major000 Posted November 16, 2011 Share Posted November 16, 2011 Koledzy co wybrać? Kumpel do Wrx-a 2004 rok ma dylemat który założyć układ wydechowy(cały) HKS czy blitz. Auto po zmianie wydechu uderza na remap. Jedyny wyznacznik to ma być cicho w aucie. Którą firmę polecacie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlos-wrx Posted November 16, 2011 Share Posted November 16, 2011 żaden z Nich ma być cicho? Devil duża puszka Prodrive Fujitsubo Legalis Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted November 16, 2011 Share Posted November 16, 2011 To chyba bym celowal w HKS Silent Hi-Power albo cos w tym stylu. Szukalbym tez Fujitsubo Legalis (edit: carlos byl o dlugosc nosa szybszy ) A przede wszystkim trzymal sie w miare mozliwosci z dala od 3-calowych wydechow, choc te oczywiscie tez mozna wyciszyc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
piter Posted November 16, 2011 Share Posted November 16, 2011 jak ma być cicho - to polecam Supersprinta ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gwidon Posted November 16, 2011 Share Posted November 16, 2011 Jesli kolega ma tylko taki wybór to zdecydowanie HKS (oczywista HiSilient Power). Mój wydawał mi się za głośny aż mnie Bakupno przewiózł swoim Forkiem z H&S. Już mi się nie wydaje Blitza tez słuchałem i ten wydech zabija. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trolololo Posted November 16, 2011 Share Posted November 16, 2011 Blitz 8) Link to comment Share on other sites More sharing options...
saszynski Posted November 16, 2011 Share Posted November 16, 2011 mam 3" Fujitsubo końcowy + 2 katy i jest cicho. jak sie jedzie to po kilku km juz w ogóle nie zwracasz uwagi na wydech. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PatLove Posted November 16, 2011 Share Posted November 16, 2011 mam 3" Fujitsubo końcowy + 2 katy i jest cicho. jak sie jedzie to po kilku km juz w ogóle nie zwracasz uwagi na wydech. Właśnie dlatego jest cicho, gdybyś się ich pozbył byłoby znacznie, znacznie głośniej. major000 jeżeli zastosujesz odpowiednich rozmiarów środkowy przelotowy tłumik, to tak na prawdę każdy wydech może być cichy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dartmoor Posted November 16, 2011 Share Posted November 16, 2011 Koledzy co wybrać? Kumpel do Wrx-a 2004 rok ma dylemat który założyć układ wydechowy(cały) HKS czy blitz. Auto po zmianie wydechu uderza na remap. Jedyny wyznacznik to ma być cicho w aucie. Którą firmę polecacie? Ja ostatnio miałem przez krótki okres czasu Blitza Nur spec-r u siebie. Radio było wyłączone bo nie było sensu żeby grało. A po przejechaniu 60km miałem wory pod oczami i czułem się jakbym miał ostrego kaca. Także jeżeli ma być cicho to zapomnij o Blitzie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ADK90 Posted November 17, 2011 Share Posted November 17, 2011 Ja posiadam Blitza Nur spec-r u i jest baaaardzo glosno. Ale mi nie przeszkadza bo to ma buczec i budzic wrazenie. Gorzej z przegladami ale daje sie rade. Link to comment Share on other sites More sharing options...
major000 Posted November 17, 2011 Author Share Posted November 17, 2011 Dzięki chłopaki za podpowiedzi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
saszynski Posted November 17, 2011 Share Posted November 17, 2011 PatLove, a w jakiż to magiczny sposób katalizator wycisza wydech? Bo tak szczerze to kumpel ma dokładnie takie samo B4, tylko ja mam 2 katy długo nic i końcowy a on ma 2 turbiny długo, długo nic i koncowy Kakimoto Racing i tez jest cicho... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gwidon Posted November 17, 2011 Share Posted November 17, 2011 PatLove, a w jakiż to magiczny sposób katalizator wycisza wydech? Bo tak szczerze to kumpel ma dokładnie takie samo B4, tylko ja mam 2 katy długo nic i końcowy a on ma 2 turbiny długo, długo nic i koncowy Kakimoto Racing i tez jest cicho... W taki sam, jak działa np siliencer - zmniejszasz pole przepływu spalin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PatLove Posted November 17, 2011 Share Posted November 17, 2011 PatLove, a w jakiż to magiczny sposób katalizator wycisza wydech? Bo tak szczerze to kumpel ma dokładnie takie samo B4, tylko ja mam 2 katy długo nic i końcowy a on ma 2 turbiny długo, długo nic i koncowy Kakimoto Racing i tez jest cicho... Dzięki Gwidon. saszynski natomiast co do B4 Twojego kumpla, to same w sobie turbiny też znacznie wyciszają wydech. W ogóle turbina wycisza wydech, dlatego w samochodach turbo można założyć pełen przelot na samym końcowym tłumiku. Spróbuj założyć pełen przelot np. 2,5' na jednym tłumiku(też przelotowym) do jakiegoś NA i sprawdź czy będzie taki sam poziom głośności jak w samochodzie z turbo... Link to comment Share on other sites More sharing options...
