Jump to content
minis

OPONY ZIMOWE NA PRZEDNIĄ I TYLNĄ OŚ W OBK

Recommended Posts

Co do opon Pirelli nigdy w życiu bym ich nie kupił. Ta markę wyrzuca się po trzech latach użytkowania bez względu na zużycie bieżnika. Po tym okresie mróz w granicach -5 a z gumy robi sie plastik. Mnie ta niewiedza kosztowała wymianę wahacza oraz naprawę felgi gdy mój outback na rondzie przy prędkości mniejszej niż 20km/h. pojechał sobie prosto. Teraz Nokiany tańsze niż Pirelli a jeździ się jakbym miał kolce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odświeżam wątek opon zimowych. Ostatnią zimę przejechałem na fabrycznych wielosezonowych yokohamach, trochę miałem obawy przez wyjazdem w Alpy ale sprawdziły się dobrze. Niestety pod koniec zimy jedna dostała garba (po głębokiej dziurze) i muszę nabyć nowe w pełni zimowe.

Macie jakieś typy, które sprawdziły się poprzedniej zimy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doświadczenia jeszcze nie mam, pierwsza zima, ale po długiej analizie dostępnych producentów wybrałem Nokian WR G2 SUV, kupilem i czekam na zime :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciekawe, że zastanawiałem się między Continentalami a Nokianami :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Używam ContiCrossContact Winter.

Wg mnie dobre opony ale nie mam doświadczeń z innymi... z tej półki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziś właśnie założyłem nowe zimowe unirojalki i czekam już na śnieg (pierwsza zima outkiem ) :) - rozmiar 215/65/16 .

Share this post


Link to post
Share on other sites
w seryjnym rozmiarze wybór jest dość ubogi.

Jako alternatywa są 235/55 lub 215/65......

Ja wybrałem TS830P 215/65. W porównaniu z GE95 to dwa różne światy.

http://www.conti-online.com/generator/w ... bNr=4.html

Wybór w oryginalnym rozmiarze dla nowego OBK faktycznie nie jest powalający, ale znacznie lepszy niz 2 lata temu, kiedy to nagle mało popularny rozmiar, nagle wszedł na wyposażenie co najmniej 4 nowo produkowanych SUV-ów. W tej chwili mozna spokojnie wybierać z kilku przyzwoitych modeli opon zimowych-szosowych z indeksem prędkości H, jak i z tych na cięższe warunki terenowo-śniegowe z indeksami Q-R.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pewnie tak ale ceny są jakieś takie oderwane od rzeczywistości. 750 - 800 za markową oponę to trochę przesada.

Za TS830P 215/65 zapłaciłem ok. 500pln.....

Share this post


Link to post
Share on other sites
pewnie tak ale ceny są jakieś takie oderwane od rzeczywistości. 750 - 800 za markową oponę to trochę przesada.

Za TS830P 215/65 zapłaciłem ok. 500pln.....

Ten rozmiar (215/65) w Conti jest po prostu wyjątkowo tani i mimo podwyżek (szczególnie tych zeszłorocznych) będzie to około 550zł.

Z drugiej strony w 2010r 225/60 miało mocno wywindowane ceny przez brak podazy i ceny dobijały do 1000zł. Dzisiaj jest już lepiej i wg mnie najdrozsza opona w tym rozmiarze to wydatek 760zł a i za 600 z groszem kupimy coś fajnego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

być może ale na pewno nie będzie to opona klasy T830P, która zawsze jest w czołówkach testów. Jedyny niewielki mankament to indeks prędkości 180km/h. Poza tym pod każdym względem jest na najwyższym poziomie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziś przy okazji przeglądu (45tkm) zapytałem w ASO o Conti TS830P 215/65R17 i dostałem odpowiedź, że wymiarowo nie są przeznaczone do nowego OBK-a, zg z zaleceniem producenta powinny być 225/60R17. :shock:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dziś przy okazji przeglądu (45tkm) zapytałem w ASO o Conti TS830P 215/65R17 i dostałem odpowiedź, że wymiarowo nie są przeznaczone do nowego OBK-a, zg z zaleceniem producenta powinny być 225/60R17. :shock:

