ipsx82 Posted November 17, 2011 Share Posted November 17, 2011 Witam Tak jak temat wskazuję zapytanie dotyczy się instalacji uniwersalnego komputera pokładowego w legacy II z 1994r automat z LPG gdzie nie ma OBD pod które można by było podłączyć jakiegoś pada z programem. i znalazłem coś takiego http://www.telwis.pl/uniwersalny-komput ... 70a58b5992 a moje pytania są takie: czy ktoś już coś takiego lub podobnego montował jak montował to czy robił to sam czy zlecał elektrykowi jakiemuś jak elektrykowi to ile u elektryka kosztuje montaż tego cuda jak sam to czy były jakieś problemy jak bym chciał sam to jak rozpoznać te kable co są na plusie w instalacji samochodu metodą bezpieczną taką aby nie spalić auta no i ostatnie pytanko czy warto męczyć się z tym i zakładać to czy są jakieś inne rozwiązanie które mają ten sam efekt a są prościejsze w instalacji za wszelkie informację na temat będę bardzo wdzięczny (będę szaleć z pomukami i rozdawać na lewo i na prawo ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
skyman11 Posted November 23, 2011 Share Posted November 23, 2011 Witam Moim zdaniem skromnego elektronika... Zabawka bardzo fajna, osobiście nie montowałem, chętnie bym zamontował, tylko trochę droga, Miałem do czynienia z takimi komputerami od strony serwisowej, Gdybym montował, to oczywiście sam, w przypadku kolegi, sądząc po zdaniu jak rozpoznać te kable co są na plusie w instalacji samochodu metodą bezpieczną taką aby nie spalić auta , nie polecam bawić się samemu w takie zabawy, bo jak wiadomo koszty moga być potem znaczne,W moim regionie montaż takiego "cuda" to wydatek około 150 - 200 PLN, Zasadniczy "problem" to nie przestawać cały czas myśleć o tym co sie robi, aby czegoś rzeczywiście nie uszkodzić, Co do wyszukiwania plusa w instalacji to najbezpieczniejszy jest multimetr cyfrowy - wartość około 15 - 23pln ustawiony na zakres 200v dc i masa przypięta do nadwozia samochodu, Co do funkcjonalności samego urządzenia to szczerze nie spotkałem się z urządzeniem tego tupu oferującym tyle funkcji, za te pieniądze, więc moim zdaniem warto. Mam nadzieje że moje wskazówki i uwagi okażą się pomocne. Pozdrawiam. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ipsx82 Posted November 24, 2011 Author Share Posted November 24, 2011 Dziękuje bardzo za wyjaśnienie (pomuk leci ) Myślałem że montaż tego może być droższy i dlatego na wstępie pytałem się o metodę sprawdzania kabli w celu podjęcia próby samodzielnego montażu, ale przy tych cenach to jednak nie warto ryzykować To już wiem co sobie na gwiazdkę kupię Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bourn Posted November 24, 2011 Share Posted November 24, 2011 Podejdzie to do legacy I ? Tylko mnie nie zabijcie za moje pytanie :| Link to comment Share on other sites More sharing options...
ipsx82 Posted November 25, 2011 Author Share Posted November 25, 2011 gdzie jest siekiera , dawać mi szybko siekierę bo muszę ubić gada Oczywiście to był żarcik a teraz na poważnie , z tego co czytałem instrukcję od tego ustrojstwa to podejdzie to do każdego auta pod jednym bardzo istotnym warunkiem: "UKP można zamontować w każdym pojeździe wyposażonym w elektroniczny wtrysk paliwa (większość aut po 1992 roku). UKP współpracuje z silnikami benzynowymi, zasilanymi gazem oraz z niektórymi silnikami diesla." i teraz byś musiał spytać się kolegów z forum podając dokładne dane swojej subarynki aby podpowiedzieli czy ten Twój model ma już elektroniczny wtrysk paliwa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soltys Posted November 25, 2011 Share Posted November 25, 2011 Jak dla mnie zbędne to to. ipsx82, jaką masz instalacje LPG ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ipsx82 Posted November 25, 2011 Author Share Posted November 25, 2011 STAG 300 plus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soltys Posted November 25, 2011 Share Posted November 25, 2011 Kup sobie kabelek do instalacji i tam pooglądaj różne parametry. Temperaturki, czasy wtrysków i inne pierdołki tam będziesz miał i za darmo Link to comment Share on other sites More sharing options...
ipsx82 Posted November 28, 2011 Author Share Posted November 28, 2011 Kup sobie kabelek do instalacji i tam pooglądaj różne parametry. Temperaturki, czasy wtrysków i inne pierdołki tam będziesz miał i za darmo nie do końca o to mi chodzi, ponieważ po pierwsze za pomocą tego kabla to można podłączyć laptopa bądź inne ustrojstwo które trzeba by było położyć na siedzeniu pasażera (nie wspominając o tym iż to rozwiązanie zagraża bezpieczeństwu poprzez odrywanie wzroku z drogi w celu sprawdzania na laptopie parametrów). Po drugie to poprzez to złącze diagnostyczne od LPG nie uzyskam danych które ma ten gadżet - bo centralka od LPG nie pokaże mi chwilowego zużycia paliwa oraz średniego spalania ani temperatury wewnątrz auta jak i na zewnątrz. Sterownik od LPG służy mechanikowi do prawidłowego ustawienia czasów wtryskiwaczy itp. a nie pełni roli komputera pokładowego, którym jest ten Telwis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
luksp Posted December 1, 2011 Share Posted December 1, 2011 kup sobie termometr na allegro i bedzie spoko a spalanie licz z wlanych litrow lpg-proste jak zawieszenie termometru rtęciowego przy lusterku zewnetrznym przez kierowców zawodowych >24Tony Link to comment Share on other sites More sharing options...
