Skocz do zawartości

HKS czy Blitz?


major000

Rekomendowane odpowiedzi

mam 3" Fujitsubo końcowy + 2 katy i jest cicho. jak sie jedzie to po kilku km juz w ogóle nie zwracasz uwagi na wydech.

 

Właśnie dlatego jest cicho, gdybyś się ich pozbył byłoby znacznie, znacznie głośniej.

 

major000 jeżeli zastosujesz odpowiednich rozmiarów środkowy przelotowy tłumik, to tak na prawdę każdy wydech może być cichy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy co wybrać? Kumpel do Wrx-a 2004 rok ma dylemat który założyć układ wydechowy(cały) HKS czy blitz. Auto po zmianie wydechu uderza na remap. Jedyny wyznacznik to ma być cicho w aucie. Którą firmę polecacie?

 

 

Ja ostatnio miałem przez krótki okres czasu Blitza Nur spec-r u siebie. Radio było wyłączone bo nie było sensu żeby grało. A po przejechaniu 60km miałem wory pod oczami i czułem się jakbym miał ostrego kaca. :) Także jeżeli ma być cicho to zapomnij o Blitzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PatLove, a w jakiż to magiczny sposób katalizator wycisza wydech? Bo tak szczerze to kumpel ma dokładnie takie samo B4, tylko ja mam 2 katy długo nic i końcowy a on ma 2 turbiny długo, długo nic i koncowy Kakimoto Racing i tez jest cicho...

 

W taki sam, jak działa np siliencer - zmniejszasz pole przepływu spalin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PatLove, a w jakiż to magiczny sposób katalizator wycisza wydech? Bo tak szczerze to kumpel ma dokładnie takie samo B4, tylko ja mam 2 katy długo nic i końcowy a on ma 2 turbiny długo, długo nic i koncowy Kakimoto Racing i tez jest cicho...

 

Dzięki Gwidon.

 

saszynski natomiast co do B4 Twojego kumpla, to same w sobie turbiny też znacznie wyciszają wydech. W ogóle turbina wycisza wydech, dlatego w samochodach turbo można założyć pełen przelot na samym końcowym tłumiku. Spróbuj założyć pełen przelot np. 2,5' na jednym tłumiku(też przelotowym) do jakiegoś NA i sprawdź czy będzie taki sam poziom głośności jak w samochodzie z turbo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PatLove, a w jakiż to magiczny sposób katalizator wycisza wydech? Bo tak szczerze to kumpel ma dokładnie takie samo B4, tylko ja mam 2 katy długo nic i końcowy a on ma 2 turbiny długo, długo nic i koncowy Kakimoto Racing i tez jest cicho...

 

Dzięki Gwidon.

 

saszynski natomiast co do B4 Twojego kumpla, to same w sobie turbiny też znacznie wyciszają wydech. W ogóle turbina wycisza wydech, dlatego w samochodach turbo można założyć pełen przelot na samym końcowym tłumiku. Spróbuj założyć pełen przelot np. 2,5' na jednym tłumiku(też przelotowym) do jakiegoś NA i sprawdź czy będzie taki sam poziom głośności jak w samochodzie z turbo...

 

przed B4 mialem civica 1.6 127KM, pokusilo mnie zeby zalozyc przelot. zalozylem, byl 4-2-1, kat, rura 2" i koncowy przelotowy.. darlo ryja az glowa bolala... po wywaleniu kata jedyne co sie zmienilo to bardziej metaliczny dzwiek.. moze ciut wieksze echo ale nie zwiekszylo to glosnosci... gdy powrocilem do seryjnego koncowego silencera roznicy z katem czy bez nie dalo sie uslyszec.

dlatego twierdze, ze katalizator wydechu nie wyciszy i nie zglosni.. wszystko zalezy od tlumikow, bo to ich zadanie a nie katalizatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PatLove, a w jakiż to magiczny sposób katalizator wycisza wydech? Bo tak szczerze to kumpel ma dokładnie takie samo B4, tylko ja mam 2 katy długo nic i końcowy a on ma 2 turbiny długo, długo nic i koncowy Kakimoto Racing i tez jest cicho...

 

Dzięki Gwidon.

