Czerniel Opublikowano 16 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2011 Mam pytanie do użytkowników Foresterów z silnikami wolnossącymi , jakie są objawy rozregulowania zaworów? I jak często je powinno się regulować? Podobno co 50 tyś wg. Opinii serwisu DOHC powinno się regulować co roku koszt ok. 2,4tys ale można zrobic to taniej za 1,4 tyś Słyszałem opinie ze znanego warsztatu, że nie trzeba wyjmować silnika przy regulacji chyba że nie ma już co regulować i wtedy trzeba wymienić Będę wdzięczny za wszelkie info Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kubeusz Opublikowano 16 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2011 Mam pytanie do użytkowników Foresterów z silnikami wolnossącymi , jakie są objawy rozregulowania zaworów? I jak często je powinno się regulować? Podobno co 50 tyś wg. Opinii serwisu DOHC powinno się regulować co roku koszt ok. 2,4tys ale można zrobic to taniej za 1,4 tyś Słyszałem opinie ze znanego warsztatu, że nie trzeba wyjmować silnika przy regulacji chyba że nie ma już co regulować i wtedy trzeba wymienić Będę wdzięczny za wszelkie info ostatnio rozmawiałem z uznanym mechanikiem subaryn i stwierdził, że przy jeździe na benzynie spokojnie nawet co 100 kkm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 16 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2011 jak często je powinno się regulować? Podobno co 50 tyś jeżeli zagazowany to podobno warto sprawdzić....i jak niewielkie różnice jeżdzic dalej.... stwierdził, że przy jeździe na benzynie spokojnie nawet co 100 kkm i przy sprawdzaniu w 95% jest ok ( 100 tyś km od 0 km a nie np. od naprawy/regulacji ) wtedy 200 tyś spr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebekian Opublikowano 17 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2011 Jeżeli przy 100 tys. warto sprawdzić to czy nie wchodzi to w pakiet przeglądu 105 tys. ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 17 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2011 czy nie wchodzi to w pakiet przeglądu 105 tys. ? nie wchodzi :wink: i w zasadzie nie ma potrzeby spr. ( i benz. i diesel ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jj_67 Opublikowano 18 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2011 W moim poprzednim sprawdzałem po zakupie ( MY 2000 ), przy przejechanych ok. 95 K km - nie było potrzeby regulacji. Po zagazowaniu ( Yako Power ) i przejechaniu ok. 80 K km kolejny sprawdzian i też było OK. W ubiegłym roku zmieniłem Forka na MY 2007 z przebiegiem ok. 80 K km - po wizycie wwarsztacie ( przed zagazowaniem ) - nie ma potrzeby regulacji. Oby tak dalej przez kolejne 200 K km Pzdr, Jarek J Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kubeusz Opublikowano 18 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2011 czy nie wchodzi to w pakiet przeglądu 105 tys. ? nie wchodzi :wink: i w zasadzie nie ma potrzeby spr. ( i benz. i diesel ) o toto przy 105 kkm w wolnymssaku MY06 zrobiłem sprawdzenie i co? wszystko było ok 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mkowalczuk Opublikowano 18 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2011 Czy do sprawdzenia też trzeba silnik wyciągać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czerniel Opublikowano 18 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2011 Nie wiem ile w tym prawdy ale podobno w Tarnowie robia jakaś przeróbkę zaworów i już nie ma problemów z regulacją... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mawer Opublikowano 29 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2012 czy Ktoś wie na temat przeróbki ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Langus Opublikowano 30 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2012 Mój 2.0XT ma założoną instalkę LPG (BRC Sequent24) od 50 tyś km. Przy ~100 tyś km zawory były sprawdzane i badanie wyszło idealnie. edytka - nie doczytałem że to o N/A chodzi... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 30 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2012 Żadnych przeróbek :!: Ludzie. Po co poprawiać po Japończykach? Jak wyżej koledzy napisali regulacje trzeba wykonywać bardzo rzadko. Nie dajcie sobie wciskać kitów o konieczności jakichś magicznych przeróbek. Do kontroli nie trzeba wyciągać silnika, do regulacji (w DOHC) trzeba. Objawy braku luzów - telepanie silnikiem, gaśnięcie na zimno, nierówna kompresja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
