Maxi74 Posted November 18, 2011 Share Posted November 18, 2011 W moim STI pojawił się objaw falowania na wolnych obrotach po rozgrzaniu - jestem umówiony na diagnostykę silnika ale chciałem zapytać co to może być według Was? Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted November 18, 2011 Share Posted November 18, 2011 Moze byc np. jakis problem z sonda lambda. Ale skoro jedziesz na diagnostyke, to mysle, ze taka "diagnostyka przez Internet" ma slaby sens Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Morgiana Posted November 18, 2011 Share Posted November 18, 2011 Moze byc np. jakis problem z sonda lambda.Ale skoro jedziesz na diagnostyke, to mysle, ze taka "diagnostyka przez Internet" ma slaby sens Odezwał się ten, w którego aucie obroty falują i na zimnym, jak i po rozgrzaniu... Specjalista się znaczy 8) Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted November 18, 2011 Share Posted November 18, 2011 I straszliwy to problem... niech sobie faluja... Druga sprawa, moze byc tez np. zawor wolnych obrotow, uszkodzony, brudny, cos tam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maxi74 Posted November 18, 2011 Author Share Posted November 18, 2011 Moze byc np. jakis problem z sonda lambda.Ale skoro jedziesz na diagnostyke, to mysle, ze taka "diagnostyka przez Internet" ma slaby sens Zastanawiałem się czy mogę najpierw sam coś posprawdzać Na mechanice się nieco znam ale zaturbiony silnik to dla mnie nowość :roll: Dodam, że żadnych modyfikacji autko nie posiada więc odpadają stożki itp. itd... I straszliwy to problem... niech sobie faluja... Druga sprawa, moze byc tez np. zawor wolnych obrotow, uszkodzony, brudny, cos tam. Falowanie obrotów o tyle mnie martwi, że na światłach potrafi zgasnąć... A po przegonieniu go nieco obawiam się, że gaśnięcie silnika może negatywnie wpłynąć na turbinę (brak smarowania) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Morgiana Posted November 18, 2011 Share Posted November 18, 2011 Falowanie obrotów o tyle mnie martwi, że na światłach potrafi zgasnąć... A po przegonieniu go nieco obawiam się, że gaśnięcie silnika może negatywnie wpłynąć na turbinę (brak smarowania) To jak zgaśnie to odpalisz jeszcze raz i schłodzisz turbinę. A o ile nie jesteś mechanikiem to pozostań przy sprawdzaniu tego czy masz skarpetki do pary Link to comment Share on other sites More sharing options...
qTi Posted November 18, 2011 Share Posted November 18, 2011 W moim STI pojawił się objaw falowania na wolnych obrotach po rozgrzaniu - jestem umówiony na diagnostykę silnika ale chciałem zapytać co to może być według Was? Może być przepływka (jak mi padała to miałem podobne objawy), silniczek krokowy, lub zabrudzona przepustnica. Falowanie obrotów o tyle mnie martwi, że na światłach potrafi zgasnąć... Gaśnie przy hamowaniu na światłach? Tzn obroty spadają nisko i gaśnie? Jak tak to też to miałem i to była przepływka. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maxi74 Posted November 18, 2011 Author Share Posted November 18, 2011 Gaśnie przy hamowaniu na światłach? Tzn obroty spadają nisko i gaśnie? Jak tak to też to miałem i to była przepływka. Dokładnie dzieje się tak jak piszesz - też podejrzewam przepływkę - po wypięciu wtyczki nic nie zmienia się w pracy silnika tzn. faluje dalej i nic się nie poprawia ani nie pogarsza... A o ile nie jesteś mechanikiem to pozostań przy sprawdzaniu tego czy masz skarpetki do pary Morgiana - jesteś wielka - właśnie sprawdziłem - jedną mam saturday, a drugą thursday A tak na marginesie jestem mechanikiem tyle, że od 15 lat nie w zawodzie - nieco wypadłem z obiegu ale pewne rzeczy jeszcze mam nadzieję pamiętam :roll: Tyle że jak pisałem wcześniej nigdy nie bawiłem się z "wiatrakami" Link to comment Share on other sites More sharing options...
kashmere Posted November 18, 2011 Share Posted November 18, 2011 Maxi74, masz bov? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzesiek_67 Posted November 18, 2011 Share Posted November 18, 2011 masz bov? Klasyka westernu Pozdrawiam Grzegorz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maxi74 Posted November 18, 2011 Author Share Posted November 18, 2011 Maxi74, masz bov? Nie w aucie żadnych zmian niema :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
kashmere Posted November 18, 2011 Share Posted November 18, 2011 Maxi74, masz bov? Nie w aucie żadnych zmian niema :roll: w takim razie tez stawiam na przeplywkę :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted November 18, 2011 Share Posted November 18, 2011 A jak jest kabelek i ecuexplorer albo romraider jakis, to nawet w miare szybko mozna sprawdzic i jedno i drugie mniej wiecej, albo zrobic sobie troszke loga i zobaczyc co sie dzieje w ogole Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maxi74 Posted November 18, 2011 Author Share Posted November 18, 2011 A jak jest kabelek i ecuexplorer albo romraider jakis, to nawet w miare szybko mozna sprawdzic i jedno i drugie mniej wiecej, albo zrobic sobie troszke loga i zobaczyc co sie dzieje w ogole No niestety kabelka ani programu się jeszcze nie dorobiłem, a sezon się zbliża Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted November 18, 2011 Share Posted November 18, 2011 Kabelek kosztuje grosze w sumie, a soft jest bez problemu do sciagniecia. Jak sie ma jakiekolwiek kumanie i wie sie, co sie oglada, to na pewno warto. A jak nie - to wracamy do punktu A - warsztat _obeznany z Subaru_ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Morgiana Posted November 18, 2011 Share Posted November 18, 2011 masz bov? Klasyka westernu Pozdrawiam Grzegorz Tak jest, BOV aka winowajca wszelkich problemów Link to comment Share on other sites More sharing options...
