emotorsport Posted November 17, 2011 Share Posted November 17, 2011 Witam, czy ktoś używał tej sondy? http://allegro.pl/bosch-sonda-subaru-fo ... 20296.html jakieś opinie, za, przeciw...? Link to comment Share on other sites More sharing options...
pablonas Posted November 17, 2011 Share Posted November 17, 2011 emotorsport, LS07 to bardzo popularna uniwersalna sonda. Sporo ich montujemy (nie do Subaru) i reklamacji nie ma. Działają ok. Ma zastosowanie w wieeeeeeeeeeeelu modelach różnych marek. W zestawie masz szybkozłączki bo pamiętaj, że przewodów od sondy nie wolno lutować. Łączysz przewody od sondy z wtyczką za pomocą szybkozłączek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
emotorsport Posted November 17, 2011 Author Share Posted November 17, 2011 wiem, że uniwersalne sondy działają w różnych autach, ale jak jest w Subaru Turbo, gdzie temperatury są zdecydowanie większe... :?: Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted November 17, 2011 Share Posted November 17, 2011 pamiętaj, że przewodów od sondy nie wolno lutować Mozecie ciemniakowi wytlumaczyc, dlaczego? Link to comment Share on other sites More sharing options...
pablonas Posted November 17, 2011 Share Posted November 17, 2011 Na jakimś szkoleniu słyszałem, że może to fałszować odczyty. Oporność przewodów inna czy cuś. Nie wiem, nie znam się ale nie lutujemy i jest ok. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pablonas Posted November 17, 2011 Share Posted November 17, 2011 wiem, że uniwersalne sondy działają w różnych autach, ale jak jest w Subaru Turbo, gdzie temperatury są zdecydowanie większe... Skoro Bosch mówi, że można to IMO można. Tej firmie można zaufać. Link to comment Share on other sites More sharing options...
emotorsport Posted November 17, 2011 Author Share Posted November 17, 2011 to sprawdź PW proszę Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted November 17, 2011 Share Posted November 17, 2011 Na jakimś szkoleniu słyszałem, że może to fałszować odczyty. Oporność przewodów inna czy cuś. Nie wiem, nie znam się ale nie lutujemy i jest ok. A te zlaczki zalaczone, cokolwiek w nich siedzi nie zmieniaja opornosci? W sumie przeciez jak skrecisz przewody i je oblutujesz dokola, to chyba nie powinno byc tragedii? Tak tylko pytam - moze czegos nie biore pod uwage, z fizyki zawsze mialem mierny wymeczony Link to comment Share on other sites More sharing options...
pablonas Posted November 17, 2011 Share Posted November 17, 2011 Złączki są plastikowe Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted November 17, 2011 Share Posted November 17, 2011 No to niezly plastik tam w Boschu robia Niezle przewodzi Link to comment Share on other sites More sharing options...
pablonas Posted November 17, 2011 Share Posted November 17, 2011 Eee nie łapiesz. Przewody z uciętej oryginalnej wtyczki "skręcasz" czy "przeptlatasz" z przewodami od sondy, a szybkozłączka jest tylko po to żeby się przewody nie rozdzieliły. Sama złączka nie służy do przewodzenia prądu Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted November 17, 2011 Share Posted November 17, 2011 No to ja chyba jakies inne zlaczki mam, bo w tych moich jest w srodku jakby precik ze stozkami na obu koncach, i sie wsuwa, rzeczywiscie, z jednego konca przewod i z drugiego - ale na pewno sie one ze soba nie przeplataja. Link to comment Share on other sites More sharing options...
emotorsport Posted November 17, 2011 Author Share Posted November 17, 2011 można też zespawać przewody drewnianą elektrodą .... Link to comment Share on other sites More sharing options...
BartZ Posted November 18, 2011 Share Posted November 18, 2011 można też zespawać przewody drewnianą elektrodą .... Te ludzie z północy, czego to oni nie wymyślą... :roll: Złączki są tylko po to, żeby ładnie złapać i izolować, sygnał idzie bezpośrednio z kabla na kabel... :wink: Mnie bardziej interesuje jak to będzie działać z tą sondą, bo już nieraz na forum odradzano... Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted November 18, 2011 Share Posted November 18, 2011 Złączki są tylko po to, żeby ładnie złapać i izolować, sygnał idzie bezpośrednio z kabla na kabel... :wink: Az rozkrece sobie w domu raz jeszcze te zlaczki - ale prawde mowiac ja tam nadal sobie przypominam metalowy precik tkwiacy w srodku, laczacy oba kabelki. No ale mniejsza o to, nie ma sie o co zabijac - zastanawia mnie tylko dlaczego oblutowanie takich splecionych kabelkow mialoby byc zle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
emotorsport Posted November 18, 2011 Author Share Posted November 18, 2011 najgorsze jest, że jak to mówią, co rok, to prorok...wrx 02 ma inna sondę niż 06, STI 02 ma inną niż 05 i jeszcze inną niż 06... także dobór używanej jest niezwykle prosty...nie da się i tyle... Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted November 18, 2011 Share Posted November 18, 2011 A czym sie one w praktyce roznia? Link to comment Share on other sites More sharing options...
