Skocz do zawartości

APEXI SAFC II


graft

Rekomendowane odpowiedzi

Mam taki gadżet w moim szaraku.

Wyguglowałem sobie i czytam pomału manuala w EN, ale nie ukrywam, że nie władam tym językiem biegle i idzie to jak krew z nosa.

 

Jak tego używać, żeby nie zaszkodzić mojej szarej strzale...?

I w ogóle z czym to się je?

 

Ew. jeśli ktoś używał, to poproszę o skróconą wersję obsługi najważniejszych rzeczy.

Mam wrażenie, że samochód lepiej pomyka w dolnej partii obrotów, a pow. 5000obr już nie...

 

-----------

GC8 JDM '99

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

graft,

 

a proszę Pana bardzo, było nawet na tym Forum :-)

 

http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=16&t=134137

 

a to już z "wrogiego" forum ( :mrgreen: ):

 

http://evo.org.pl/viewtopic.php?t=492

 

Moim zdaniem generalnie trzeba uważać ze zubażaniem mieszanki. Ja bym wyposażył się przynajmniej w dobry zegar EGT. Zacząłbym od neutralnych nastaw, czyli blisko składu mieszanki dobieranego przez ECU a potem bym stopniowa schodził ze zubażaniem. Monitorując EGT i knocksensor można dojść chyba do fajnych wyników. Najlepiej auto "idzie" na granicy stuków. Ale uwaga cały czas na EGT !

 

Trzeba moim zdaniem ostrożnie i ze świadomością, że mapy zapłonów nie zmienisz. I nie przedobrzyć z tym zubażaniem mieszanki.

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za trop. Przydało się i już co nieco wiem :wink:

 

Póki co odnoszę wrażenie, że samochód ma bardzo mocny dół, natomiast pow 5000obr już niekoniecznie.

Nie ukrywam, że spodziewałem się Nm w wyższym zakresie obrotów, aczkolwiek nie uważam tego za wadę :)

 

No nic - trzeba nauczyć się samochodu. Walczę dalej...

 

Jak ktoś ma info, czy wyniki swoich testów proszę wpisywać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

graft - tak jak na drugim forum - do tematu przede wszystkim ostroznie :) Najlepiej z pomiarami i kims, kto wie co robi,

jesli nie czujesz sie zbyt pewnie.

 

Co do turbo - seryjne nie bedzie raczej jakies megamocne w gornych partiach obrotow i w zasadzie spadek (szybszy lub wolniejszy - zalezy od turbo) momentu obrotowego powyzej 5000-6000 obrotow nie jest niczym szczegolnie dziwnym.

 

No chyba, ze masz duze turbo, ktore dla odmiany dopiero przy 4tys. zaczyna sie rozkrecac na dobre :)

 

-- sobota, 19 lis 2011, 10:26 --

 

A tak prawde mowiac - o ile nie masz cos dalej nagrzebane, co wymagaloby takiego "strojenia" przez korekte odczytow przeplywomierza - to chyba bym sie tego na razie pozbyl, sprzedal, a odzyskana kase przeznaczyl na porzadny remap :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak prawde mowiac - o ile nie masz cos dalej nagrzebane, co wymagaloby takiego "strojenia" przez korekte odczytow przeplywomierza - to chyba bym sie tego na razie pozbyl, sprzedal, a odzyskana kase przeznaczyl na porzadny remap :)

Co do nagrzebania, to zawór upustowy, wydech rynna począwszy od wyjścia z turbo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ temat zamieściłem na dwóch forach, to i tu wkleję:

 

Umówiłem się na diagnostykę i w zależności co mój guru orzeknie zapadnie decyzja, czy zostanie ustrojstwo, czy zrobimy remap pod paliwo 98.

Tak czy inaczej muszę sprawdzić, czy jest te 280KM, czy coś nagrzebane itd...

 

PS. Tak na marginesie: Wiesz ktoś, jakie doładowanie powinno być seryjnym JDM'ie...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...