Skocz do zawartości

Regulacja zaworów DOHC


Czerniel

Rekomendowane odpowiedzi

Jezuuu ile razy pisałem ze oprócz H6 da sie zrobić regulacje bez wyjmowania silnika :idea: , ale w pewnych przypadkach jest szybciej i taniej wyjąć silnik z korzyścią dla klienta , bo może sie okazać np. ze sprzęgło bedZie do wymiany , wtedy to można zrobić bez kosztów robocizny :D

 

Spróbuj Carfita do tego namówić :) dodatkowo jak w w aucie gaz....z przyjemnoscia to zrobi..... :yahoo:

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo przy instalacji gazowej musze regulować prawie co 35 tys km. Juz dwa razy regulowałem bo zachodziła taka potrzeba a to troche upierdliwe

To albo masz słaba instalacje lub złe wyregulowana ze tak często , albo słabo egzemplarz znosi LPG , jeśli chcesz koniecznie na płytki , to pasuje z Gt i wrx

A teraz weź kalkulator do ręki i policz z ręka na sercu ile na tym gazie zaoszcEdziles , tylko policz wszystko , paliwo które tez tankujesz , czas spędzony w serwisach , obsługę gazu , czynnik ryzyka itp. W cale tak różowo nie jest w nowych autach, to jest podobniejak z nowymi dieslami

 

I to w 2.0? :huh::unsure:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Chlopaki I Dziewczyny, po pierwsze Japonczyki sa idealne I pomysl jest genialny z tymi szklanakami. Nie ma zadnych rochomych czesci ktore moga zpowodowac luz czu jakie kolwiem opuznienie otwarcia zaworu,jak moze szklanka hydrauliczna jak nie trzyma cisnienia; to Subaru I ma szybko sie krecici I nie zpuzniac. Jak kazdy z tamtego kraju jest praktycznie nie do zajechania. a jak juz sie cos dzieje , to pewno licznik byl krecony . Wlasnie nabylem Subaru forester 2.5 xt EJ25, przejechane 160 i nic idealne przerwy u mnie , regularnie byl serwisowany na tym samym oleju u jednego wlasciciela. silniek wyciagnalem profilaktycznie, zajelo mi to 2.5 h, zabawa, zostaje na podlodze z calym wuzkiem , szybciej sie wyciaga silnik niz serwis w peugeocie. wiec czym wy sie przejmujecie a jak jest zaciasno badz za luzno wymienic wszystkie na nowo oryginalne i spokuj na lata, tylko zrobic to raz a konkretni, albo kupcie starego golfa 1.9 bez turbo.

  • Do kitu 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Potwierdzam, że można zrobić regulację bez wyciągana silnika. Co do regulacji na gazie co 35 tys , to w mojej ocenie Kolega ma coś nie tak z samym gazem. Ja pierwszą regulację na gazie robiłem po przejechaniu 55 tys - typowy objaw , zaczęło telepać budą. Mam juz blisko 50 tys od regulacji i wszystko ok. Tak więc regulacja zaworów co 35 tys, to coś nie halo z samym gazem. Może coś z mieszanką nie tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie, bo ja już zgłupiałem, jak wygląda regulacja zaworów w Imprezie GH 2.0 NA z 2008?

Trzeba ten silnik wyciągać czy w Wawie jest w stanie ktoś to ogarnąć bez wyciągania i w skończonych kosztach?

 

Przymierzam się do zakupu tego auta i do gazowania go, bo ekonomika jazdy też jest ważna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dość konkretnie na Twoje Pytanie odpowiedział pan Andrzej Koper na początku tego wątku, podał info co i za ile, możesz dopytac o szczegóły.

