Skocz do zawartości

Regulacja zaworów DOHC


Czerniel

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie do użytkowników Foresterów z silnikami wolnossącymi , jakie są objawy rozregulowania zaworów?

I jak często je powinno się regulować?

Podobno co 50 tyś wg. Opinii serwisu DOHC powinno się regulować co roku koszt ok. 2,4tys ale można zrobic to taniej za 1,4 tyś

Słyszałem opinie ze znanego warsztatu, że nie trzeba wyjmować silnika przy regulacji chyba że nie ma już co regulować i wtedy trzeba wymienić

Będę wdzięczny za wszelkie info

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie do użytkowników Foresterów z silnikami wolnossącymi , jakie są objawy rozregulowania zaworów?

I jak często je powinno się regulować?

Podobno co 50 tyś wg. Opinii serwisu DOHC powinno się regulować co roku koszt ok. 2,4tys ale można zrobic to taniej za 1,4 tyś

Słyszałem opinie ze znanego warsztatu, że nie trzeba wyjmować silnika przy regulacji chyba że nie ma już co regulować i wtedy trzeba wymienić

Będę wdzięczny za wszelkie info

 

ostatnio rozmawiałem z uznanym mechanikiem subaryn i stwierdził, że przy jeździe na benzynie spokojnie nawet co 100 kkm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak często je powinno się regulować?

Podobno co 50 tyś

jeżeli zagazowany to podobno warto sprawdzić....i jak niewielkie różnice jeżdzic dalej....

stwierdził, że przy jeździe na benzynie spokojnie nawet co 100 kkm

i przy sprawdzaniu w 95% jest ok ( 100 tyś km od 0 km a nie np. od naprawy/regulacji ) wtedy 200 tyś spr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim poprzednim sprawdzałem po zakupie ( MY 2000 ), przy przejechanych ok. 95 K km - nie było potrzeby regulacji. Po zagazowaniu ( Yako Power :) ) i przejechaniu ok. 80 K km kolejny sprawdzian i też było OK.

W ubiegłym roku zmieniłem Forka na MY 2007 z przebiegiem ok. 80 K km - po wizycie wwarsztacie ( przed zagazowaniem ) - nie ma potrzeby regulacji. Oby tak dalej przez kolejne 200 K km :lol:

Pzdr, Jarek J

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Żadnych przeróbek :!:

Ludzie. Po co poprawiać po Japończykach? Jak wyżej koledzy napisali regulacje trzeba wykonywać bardzo rzadko. Nie dajcie sobie wciskać kitów o konieczności jakichś magicznych przeróbek.

 

Do kontroli nie trzeba wyciągać silnika, do regulacji (w DOHC) trzeba.

 

Objawy braku luzów - telepanie silnikiem, gaśnięcie na zimno, nierówna kompresja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadnych przeróbek :!:

Ludzie. Po co poprawiać po Japończykach? Jak wyżej koledzy napisali regulacje trzeba wykonywać bardzo rzadko. Nie dajcie sobie wciskać kitów o konieczności jakichś magicznych przeróbek.

 

Do kontroli nie trzeba wyciągać silnika, do regulacji (w DOHC) trzeba.

 

Objawy braku luzów - telepanie silnikiem, gaśnięcie na zimno, nierówna kompresja.

 

W EJ20 DOHC 2010r nic nie trzeba wyjmowac. A z jakiego modelu pasują szkalnki płytki aby zrobić regulację płytkową ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a w Forku 2.5xt trzeba silnik wyjmować do regulacji, bo myślę o LPG ?

Jezuuu ile razy pisałem ze oprócz H6 da sie zrobić regulacje bez wyjmowania silnika :idea: , ale w pewnych przypadkach jest szybciej i taniej wyjąć silnik z korzyścią dla klienta , bo może sie okazać np. ze sprzęgło bedZie do wymiany , wtedy to można zrobić bez kosztów robocizny :D

 

-- 30 sie 2012, o 19:33 --

 

Żadnych przeróbek :!:

Ludzie. Po co poprawiać po Japończykach? Jak wyżej koledzy napisali regulacje trzeba wykonywać bardzo rzadko. Nie dajcie sobie wciskać kitów o konieczności jakichś magicznych przeróbek.

 

Do kontroli nie trzeba wyciągać silnika, do regulacji (w DOHC) trzeba.

 

Objawy braku luzów - telepanie silnikiem, gaśnięcie na zimno, nierówna kompresja.

 

W EJ20 DOHC 2010r nic nie trzeba wyjmowac. A z jakiego modelu pasują szkalnki płytki aby zrobić regulację płytkową ?

W 2010 masz szklanki a nie płytki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a w Forku 2.5xt trzeba silnik wyjmować do regulacji, bo myślę o LPG ?

