Jump to content

Regulacja zaworów DOHC


Czerniel

Recommended Posts

Mam pytanie do użytkowników Foresterów z silnikami wolnossącymi , jakie są objawy rozregulowania zaworów?

I jak często je powinno się regulować?

Podobno co 50 tyś wg. Opinii serwisu DOHC powinno się regulować co roku koszt ok. 2,4tys ale można zrobic to taniej za 1,4 tyś

Słyszałem opinie ze znanego warsztatu, że nie trzeba wyjmować silnika przy regulacji chyba że nie ma już co regulować i wtedy trzeba wymienić

Będę wdzięczny za wszelkie info

Link to comment
Share on other sites

Mam pytanie do użytkowników Foresterów z silnikami wolnossącymi , jakie są objawy rozregulowania zaworów?

I jak często je powinno się regulować?

Podobno co 50 tyś wg. Opinii serwisu DOHC powinno się regulować co roku koszt ok. 2,4tys ale można zrobic to taniej za 1,4 tyś

Słyszałem opinie ze znanego warsztatu, że nie trzeba wyjmować silnika przy regulacji chyba że nie ma już co regulować i wtedy trzeba wymienić

Będę wdzięczny za wszelkie info

 

ostatnio rozmawiałem z uznanym mechanikiem subaryn i stwierdził, że przy jeździe na benzynie spokojnie nawet co 100 kkm

Link to comment
Share on other sites

jak często je powinno się regulować?

Podobno co 50 tyś

jeżeli zagazowany to podobno warto sprawdzić....i jak niewielkie różnice jeżdzic dalej....

stwierdził, że przy jeździe na benzynie spokojnie nawet co 100 kkm

i przy sprawdzaniu w 95% jest ok ( 100 tyś km od 0 km a nie np. od naprawy/regulacji ) wtedy 200 tyś spr.

Link to comment
Share on other sites

W moim poprzednim sprawdzałem po zakupie ( MY 2000 ), przy przejechanych ok. 95 K km - nie było potrzeby regulacji. Po zagazowaniu ( Yako Power :) ) i przejechaniu ok. 80 K km kolejny sprawdzian i też było OK.

W ubiegłym roku zmieniłem Forka na MY 2007 z przebiegiem ok. 80 K km - po wizycie wwarsztacie ( przed zagazowaniem ) - nie ma potrzeby regulacji. Oby tak dalej przez kolejne 200 K km :lol:

Pzdr, Jarek J

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Mój 2.0XT ma założoną instalkę LPG (BRC Sequent24) od 50 tyś km. Przy ~100 tyś km zawory były sprawdzane i badanie wyszło idealnie.

 

edytka - nie doczytałem że to o N/A chodzi...

Link to comment
Share on other sites

Żadnych przeróbek :!:

Ludzie. Po co poprawiać po Japończykach? Jak wyżej koledzy napisali regulacje trzeba wykonywać bardzo rzadko. Nie dajcie sobie wciskać kitów o konieczności jakichś magicznych przeróbek.

 

Do kontroli nie trzeba wyciągać silnika, do regulacji (w DOHC) trzeba.

 

Objawy braku luzów - telepanie silnikiem, gaśnięcie na zimno, nierówna kompresja.

Link to comment
Share on other sites

Żadnych przeróbek :!:

Ludzie. Po co poprawiać po Japończykach? Jak wyżej koledzy napisali regulacje trzeba wykonywać bardzo rzadko. Nie dajcie sobie wciskać kitów o konieczności jakichś magicznych przeróbek.

 

Do kontroli nie trzeba wyciągać silnika, do regulacji (w DOHC) trzeba.

 

Objawy braku luzów - telepanie silnikiem, gaśnięcie na zimno, nierówna kompresja.

 

W EJ20 DOHC 2010r nic nie trzeba wyjmowac. A z jakiego modelu pasują szkalnki płytki aby zrobić regulację płytkową ?

Link to comment
Share on other sites

a w Forku 2.5xt trzeba silnik wyjmować do regulacji, bo myślę o LPG ?

Jezuuu ile razy pisałem ze oprócz H6 da sie zrobić regulacje bez wyjmowania silnika :idea: , ale w pewnych przypadkach jest szybciej i taniej wyjąć silnik z korzyścią dla klienta , bo może sie okazać np. ze sprzęgło bedZie do wymiany , wtedy to można zrobić bez kosztów robocizny :D

 

-- 30 sie 2012, o 19:33 --

 

Żadnych przeróbek :!:

Ludzie. Po co poprawiać po Japończykach? Jak wyżej koledzy napisali regulacje trzeba wykonywać bardzo rzadko. Nie dajcie sobie wciskać kitów o konieczności jakichś magicznych przeróbek.

 

Do kontroli nie trzeba wyciągać silnika, do regulacji (w DOHC) trzeba.

 

Objawy braku luzów - telepanie silnikiem, gaśnięcie na zimno, nierówna kompresja.

 

W EJ20 DOHC 2010r nic nie trzeba wyjmowac. A z jakiego modelu pasują szkalnki płytki aby zrobić regulację płytkową ?

