręcić odwrotnie. A i na drugą oś by trochę momentu trafiło, a może nawet nią poruszyło ?.

Link to comment
Share on other sites

no już sam nie wiem. czyli jeśli nie ma tych pisków i chrobotania to nie musze sie obawiać? koła mają prawo sie lekko obracąc jak jest na podnosniku? nie wiem czy jak ruszałm tym kołem to np inne sie nie obórcło (przeciwległe) bo go nie widziałem.

Link to comment
Share on other sites

czyli jeśli nie ma tych pisków i chrobotania to nie musze sie obawiać?

A przynajmniej nie panikować;

koła mają prawo sie lekko obracąc jak jest na podnosniku?

Nie wiem, co dla Ciebie znaczy "lekko"? U mnie po prostu da się ruszyć kołem, ale

nie wiem czy jak ruszałm tym kołem to np inne sie nie obórcło (przeciwległe) bo go nie widziałem.

No właśnie: kiedy kręcisz kołem, powinno się kręcić koło tej samej osi, tylko w przeciwną stronę (mechanizm różnicowy bez szpery) ewentualnie w tę samą (mechanizm ze szperą). U Ciebie powinna mieć miejsce sytuacja pierwsza. Dodatkowo może się zakręcić któreś z przednich kół, (mechanizm różnicowy miedzyosiowy), ale to już wymaga pewnej siły i szybkości obrotu...

Link to comment
Share on other sites

jeszcze jedna rzecz może mieć związek: częścto zapala siękontrolka cruise i miga. może to być sygnał jakiegos uszkodzenia napędu?

Sczytaj błędy z kompa ECU tak właśnie się dzieje jak masz błędy czyli w innych autach "CHECK ENGINE"

Link to comment
Share on other sites

kapalek, Chyba tu istnieje jakiś gruby błąd.Albo przyciera ręczny na jednym kole, albo podnosiłeś auto w różny sposób po każdej stronie i jedno koło dotykało podłoźa.

Podnieś jeszcze raz -najlepiej za dyfer cały tył żabą i pokręć na biegu w obie strony i napisz tu.

pozdr.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...