graft Posted November 18, 2011 Share Posted November 18, 2011 Mam taki gadżet w moim szaraku. Wyguglowałem sobie i czytam pomału manuala w EN, ale nie ukrywam, że nie władam tym językiem biegle i idzie to jak krew z nosa. Jak tego używać, żeby nie zaszkodzić mojej szarej strzale...? I w ogóle z czym to się je? Ew. jeśli ktoś używał, to poproszę o skróconą wersję obsługi najważniejszych rzeczy. Mam wrażenie, że samochód lepiej pomyka w dolnej partii obrotów, a pow. 5000obr już nie... ----------- GC8 JDM '99 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzesiek_67 Posted November 18, 2011 Share Posted November 18, 2011 graft, a proszę Pana bardzo, było nawet na tym Forum :-) http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=16&t=134137 a to już z "wrogiego" forum ( ): http://evo.org.pl/viewtopic.php?t=492 Moim zdaniem generalnie trzeba uważać ze zubażaniem mieszanki. Ja bym wyposażył się przynajmniej w dobry zegar EGT. Zacząłbym od neutralnych nastaw, czyli blisko składu mieszanki dobieranego przez ECU a potem bym stopniowa schodził ze zubażaniem. Monitorując EGT i knocksensor można dojść chyba do fajnych wyników. Najlepiej auto "idzie" na granicy stuków. Ale uwaga cały czas na EGT ! Trzeba moim zdaniem ostrożnie i ze świadomością, że mapy zapłonów nie zmienisz. I nie przedobrzyć z tym zubażaniem mieszanki. Pozdrawiam Grzegorz Link to comment Share on other sites More sharing options...
graft Posted November 19, 2011 Author Share Posted November 19, 2011 Dzięki za trop. Przydało się i już co nieco wiem :wink: Póki co odnoszę wrażenie, że samochód ma bardzo mocny dół, natomiast pow 5000obr już niekoniecznie. Nie ukrywam, że spodziewałem się Nm w wyższym zakresie obrotów, aczkolwiek nie uważam tego za wadę No nic - trzeba nauczyć się samochodu. Walczę dalej... Jak ktoś ma info, czy wyniki swoich testów proszę wpisywać. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted November 19, 2011 Share Posted November 19, 2011 graft - tak jak na drugim forum - do tematu przede wszystkim ostroznie Najlepiej z pomiarami i kims, kto wie co robi, jesli nie czujesz sie zbyt pewnie. Co do turbo - seryjne nie bedzie raczej jakies megamocne w gornych partiach obrotow i w zasadzie spadek (szybszy lub wolniejszy - zalezy od turbo) momentu obrotowego powyzej 5000-6000 obrotow nie jest niczym szczegolnie dziwnym. No chyba, ze masz duze turbo, ktore dla odmiany dopiero przy 4tys. zaczyna sie rozkrecac na dobre -- sobota, 19 lis 2011, 10:26 -- A tak prawde mowiac - o ile nie masz cos dalej nagrzebane, co wymagaloby takiego "strojenia" przez korekte odczytow przeplywomierza - to chyba bym sie tego na razie pozbyl, sprzedal, a odzyskana kase przeznaczyl na porzadny remap Link to comment Share on other sites More sharing options...
ef9 Posted November 20, 2011 Share Posted November 20, 2011 Ale to jest zabawka bardziej do Hondy niż do subaru Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzesiek_67 Posted November 20, 2011 Share Posted November 20, 2011 Ale to jest zabawka bardziej do Hondy niż do subaru Z czystej ciekawości - dlaczego ? Pozdrawiam Grzegorz Link to comment Share on other sites More sharing options...
graft Posted November 21, 2011 Author Share Posted November 21, 2011 A tak prawde mowiac - o ile nie masz cos dalej nagrzebane, co wymagaloby takiego "strojenia" przez korekte odczytow przeplywomierza - to chyba bym sie tego na razie pozbyl, sprzedal, a odzyskana kase przeznaczyl na porzadny remap Co do nagrzebania, to zawór upustowy, wydech rynna począwszy od wyjścia z turbo... Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted November 21, 2011 Share Posted November 21, 2011 ale turbo seria i tyle? Link to comment Share on other sites More sharing options...
graft Posted November 21, 2011 Author Share Posted November 21, 2011 seria Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted November 21, 2011 Share Posted November 21, 2011 To chyba bym wywalil to ustrojstwo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
graft Posted November 22, 2011 Author Share Posted November 22, 2011 Ponieważ temat zamieściłem na dwóch forach, to i tu wkleję: Umówiłem się na diagnostykę i w zależności co mój guru orzeknie zapadnie decyzja, czy zostanie ustrojstwo, czy zrobimy remap pod paliwo 98.Tak czy inaczej muszę sprawdzić, czy jest te 280KM, czy coś nagrzebane itd... PS. Tak na marginesie: Wiesz ktoś, jakie doładowanie powinno być seryjnym JDM'ie...? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now