Jezuuu ile razy pisałem ze oprócz H6 da sie zrobić regulacje bez wyjmowania silnika :idea: , ale w pewnych przypadkach jest szybciej i taniej wyjąć silnik z korzyścią dla klienta , bo może sie okazać np. ze sprzęgło bedZie do wymiany , wtedy to można zrobić bez kosztów robocizny :D

 

-- 30 sie 2012, o 19:33 --

 

Żadnych przeróbek :!:

Ludzie. Po co poprawiać po Japończykach? Jak wyżej koledzy napisali regulacje trzeba wykonywać bardzo rzadko. Nie dajcie sobie wciskać kitów o konieczności jakichś magicznych przeróbek.

 

Do kontroli nie trzeba wyciągać silnika, do regulacji (w DOHC) trzeba.

 

Objawy braku luzów - telepanie silnikiem, gaśnięcie na zimno, nierówna kompresja.

 

W EJ20 DOHC 2010r nic nie trzeba wyjmowac. A z jakiego modelu pasują szkalnki płytki aby zrobić regulację płytkową ?

W 2010 masz szklanki a nie płytki

 

No własnie mam szklanki i chciałbym przerobic na regulację płytkową. Wiem że przerabiają :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a w Forku 2.5xt trzeba silnik wyjmować do regulacji, bo myślę o LPG ?

Jezuuu ile razy pisałem ze oprócz H6 da sie zrobić regulacje bez wyjmowania silnika :idea: , ale w pewnych przypadkach jest szybciej i taniej wyjąć silnik z korzyścią dla klienta , bo może sie okazać np. ze sprzęgło bedZie do wymiany , wtedy to można zrobić bez kosztów robocizny :D

 

-- 30 sie 2012, o 19:33 --

 

Żadnych przeróbek :!:

Ludzie. Po co poprawiać po Japończykach? Jak wyżej koledzy napisali regulacje trzeba wykonywać bardzo rzadko. Nie dajcie sobie wciskać kitów o konieczności jakichś magicznych przeróbek.

 

Do kontroli nie trzeba wyciągać silnika, do regulacji (w DOHC) trzeba.

 

Objawy braku luzów - telepanie silnikiem, gaśnięcie na zimno, nierówna kompresja.

 

W EJ20 DOHC 2010r nic nie trzeba wyjmowac. A z jakiego modelu pasują szkalnki płytki aby zrobić regulację płytkową ?

W 2010 masz szklanki a nie płytki

 

No własnie mam szklanki i chciałbym przerobic na regulację płytkową. Wiem że przerabiają :)

A podaj mi racjonalny powód tej zmiany ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo przy instalacji gazowej musze regulować prawie co 35 tys km. Juz dwa razy regulowałem bo zachodziła taka potrzeba a to troche upierdliwe

To albo masz słaba instalacje lub złe wyregulowana ze tak często , albo słabo egzemplarz znosi LPG , jeśli chcesz koniecznie na płytki , to pasuje z Gt i wrx

A teraz weź kalkulator do ręki i policz z ręka na sercu ile na tym gazie zaoszcEdziles , tylko policz wszystko , paliwo które tez tankujesz , czas spędzony w serwisach , obsługę gazu , czynnik ryzyka itp. W cale tak różowo nie jest w nowych autach, to jest podobniejak z nowymi dieslami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezuuu ile razy pisałem ze oprócz H6 da sie zrobić regulacje bez wyjmowania silnika

 

carfit, z racji Twojej renomy wierzę Ci na stówę, ale nie dziw się chłopakom, którzy piszą, że trzeba wyjąć, bo już w dwóch ASO (ostatnio w Dawoju) powiedziano mi, że kontrola zaworów, nie mówiąc już o regulacji, jest niemożliwa bez wyjęcia silnika. Paranoja...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezuuu ile razy pisałem ze oprócz H6 da sie zrobić regulacje bez wyjmowania silnika

 

carfit, z racji Twojej renomy wierzę Ci na stówę, ale nie dziw się chłopakom, którzy piszą, że trzeba wyjąć, bo już w dwóch ASO (ostatnio w Dawoju) powiedziano mi, że kontrola zaworów, nie mówiąc już o regulacji, jest niemożliwa bez wyjęcia silnika. Paranoja...

No i co ja mam Ci powiedzieć :D

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Seba, mnie w ASO BMW tez mówili, ze wymiana ringow (takie okrągłe światełka ;) ) jest niemożliwa "na raty", czyli nie da sie samej zarowki, trzeba cały mechanizm. Koszt za oba światła - 720zl.

Osobiscie wymienilem zarowki za (w sumie) 16zl :) impossible is nothing ;)

 

Na kawę dla klientów ASO musi jakos zarobić :mrgreen:

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...