W 2010 masz szklanki a nie płytki

Link to comment
Share on other sites

a w Forku 2.5xt trzeba silnik wyjmować do regulacji, bo myślę o LPG ?

Jezuuu ile razy pisałem ze oprócz H6 da sie zrobić regulacje bez wyjmowania silnika :idea: , ale w pewnych przypadkach jest szybciej i taniej wyjąć silnik z korzyścią dla klienta , bo może sie okazać np. ze sprzęgło bedZie do wymiany , wtedy to można zrobić bez kosztów robocizny :D

 

-- 30 sie 2012, o 19:33 --

 

Żadnych przeróbek :!:

Ludzie. Po co poprawiać po Japończykach? Jak wyżej koledzy napisali regulacje trzeba wykonywać bardzo rzadko. Nie dajcie sobie wciskać kitów o konieczności jakichś magicznych przeróbek.

 

Do kontroli nie trzeba wyciągać silnika, do regulacji (w DOHC) trzeba.

 

Objawy braku luzów - telepanie silnikiem, gaśnięcie na zimno, nierówna kompresja.

 

W EJ20 DOHC 2010r nic nie trzeba wyjmowac. A z jakiego modelu pasują szkalnki płytki aby zrobić regulację płytkową ?

W 2010 masz szklanki a nie płytki

 

No własnie mam szklanki i chciałbym przerobic na regulację płytkową. Wiem że przerabiają :)

Link to comment
Share on other sites

a w Forku 2.5xt trzeba silnik wyjmować do regulacji, bo myślę o LPG ?

Jezuuu ile razy pisałem ze oprócz H6 da sie zrobić regulacje bez wyjmowania silnika :idea: , ale w pewnych przypadkach jest szybciej i taniej wyjąć silnik z korzyścią dla klienta , bo może sie okazać np. ze sprzęgło bedZie do wymiany , wtedy to można zrobić bez kosztów robocizny :D

 

-- 30 sie 2012, o 19:33 --

 

Żadnych przeróbek :!:

Ludzie. Po co poprawiać po Japończykach? Jak wyżej koledzy napisali regulacje trzeba wykonywać bardzo rzadko. Nie dajcie sobie wciskać kitów o konieczności jakichś magicznych przeróbek.

 

Do kontroli nie trzeba wyciągać silnika, do regulacji (w DOHC) trzeba.

 

Objawy braku luzów - telepanie silnikiem, gaśnięcie na zimno, nierówna kompresja.

 

W EJ20 DOHC 2010r nic nie trzeba wyjmowac. A z jakiego modelu pasują szkalnki płytki aby zrobić regulację płytkową ?

W 2010 masz szklanki a nie płytki

 

No własnie mam szklanki i chciałbym przerobic na regulację płytkową. Wiem że przerabiają :)

A podaj mi racjonalny powód tej zmiany ?

Link to comment
Share on other sites

Bo przy instalacji gazowej musze regulować prawie co 35 tys km. Juz dwa razy regulowałem bo zachodziła taka potrzeba a to troche upierdliwe

To albo masz słaba instalacje lub złe wyregulowana ze tak często , albo słabo egzemplarz znosi LPG , jeśli chcesz koniecznie na płytki , to pasuje z Gt i wrx

A teraz weź kalkulator do ręki i policz z ręka na sercu ile na tym gazie zaoszcEdziles , tylko policz wszystko , paliwo które tez tankujesz , czas spędzony w serwisach , obsługę gazu , czynnik ryzyka itp. W cale tak różowo nie jest w nowych autach, to jest podobniejak z nowymi dieslami

Link to comment
Share on other sites

Jezuuu ile razy pisałem ze oprócz H6 da sie zrobić regulacje bez wyjmowania silnika

 

carfit, z racji Twojej renomy wierzę Ci na stówę, ale nie dziw się chłopakom, którzy piszą, że trzeba wyjąć, bo już w dwóch ASO (ostatnio w Dawoju) powiedziano mi, że kontrola zaworów, nie mówiąc już o regulacji, jest niemożliwa bez wyjęcia silnika. Paranoja...

Link to comment
Share on other sites

Jezuuu ile razy pisałem ze oprócz H6 da sie zrobić regulacje bez wyjmowania silnika

 

carfit, z racji Twojej renomy wierzę Ci na stówę, ale nie dziw się chłopakom, którzy piszą, że trzeba wyjąć, bo już w dwóch ASO (ostatnio w Dawoju) powiedziano mi, że kontrola zaworów, nie mówiąc już o regulacji, jest niemożliwa bez wyjęcia silnika. Paranoja...

No i co ja mam Ci powiedzieć :D

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Seba, mnie w ASO BMW tez mówili, ze wymiana ringow (takie okrągłe światełka ;) ) jest niemożliwa "na raty", czyli nie da sie samej zarowki, trzeba cały mechanizm. Koszt za oba światła - 720zl.

Osobiscie wymienilem zarowki za (w sumie) 16zl :) impossible is nothing ;)

 

Na kawę dla klientów ASO musi jakos zarobić :mrgreen:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...