suberet Opublikowano 30 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2012 czy Ktoś wie na temat przeróbki ??? Nakrętki regulacyjne trzeba zaspawać, żeby się nie luzowały. Mam nadzieję, że mogę liczyć na pomuka :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mawer Opublikowano 30 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2012 a w Forku 2.5xt trzeba silnik wyjmować do regulacji, bo myślę o LPG ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miszka01 Opublikowano 30 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2012 Żadnych przeróbek :!: Ludzie. Po co poprawiać po Japończykach? Jak wyżej koledzy napisali regulacje trzeba wykonywać bardzo rzadko. Nie dajcie sobie wciskać kitów o konieczności jakichś magicznych przeróbek. Do kontroli nie trzeba wyciągać silnika, do regulacji (w DOHC) trzeba. Objawy braku luzów - telepanie silnikiem, gaśnięcie na zimno, nierówna kompresja. W EJ20 DOHC 2010r nic nie trzeba wyjmowac. A z jakiego modelu pasują szkalnki płytki aby zrobić regulację płytkową ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 30 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2012 a w Forku 2.5xt trzeba silnik wyjmować do regulacji, bo myślę o LPG ? Jezuuu ile razy pisałem ze oprócz H6 da sie zrobić regulacje bez wyjmowania silnika , ale w pewnych przypadkach jest szybciej i taniej wyjąć silnik z korzyścią dla klienta , bo może sie okazać np. ze sprzęgło bedZie do wymiany , wtedy to można zrobić bez kosztów robocizny -- 30 sie 2012, o 19:33 -- Żadnych przeróbek :!: Ludzie. Po co poprawiać po Japończykach? Jak wyżej koledzy napisali regulacje trzeba wykonywać bardzo rzadko. Nie dajcie sobie wciskać kitów o konieczności jakichś magicznych przeróbek. Do kontroli nie trzeba wyciągać silnika, do regulacji (w DOHC) trzeba. Objawy braku luzów - telepanie silnikiem, gaśnięcie na zimno, nierówna kompresja. W EJ20 DOHC 2010r nic nie trzeba wyjmowac. A z jakiego modelu pasują szkalnki płytki aby zrobić regulację płytkową ? W 2010 masz szklanki a nie płytki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miszka01 Opublikowano 30 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2012 a w Forku 2.5xt trzeba silnik wyjmować do regulacji, bo myślę o LPG ? Jezuuu ile razy pisałem ze oprócz H6 da sie zrobić regulacje bez wyjmowania silnika , ale w pewnych przypadkach jest szybciej i taniej wyjąć silnik z korzyścią dla klienta , bo może sie okazać np. ze sprzęgło bedZie do wymiany , wtedy to można zrobić bez kosztów robocizny -- 30 sie 2012, o 19:33 -- Żadnych przeróbek :!: Ludzie. Po co poprawiać po Japończykach? Jak wyżej koledzy napisali regulacje trzeba wykonywać bardzo rzadko. Nie dajcie sobie wciskać kitów o konieczności jakichś magicznych przeróbek. Do kontroli nie trzeba wyciągać silnika, do regulacji (w DOHC) trzeba. Objawy braku luzów - telepanie silnikiem, gaśnięcie na zimno, nierówna kompresja. W EJ20 DOHC 2010r nic nie trzeba wyjmowac. A z jakiego modelu pasują szkalnki płytki aby zrobić regulację płytkową ? W 2010 masz szklanki a nie płytki No własnie mam szklanki i chciałbym przerobic na regulację płytkową. Wiem że przerabiają Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 30 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2012 a w Forku 2.5xt trzeba silnik wyjmować do