gryzli Opublikowano 20 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2011 40k, 50k i 200k to kilometry czy tysiące kilometrów? Oczywiscie tysiace kilometrow :wink: Bede troche przewrotny i powiem Ci co ja bym zrobil na Twoim miejscu... Ja bym zalozyl i jezdzil - a martwil sie pozniej :wink: Pomimo tego co wczesniej pisalem - taki troche ryzykant/szczesciarz jestem :wink: Ale to ja... A jak ty zrobisz, to juz niestety musisz sam zadecydowac... :| Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
minis Opublikowano 20 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2011 Ja bym zalozyl i jezdzil - a martwil sie pozniej :wink: Być może też tak zrobię, bo czy przypadkiem my ty nie popadamy w paranoję. Na przykład co zrobić w sytuacji gdy do wymiany jest jedna opona, trzeba kupić nową 8 mm, a pozostałe mają po 5 mm? Wszystkie trzeba wymienić i tak wszyscy Ci zatroskani o napęd użytkownicy form by uczynili? Wątpię. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomaszOBK Opublikowano 20 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2011 Chyba właśnie trzeba wymienić wszystkie. Ale: Kiedyś w nowym autku (może z 10-15 tys. km), jak stałem na czerwonym świetle (podczas dalekich bałkańskich wojaży wczasowych) przerżnęli mi oponę (z boku, ordynarnie nożem sprężynowym - stary numer na pomocnika, o! coś się zepsuło, my pomożemy). Wulkanizator powiedział, żebym ją sobie wziął jako zapas, a nówka zapas normalnie do użytku. No i ten zapas starł się do stanu poprzednich zanim wróciłem do Polski. Więc miałem trzy trochę zużyte i jedną nowiutką (pewnie na tylnej osi) i nie czułem, żeby zarzucało przy hamowaniu czy w deszczu. Tylko że w tamtym aucie nie było 4WD, byliśmy na wczasach i nie miałem najmniejszej ochoty zajmować się kupowaniem dwóch nowych opon. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
minis Opublikowano 20 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2011 Jak mam nowy samochód to mam i nowe opony, więc tu raczej problem nie wystąpi. Jak mam stary, to się może okazać , że koszt kompletu nowych opon to 20% wartości auta. A to może oznaczać, że naprawa AWD będzie tańsza, a przynajmniej nie wiele droższa od opon, a w ogóle, to może się uda i sięe nic nie zepsuje itd. itd. itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 20 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2011 Na przykład co zrobić w sytuacji gdy do wymiany jest jedna opona, trzeba kupić nową 8 mm, a pozostałe mają po 5 mm? Kupuje się na Alledrogo używana. -- 20 lis 2011, o 14:43 -- Jak mam stary, to się może okazać , że koszt kompletu nowych opon to 20% wartości auta. A to może oznaczać, że naprawa AWD będzie tańsza, Niekoniecznie, nie zawsze koszt naprawy spada równo z wartością samochodu. Czasami nie spada. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
minis Opublikowano 20 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2011 Kupuje się na Alledrogo używana. Dziękuję za podpowiedź, ale na ogół jak coś trzeba to ni ma. -- 20 lis 2011, o 15:25 -- I jeszcze raz ja ... Trochę poszperałem w necie ... i jeśli dobrze zrozumiałem - https://www.subaru.com/my-subaru/faq-technical.html /in fine/ - w systemie AWD różnica w obwodzie koła powinna oscylować -+ 1/4 cala, tyle w temacie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 20 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2011 Trochę poszperałem w necie ... i jeśli dobrze zrozumiałem - https://www.subaru.com/my-subaru/faq-technical.html /in fine/ - w systemie AWD różnica w obwodzie koła powinna oscylować -+ 1/4 cala, tyle w temacie. Zgodnie z informacją na stronie Subaru, różnice obwodów kół muszą się mieścić w 1/4'' (a nie +/- 1/4''). Zatem dopuszczalna różnica obwodu danego koła w porównaniu z każdym z pozostałych wynosi ~6.35 mm. Jak to się przekłada na różnice w wysokości opony? Przykładowo, 1-milimetrowa różnica wysokości bieżnika oznacza ~6.28 mm zmiany obwodu koła ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gryzli Opublikowano 21 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2011 Jak to się przekłada na różnice w wysokości opony? Przykładowo, 1-milimetrowa różnica wysokości bieżnika oznacza ~6.28 mm zmiany obwodu koła ! Dlatego w 4X4 powinno sie robic rotacje kol, aby bieznik sie scieral w miare rowno na wszystkich kolach - czego niestety kolega minis, nie bedzie mogl wykonac majac dwa rozne typy bieznika :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 21 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2011 Dlatego w 4X4 powinno sie robic rotacje kol Wyczytałam kiedyś, że w Subaru tylko PP z PT i LP z LT powinno się zamieniać... stronami nie powinno się przekładać :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