Co do gazowania Forka to szczerze polecam poszukanie oryginalnej wersji Bi-Fuel, inne głowice o ile pamiętam engine code zaczyna sie na EJ20F(my06-08)

Edytowane przez QATO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ktoś ma odpowiednia czyt. bardzo precyzyjna maszynę , to jak najbardziej , przecież nowe tez są szlifowane

Nam to szlifierz na magnetce zrobił ( ten cypulik w środku się szlifuje )

 

gallery_3110_19_101762.jpg

 

 

, ale w pewnych przypadkach jest szybciej i taniej wyjąć silnik z korzyścią dla klienta , bo może sie okazać np. ze sprzęgło bedZie do wymiany , wtedy to można zrobić bez kosztów robocizny

Myśmy tak właśnie zrobili ! - wymienili rozrząd , sprzęgło i wyregulowali zawory ( wszystkie zawory wydechowe było trzeba szlifować ! ssące dobre )

 

silniek wyciagnalem profilaktycznie, zajelo mi to 2.5 h

Dla pewności wykonania prac lepiej boxera wyciągnąć (2 godz)- silnik na stole i widać wszystko jak na dłoni !

 

 

W moim lanosiku (2008 ) też mnie regulacja czeka !! ( LPG ) ale będę jeździł do wymiany rozrządu i wtedy wszystko za jednym razem zrobię :)

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja panterka ma w silniku wzmocnione gniazda zaworowe (silnik EJ20..) więc teoretycznie regulacja co 100tys, ale troszkę wyczulonym trzeba być na to czy telepie budą, gaśnie przy ruszaniu...choć być może to być trochę za późno na reakcję. B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja panterka ma w silniku wzmocnione gniazda zaworowe (silnik EJ20..) więc teoretycznie regulacja co 100tys, ale troszkę wyczulonym trzeba być na to czy telepie budą, gaśnie przy ruszaniu...choć być może to być trochę za późno na reakcję. B)

Tzn miałeś na myśli GAŚNIE PRZY HAMOWANIU ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

hej.

 

Od niedawna posiadam zagazowanego obk 2.5 XT i tak trochę poczytuje o tych demonicznych zaworch regulowanych szklanakami.

Przede wszystkim dziękuję wszystkim za zamiesczone tu opinie i porady.

 

Jednej rzeczy bym sie jednak wystrzegał.

Kóryś z kolegów pisał wyżej o szlifowaniu szklanek, ja się obawiam że może być to rozwiązanie złe.

Powierzchnie wspłópracującej większości elementów przenoszących głównie naciski, są hartowane, lub w inny sposób utwardzane ale tylko powierzchniowo. Czasem grubość warstwy utwardzonej wynosi kilka - kilkanaśie mikronów. Szlifując taką powierzchnię możemy się się tej warstwy utwardzonej pozbyć lub znacznie ją zredukować.

Odtworzenie takiego powierzchniowego umocnienia jest z kolei w warunkach warsztatowych praktycznie niemożliwe.

Zahartowanie/utwardzenie zbyt głębokie może z kolei spowodować pękanie całych szklanek.

 

Zaznaczam że to powyżej to tylko teoria, może praktycy mają inne doświdczenia poparte własnymi obserwacjami.

 

 

Pozdrawiam, Piotrek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Cześć

 

Umawiam się na sprawdzenie, ew. regulację luzów zaworów. Co wg. Was warto za jednym zamachem załatwić jeśli silnik będzie ruszony?

-świece (jakiś sprawdzony model ?)

-inspekcja sprzęgła, pompy wody

- ?

Czy po sprawdzaniu, uszczelka pokrywy powinna być założona nowa?

Przy poprzedniej regulacji przy 200000 wymieniono świece i rozrząd.

 

Pacjent:

Subaru Forester MY06 EJ204 158KM+LPG.

Aktualny przebieg 252000km

Edytowane przez shizuo1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

 

Umawiam się na sprawdzenie, ew. regulację luzów zaworów. Co wg. Was warto za jednym zamachem załatwić jeśli silnik będzie ruszony?

-świece (jakiś sprawdzony model ?)

-inspekcja sprzęgła, pompy wody

- ?

Czy po sprawdzaniu, uszczelka pokrywy powinna być założona nowa?

Przy poprzedniej regulacji przy 200000 wymieniono świece i rozrząd.

 

Pacjent:

Subaru Forester MY06 EJ20 158KM+LPG.

Aktualny przebieg 252000km

Świece były wymieniane w 2013r (chyba w lipcu) na NGK, więc nie wiem czy jest sens je wymieniać.

