sebachon Opublikowano 30 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2012 Na kawę dla klientów ASO musi jakos zarobić Wiadomo, gadaliśmy o tym... :wink: Ale jest jakaś granica zdrowego rozsądku. Mogliby chociaż tę kontrolę zrobić bez wyjmowania silnika... A w ogóle to powiedzieli, że tego się wcale nie robi - tylko w razie niepokojących objawów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amstaff23 Opublikowano 30 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2012 Ja Ci mówię, nie kombinuj, tylko do Carfita jedz, regulację rób i jakiś wydech przy okazji i wiesz co dalej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 30 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2012 Ja Ci mówię, nie kombinuj, tylko do Carfita jedz, regulację rób i jakiś wydech przy okazji i wiesz co dalej Nie mam żadnych "niepokojących objawów". Po prostu żyleta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amstaff23 Opublikowano 30 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2012 Strzeżonego... Itd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ura_bus Opublikowano 6 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2012 Jezuuu ile razy pisałem ze oprócz H6 da sie zrobić regulacje bez wyjmowania silnika carfit, z racji Twojej renomy wierzę Ci na stówę, ale nie dziw się chłopakom, którzy piszą, że trzeba wyjąć, bo już w dwóch ASO (ostatnio w Dawoju) powiedziano mi, że kontrola zaworów, nie mówiąc już o regulacji, jest niemożliwa bez wyjęcia silnika. Paranoja... No i co ja mam Ci powiedzieć W lipcu robiłem regulację w mts Dzierżoniów. "Maras" (pozdrowienia z Gorzowa ma opracowaną technologię laserowego "rzeźbienia" szklanek i stwierdził, że bez wyjmowania silnika nie podejmuje się regulacji zaworów - przynajmniej w takim silniku jak w 2,5xt (2006r). Regulacja po 207kkm w tym 7 kkm na gazie. Nie wiem czy wcześniej ktoś regulował (nabyłem forka z przebiegiem ~200kkm na benzynie i "zatrułem"). Kosztowało to trochę kasy bo potrzebna była wymian 5-ciu szklanek. Pozdrawiam, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
markos007 Opublikowano 7 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2012 jaki jest koszt samych szklanek jeśli luzy zaworowe odbiegają od wartości zalecanych? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miszka01 Opublikowano 7 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2012 jaki jest koszt samych szklanek jeśli luzy zaworowe odbiegają od wartości zalecanych? Od 100 do 120 zł za oryginał w serwisie, w zależności od serwisu. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
markos007 Opublikowano 7 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2012 Od 100 do 120 zł za oryginał w serwisie, w zależności od serwisu. nigdzie indziej szklanki nie są dostępne poza serwisem? jest to sporo niestety, tym bardzie, że silnik 16 zaworowy :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 7 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2012 markos007, ale nie koniecznie trzeba wymieniać wszystkie 16 szklanek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
markos007 Opublikowano 8 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2012 ADK90, oczywiście że wszystkich raczej nigdy nie ma potrzeby wymieniać. Ale już wymiana np. 8 jest już kosztowna, jakby nie patrzeć Czyli tak jak napisał pablonas, wyżej do kontroli luzów w DOHC silnika nie trzeba wyciąga, a jest to konieczne jedynie przy regulacji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 8 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2012 ostatnio rozmawiałem z uznanym mechanikiem subaryn i stwierdził, że przy jeździe na benzynie spokojnie nawet co 100 kkm u mnie po 100kkm była fabryka. 100% benzyna, a zasłyszałem, że jak się luzy kasują to często wynika też z przegrzania silnika więc trzeba dobrze ustawić LPG aby EGT było normalne. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bryku Opublikowano 8 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2012 [ Bo przy instalacji gazowej musze regulować prawie co 35 tys km. Juz dwa razy regulowałem bo zachodziła taka potrzeba a to troche upierdliwe Regulacja zaworów - fajna sprawa Jednak przy 2 - 3 czy też kolejnej warto sie zastanowić dlaczego tak sie dzieje że giną luzy...? Otóż luz zaworowy znika nie dlatego, że wydłuża się zawór , tylko w wyniku zapadania (wypalania) się gniazd zaworowych. Wniosek z tego taki, że nie można tych regulacji robić w nieskończoność. Standardowo dostępne szklanki pozwalają na zejście o około 50-60 setnych mm. czyli 2 do 3 regulacji ( w zależności jakie szklanki są zastosowane przy pierwszym montażu). Carfit pełna zgoda co do tego że da się zrobić regulację w DOHC bez wyciągania silnika. Jest to trudne , upierdliwe