graft Posted November 19, 2011 Share Posted November 19, 2011 nieco obawiam się, że gaśnięcie silnika może negatywnie wpłynąć na turbinę (brak smarowania) Noo, nie znasz się na turbodoładowanych Ja bym zaczął od podstawowej sprawy: - paliwo - jeśli masz mało, to na innej stacji zalej 98, a najlepiej szelowskie marketingowe 99okt. Przepal samochód i obserwuj poprawę. Jeśli pełny bak, to można spróbować z jakimś uszlachetniaczem. - w drugiej kolejności przepływomierz. Nie znam się na tyle na Imprezie, ale w poprzednich wolnossących benzyniakach nie diagnozowało się tego poprzez odłączanie wtyczki - to nie TDI, że 80% jeżdżącego szmelcu po wypięciu kabla dostaje mocy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maxi74 Posted November 22, 2011 Author Share Posted November 22, 2011 Jakieś inne sugestie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
antikos Posted November 22, 2011 Share Posted November 22, 2011 miałem podobnie, okazało że przepustnica była brudna jak cholera, kolega z forum poradził, ściągnąć IC pędzelek i benzyna ekstrakcyjna i pomogło, mało tego tam mi się to spodobało że czyszczę co 2 tygodnie a potem się przez godzinę morduję aby założyć IC. Sprawdź też czy nie masz może problemu ze spalinami, może sonda wariuje. powodzenia Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maxi74 Posted November 22, 2011 Author Share Posted November 22, 2011 mi się to spodobało że czyszczę co 2 tygodnie a potem się przez godzinę morduję aby założyć IC. He, he - nowe hobby? Myślałem też o przepustnicy - jutro spróbuję wyczyścić i zobaczymy Link to comment Share on other sites More sharing options...
PKocial Posted November 23, 2011 Share Posted November 23, 2011 Zjadłem ciut wysokości zębów na rocznikach z tego roku... bo mnie to pasjonowało 12 lat temu Sprawdź wężyki w obrębie kolektora ssącego i przy regulatorze paliwa. Przyczyną najczęściej jest : Albo Sonda lambada albo przepływka ywka. Bez odczytu danych nie powiem Ci co więc zapraszam na odwiedziny do Pz:) 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
saszynski Posted November 23, 2011 Share Posted November 23, 2011 mnie legac falowal bo dostawal lewe powietrze. na zimnym nie bylo tego tak czuc bo mial ok 1500rpm ale przy 750 skakal sobie i strasznie wkurzalo. przelot lewego mial na gumowym zlaczu na turbinie, za bardzo ktos skrecil opaske na turbo i przecial waz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maxi74 Posted November 26, 2011 Author Share Posted November 26, 2011 Zjadłem ciut wysokości zębów na rocznikach z tego roku... bo mnie to pasjonowało 12 lat temu Sprawdź wężyki w obrębie kolektora ssącego i przy regulatorze paliwa. Przyczyną najczęściej jest : Albo Sonda lambada albo przepływka ywka. Bez odczytu danych nie powiem Ci co więc zapraszam na odwiedziny do Pz:) OK, dzięki - jestem umówiony na przyszły tydzień na diagnostykę i odczyt błędów w ASO :wink: Dziś wymyłem przepływkę i przepustnicę (straszny syf - zwłaszcza w obrębie silnika krokowego) - niestety obroty nadal falują choć minimalna poprawa jest bo ani razu nie zgasł -- So lis 26, 2011 8:13 pm -- Dziś podłączyłem EcuExplorer - poniżej zrzut ekranu: Podejmie się ktoś skomentowania parametrów pod kątem falowania obrotów? Błędy jakie udało się sczytać to 12 i 23 czyli chyba przepływka - jednak zwątpiłem bo przypomniałem sobie, że odpinałem przepływkę i nie wiem czy nie to było powodem wygenerowania błędu... Dlatego też jestem ciekaw czy po zakresie napięć ktoś mi potwierdzi, że powodem jest właśnie przepływomierz :?: :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted November 26, 2011 Share Posted November 26, 2011 Maxi74 - mysle, ze zrobienie logow byloby lepsze niz screenshot Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maxi74 Posted November 27, 2011 Author Share Posted November 27, 2011 Oto i logi: -- N lis 27, 2011 9:20 pm -- http://chomikuj.pl/Maxi74/ecuExplorer+*5bAF041*5d+27-11-2011+18h19m45s,1198838007.csv http://chomikuj.pl/Maxi74/ecuExplorer+*5bAF041*5d+27-11-2011+18h24m05s,1198838005.csv Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now