Jump to content

alternatywa dla braku OBD w legasiu


ipsx82

Recommended Posts

Witam

 

Tak jak temat wskazuję zapytanie dotyczy się instalacji uniwersalnego komputera pokładowego w legacy II z 1994r automat z LPG gdzie nie ma OBD pod które można by było podłączyć jakiegoś pada z programem.

 

i znalazłem coś takiego http://www.telwis.pl/uniwersalny-komput ... 70a58b5992 a moje pytania są takie:

czy ktoś już coś takiego lub podobnego montował

jak montował to czy robił to sam czy zlecał elektrykowi jakiemuś

jak elektrykowi to ile u elektryka kosztuje montaż tego cuda

jak sam to czy były jakieś problemy

jak bym chciał sam to jak rozpoznać te kable co są na plusie w instalacji samochodu metodą bezpieczną taką aby nie spalić auta :mrgreen:

no i ostatnie pytanko czy warto męczyć się z tym i zakładać to czy są jakieś inne rozwiązanie które mają ten sam efekt a są prościejsze w instalacji

za wszelkie informację na temat będę bardzo wdzięczny (będę szaleć z pomukami i rozdawać na lewo i na prawo :twisted: )

Link to comment
Share on other sites

Witam

Moim zdaniem skromnego elektronika...

Zabawka bardzo fajna, osobiście nie montowałem, chętnie bym zamontował, tylko trochę droga,

Miałem do czynienia z takimi komputerami od strony serwisowej,

Gdybym montował, to oczywiście sam, w przypadku kolegi, sądząc po zdaniu

jak rozpoznać te kable co są na plusie w instalacji samochodu metodą bezpieczną taką aby nie spalić auta
, nie polecam bawić się samemu w takie zabawy, bo jak wiadomo koszty moga być potem znaczne,

W moim regionie montaż takiego "cuda" to wydatek około 150 - 200 PLN,

Zasadniczy "problem" to nie przestawać cały czas myśleć o tym co sie robi, aby czegoś rzeczywiście nie uszkodzić,

Co do wyszukiwania plusa w instalacji to najbezpieczniejszy jest multimetr cyfrowy - wartość około 15 - 23pln ustawiony na zakres 200v dc i masa przypięta do nadwozia samochodu,

Co do funkcjonalności samego urządzenia to szczerze nie spotkałem się z urządzeniem tego tupu oferującym tyle funkcji, za te pieniądze, więc moim zdaniem warto.

Mam nadzieje że moje wskazówki i uwagi okażą się pomocne.

Pozdrawiam.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Dziękuje bardzo za wyjaśnienie (pomuk leci :D )

 

Myślałem że montaż tego może być droższy i dlatego na wstępie pytałem się o metodę sprawdzania kabli w celu podjęcia próby samodzielnego montażu, ale przy tych cenach to jednak nie warto ryzykować :mrgreen:

 

To już wiem co sobie na gwiazdkę kupię :lol:

Link to comment
Share on other sites

gdzie jest siekiera , dawać mi szybko siekierę bo muszę ubić gada :mrgreen:

 

Oczywiście to był żarcik a teraz na poważnie , z tego co czytałem instrukcję od tego ustrojstwa to podejdzie to do każdego auta pod jednym bardzo istotnym warunkiem:

 

"UKP można zamontować w każdym pojeździe wyposażonym w elektroniczny wtrysk paliwa (większość aut po 1992 roku). UKP współpracuje z silnikami benzynowymi, zasilanymi gazem oraz z niektórymi silnikami diesla."

 

i teraz byś musiał spytać się kolegów z forum podając dokładne dane swojej subarynki aby podpowiedzieli czy ten Twój model ma już elektroniczny wtrysk paliwa.

Link to comment
Share on other sites

Kup sobie kabelek do instalacji i tam pooglądaj różne parametry. Temperaturki, czasy wtrysków i inne pierdołki tam będziesz miał i za darmo :)

 

nie do końca o to mi chodzi, ponieważ po pierwsze za pomocą tego kabla to można podłączyć laptopa bądź inne ustrojstwo które trzeba by było położyć na siedzeniu pasażera (nie wspominając o tym iż to rozwiązanie zagraża bezpieczeństwu poprzez odrywanie wzroku z drogi w celu sprawdzania na laptopie parametrów).

Po drugie to poprzez to złącze diagnostyczne od LPG nie uzyskam danych które ma ten gadżet - bo centralka od LPG nie pokaże mi chwilowego zużycia paliwa oraz średniego spalania ani temperatury wewnątrz auta jak i na zewnątrz.