 

saszynski natomiast co do B4 Twojego kumpla, to same w sobie turbiny też znacznie wyciszają wydech. W ogóle turbina wycisza wydech, dlatego w samochodach turbo można założyć pełen przelot na samym końcowym tłumiku. Spróbuj założyć pełen przelot np. 2,5' na jednym tłumiku(też przelotowym) do jakiegoś NA i sprawdź czy będzie taki sam poziom głośności jak w samochodzie z turbo...

 

przed B4 mialem civica 1.6 127KM, pokusilo mnie zeby zalozyc przelot. zalozylem, byl 4-2-1, kat, rura 2" i koncowy przelotowy.. darlo ryja az glowa bolala... po wywaleniu kata jedyne co sie zmienilo to bardziej metaliczny dzwiek.. moze ciut wieksze echo ale nie zwiekszylo to glosnosci... gdy powrocilem do seryjnego koncowego silencera roznicy z katem czy bez nie dalo sie uslyszec.

dlatego twierdze, ze katalizator wydechu nie wyciszy i nie zglosni.. wszystko zalezy od tlumikow, bo to ich zadanie a nie katalizatora.

 

saszyński wszystko zależy od tego w jakim stanie jest ten katalizator ale tak zupełnie na zdrowy rozum: katalizator=zmniejszenie przepływy spalin bo jednak te wszystkie "sitka" trochę ten przepływ blokują więc siłą rzeczy jeżeli przepływ będzie mniejszy to i dźwięk cichszy, a jak już katalizator będzie trochę zapchany to w ogóle...

 

Swojego civica mierzyłeś czy sprawdzałeś tylko organoleptycznie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

major000, Zależy też co kto uważa za cicho w aucie.

 

u mnie siedzi 2.7" jeden sportowy kat i Prodrive na końcu i w kabinie jest bardzo przyjemnie, nie męczy nawet na dłuższej trasie a dźwięk jest super. Nie spodziewałem się tylko, że na zewnątrz już nie jest tak cicho:P jak dałem bratu żeby polatał chwilkę to byłem dość zdziwiony :shock: aczkolwiek wiele golfów jest głośniejszych :P

 

w razie potrzeby większego wyciszenia niech dorzuci dodatkowy przelotowy na środku i będzie ciszej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem blitz ma bardzo brzydkie brzmienie w subaru (w suprze mk4 to co innego :twisted: ), a HKS Silent Hi-Power jest bardzo fajny. Zastanów sie nad wydechem na zamowienie, zrobia pod Twoje potrzeby.

 

Ja sie nie zgadzam z ta opinia. Dla mnie dzwiek jest bardzo przyjemny piekny bulgot silnika i na dodatek dosc glosny dzieki czemu jest bardziej rozpoznawalny. Ale kazdy ma inne zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przed B4 mialem civica 1.6 127KM, pokusilo mnie zeby zalozyc przelot. zalozylem, byl 4-2-1, kat, rura 2" i koncowy przelotowy.. darlo ryja az glowa bolala... po wywaleniu kata jedyne co sie zmienilo to bardziej metaliczny dzwiek.. moze ciut wieksze echo ale nie zwiekszylo to glosnosci... gdy powrocilem do seryjnego koncowego silencera roznicy z katem czy bez nie dalo sie uslyszec.

dlatego twierdze, ze katalizator wydechu nie wyciszy i nie zglosni.. wszystko zalezy od tlumikow, bo to ich zadanie a nie katalizatora.

 

Każda kłótnia z fizyką na podstawie własnych doświadczeń (o ile nie jesteś np. Faradayem :wink: ) jest skazana na niepowodzenie.

Jeśli fala dźwiękowa zostanie wytłumiona poprzez wielokrotnie większą ilość odbić spowodowanych dowolną blokadą (kat, siliencer - nie mylić z tłumikiem poproszę, kartofel w wydechu) to na końcu układu będzie miała mniejszą energię :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznijmy może od tego czy chcesz kupić nowy czy używany wydech ?

Jak nowy to polecam robić na zamówienie, gość w Pabianicach fajnie ogarnia ciche wydechy. Jak używka to raczej hks bym szukał choć u mnie drager był cholernie głośny :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...