szczur75 Opublikowano 23 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2016 Czy istnieje możliwość weryfikacji po zachowaniu sie silnika które zawory są do regulacji ??? Weryfikację luzów zaworowych przeprowadza się podczas pomiarów, a nie po zachowaniu się silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michu Opublikowano 14 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2018 Koledzy jak to ostatecznie jest? W silniku 158 KM jest regulacja na szklankach czy na śrubkach? Bo dzwoniąc do znanego serwisu Subaru otrzymałem informacje że na śrubkach:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slawskip Opublikowano 14 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2018 Szklanki. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kotton Opublikowano 14 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2018 W dniu 23.12.2016 o 13:39, szczur75 napisał: Weryfikację luzów zaworowych przeprowadza się podczas pomiarów, a nie po zachowaniu się silnika. Ja się te pomiary przeprowadza? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cianbo Opublikowano 14 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2018 14 minut temu, Kotton napisał: Ja się te pomiary przeprowadza? Szczelinomierzem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kotton Opublikowano 15 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2018 14 godzin temu, cianbo napisał: Szczelinomierzem. Nie chodzi mi o narzędzie tylko o procedurę - dużo gratów trzeba odkręcić? A co za tym idzie - czy taka diagnoza to droga sprawa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cianbo Opublikowano 15 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2018 3 godziny temu, Kotton napisał: Nie chodzi mi o narzędzie tylko o procedurę - dużo gratów trzeba odkręcić? A co za tym idzie - czy taka diagnoza to droga sprawa? Trzeba ściągnąć pokrywy zaworów, więc po obu stronach silnika trzeba parę elementów poodkręcać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chickenos Opublikowano 15 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2018 5 godzin temu, Kotton napisał: Nie chodzi mi o narzędzie tylko o procedurę - dużo gratów trzeba odkręcić? A co za tym idzie - czy taka diagnoza to droga sprawa? Co do roboty to jak kolega wyżej. A ceny różne mi powiedzieli około 200 za strone Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pepedealer Opublikowano 19 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2018 (edytowane) Cześć wszystkim Podłączę się pod temat. Mam na oku Forestera z USA 2016 r 2.5 170KM. Ktoś może powiedzieć jak tu wygląda regulacja luzu zaworowego? Sprzedający twierdzi że hydrauliczna. Sprawdzenie po VIN w jednym z serwisów pokazało że szklanki z płytkami. Auto ładne, określone mianem uczciwego przez osobę mającą pojęcie o tym gdzie i co sprawdzić. Było lekko uszkodzone i jest dobrze poskładane. Chciałbym założyć LPG. W jednym z niezależnych warsztatów powiedziano mi że w takim przypadku to regulacja co 45tkm i koszt 4k PLN. Jak to usłyszałem to ręce opadły. Przy moich przebiegach to co 1,5 roku regulacja, więc oszczędności żadnych. Proszę Was, specjalistów o wyjaśnienie tej sprawy. Zapomniałem Przebieg 68tkm Edytowane 19 Listopada 2018 przez pepedealer Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gourmet Opublikowano 19 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2018 Mnie w innym, też niezależnym, powiedziano 80 tysięcy i koszt zgrubnie połowa. Auto identyczne. Dlatego założyłem LPG. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malyboss Opublikowano 19 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2018 10 godzin temu, pepedealer napisał: Mam na oku Forestera z USA 2016 r 2.5 170KM. Ktoś może powiedzieć jak tu wygląda regulacja luzu zaworowego? Sprzedający twierdzi że hydrauliczna. Sprawdzenie po VIN w jednym z serwisów pokazało że szklanki z płytkami. To jest auto z 2016? Jaki tam jest kod silnika w tych nowszych Forkach - FB...? W starszych silnikach przed FB występowały wersje przygotowane pod instalacje LPG - z literką "F" w kodzie silnika: I te - EJ20F - uwaga: KONTROLOWAŁO