i obarczone pewnym ryzykiem, choćby niedokładnego oczyszczenia łoża uszczelki dekla zaworowego co może skutkować pózniej wyciekiem oleju, ale skoro da sie zrobić remont kapitalny silnika na strefie serwisowej przed "Karową" to i głupią regulację zaworów na samochodzie też sie da ) 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jurek_k9 Opublikowano 13 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2012 Witam. Dzisiaj w swoim forku zrobiłem regulacje zaworów i teraz mi powiedzcie koledzy jak to jest, ze na ssących były duże luzy 0.25-0,26. Ustawiłem je na 0,20, wydechowe były ok tylko na trzecim były za małe - 0,20 pyam bo nie wiem czy mi zaworów przybyło?? regulacja zrobiona na zimnym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
protosogt Opublikowano 30 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2013 Witam ' Co sądzicie o szlifowaniu szklanek zaworowych ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 30 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2013 Witam ' Co sądzicie o szlifowaniu szklanek zaworowych ? Jeśli ktoś ma odpowiednia czyt. bardzo precyzyjna maszynę , to jak najbardziej , przecież nowe tez są szlifowane 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Żorż Klunej Opublikowano 1 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2013 Gdzie w Polsce można wyregulować zawory do Subaru outback 2007 2.5 bez turbo w gazie. Nasi wioskowi kowale opowiadają jakieś straszliwe historie o tym ile to kosztuje i co trzeba robić że wolę sobie pojechać w Polskę, tym bardziej że w Warszawie często jestem. Mam nadzieję że nie zajmie to więcej niż 1 dzień. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mechanior_Marecki Opublikowano 8 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2013 szkoda ze nie masz blizej do czestochowy pomogl bym ci... ubrudzil bys sie i odrazu na przyszlosc nauczyl... pozdro 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
QATO Opublikowano 4 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2013 Podepnę sie pod temat tak jak to zrobiłem na kresce bo chyba nie do konca ogarniam temat. Czy ktoś mi może jak prostemu człowiekowi powiedzieć gdzie w okolicach Warszawy (mogą być też dalsze okolice) jest solidny warsztat który sprawdzi mi stan zaworów i ewentualnie dokona regulacji a przy okazji nie spróbuje mnie ..... (zadzwoniłem do jednego z dealerów polecanych jako solidny warsztat i usłyszałem na dziendobry 6000, w zasadzie to nawet do 8000 ?????) Forester MY06 engine type EJ20FLSRLB Z góry dziękuję za odpowiedź Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cola Opublikowano 4 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2013 Namiar wysłałem ci na priv. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 4 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2013 (edytowane) (zadzwoniłem do jednego z dealerów polecanych jako solidny warsztat i usłyszałem na dziendobry 6000, w zasadzie to nawet do 8000 ?????) sprawdzenie z uszczelkami dekli +- 700 zl brutto regulacja zaworow z uszczelkami +- 2500 zł brutto wymiana UPG z uszczelkami i reg. zaworow..<4000 zl brutto pozdr,AK Edytowane 4 Października 2013 przez Andrzej Koper 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
QATO Opublikowano 4 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2013 Dziekuję za informacje i (niestety ;-) z pewnością skorzystam. Dobrze też przeczytać że ktoś się nie wstydzi swojej pracy i cennika. Panie Andrzeju mam jeszcze dodatkowe pytania na prv. Jeżeli można. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pachol83 Opublikowano 5 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2013 Smieszne pytanie.Co to jest sprawdzenie z uszczelkami dekli +- 700 zl brutto regulacja zaworow z uszczelkami +- 2500 zł brutto wymiana UPG z uszczelkami i reg. zaworow..<4000 zl brutto Takie pytanko, co to jest UPG? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emdzejj Opublikowano 5 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2013 (edytowane) Smieszne pytanie.Co to jest sprawdzenie z uszczelkami dekli +- 700 zl brutto regulacja zaworow z uszczelkami +- 2500 zł brutto wymiana UPG z uszczelkami i reg. zaworow..<4000 zl brutto Takie pytanko, co to jest UPG? Uszczelka pod głowicą ;-) Edytowane 5 Października 2013 przez emdzejj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pachol83 Opublikowano 5 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2013 DZIEKI Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubabb Opublikowano 7 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2013 NO niestety mnie też czeka regulacja. Zakasam rękawy w przyszłym tyg z kolega mechanikiem a płytki dam do szlifowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się