saszynski Posted November 17, 2011 Share Posted November 17, 2011 PatLove, a w jakiż to magiczny sposób katalizator wycisza wydech? Bo tak szczerze to kumpel ma dokładnie takie samo B4, tylko ja mam 2 katy długo nic i końcowy a on ma 2 turbiny długo, długo nic i koncowy Kakimoto Racing i tez jest cicho... Dzięki Gwidon. saszynski natomiast co do B4 Twojego kumpla, to same w sobie turbiny też znacznie wyciszają wydech. W ogóle turbina wycisza wydech, dlatego w samochodach turbo można założyć pełen przelot na samym końcowym tłumiku. Spróbuj założyć pełen przelot np. 2,5' na jednym tłumiku(też przelotowym) do jakiegoś NA i sprawdź czy będzie taki sam poziom głośności jak w samochodzie z turbo... przed B4 mialem civica 1.6 127KM, pokusilo mnie zeby zalozyc przelot. zalozylem, byl 4-2-1, kat, rura 2" i koncowy przelotowy.. darlo ryja az glowa bolala... po wywaleniu kata jedyne co sie zmienilo to bardziej metaliczny dzwiek.. moze ciut wieksze echo ale nie zwiekszylo to glosnosci... gdy powrocilem do seryjnego koncowego silencera roznicy z katem czy bez nie dalo sie uslyszec. dlatego twierdze, ze katalizator wydechu nie wyciszy i nie zglosni.. wszystko zalezy od tlumikow, bo to ich zadanie a nie katalizatora. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PatLove Posted November 17, 2011 Share Posted November 17, 2011 PatLove, a w jakiż to magiczny sposób katalizator wycisza wydech? Bo tak szczerze to kumpel ma dokładnie takie samo B4, tylko ja mam 2 katy długo nic i końcowy a on ma 2 turbiny długo, długo nic i koncowy Kakimoto Racing i tez jest cicho... Dzięki Gwidon. saszynski natomiast co do B4 Twojego kumpla, to same w sobie turbiny też znacznie wyciszają wydech. W ogóle turbina wycisza wydech, dlatego w samochodach turbo można założyć pełen przelot na samym końcowym tłumiku. Spróbuj założyć pełen przelot np. 2,5' na jednym tłumiku(też przelotowym) do jakiegoś NA i sprawdź czy będzie taki sam poziom głośności jak w samochodzie z turbo... przed B4 mialem civica 1.6 127KM, pokusilo mnie zeby zalozyc przelot. zalozylem, byl 4-2-1, kat, rura 2" i koncowy przelotowy.. darlo ryja az glowa bolala... po wywaleniu kata jedyne co sie zmienilo to bardziej metaliczny dzwiek.. moze ciut wieksze echo ale nie zwiekszylo to glosnosci... gdy powrocilem do seryjnego koncowego silencera roznicy z katem czy bez nie dalo sie uslyszec. dlatego twierdze, ze katalizator wydechu nie wyciszy i nie zglosni.. wszystko zalezy od tlumikow, bo to ich zadanie a nie katalizatora. saszyński wszystko zależy od tego w jakim stanie jest ten katalizator ale tak zupełnie na zdrowy rozum: katalizator=zmniejszenie przepływy spalin bo jednak te wszystkie "sitka" trochę ten przepływ blokują więc siłą rzeczy jeżeli przepływ będzie mniejszy to i dźwięk cichszy, a jak już katalizator będzie trochę zapchany to w ogóle... Swojego civica mierzyłeś czy sprawdzałeś tylko organoleptycznie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krysztal Posted November 18, 2011 Share Posted November 18, 2011 major000, Zależy też co kto uważa za cicho w aucie. u mnie siedzi 2.7" jeden sportowy kat i Prodrive na końcu i w kabinie jest bardzo przyjemnie, nie męczy nawet na dłuższej trasie a dźwięk jest super. Nie spodziewałem się tylko, że na zewnątrz już nie jest tak cicho:P jak dałem bratu żeby polatał chwilkę to byłem dość zdziwiony :shock: aczkolwiek wiele golfów jest głośniejszych w razie potrzeby większego wyciszenia niech dorzuci dodatkowy przelotowy na środku i będzie ciszej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