regulacji, bo myślę o LPG ? Jezuuu ile razy pisałem ze oprócz H6 da sie zrobić regulacje bez wyjmowania silnika , ale w pewnych przypadkach jest szybciej i taniej wyjąć silnik z korzyścią dla klienta , bo może sie okazać np. ze sprzęgło bedZie do wymiany , wtedy to można zrobić bez kosztów robocizny -- 30 sie 2012, o 19:33 -- Żadnych przeróbek :!: Ludzie. Po co poprawiać po Japończykach? Jak wyżej koledzy napisali regulacje trzeba wykonywać bardzo rzadko. Nie dajcie sobie wciskać kitów o konieczności jakichś magicznych przeróbek. Do kontroli nie trzeba wyciągać silnika, do regulacji (w DOHC) trzeba. Objawy braku luzów - telepanie silnikiem, gaśnięcie na zimno, nierówna kompresja. W EJ20 DOHC 2010r nic nie trzeba wyjmowac. A z jakiego modelu pasują szkalnki płytki aby zrobić regulację płytkową ? W 2010 masz szklanki a nie płytki No własnie mam szklanki i chciałbym przerobic na regulację płytkową. Wiem że przerabiają A podaj mi racjonalny powód tej zmiany ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 30 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2012 Ale po co to przerabiac na plytki? Przeciez nie regulujesz zawrow co wymiane oleju! Wiec po co taki wydatek? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miszka01 Opublikowano 30 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2012 Bo przy instalacji gazowej musze regulować prawie co 35 tys km. Juz dwa razy regulowałem bo zachodziła taka potrzeba a to troche upierdliwe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 30 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2012 Bo przy instalacji gazowej musze regulować prawie co 35 tys km. Juz dwa razy regulowałem bo zachodziła taka potrzeba a to troche upierdliwe To albo masz słaba instalacje lub złe wyregulowana ze tak często , albo słabo egzemplarz znosi LPG , jeśli chcesz koniecznie na płytki , to pasuje z Gt i wrx A teraz weź kalkulator do ręki i policz z ręka na sercu ile na tym gazie zaoszcEdziles , tylko policz wszystko , paliwo które tez tankujesz , czas spędzony w serwisach , obsługę gazu , czynnik ryzyka itp. W cale tak różowo nie jest w nowych autach, to jest podobniejak z nowymi dieslami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 30 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2012 Ooo wlasnie kalkulowanie "oszczednosci" to dobry pomysl. Gdy sie to juz zliczy to nie jest to takie oplacalne jakby moglo sie wydawac na poczatku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 30 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2012 Jezuuu ile razy pisałem ze oprócz H6 da sie zrobić regulacje bez wyjmowania silnika carfit, z racji Twojej renomy wierzę Ci na stówę, ale nie dziw się chłopakom, którzy piszą, że trzeba wyjąć, bo już w dwóch ASO (ostatnio w Dawoju) powiedziano mi, że kontrola zaworów, nie mówiąc już o regulacji, jest niemożliwa bez wyjęcia silnika. Paranoja... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 30 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2012 Jezuuu ile razy pisałem ze oprócz H6 da sie zrobić regulacje bez wyjmowania silnika carfit, z racji Twojej renomy wierzę Ci na stówę, ale nie dziw się chłopakom, którzy piszą, że trzeba wyjąć, bo już w dwóch ASO (ostatnio w Dawoju) powiedziano mi, że kontrola zaworów, nie mówiąc już o regulacji, jest niemożliwa bez wyjęcia silnika. Paranoja... No i co ja mam Ci powiedzieć 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amstaff23 Opublikowano 30 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2012 Seba, mnie w ASO BMW tez mówili, ze wymiana ringow (takie okrągłe światełka ) jest niemożliwa "na raty", czyli nie da sie samej zarowki, trzeba cały mechanizm. Koszt za oba światła - 720zl. Osobiscie wymienilem zarowki za (w sumie) 16zl impossible is nothing Na kawę dla klientów ASO musi jakos zarobić 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się