minis Opublikowano 21 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2011 Dlatego w 4X4 powinno sie robic rotacje kol, aby bieznik sie scieral w miare rowno na wszystkich kolach - czego niestety kolega minis, nie bedzie mogl wykonac majac dwa rozne typy bieznika :wink: Pracuje nad tym ... Jutro centymetrem krawieckim mierzę dwie opony Pirelli carving, które przywozi do oględzin mi facet z Łęcznej. On co prawda już zmierzył i się zgadza, wręcz jest idealnie ... ale mu nie wierzę. Tak czy inaczej będę musiał mu dać na flaszkę :? Wyczytałam kiedyś, że w Subaru tylko PP z PT i LP z LT powinno się zamieniać... stronami nie powinno się przekładać Nie masz Kochana racji, mam dołączoną do książki serwisowej ulotką Bridgestone, i są tam także takie konfiguracje, które wykluczyłaś. Wiem o oponach coraz więcej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 21 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2011 Nie masz Kochana racji, mam dołączoną do książki serwisowej ulotką Bridgestone, i są tam także takie konfiguracje, które wykluczyłaś. Wiem o oponach coraz więcej Nie masz racji i zaraz Ci to udowodnię -- 21 lis 2011, o 17:32 -- To są fotki instrukcji do Subaru Legacy i Subaru Outback: Skanera nie mam czasu uruchamiać. Pozdrawiam 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maroski Opublikowano 21 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2011 A to są skany z instrukcji dołączonej do opon Bridgestone na których moje autko wyjechało z fabryki I teraz kto wie lepiej jak podmieniać opony, producent auta, czy opon :?: :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 21 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2011 Nie masz racji i zaraz Ci to udowodnię Aga jak zwykle niezawodna Tak w ogóle, zasada przekładania kół przód/tył z zachowaniem stron jest ciekawą Subarową zagadką. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 21 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2011 I teraz kto wie lepiej jak podmieniać opony, producent auta, czy opon :?: :roll: … rotate your tires according to the vehicle manufacturer’s recommendations (see owner’s manual)… Dla mnie jest to jasne... zresztą jak mi kiedyś padła jedna opona, kupiłam 4 nowe :wink: Pozdrawiam 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 21 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2011 A mnie w technikum jeszcze uczyli schematu rotowania opon z wykorzystaniem zapasu Najlepsze było to że "wiekowy" już profesor na pytanie a co zrobić jak sie ma dojazdówkę robił się purpurowy ze złości i cały misterny plan w piz........ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomaszOBK Opublikowano 21 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2011 Ale jak nie rotujesz dojazdówki, to ci potem zostaje na przykład czteroletnia nówka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 21 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2011 Na dojazdówce czy zapasie jeździ się krótko i z mniejszymi prędkościami I ztcw zakłada się na tył. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomaszOBK Opublikowano 21 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2011 Aaa, cholerka, źle się wyraziłem - chciałem w kontekście nauczyciela, którego lukass doprowadzał do białej gorączki, a który kombinował, żeby rotować wraz z kołem zapasowym. Chyba nikt tak naprawdę nie robi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 21 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2011 TomaszOBK, ja mam na zapasie używaną oponę... zimową :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomaszOBK Opublikowano 21 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2011 A ja jeżdżę z zestawem naprawczym i modlę się, żeby mi się nie musiał przydawać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gryzli Opublikowano 22 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2011 