house_1 Posted November 18, 2011 Share Posted November 18, 2011 Panowie temat jest prosty. Sonda lambda boscha na aukcji jest zapewne sondą wąskopasmową więc bez obd, lub jako 2 kontrolna z obd. Ponadto katalogi zastosować boscha w subaru pozostawiają wiele do życzenia w konfronacji z rzeczywistością. Ponadto bosch robi tylko jeden typoszereg produktów wysokiej jakości jaki znam - akumulatory silver. Reszta ich wyrobów to jakieś nieporozumienie (silniczki krokowe, przepustnice, przepływomierze, wreszcie hamulce itd itp.) denso bije ich bezawaryjnością na głowę. WRX i generalnie subaraki po 01 mają obd i sondę szerokopasmową i denso robi zamienniki do części modeli. A do pozostałych tylko oe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BartZ Posted November 19, 2011 Share Posted November 19, 2011 WRX i generalnie subaraki po 01 mają obd... Przed 01 też :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
pablonas Posted November 19, 2011 Share Posted November 19, 2011 Oczywiście house_1, ma rację. Zapomniałem, że turbo subaraki mają szerokopasmową sondę więc ten bosch faktycznie nie będzie działać. Reszta ich wyrobów to jakieś nieporozumienie (silniczki krokowe, przepustnice, przepływomierze, wreszcie hamulce itd itp.) denso bije ich bezawaryjnością na głowę. Ale co do tego się nie zgodzę. Znaczy nie mam nic do denso ale dziwi mnie opinia o shit`owatości części boscha. Przez ostatnie 3 lata musiałem reklamować raptem dwie świece zapłonowe i to na dodatek z mojego auta Montuję bardzo dużo części Boscha i reklamacji nie mam wcale. IMO z części szeroko dostępnych w hurtowniach Bosch to górna półka. Link to comment Share on other sites More sharing options...
house_1 Posted November 19, 2011 Share Posted November 19, 2011 pablonas, z mojej praktyki wynika niestety, że często trzeba wymieniać części z pierwszego montażu produkcji Boscha, a te Denso jakoś jeżdżą i jeżdżą. Przepływomierze schodzą jak ciepłe bułeczki. Dlaczego? Itd. To co się sprzedaje na aftermarkecie generalnie jest słabej jakości, a bosch jest ciut powyżej i gwarancję wytrzymuje. I niewiele więcej. I za KTSa trzeba płacić jak za zboże. Także jestem jakoś uprzedzony. I kup sobie wycieraczki boscha to zrozumiesz.... Za to za akumulatory serii silver - pełny szacun. Nie znam nic lepszego do normalnych samochodów. Mam jeden z nich 10 lat (jeździ już w 3 aucie) i ciągle działa! Zero obsługi przez ten czas! Link to comment Share on other sites More sharing options...
pablonas Posted November 20, 2011 Share Posted November 20, 2011 house_1, może masz inną klientelę niż ja - ja obsługuję auta 5-6 letnie i starsze i tam Bosch rządzi. Być może w nowszych autach jest jak mówisz... Co do KTSa to się zgodzę. Używamy go jako jeden z testerów i faktycznie płacimy ten chory haracz. Żeby to jeszcze było nie wiadomo co ale wiele testerów dużo tańszych robi to samo jak nie więcej niż KTS. Jedno co dobre to platforma ESItronic i jej instrukcje naprawy. Ale faktycznie sam KTS - jako tester szału nie robi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
eMTi Posted January 4, 2014 Share Posted January 4, 2014 (edited) Zapomniałem, że turbo subaraki mają szerokopasmową sondę więc ten bosch faktycznie nie będzie działać. ponoć wąskopasmowe mają do 4 przewodów, a szerokopasmowe mają 5 przewodów. To oznacza, że subaru turbo (WRX, STi) po 2000r mają wąskopasmowe… powstaje w takim razie pytanie, czy można walnąć dowolną uniwersalną boscha?? pablonas, ponieważ minęło ponad 2 lata, może już coś takiego instalowaliście u Was w warsztacie? z drugiej strony gdzieś natknąłem się na info, że górna granica pracy sondy (pewnie "cywilnej"), to 800st.. U mnie w STi przy normalnej jeździe jest powyżej 800, więc może jednak takie zwykłe uniwersalne jednak się poddadzą szybciej i nie ma co w coś takiego iść? Edited January 4, 2014 by eMTi Link to comment Share on other sites More sharing options...
pablonas Posted January 4, 2014 Share Posted January 4, 2014 @@eMTi, nie miałem okazji ale sprawdzę we wtorek w nowej wersji katalogu. One też idą do przodu - może dowiem się czegoś nowego Link to comment Share on other sites More sharing options...
eMTi Posted January 4, 2014 Share Posted January 4, 2014 a co sądzisz o tej temp? czy to jest możliwe, że jednak te dedykowane do subaru mogą być ciut inaczej robione i przez to wytrzymujące większe temp? Wtedy warto by było jednak pakować się w dedykowaną (która i tak idzie na pierwszy montaż).. Denso robi 3 typy, zirconia, titania i a/f…. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now