Skocz do zawartości

pytanie o przeniseienie napędu awd


kapalek

Rekomendowane odpowiedzi

mam pytanko, może kazać się banalne, ale ja odpowiedzi nie znam

podczas wymiany opon na zimówki i podniesienia auta na podnośniku stwierdziłem ,zę jednym z 4 kół (tylnym prawym)można ręcznie obrócić w pewnym zakresie, pozostałymi trzema nie można ruszyć wcale. czy taki stan jest normalny czy to zwiastuje jakies uszkdzenie? aut t legacy 2006 165ps

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jednym z 4 kół (tylnym prawym)można ręcznie obrócić w pewnym zakresie, pozostałymi trzema nie można ruszyć wcale. czy taki stan jest normalny czy to zwiastuje jakies uszkdzenie?

Czy podczas ciasnego zawracania nie masz problemów z dziwnymi dźwiękami? nie popiskują opony, nic nie "trzeszczy"? Bo opisany objaw nie jest normalny, powinno się dać kręcić kołami bez problemu... chyba, że miałeś zaciągnięty ręczny hamulec :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

był na biegu, dlatego moje obawy, bo w takim układzie żadnym kołem nie mógłbym ruszyć, a tu jednym sie troche dało kręcić.

 

Hmmm. Raczej przeciwne koło powinno się kręcić odwrotnie. A i na drugą oś by trochę momentu trafiło, a może nawet nią poruszyło ?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no już sam nie wiem. czyli jeśli nie ma tych pisków i chrobotania to nie musze sie obawiać? koła mają prawo sie lekko obracąc jak jest na podnosniku? nie wiem czy jak ruszałm tym kołem to np inne sie nie obórcło (przeciwległe) bo go nie widziałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli jeśli nie ma tych pisków i chrobotania to nie musze sie obawiać?

A przynajmniej nie panikować;

koła mają prawo sie lekko obracąc jak jest na podnosniku?

Nie wiem, co dla Ciebie znaczy "lekko"? U mnie po prostu da się ruszyć kołem, ale

nie wiem czy jak ruszałm tym kołem to np inne sie nie obórcło (przeciwległe) bo go nie widziałem.

No właśnie: kiedy kręcisz kołem, powinno się kręcić koło tej samej osi, tylko w przeciwną stronę (mechanizm różnicowy bez szpery) ewentualnie w tę samą (mechanizm ze szperą). U Ciebie powinna mieć miejsce sytuacja pierwsza. Dodatkowo może się zakręcić któreś z przednich kół, (mechanizm różnicowy miedzyosiowy), ale to już wymaga pewnej siły i szybkości obrotu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kapalek, Chyba tu istnieje jakiś gruby błąd.Albo przyciera ręczny na jednym kole, albo podnosiłeś auto w różny sposób po każdej stronie i jedno koło dotykało podłoźa.

Podnieś jeszcze raz -najlepiej za dyfer cały tył żabą i pokręć na biegu w obie strony i napisz tu.

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...