A ja jeżdżę z zestawem naprawczym i modlę się, żeby mi się nie musiał przydawać. Rotacja opon jest zawsze uzalezniona od tego jaki rodzaj opon - bo jesli sa kierunkowe lub asymetryczne to juz latwo sie ich nie da rotowac - jedynie przod z tylem po tych samych stronach... Ale zwykle opony to niewidze przeszkod rotowac jak na rysunkach kolegiMaroski, :wink: Inna sprawa ze sa opinie "gumiarzy", ze niby niepowinno sie zmieniac kierunku toczenia opon, niezaleznie od tego czy kierunkowa, czy nie... Ja rotuje od dawna i zawsze mam rowno bieznik starty 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzikus7 Opublikowano 22 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2011 Rotacja opon jest zawsze uzalezniona od tego jaki rodzaj opon - bo jesli sa kierunkowe lub asymetryczne to juz latwo sie ich nie da rotowac - jedynie przod z tylem po tych samych stronach...Ale zwykle opony to niewidze przeszkod rotowac jak na rysunkach kolegiMaroski, No właśnie jak mam kierunkowe zimówki przecież nie będę latał do wulkanizatora żeby zrzucał felgi z opon i zakładał na drugą stronę. Biorąc pod uwagę że zimowe i letnie ma kierunkowe to chyba przechyle się do tego co pisze Aga Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gryzli Opublikowano 22 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2011 minis, Bardzo przydatny temat viewtopic.php?f=24&t=141836&view=unread#unread Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
minis Opublikowano 22 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2011 Skanera nie mam czasu uruchamiać. Naprawdę nie chciałem Was zaganiać do skanerów i aparatów fotograficznych, odrywać od Waszych zajęć popołudniowych oraz wkurzać Waszych małżonków /lub rodziców/ Bede troche przewrotny i powiem Ci co ja bym zrobil na Twoim miejscu... Ja bym zalozyl i jezdzil - a martwil sie pozniej :wink: Pomimo tego co wczesniej pisalem - taki troche ryzykant/szczesciarz jestem :wink: Ale to ja... A teraz com ja uczynił, Panie Gryzli. Otóż na Allegro, na raptem kilkanaście aukcji Pirelli w moim rozmiarze, była jedna, gdzie akurat warsztat wyprzedawał nieodebrane Carvingi - model jak mój, bieżnik jak mój, data produkcji jak moje nówki, tylko delikatnie jeżdżone. Wobec faktu, że ów warsztat jest zlokalizowany w odległości 30 km od miejsca mojego zamieszkania, po uprzednim zadowalającym zmierzeniu obwodów tych opon, kierowca warsztatu, przywiózł mi je na pobliską stację paliw. Tam osobiście dokonałem pomiaru kontrolnego, z użyciem wcześniej wypróbowanego sposobu na moich własnych carwingach /zresztą na oczach zdziwionych innych użytkowników pojazdów mechanicznych, oczywiście / . Wnioski: Moje nówki mają 9,3 mm bieżnika i obwód 215,3 cm. Carvingi używki mają 7,5 oraz 7,9 bieżnika oraz odpowiednio obwody - 214,5 oraz 215,2. Wynika z tego że jedna używka jest dokładnie taka sama w obwodzie jak nówka, natomiast druga obwód ma o 8 mm mniejszy, co stanowi 0,29 cala. Dopuszczalne jest różnica 0,25 cala /6,35 mm/. Pytanie zatem jest zasadnicze!!! Czy przekroczenie dopuszczalnej różnicy w obwodzie o 1,65 mm co stanowi 0,045 cala, może pociągać niekorzystne skutki dla mojego auta w zakresie AWD oraz dla mnie w zakresie moich finansów osobistych? Uznałem, że ryzyko choć nie jest małe, podkreślam raz jeszcze 0,045 cala ponad normę!!! jednak nie jest też rażąco wysokie i .... nabyłem przedmiotowe opony za łączną kwotę 480 zł 8) ... mimo tego boję się zakładać te opony :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 22 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2011 Uznałem, że ryzyko choć nie jest małe, podkreślam raz jeszcze 0,045 cala ponad normę!!! jednak nie jest też rażąco wysokie i .... nabyłem przedmiotowe opony za łączną kwotę 480 zł ... mimo tego boję się zakładać te opony I nie masz co się bać.: 1. Obwód owszem to sprawa wstępna,ale ważny jest roboczy promień opony na aucie. Zmienia się w zależności od ciśnienia i obciążenia .Stąd należy pompować różnie przy różnym obciąźeniu..Ale każdy upuszcza po wysadzeniu pasażerów? 2. Kóła przednie przy skrętach jada dłuższą drogą od tylnych więc szybciej się kręcą - szczególnie w mieście. Załóż te minimalnie większe na przód i będzie lepiej niż na idealnie równych 8) . pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się