Skocz do zawartości

Diesel zmienia dźwięk powyżej 4000rpm


kugi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

od 3 lat się zastanawiam, że jak czasem zakręcę motor powyżej 4000rpm to od tej wartości zmienia dźwięk na warczący, klekoczący, terkoczący (zwał jak zwał)

 

Wiadomo czemu?

 

woła: błagam, po co mnie tak wysoko kręcisz? :P :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście nie widzę potrzeby kręcenia tego silnika powyżej 3,5 tyś obr/min.
3,5 tyś obr/min i zmiana bo po co wyżej kręcić

Na nowym oprogramowaniu wykorzystywanie silnika w zakresie powyżej 3500 rpm/min. jest jak najbardziej zasadne. Pisał o tym:

- Andrzej Koper tutaj (cyt. "auto rozpędza się powyżej 3/3.5 tyś. obrotów w górę...co mnie akurat interesuje np. do 4.5 tyś. i z nowym softem np. pasażer myśli, że jedzie benzynowym autem");

- autor tutaj (cyt. "na nowym oprogramowaniu efektywne wykorzystanie momentu kończy się dopiero około 4500 obr./min. Zdecydowanie lepiej się wyprzedza, teraz w większości przypadków zostaje jeszcze zapas "obrotów" co na starym oprogramowaniu zdarzało się niezmiernie rzadko");

- haubi65 tutaj "Auto zdecydowanie lepiej jedzie. teraz jak benzyna. kreci sie fajnie do 4300 u/min. co prawda nie ma juz tego kopa kolo 1800 u/min ale zdecydowanie fajniej przyspiesza no i zdecydowanie jest lepiej podczas ruszania i wolnej jazdy na granicy 1-2 biegu. Ktos mowiac, ze auto wykastrowano, nie ma zielonego pojecia o materii. Nie chodzi by auto dawalo kopa w plecy ale by liniowo oddawalo moc tak jak jest teraz.").

 

 

Zatem Kugi, kręć, kręć bo warto ;) U siebie szczególnie nieprzyjemnych dźwięków powyżej 3500 rpm/min. nie słyszę, ale może to przez dodatkowe wyciszenie auta :roll:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od 3 lat się zastanawiam, że jak czasem zakręcę motor powyżej 4000rpm to od tej wartości zmienia dźwięk na warczący, klekoczący, terkoczący (zwał jak zwał)

 

Wiadomo czemu?

To znak że trzeba zdjąć nogę z gazu :idea: :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- Andrzej Koper tutaj (cyt. "auto rozpędza się powyżej 3/3.5 tyś. obrotów w górę...co mnie akurat interesuje np. do 4.5 tyś. i z nowym softem np. pasażer myśli, że jedzie benzynowym autem");
Znowu jakiś nowy soft??? :shock: A czy ja go już mam? :?

 

A w temacie: myślę, że mówisz kugi o takim charakterystycznym syczącym "chrapaniu", które słyszę u siebie z okolic tylnych tłumików. U Ciebie pewnie ten dźwięk niesie się po (niewygłuszonych) blachach tylnej części samochodu i słyszysz coś trochę innego :mrgreen:

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...