Skocz do zawartości

Po rozgrzaniu faluje na wolnych obrotach


Maxi74

Rekomendowane odpowiedzi

Moze byc np. jakis problem z sonda lambda.

Ale skoro jedziesz na diagnostyke, to mysle, ze taka "diagnostyka przez Internet" ma slaby sens :)

 

Odezwał się ten, w którego aucie obroty falują i na zimnym, jak i po rozgrzaniu... Specjalista się znaczy 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze byc np. jakis problem z sonda lambda.

Ale skoro jedziesz na diagnostyke, to mysle, ze taka "diagnostyka przez Internet" ma slaby sens :)

Zastanawiałem się czy mogę najpierw sam coś posprawdzać :P

Na mechanice się nieco znam ale zaturbiony silnik to dla mnie nowość :roll:

Dodam, że żadnych modyfikacji autko nie posiada więc odpadają stożki itp. itd... :lol:

I straszliwy to problem... niech sobie faluja...

 

Druga sprawa, moze byc tez np. zawor wolnych obrotow, uszkodzony, brudny, cos tam.

Falowanie obrotów o tyle mnie martwi, że na światłach potrafi zgasnąć... A po przegonieniu go nieco obawiam się, że gaśnięcie silnika może negatywnie wpłynąć na turbinę (brak smarowania)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Falowanie obrotów o tyle mnie martwi, że na światłach potrafi zgasnąć... A po przegonieniu go nieco obawiam się, że gaśnięcie silnika może negatywnie wpłynąć na turbinę (brak smarowania)

 

To jak zgaśnie to odpalisz jeszcze raz i schłodzisz turbinę.

A o ile nie jesteś mechanikiem to pozostań przy sprawdzaniu tego czy masz skarpetki do pary :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim STI pojawił się objaw falowania na wolnych obrotach po rozgrzaniu - jestem umówiony na diagnostykę silnika ale chciałem zapytać co to może być według Was?

Może być przepływka (jak mi padała to miałem podobne objawy), silniczek krokowy, lub zabrudzona przepustnica.

Falowanie obrotów o tyle mnie martwi, że na światłach potrafi zgasnąć...

Gaśnie przy hamowaniu na światłach? Tzn obroty spadają nisko i gaśnie? Jak tak to też to miałem i to była przepływka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gaśnie przy hamowaniu na światłach? Tzn obroty spadają nisko i gaśnie? Jak tak to też to miałem i to była przepływka.

Dokładnie dzieje się tak jak piszesz - też podejrzewam przepływkę - po wypięciu wtyczki nic nie zmienia się w pracy silnika tzn. faluje dalej i nic się nie poprawia ani nie pogarsza...

A o ile nie jesteś mechanikiem to pozostań przy sprawdzaniu tego czy masz skarpetki do pary

Morgiana - jesteś wielka - właśnie sprawdziłem - jedną mam saturday, a drugą thursday :mrgreen:

A tak na marginesie jestem mechanikiem tyle, że od 15 lat nie w zawodzie - nieco wypadłem z obiegu :P ale pewne rzeczy jeszcze mam nadzieję pamiętam :roll: Tyle że jak pisałem wcześniej nigdy nie bawiłem się z "wiatrakami" :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak jest kabelek i ecuexplorer albo romraider jakis, to nawet w miare szybko mozna sprawdzic i jedno i drugie mniej wiecej, albo zrobic sobie troszke loga i zobaczyc co sie dzieje w ogole ;)

No niestety kabelka ani programu się jeszcze nie dorobiłem, a sezon się zbliża :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nieco obawiam się, że gaśnięcie silnika może negatywnie wpłynąć na turbinę (brak smarowania)

Noo, nie znasz się na turbodoładowanych :)

 

Ja bym zaczął od podstawowej sprawy:

 

- paliwo - jeśli masz mało, to na innej stacji zalej 98, a najlepiej szelowskie marketingowe 99okt. Przepal samochód i obserwuj poprawę. Jeśli pełny bak, to można spróbować z jakimś uszlachetniaczem.

 

- w drugiej kolejności przepływomierz. Nie znam się na tyle na Imprezie, ale w poprzednich wolnossących benzyniakach nie diagnozowało się tego poprzez odłączanie wtyczki - to nie TDI, że 80% jeżdżącego szmelcu po wypięciu kabla dostaje mocy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem podobnie, okazało że przepustnica była brudna jak cholera, kolega z forum poradził, ściągnąć IC pędzelek i benzyna ekstrakcyjna i pomogło, mało tego tam mi się to spodobało że czyszczę co 2 tygodnie a potem się przez godzinę morduję aby założyć IC.

Sprawdź też czy nie masz może problemu ze spalinami, może sonda wariuje.

powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zjadłem ciut wysokości zębów na rocznikach z tego roku... bo mnie to pasjonowało 12 lat temu :)

 

Sprawdź wężyki w obrębie kolektora ssącego i przy regulatorze paliwa.

Przyczyną najczęściej jest :

Albo Sonda lambada albo przepływka ywka. Bez odczytu danych nie powiem Ci co więc zapraszam na odwiedziny do Pz:)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mnie legac falowal bo dostawal lewe powietrze. na zimnym nie bylo tego tak czuc bo mial ok 1500rpm ale przy 750 skakal sobie i strasznie wkurzalo.

przelot lewego mial na gumowym zlaczu na turbinie, za bardzo ktos skrecil opaske na turbo i przecial waz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zjadłem ciut wysokości zębów na rocznikach z tego roku... bo mnie to pasjonowało 12 lat temu :)

 

Sprawdź wężyki w obrębie kolektora ssącego i przy regulatorze paliwa.

Przyczyną najczęściej jest :

Albo Sonda lambada albo przepływka ywka. Bez odczytu danych nie powiem Ci co więc zapraszam na odwiedziny do Pz:)

OK, dzięki - jestem umówiony na przyszły tydzień na diagnostykę i odczyt błędów w ASO :wink:

 

Dziś wymyłem przepływkę i przepustnicę (straszny syf - zwłaszcza w obrębie silnika krokowego) - niestety obroty nadal falują choć minimalna poprawa jest bo ani razu nie zgasł :lol:

 

-- So lis 26, 2011 8:13 pm --

 

Dziś podłączyłem EcuExplorer - poniżej zrzut ekranu:

ecu26112011.jpg

Podejmie się ktoś skomentowania parametrów pod kątem falowania obrotów?

 

Błędy jakie udało się sczytać to 12 i 23 czyli chyba przepływka - jednak zwątpiłem bo przypomniałem sobie, że odpinałem przepływkę i nie wiem czy nie to było powodem wygenerowania błędu... :oops:

Dlatego też jestem ciekaw czy po zakresie napięć ktoś mi potwierdzi, że powodem jest właśnie przepływomierz :?: :idea: :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...