się pod względem luzu zaworowego co 60 kkm, a REGULOWAŁO tylko jak była taka potrzeba - a rzadko kiedy była. Pozostałe silniki - nie"F" miały ten interwał skrócone o połowę. Ale REGULACJA - też tylko wtedy, jak była potrzeba. Sam chętnie bym się dowiedział, czy w tych nowszych silnikach - FB - jest jakiś odpowiednik tego starszego EJ20F...? Ktoś, coś wie? 11 godzin temu, pepedealer napisał: W jednym z niezależnych warsztatów powiedziano mi że w takim przypadku to regulacja co 45tkm i koszt 4k PLN. Jak to usłyszałem to ręce opadły. Przy moich przebiegach to co 1,5 roku regulacja, więc oszczędności żadnych. Jak napisałem wyżej - kwestia, jaki to silnik, ale regulacja nie zawsze jest konieczna. Sama kontrola - i to bez konieczności wyciągania silnika - zamyka się w kwocie dwóch - trzech stów. Regulacja - to już grubsza sprawa, ale koszt 4 kPLN wydaje mi się mooocnym przegięciem. Zdecydowanie idzie to zrobić taniej. Chyba że czegoś nie wiem o nowszych jednostkach FB, to niech mnie ktoś sprostuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ursusraketa Opublikowano 24 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2020 Witam ile kosztuje regulacja zaworów na płytkach i ile na szklankach na dzień dzisiejszy ? I ile kosztuje sam pomiar luzu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiwi 4ester Opublikowano 25 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2020 Miałem robione na śrubki to wyszło koło 450 zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danko Opublikowano 24 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2020 Poszukiwań ciąg dalszy. Szukam ludzi, którzy obcowali z wyżej wspominanym ej20f. Pisałem o tym już w wielu miejscach, ale zbieram jak najwięcej opinii. W zeszłym roku, z tego co pamiętam przy okazji innych czynności poprosiłem, żeby mechanik sprawdził mi luzy. Wszystko fajnie pięknie, przyjeżdżam na odbiór. I... Mówił, że próbował użyć kilku różnych szczelinomierzy i za każdym razem, gdy próbował wykonać pomiar, wszystko tam pracowało, jakby hydraulicznie. Tak. Wiem. Hydrauliki tam nie było.. Słyszałem o tym nie raz. Ale minęło już trochę czasu i myślę o ponownym pomiarze, bo czemu nie. Silnik pracuje raczej poprawnie. Tzn na niskich zamula, ale podejrzewam przepustnice. Czasem faktycznie nieco trzęsie, ale czy to objaw, czy tttm.. Sam nie wiem. Zatem, czy coś mogło zostać nieprawidłowo wykonane? Na fb ktoś wspomniał o tym, że silnik mógł być ciepły (raczej nie), walki były nie ustawione - nie wiem co miał na myśli albo są już podparte. Czy jakby były, to w ogóle mógłbym normalnie jeździć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 24 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2020 5 minut temu, Danko napisał: Poszukiwań ciąg dalszy. Szukam ludzi, którzy obcowali z wyżej wspominanym ej20f. Pisałem o tym już w wielu miejscach, ale zbieram jak najwięcej opinii. W zeszłym roku, z tego co pamiętam przy okazji innych czynności poprosiłem, żeby mechanik sprawdził mi luzy. Wszystko fajnie pięknie, przyjeżdżam na odbiór. I... Mówił, że próbował użyć kilku różnych szczelinomierzy i za każdym razem, gdy próbował wykonać pomiar, wszystko tam pracowało, jakby hydraulicznie. Tak. Wiem. Hydrauliki tam nie było.. Słyszałem o tym nie raz. Ale minęło już trochę czasu i myślę o ponownym pomiarze, bo czemu nie. Silnik pracuje raczej poprawnie. Tzn na niskich zamula, ale podejrzewam przepustnice. Czasem faktycznie nieco trzęsie, ale czy to objaw, czy tttm.. Sam nie wiem. Zatem, czy coś mogło zostać nieprawidłowo wykonane? Na fb ktoś wspomniał o tym, że silnik mógł być ciepły (raczej nie), walki były nie ustawione - nie wiem co miał na myśli albo są już podparte. Czy jakby były, to w ogóle mógłbym normalnie jeździć? Jeżeli mierzył luz zaworu na zimno, z wałkiem we właściwym położeniu i nie był w stanie włożyć szczelinomierza między szklankę a wałek, to zawory są podparte. W takich sytuacjach auto przygasa przy dojeżdżaniu do skrzyżowania i szarpie na wolnych obrotach. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danko Opublikowano 24 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2020 (edytowane) Hm.. Obroty czasem spadają nieco niżej, niż powinny. Ale samochód na pewno nie gaśnie, nie jest tego bliski. Na wolnych obrotach jeździ się raczej normalnie (jak na te sprzęgło i resztę ). No i z podpartymi tak poza tym normalnie by funkcjonował? I na czym tak naprawdę polegało "wzmocnienie" gniazd zaworowych w F? Edytowane 24 Lipca 2020 przez Danko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 24 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2020 8 minut temu, Danko napisał: Hm.. Obroty czasem spadają nieco niżej, niż powinny. Ale samochód na pewno nie gaśnie, nie jest tego bliski. Na wolnych obrotach jeździ się raczej normalnie (jak na te sprzęgło i resztę ). No i z podpartymi tak poza tym normalnie by funkcjonował? Na początku nie ma jakiejś wielkiej różnicy, potem wypalają się gniazda i problemy rosną lawinowo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danko Opublikowano 24 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2020 4 minuty temu, skwaro napisał: Na początku nie ma jakiejś wielkiej różnicy, potem wypalają się gniazda i problemy rosną lawinowo. Od tamtych prób pomiarów minęło jakieś 30kkm lekko. I szczerze - nic się nie dzieje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 24 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2020 2 minuty temu, Danko napisał: Od tamtych prób pomiarów minęło jakieś 30kkm lekko. I szczerze - nic się nie dzieje Równie dobrze pomiar mógł być skopany, kiedy była robiona regulacja/jaki jest przebieg auta? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danko Opublikowano 24 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2020 2 minuty temu, skwaro napisał: Równie dobrze pomiar mógł być skopany, kiedy była robiona regulacja/jaki jest przebieg auta? 291kkm I mógł, jaske ze mógł. Pomiar więc był robiony przy 260k, max 270 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 24 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2020 10 minut temu, Danko napisał: 291kkm I mógł, jaske ze mógł. Pomiar więc był robiony przy 260k, max 270 Jeżeli nie masz informacji o tym czy była robiona regulacja to przy tym przebiegu może być konieczna. Ja bym zrobił pomiar, tylko poprawnie. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danko Opublikowano 24 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2020 1 minutę temu, skwaro napisał: Jeżeli nie masz informacji o tym czy była robiona regulacja to przy tym przebiegu może być konieczna. Ja bym zrobił pomiar, tylko poprawnie. Najgorsze właśnie jest to, że nie mam tej informacji. Poprzedni właściciel oddawał samochód zaprzyjaźnionemu mechanikowi a ten robił wszystko co było konieczne.. No chyba w takim razie nie mam co gdybać, tylko działać. Poza odpowiednim ustawieniem walków coś jeszcze powinienem wiedzieć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 24 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2020 10 minut temu, Danko napisał: Najgorsze właśnie jest to, że nie mam tej informacji. Poprzedni właściciel oddawał samochód zaprzyjaźnionemu mechanikowi a ten robił wszystko co było konieczne.. No chyba w takim razie nie mam co gdybać, tylko działać. Poza odpowiednim ustawieniem walków coś jeszcze powinienem wiedzieć? Wiedzieć powinien ten co będzie robił. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariusz77b Opublikowano 25 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2020 Mój 2.0 XT, miała robioną regulację zaworów po 50 tys. Pojechał do Nowego Sącza na ponowną regulację po przejechaniu 52 tys. Stwierdzili że wszystko jest ok i nic nie trzeba regulować, ale wskazali żeby przyjechać na regulację ( tudzież sprawdzenie ) po 20 tys. A że 20 tys pyknęło muszą się znowu z Poznania do Nowego jechać. Objawów żadnych nie mam, nie muli, nie gaśnie, nie telepie, więc sam już nie wiem czy jechać czy nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 26 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2020 Jedź, na pewno taniej niż sama regulacja będzie. Bo mogą być już w dolnym limicie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się