Jump to content

2.0 STI?


tomek1234

Recommended Posts

Witam mam pytanie czy te 2.0 sti wersje europejskie były już fabrycznie kute czy tylko Sprzedający chce mnie wkręcić?

Tylko nie jechać pomnie bo się na tym nie znam moje pierwsze subaru.

ze co? Chyba mu sie cos powalilo :wink:

Link to comment
Share on other sites

Witam mam pytanie czy te 2.0 sti wersje europejskie były już fabrycznie kute czy tylko Sprzedający chce mnie wkręcić?

Tylko nie jechać pomnie bo się na tym nie znam moje pierwsze subaru.

 

Tloki w STi 2.0 sa chemoutwardzane :idea: :wink:

Swego czasu robilem dochodzenie w tej sprawie bo rowniez zylem w bledzie ze tloki sa kute (bo tak w wiekszosci informacji o STI m.in w broszurach jest napisane), ale dzieki forumowiczom ktorzy robia przy tych silnikach zostalem uswiadomiony ze sa one "tylko" chemoutwardzane :wink:

 

P.S.Przepraszam za brak polskich znakow, ale tu gdzie jestem jezyk Polski jest obcy :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

No dobra ok to niech mi ktoś powie czy te tłoki są lepsze niż w wersjach US?

No i czy warto brać ta europejską?

Nie ma czegoś takiego jak 2.0 STi US. W USA były tylko 2.5, a to już zupełnie inna bajka - w wielkim skrócie bardziej awaryjna.

Link to comment
Share on other sites

2.0 STI EU 01-05 posiada tłoki z stop aluminium z większą zawartością krzemu (Si) co powoduje "większa twardość" i wpływa pozytywnie na rozszeżalność materiału. Tłok płynie w niższej temp niż np Omega, CP ... i jest również mniej odporny na detonacje. Pamiętajmy również że seryjne tłoki są ciasno pasowane. Moim zdaniem są całkiem dobre kwestia warunków w których pracują.

Link to comment
Share on other sites

2.0 STI EU 01-05 posiada tłoki z stop aluminium z większą zawartością krzemu (Si) co powoduje "większa twardość" i wpływa pozytywnie na rozszeżalność materiału. Tłok płynie w niższej temp niż np Omega, CP ... i jest również mniej odporny na detonacje. Pamiętajmy również że seryjne tłoki są ciasno pasowane. Moim zdaniem są całkiem dobre kwestia warunków w których pracują.

A jak na tym tle wypadają Manleye?

Link to comment
Share on other sites

Nie mam doświadczenia z tłokami Manley tylko z korbami. W zależności do czego tłok idzie wybiera się firmę, nie każdy tłok "kuty" jest dobry. Większość nie nadaje się do codziennej lub długo terminowego użytkowania ze względu na rozbijanie tulei cylindrowej , branie oleju , przedmuchy ( np dlatego że silnik jeździ z "niedogrzanym" silnikiem)

Link to comment
Share on other sites

Nie mam doświadczenia z tłokami Manley tylko z korbami. W zależności do czego tłok idzie wybiera się firmę, nie każdy tłok "kuty" jest dobry. Większość nie nadaje się do codziennej lub długo terminowego użytkowania ze względu na rozbijanie tulei cylindrowej , branie oleju , przedmuchy ( np dlatego że silnik jeździ z "niedogrzanym" silnikiem)

Kolejny puzzel do układanki. Dziękuję i pozdrawiam :wink:

Link to comment
Share on other sites

Nie mam doświadczenia z tłokami Manley tylko z korbami. W zależności do czego tłok idzie wybiera się firmę, nie każdy tłok "kuty" jest dobry. Większość nie nadaje się do codziennej lub długo terminowego użytkowania ze względu na rozbijanie tulei cylindrowej , branie oleju , przedmuchy ( np dlatego że silnik jeździ z "niedogrzanym" silnikiem)

 

PKocial, mógłbyś rozwinąć temat kutych tłoków, doboru do czego, nadawania się do użytkowania i rozbijania tulei, etc....? Widzę tu wiedzę o której nie mam pojęcia a jest baaardzo ciekawa....

pliiis!!!!

 

Pozdrawiam

Staszek

Link to comment
Share on other sites

Panowie pewnej nabytej doświadczalnie wiedzy się nie sprzedaje i nie podaje na talerzu gotowych rozwiązań...

 

MAhle 4032 , które są kopią seryjnego tłoka, są o 20 g lżejsze od serii , przy odpowiednich pasowaniach i docieraniu nadają się do użytkowania codziennego i +400kM

Link to comment
Share on other sites

PKocial ja mam trochę pytanie z innej beczki :wink: czy da się kupić tłoki nadające się do jazdy na codzień ?? takie które będą brały jakieś nie wielkie ilości oleju które nie będą rozbijać tulei itp ?

 

 

MAhle 4032 , które są kopią seryjnego tłoka, są o 20 g lżejsze od serii , przy odpowiednich pasowaniach i docieraniu nadają się do użytkowania codziennego i +400kM

 

 

j/w 25kkm juz zrobione na mahle - zużycie oleju "śladowe"

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...