tomek1234 Posted November 18, 2011 Share Posted November 18, 2011 Witam mam pytanie czy te 2.0 sti wersje europejskie były już fabrycznie kute czy tylko Sprzedający chce mnie wkręcić? Tylko nie jechać pomnie bo się na tym nie znam moje pierwsze subaru. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kapic Posted November 18, 2011 Share Posted November 18, 2011 Witam mam pytanie czy te 2.0 sti wersje europejskie były już fabrycznie kute czy tylko Sprzedający chce mnie wkręcić? Tylko nie jechać pomnie bo się na tym nie znam moje pierwsze subaru. ze co? Chyba mu sie cos powalilo :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
OWOC Posted November 18, 2011 Share Posted November 18, 2011 Witam mam pytanie czy te 2.0 sti wersje europejskie były już fabrycznie kute czy tylko Sprzedający chce mnie wkręcić?Tylko nie jechać pomnie bo się na tym nie znam moje pierwsze subaru. Tloki w STi 2.0 sa chemoutwardzane :wink: Swego czasu robilem dochodzenie w tej sprawie bo rowniez zylem w bledzie ze tloki sa kute (bo tak w wiekszosci informacji o STI m.in w broszurach jest napisane), ale dzieki forumowiczom ktorzy robia przy tych silnikach zostalem uswiadomiony ze sa one "tylko" chemoutwardzane :wink: P.S.Przepraszam za brak polskich znakow, ale tu gdzie jestem jezyk Polski jest obcy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Durbos Posted November 18, 2011 Share Posted November 18, 2011 P.S.Przepraszam za brak polskich znakow, ale tu gdzie jestem jezyk Polski jest obcy Galicja? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jachu93 Posted November 18, 2011 Share Posted November 18, 2011 Durbos, akurat w Galicji język Polski nie był zwalczany za bardzo Link to comment Share on other sites More sharing options...
kashmere Posted November 18, 2011 Share Posted November 18, 2011 nie są Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomek1234 Posted November 19, 2011 Author Share Posted November 19, 2011 No dobra ok to niech mi ktoś powie czy te tłoki są lepsze niż w wersjach US? No i czy warto brać ta europejską? Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukass Posted November 19, 2011 Share Posted November 19, 2011 No dobra ok to niech mi ktoś powie czy te tłoki są lepsze niż w wersjach US?No i czy warto brać ta europejską? Nie ma czegoś takiego jak 2.0 STi US. W USA były tylko 2.5, a to już zupełnie inna bajka - w wielkim skrócie bardziej awaryjna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikad Posted November 19, 2011 Share Posted November 19, 2011 Durbos, akurat w Galicji język Polski nie był zwalczany za bardzo Oho, ktoś tu właśnie odrobił pracę domową z historii Za co masz pasek? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark L.A. Posted November 21, 2011 Share Posted November 21, 2011 Jest taki dwulitrowy silnik, który był fabrycznie kuty . To EJ20R, lecz był montowany w Legasiach GTB . Link to comment Share on other sites More sharing options...
PKocial Posted November 21, 2011 Share Posted November 21, 2011 2.0 STI EU 01-05 posiada tłoki z stop aluminium z większą zawartością krzemu (Si) co powoduje "większa twardość" i wpływa pozytywnie na rozszeżalność materiału. Tłok płynie w niższej temp niż np Omega, CP ... i jest również mniej odporny na detonacje. Pamiętajmy również że seryjne tłoki są ciasno pasowane. Moim zdaniem są całkiem dobre kwestia warunków w których pracują. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BartZ Posted November 21, 2011 Share Posted November 21, 2011 2.0 STI EU 01-05 posiada tłoki z stop aluminium z większą zawartością krzemu (Si) co powoduje "większa twardość" i wpływa pozytywnie na rozszeżalność materiału. Tłok płynie w niższej temp niż np Omega, CP ... i jest również mniej odporny na detonacje. Pamiętajmy również że seryjne tłoki są ciasno pasowane. Moim zdaniem są całkiem dobre kwestia warunków w których pracują. A jak na tym tle wypadają Manleye? Link to comment Share on other sites More sharing options...