Rozrząd był wymieniany razem z regulacją zaworów. Dodatkowo kiedyś wymieniłem sam pasek rozrządu ponieważ zrobiła się dziurka w gumowym wężyku i go delikatnie popryskało. Więc dla pewności był wymieniony razem z wezykiem.

Edytowane przez iron
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasami zdarzy się że przy wysprzęgleniu i dojeździe do świateł/skrzyżowania obroty lekko spadają poniżej normalnej wartości i wracają. Podobno mogą to być świece, zawory albo przepustnica. Także świece to niewielki koszt a może to będzie to :)

 

Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam

We wtorek się umawiam na sprawdzenie luzu zaworów i tak się zastanawiam czy jeśli masz jakiś luz i wymaga regulacji to może przez to olej znikać? Wycieków nie mam, turbina sprawna. Znam podstawowe objawy luzu zaworowego telepanie silnikiem, gaśnięcie na zimno, nierówna kompresja. Mam swoją teorię związana z tym pytaniem, ale wolałbym od mądrzejszych się dowiedzieć i mieć pewność :)

Subaru forester 2.5 XT 220 tyś km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Cześć, 

mam WRX 01, 2,0 turbo. Według diagnozy w ASO Zdanowicz i OES serwis, zawory są podparte ( nie mają luzu przez wypalone gniazda) i trzeba będzie szlifować szklanki. Czy szlifujemy wszystkie szklanki do tych samych wartości? I co z płytkami? przecież to one służą do regulacji. Podpowiecie mi? 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zależności jaki luz jest na danym zaworze, o tyle szlifuje się szklankę/płytkę. Czyli w rzeczywistości wychodzi tak, że tylko kilka płytek pokryje się tym samym wymiarem, reszta będzie inna. 

Pytanie od jak długiego czasu auto w takim sposób jeździło. Wiele czynników ma wpływ na właściwy wybór sposobu naprawy. 

Mimo wszystko ja ściągnąłbym całe głowice, oddał do zakładu gdzie przeszlifują gniazda i zawory, zrobią regulację i zapłacisz po 150zł od głowicy, tyle kosztuje w Olsztynie przynajmniej (nie mówię o ASO, bo oni tego nie robią). Dochodzi koszt uszczelek pod głowicę i robocizny, ale masz dobrze zrobiony motor który trzyma kompresję. 

Edytowane przez Daroot
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

 

 

Bo przy instalacji gazowej musze regulować prawie co 35 tys km. Juz dwa razy regulowałem bo zachodziła taka potrzeba a to troche upierdliwe

To albo masz słaba instalacje lub złe wyregulowana ze tak często , albo słabo egzemplarz znosi LPG , jeśli chcesz koniecznie na płytki , to pasuje z Gt i wrx

A teraz weź kalkulator do ręki i policz z ręka na sercu ile na tym gazie zaoszcEdziles , tylko policz wszystko , paliwo które tez tankujesz , czas spędzony w serwisach , obsługę gazu , czynnik ryzyka itp. W cale tak różowo nie jest w nowych autach, to jest podobniejak z nowymi dieslami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
  • 6 miesięcy temu...

Czy istnieje możliwość weryfikacji po zachowaniu sie silnika które zawory są do regulacji ???

tzn. w moim przypadku od jakiegoś czasu(20tyś km) bardzo ciężko zapala silnik gdy jest całkiem zimny (po kilku - kilkunastu godzinach postoju) Myślałem ze to akumulator, rozrusznik lub świece ale wszystko wymienione i kompletnie żadnej poprawy. Czasem też w trakcie częstej zmiany biegów z 1 na luz (w czasie korków) obroty spadaja do bardzo niskich wartości ale silnik nie gaśnie.

 

Czy są objawy które sugerują że to na pewno zawory ssące lub wydechowe albo i wszystkie do regulacji ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

zresztą co za różnica

Pytam bo pewnie będzie różnica cenowa. Nie wierze że jak samochód ma lekkie objawy i np. do regulacji tylko 2 zawory - a sytuacja w której ma wiecej do zrobienia będzie ta sama cena... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...