 

Z sumie to nic innego nie mogli powiedzieć.... Importer rekomenduje/zaleca opony o rozmiarze z jakimi był homologowany dany model.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja za unirolaka - 4 szt. zapłaciłem 1300 zł - na razie jeździ się ok może ciut twardziej niż na letnich ale jeszcze nie pora na końcową opinię :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nokian WR G2 w odpowiednim rozmierze kosztuja okolo 550PLN. W testach opon 4x4 wypadaja bardzo dobrze, zwłaszcza na śniegu. Nieznaczenie ustępują na mokrej nawierzchni ContiWinterContact TS790, ale ich cena to okolo 300 pln wiecej za sztuke :shock:

Wrażeniami mogę się podzielić wiosna.

P.S. Może ktoś z innymi oponami będzie miał ochotę na jakiś zimowe testy i porównanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja wlasnie odebralem Pirelli SottoZero II do OBKa - jak juz wreszcie popada, to sie podziele wrazeniami :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam pozwolę sobie odświeżyć temat. Stoję przed kupnem ogumienia zimowego do OBK`a 2008 , przywleczony był z USA na letnich (które notabene też muszę wymienić) o rozmiarze 225/55/R17. Pytanie moje brzmi następująco, czy mogę założyć na istniejące felgi 17 jakiś inny rozmiar zimówek bo nie ukrywam, że ten rozmiar jest jakoś mega mało popularny. Jeśli można pokusić się o inny rozmiar to jaki i czy nie będzie miał negatywnych wpływów na auto?

Pozdrawiam i z góry bardzo dziękuje za Wasze info

Share this post


Link to post
Share on other sites

OBK z 2008r powinno mieć opony 215/55R17

Share this post


Link to post
Share on other sites

przyszedł na kołach o rozmiarze takim co podałem wyżej, z tego co się orientuje to były one oryginalnie założone. Fakt faktem, jeśli będzie rozmiar opon takich co podałeś świat się nie zawali?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wersje amerykańskie faktycznie były na 225/55/17. Natomiast EU były na 215/55R17 i te opony wydają sie być lepszym wyborem do OBK, szczególnie na zimę, ale i na lato bo wersja 2.5 to nie jest demon mocy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Natomiast EU były na 215/55R17 i

 

ale to równie mało popularny rozmiar w zimówkach :)

W każdym razie na zimę zdecydowanie lepiej 215/55.

W lecie na dobrych 225/55 będzie mniej bujał.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też mam nokiany WR (chyba od nowości - 2007) ostatnia zima to już resztki opony ale jeszcze dało rade przejeździć (no powiedzmy że nikt poza mną sie za kółko nie pchał bo ESP brak).

Opona jaj nie urywa (szczególnie na mokrym i błocie pośniegowym) ale w tym rozmiarze i cenie to chyba najrozsądniejszy wybór

 

225 w lecie też buja po koleinach

Share this post


Link to post
Share on other sites

czy z Waszej perspektywy czasu polecacie jakieś konkretnie zimowe kapcie do OBK`a? Wybór marny ale jest, ciekawy jestem co polecacie i z jakich korzystacie.

Pozdrawiam

 

ps. co sądzicie o tej oponie?

http://www.oponeo.pl/dane-opony/falken-hs-439-215-55-r17-98-v-xl#10237110

Edited by satori

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jak sprawuje się nokian wr a3, w rozmiarze do OBK? Zdaje się, że przychodzą z fabryki Rosji, jakieś doświadczenia macie z tym modelem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

również podłączę się pod pytanie o Nokiany - wkrótce będę kupował coć do OBK'13 i jeszcze nie wiem co ... :-) I jeszcze pytanie - jaki będzie najlepszy rozmiar zimowek do modelu '13 diesel CVT?

Edited by szuwi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...