Skocz do zawartości

Regulacja zaworów DOHC


Czerniel

Rekomendowane odpowiedzi

Na kawę dla klientów ASO musi jakos zarobić

 

Wiadomo, gadaliśmy o tym... :wink: Ale jest jakaś granica zdrowego rozsądku. Mogliby chociaż tę kontrolę zrobić bez wyjmowania silnika... A w ogóle to powiedzieli, że tego się wcale nie robi - tylko w razie niepokojących objawów. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezuuu ile razy pisałem ze oprócz H6 da sie zrobić regulacje bez wyjmowania silnika

 

carfit, z racji Twojej renomy wierzę Ci na stówę, ale nie dziw się chłopakom, którzy piszą, że trzeba wyjąć, bo już w dwóch ASO (ostatnio w Dawoju) powiedziano mi, że kontrola zaworów, nie mówiąc już o regulacji, jest niemożliwa bez wyjęcia silnika. Paranoja...

No i co ja mam Ci powiedzieć :D

 

W lipcu robiłem regulację w mts Dzierżoniów. "Maras" (pozdrowienia z Gorzowa :) ma opracowaną technologię laserowego "rzeźbienia" szklanek i stwierdził, że bez wyjmowania silnika nie podejmuje się regulacji zaworów - przynajmniej w takim silniku jak w 2,5xt (2006r). Regulacja po 207kkm w tym 7 kkm na gazie. Nie wiem czy wcześniej ktoś regulował (nabyłem forka z przebiegiem ~200kkm na benzynie i "zatrułem"). Kosztowało to trochę kasy bo potrzebna była wymian 5-ciu szklanek.

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

ADK90, oczywiście że wszystkich raczej nigdy nie ma potrzeby wymieniać. Ale już wymiana np. 8 jest już kosztowna, jakby nie patrzeć

Czyli tak jak napisał pablonas, wyżej do kontroli luzów w DOHC silnika nie trzeba wyciąga, a jest to konieczne jedynie przy regulacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostatnio rozmawiałem z uznanym mechanikiem subaryn i stwierdził, że przy jeździe na benzynie spokojnie nawet co 100 kkm

u mnie po 100kkm była fabryka. 100% benzyna, a zasłyszałem, że jak się luzy kasują to często wynika też z przegrzania silnika więc trzeba dobrze ustawić LPG aby EGT było normalne.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[

Bo przy instalacji gazowej musze regulować prawie co 35 tys km. Juz dwa razy regulowałem bo zachodziła taka potrzeba a to troche upierdliwe

 

Regulacja zaworów - fajna sprawa :)

Jednak przy 2 - 3 czy też kolejnej warto sie zastanowić dlaczego tak sie dzieje że giną luzy...?

Otóż luz zaworowy znika nie dlatego, że wydłuża się zawór :), tylko w wyniku zapadania (wypalania) się gniazd zaworowych. Wniosek z tego taki, że nie można tych regulacji robić w nieskończoność. Standardowo dostępne szklanki pozwalają na zejście o około 50-60 setnych mm. czyli 2 do 3 regulacji ( w zależności jakie szklanki są zastosowane przy pierwszym montażu).

 

Carfit pełna zgoda co do tego że da się zrobić regulację w DOHC bez wyciągania silnika. Jest to trudne , upierdliwe i obarczone pewnym ryzykiem, choćby niedokładnego oczyszczenia łoża uszczelki dekla zaworowego co może skutkować pózniej wyciekiem oleju, ale skoro da sie zrobić remont kapitalny silnika na strefie serwisowej przed "Karową" to i głupią regulację zaworów na samochodzie też sie da :))

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Dzisiaj w swoim forku zrobiłem regulacje zaworów i teraz mi powiedzcie koledzy jak to jest, ze na ssących były duże luzy 0.25-0,26. Ustawiłem je na 0,20, wydechowe były ok tylko na trzecim były za małe - 0,20 pyam bo nie wiem czy mi zaworów przybyło?? regulacja zrobiona na zimnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam '

 

Co sądzicie o szlifowaniu szklanek zaworowych ?

 

Jeśli ktoś ma odpowiednia czyt. bardzo precyzyjna maszynę , to jak najbardziej , przecież nowe tez są szlifowane :)

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Gdzie w Polsce można wyregulować zawory do Subaru outback 2007 2.5 bez turbo w gazie. Nasi wioskowi kowale opowiadają jakieś straszliwe historie o tym ile to kosztuje i co trzeba robić że wolę sobie pojechać w Polskę, tym bardziej że w Warszawie często jestem. Mam nadzieję że nie zajmie to więcej niż 1 dzień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Podepnę sie pod temat tak jak to zrobiłem na kresce bo chyba nie do konca ogarniam temat.

Czy ktoś mi może jak prostemu człowiekowi powiedzieć gdzie w okolicach Warszawy (mogą być też dalsze okolice) jest solidny warsztat który sprawdzi mi stan zaworów i ewentualnie dokona regulacji a przy okazji nie spróbuje mnie ..... (zadzwoniłem do jednego z dealerów polecanych jako solidny warsztat i usłyszałem na dziendobry 6000, w zasadzie to nawet do 8000 ?????)

 

Forester MY06 engine type EJ20FLSRLB

 

Z góry dziękuję za odpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(zadzwoniłem do jednego z dealerów polecanych jako solidny warsztat i usłyszałem na dziendobry 6000, w zasadzie to nawet do 8000 ?????)

 

sprawdzenie z uszczelkami dekli +- 700 zl brutto

regulacja zaworow z uszczelkami +- 2500 zł brutto

wymiana UPG z uszczelkami i reg. zaworow..<4000 zl brutto

 

 

pozdr,AK

Edytowane przez Andrzej Koper
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Smieszne pytanie.Co to jest

sprawdzenie z uszczelkami dekli +- 700 zl brutto regulacja zaworow z uszczelkami +- 2500 zł brutto wymiana UPG z uszczelkami i reg. zaworow..<4000 zl brutto

 

Takie pytanko, co to jest UPG?

 

Uszczelka pod głowicą ;-)

Edytowane przez emdzejj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...