saszynski Posted November 18, 2011 Share Posted November 18, 2011 Swojego civica mierzyłeś czy sprawdzałeś tylko organoleptycznie? chodzi o moc czy glosnosc? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kashmere Posted November 18, 2011 Share Posted November 18, 2011 Moim zdaniem blitz ma bardzo brzydkie brzmienie w subaru (w suprze mk4 to co innego ), a HKS Silent Hi-Power jest bardzo fajny. Zastanów sie nad wydechem na zamowienie, zrobia pod Twoje potrzeby. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ADK90 Posted November 19, 2011 Share Posted November 19, 2011 Moim zdaniem blitz ma bardzo brzydkie brzmienie w subaru (w suprze mk4 to co innego ), a HKS Silent Hi-Power jest bardzo fajny. Zastanów sie nad wydechem na zamowienie, zrobia pod Twoje potrzeby. Ja sie nie zgadzam z ta opinia. Dla mnie dzwiek jest bardzo przyjemny piekny bulgot silnika i na dodatek dosc glosny dzieki czemu jest bardziej rozpoznawalny. Ale kazdy ma inne zdanie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gwidon Posted November 19, 2011 Share Posted November 19, 2011 przed B4 mialem civica 1.6 127KM, pokusilo mnie zeby zalozyc przelot. zalozylem, byl 4-2-1, kat, rura 2" i koncowy przelotowy.. darlo ryja az glowa bolala... po wywaleniu kata jedyne co sie zmienilo to bardziej metaliczny dzwiek.. moze ciut wieksze echo ale nie zwiekszylo to glosnosci... gdy powrocilem do seryjnego koncowego silencera roznicy z katem czy bez nie dalo sie uslyszec. dlatego twierdze, ze katalizator wydechu nie wyciszy i nie zglosni.. wszystko zalezy od tlumikow, bo to ich zadanie a nie katalizatora. Każda kłótnia z fizyką na podstawie własnych doświadczeń (o ile nie jesteś np. Faradayem :wink: ) jest skazana na niepowodzenie. Jeśli fala dźwiękowa zostanie wytłumiona poprzez wielokrotnie większą ilość odbić spowodowanych dowolną blokadą (kat, siliencer - nie mylić z tłumikiem poproszę, kartofel w wydechu) to na końcu układu będzie miała mniejszą energię :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
ADK90 Posted November 19, 2011 Share Posted November 19, 2011 Ja mimo ze posiadam kata to wydech 3.5 cala blitz pieknie daje i z czystym sumieniem moge polecic kazdemu kto lubi glosny i wyrazisty bugot ukladu wydechowego. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ef9 Posted November 20, 2011 Share Posted November 20, 2011 Zacznijmy może od tego czy chcesz kupić nowy czy używany wydech ? Jak nowy to polecam robić na zamówienie, gość w Pabianicach fajnie ogarnia ciche wydechy. Jak używka to raczej hks bym szukał choć u mnie drager był cholernie głośny :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wera Posted November 22, 2011 Share Posted November 22, 2011 devil z dużźa puszką jest baaardzo znośny Link to comment Share on other sites More sharing options...
lewen Posted November 22, 2011 Share Posted November 22, 2011 A do remapu to nie wystarczy samego downpipa wymienic? Np. 3'' -> 2.5'' Bedzie cicho. W tym modelu to chyba jeszcze uppipe? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now