 

Sterownik od LPG służy mechanikowi do prawidłowego ustawienia czasów wtryskiwaczy itp. a nie pełni roli komputera pokładowego, którym jest ten Telwis.

Link to comment
Share on other sites

kup sobie termometr na allegro i bedzie spoko

a spalanie licz z wlanych litrow lpg-proste jak zawieszenie termometru rtęciowego przy lusterku zewnetrznym przez kierowców zawodowych >24Tony :)

Link to comment
Share on other sites

kup sobie termometr na allegro i bedzie spoko

a spalanie licz z wlanych litrow lpg-proste jak zawieszenie termometru rtęciowego przy lusterku zewnetrznym przez kierowców zawodowych >24Tony :)

 

te termometry allegrowskie nie podobają mi się i by psuły wizerunek ślicznego kokpitu. To już lepiej uchylić szybę, wystawić głowę i jak powieki przymarzną do siebie to oznacza że jest na minusie :mrgreen:

A wracając do tematu to jednak zdecydowanie wole jedno urządzenie za pomocą którego mogę mierzyć rożne dane w swojej wiekowej subarynkce tak jak to mogą inni w nowszych wersjach od III do V (czemu moje autko ma być gorsze od tych nowszych :P ).

Link to comment
Share on other sites

Dane do informacji o spalaniu, w tym urządzeniu, brane są z przepustowości wtrysków oraz z czasów ich otwarcia.

Te informacje masz też po podpięciu do STAGA.

 

zagraża bezpieczeństwu poprzez odrywanie wzroku z drogi w celu sprawdzania na laptopie parametrów

No taaaak tu będziesz odrywał wzrok na wyświetlacz, więc już zagrożenia nie ma ;)

 

Pomimo wszystko dla mnie fajny gadżet, jeżeli się uda go ładnie zakamuflować w oryginalnej desce.

 

Można by się pokusić także o zrobienie podobnego modułu na podstawie danych pobieranych ze staga, ale to już wyższa elektronika.

 

Kup sobie kabelek do instalacji i tam pooglądaj różne parametry. Temperaturki, czasy wtrysków i inne pierdołki tam będziesz miał i za darmo

Nie no, kabelek też swoje kosztuje ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Urządzenie kupione ale kombinuje jak ten wyświetlacz obudować aby miało to ręce i nogi :P

I szukam magika, który nie boi się podpiąć jednego z czujników do skrzyni automatycznej :(

Link to comment
Share on other sites

Z przykrością informuje że nie, brakuje kliku milimetrów. Nawet jak by pasowało to chyba i tak bym tam tego nie montował bo jak sam napisałeś trochę nie wygodna lokalizacja.

Myślałem o wstawieniu między liczniki gdzie są kontrolki od długich , ręcznego, otwartych drzwi itd ale po głębszym zastanowieniu się zrezygnowałem z tego miejsca bo te kontrolki jednak są przydatne i warto je mieć

Mam jeszcze kilka koncepcji ale żadna nie pasuje mi w 100% może ktoś coś doradzi ?

Moje pomysły to:

zamiast popielniczki bo i tak nie pale papierosów

zamiast kratki nawiewowej lewej w środkowej konsoli (ale obawiam się w zimę czy coś nie będzie się działo od nagrzewania albo w lato od chłodzenia bo klima działa super)

ewentualnie zrobić ładną chromowaną obudowę i przymocować do lewego słupka od przedniej szyby na w połowie wysokości.

 

Sugestie mile widziane :D

Link to comment
Share on other sites

Też myślę o lokalizacji za każdym razem jadąc autem :) Środek między zegarami zdecydowanie odpada - wskaźniki tam umieszczone są przydatne (niedomknięte drzwi). Ale myślałem też ciut wyżej, podwieszone na spodniej części daszka od zegarów. Jedyny problem, jak mi przychodzi (oprócz natury techniczno-estetycznej) to, że płaszczyzna wyświetlacza będzie znacznie bliżej niż płaszczyzna zegarów, co spowoduje dyskomfort w zmianie ostrości widzenia przy przechodzeniu oczu z zegarów na wyświetlacz i z powrotem. Popielniczka też odpada, jeszcze gorsza lokalizacja od zegarka.

Ewentualnie górna część plastiku od nawiewów obok włącznika awaryjnych, nie wiem tylko czy nie za płasko, i czy w słoneczny dzień nie będzie problemu z odczytem. Nie jest łatwo :|

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...