PKocial Posted November 21, 2011 Share Posted November 21, 2011 Nie mam doświadczenia z tłokami Manley tylko z korbami. W zależności do czego tłok idzie wybiera się firmę, nie każdy tłok "kuty" jest dobry. Większość nie nadaje się do codziennej lub długo terminowego użytkowania ze względu na rozbijanie tulei cylindrowej , branie oleju , przedmuchy ( np dlatego że silnik jeździ z "niedogrzanym" silnikiem) Link to comment Share on other sites More sharing options...
BartZ Posted November 21, 2011 Share Posted November 21, 2011 Nie mam doświadczenia z tłokami Manley tylko z korbami. W zależności do czego tłok idzie wybiera się firmę, nie każdy tłok "kuty" jest dobry. Większość nie nadaje się do codziennej lub długo terminowego użytkowania ze względu na rozbijanie tulei cylindrowej , branie oleju , przedmuchy ( np dlatego że silnik jeździ z "niedogrzanym" silnikiem) Kolejny puzzel do układanki. Dziękuję i pozdrawiam :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
X69 Posted November 21, 2011 Share Posted November 21, 2011 Nie mam doświadczenia z tłokami Manley tylko z korbami. W zależności do czego tłok idzie wybiera się firmę, nie każdy tłok "kuty" jest dobry. Większość nie nadaje się do codziennej lub długo terminowego użytkowania ze względu na rozbijanie tulei cylindrowej , branie oleju , przedmuchy ( np dlatego że silnik jeździ z "niedogrzanym" silnikiem) PKocial, mógłbyś rozwinąć temat kutych tłoków, doboru do czego, nadawania się do użytkowania i rozbijania tulei, etc....? Widzę tu wiedzę o której nie mam pojęcia a jest baaardzo ciekawa.... pliiis!!!! Pozdrawiam Staszek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michał z Ursusa Posted November 21, 2011 Share Posted November 21, 2011 PKocial ja mam trochę pytanie z innej beczki :wink: czy da się kupić tłoki nadające się do jazdy na codzień ?? takie które będą brały jakieś nie wielkie ilości oleju które nie będą rozbijać tulei itp ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
PKocial Posted November 22, 2011 Share Posted November 22, 2011 Panowie pewnej nabytej doświadczalnie wiedzy się nie sprzedaje i nie podaje na talerzu gotowych rozwiązań... MAhle 4032 , które są kopią seryjnego tłoka, są o 20 g lżejsze od serii , przy odpowiednich pasowaniach i docieraniu nadają się do użytkowania codziennego i +400kM Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlos-wrx Posted November 22, 2011 Share Posted November 22, 2011 PKocial ja mam trochę pytanie z innej beczki :wink: czy da się kupić tłoki nadające się do jazdy na codzień ?? takie które będą brały jakieś nie wielkie ilości oleju które nie będą rozbijać tulei itp ? MAhle 4032 , które są kopią seryjnego tłoka, są o 20 g lżejsze od serii , przy odpowiednich pasowaniach i docieraniu nadają się do użytkowania codziennego i +400kM j/w 25kkm juz zrobione na mahle - zużycie oleju "śladowe" Link to comment Share on other sites More sharing options...
raison Posted November 22, 2011 Share Posted November 22, 2011 To tłoki zużywają olej? :shock: Kurczę człowiek całe życie się uczy :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
OWOC Posted November 23, 2011 Share Posted November 23, 2011 P.S.Przepraszam za brak polskich znakow, ale tu gdzie jestem jezyk Polski jest obcy Galicja? Nie nie nie, taka tam wyspa :wink: No i z tego co wiem to tłoki w STi 2.5 nie są nawet chemoutwardzane :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now