Skocz do zawartości

2.0 STI?


tomek1234

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam pytanie czy te 2.0 sti wersje europejskie były już fabrycznie kute czy tylko Sprzedający chce mnie wkręcić?

Tylko nie jechać pomnie bo się na tym nie znam moje pierwsze subaru.

 

Tloki w STi 2.0 sa chemoutwardzane :idea: :wink:

Swego czasu robilem dochodzenie w tej sprawie bo rowniez zylem w bledzie ze tloki sa kute (bo tak w wiekszosci informacji o STI m.in w broszurach jest napisane), ale dzieki forumowiczom ktorzy robia przy tych silnikach zostalem uswiadomiony ze sa one "tylko" chemoutwardzane :wink:

 

P.S.Przepraszam za brak polskich znakow, ale tu gdzie jestem jezyk Polski jest obcy :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra ok to niech mi ktoś powie czy te tłoki są lepsze niż w wersjach US?

No i czy warto brać ta europejską?

Nie ma czegoś takiego jak 2.0 STi US. W USA były tylko 2.5, a to już zupełnie inna bajka - w wielkim skrócie bardziej awaryjna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.0 STI EU 01-05 posiada tłoki z stop aluminium z większą zawartością krzemu (Si) co powoduje "większa twardość" i wpływa pozytywnie na rozszeżalność materiału. Tłok płynie w niższej temp niż np Omega, CP ... i jest również mniej odporny na detonacje. Pamiętajmy również że seryjne tłoki są ciasno pasowane. Moim zdaniem są całkiem dobre kwestia warunków w których pracują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.0 STI EU 01-05 posiada tłoki z stop aluminium z większą zawartością krzemu (Si) co powoduje "większa twardość" i wpływa pozytywnie na rozszeżalność materiału. Tłok płynie w niższej temp niż np Omega, CP ... i jest również mniej odporny na detonacje. Pamiętajmy również że seryjne tłoki są ciasno pasowane. Moim zdaniem są całkiem dobre kwestia warunków w których pracują.

A jak na tym tle wypadają Manleye?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam doświadczenia z tłokami Manley tylko z korbami. W zależności do czego tłok idzie wybiera się firmę, nie każdy tłok "kuty" jest dobry. Większość nie nadaje się do codziennej lub długo terminowego użytkowania ze względu na rozbijanie tulei cylindrowej , branie oleju , przedmuchy ( np dlatego że silnik jeździ z "niedogrzanym" silnikiem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam doświadczenia z tłokami Manley tylko z korbami. W zależności do czego tłok idzie wybiera się firmę, nie każdy tłok "kuty" jest dobry. Większość nie nadaje się do codziennej lub długo terminowego użytkowania ze względu na rozbijanie tulei cylindrowej , branie oleju , przedmuchy ( np dlatego że silnik jeździ z "niedogrzanym" silnikiem)

Kolejny puzzel do układanki. Dziękuję i pozdrawiam :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam doświadczenia z tłokami Manley tylko z korbami. W zależności do czego tłok idzie wybiera się firmę, nie każdy tłok "kuty" jest dobry. Większość nie nadaje się do codziennej lub długo terminowego użytkowania ze względu na rozbijanie tulei cylindrowej , branie oleju , przedmuchy ( np dlatego że silnik jeździ z "niedogrzanym" silnikiem)

 

PKocial, mógłbyś rozwinąć temat kutych tłoków, doboru do czego, nadawania się do użytkowania i rozbijania tulei, etc....? Widzę tu wiedzę o której nie mam pojęcia a jest baaardzo ciekawa....

pliiis!!!!

 

Pozdrawiam

Staszek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie pewnej nabytej doświadczalnie wiedzy się nie sprzedaje i nie podaje na talerzu gotowych rozwiązań...

 

MAhle 4032 , które są kopią seryjnego tłoka, są o 20 g lżejsze od serii , przy odpowiednich pasowaniach i docieraniu nadają się do użytkowania codziennego i +400kM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PKocial ja mam trochę pytanie z innej beczki :wink: czy da się kupić tłoki nadające się do jazdy na codzień ?? takie które będą brały jakieś nie wielkie ilości oleju które nie będą rozbijać tulei itp ?

 

 

MAhle 4032 , które są kopią seryjnego tłoka, są o 20 g lżejsze od serii , przy odpowiednich pasowaniach i docieraniu nadają się do użytkowania codziennego i +400kM

 

 

j/w 25kkm juz zrobione na mahle - zużycie oleju "śladowe"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...