ipsx82 Posted December 2, 2011 Author Share Posted December 2, 2011 kup sobie termometr na allegro i bedzie spokoa spalanie licz z wlanych litrow lpg-proste jak zawieszenie termometru rtęciowego przy lusterku zewnetrznym przez kierowców zawodowych >24Tony te termometry allegrowskie nie podobają mi się i by psuły wizerunek ślicznego kokpitu. To już lepiej uchylić szybę, wystawić głowę i jak powieki przymarzną do siebie to oznacza że jest na minusie A wracając do tematu to jednak zdecydowanie wole jedno urządzenie za pomocą którego mogę mierzyć rożne dane w swojej wiekowej subarynkce tak jak to mogą inni w nowszych wersjach od III do V (czemu moje autko ma być gorsze od tych nowszych ). Link to comment Share on other sites More sharing options...
qbutek Posted December 2, 2011 Share Posted December 2, 2011 Dane do informacji o spalaniu, w tym urządzeniu, brane są z przepustowości wtrysków oraz z czasów ich otwarcia. Te informacje masz też po podpięciu do STAGA. zagraża bezpieczeństwu poprzez odrywanie wzroku z drogi w celu sprawdzania na laptopie parametrów No taaaak tu będziesz odrywał wzrok na wyświetlacz, więc już zagrożenia nie ma Pomimo wszystko dla mnie fajny gadżet, jeżeli się uda go ładnie zakamuflować w oryginalnej desce. Można by się pokusić także o zrobienie podobnego modułu na podstawie danych pobieranych ze staga, ale to już wyższa elektronika. Kup sobie kabelek do instalacji i tam pooglądaj różne parametry. Temperaturki, czasy wtrysków i inne pierdołki tam będziesz miał i za darmo Nie no, kabelek też swoje kosztuje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bourn Posted March 11, 2012 Share Posted March 11, 2012 ipsx82, miałeś jakieś problemy z instalacja? Jesteś zadowolony z urządzenia ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ipsx82 Posted March 12, 2012 Author Share Posted March 12, 2012 Urządzenie kupione ale kombinuje jak ten wyświetlacz obudować aby miało to ręce i nogi I szukam magika, który nie boi się podpiąć jednego z czujników do skrzyni automatycznej Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted March 12, 2012 Share Posted March 12, 2012 ipsx82, w zegarek się nie mieści? Choć miejsce nieco niewygodne na częste spoglądanie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ipsx82 Posted March 12, 2012 Author Share Posted March 12, 2012 Z przykrością informuje że nie, brakuje kliku milimetrów. Nawet jak by pasowało to chyba i tak bym tam tego nie montował bo jak sam napisałeś trochę nie wygodna lokalizacja. Myślałem o wstawieniu między liczniki gdzie są kontrolki od długich , ręcznego, otwartych drzwi itd ale po głębszym zastanowieniu się zrezygnowałem z tego miejsca bo te kontrolki jednak są przydatne i warto je mieć Mam jeszcze kilka koncepcji ale żadna nie pasuje mi w 100% może ktoś coś doradzi ? Moje pomysły to: zamiast popielniczki bo i tak nie pale papierosów zamiast kratki nawiewowej lewej w środkowej konsoli (ale obawiam się w zimę czy coś nie będzie się działo od nagrzewania albo w lato od chłodzenia bo klima działa super) ewentualnie zrobić ładną chromowaną obudowę i przymocować do lewego słupka od przedniej szyby na w połowie wysokości. Sugestie mile widziane Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted March 12, 2012 Share Posted March 12, 2012 Też myślę o lokalizacji za każdym razem jadąc autem Środek między zegarami zdecydowanie odpada - wskaźniki tam umieszczone są przydatne (niedomknięte drzwi). Ale myślałem też ciut wyżej, podwieszone na spodniej części daszka od zegarów. Jedyny problem, jak mi przychodzi (oprócz natury techniczno-estetycznej) to, że płaszczyzna wyświetlacza będzie znacznie bliżej niż płaszczyzna zegarów, co spowoduje dyskomfort w zmianie ostrości widzenia przy przechodzeniu oczu z zegarów na wyświetlacz i z powrotem. Popielniczka też odpada, jeszcze gorsza lokalizacja od zegarka. Ewentualnie górna część plastiku od nawiewów obok włącznika awaryjnych, nie wiem tylko czy nie za płasko, i czy w słoneczny dzień nie będzie problemu z odczytem. Nie jest łatwo :| Link to comment Share on other sites More sharing options...
nazwal Posted August 8, 2012 Share Posted August 8, 2012 witam, podłączone ? ktoś może orientuje się komu zlecić montaż w Poznaniu ? (OBK 2001 H6) kontakt: nazwal@o2.pl 502551990 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now