rutra80 Opublikowano 15 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2011 Witam, już od dłuższego czasu byłem napalony na Forestera II gen. W tamtym tygodniu skasowałem aktualne auto więc teraz napalenie zmieni się w czyn, akurat mam czas 6 tyg. na zrośnięcie rzepki żeby przed zakupem zrobić mały "risercz" :wink: Najpierw temat LPG - można na Allegro znaleźć kilka egzemplarzy (np. z Francji) z fabryczną instalacją. Warto się tym zainteresować? Z doświadczenia wiem że ciężko znaleźć warsztat który przyzwoicie zainstaluje LPG i potem będzie go przyzwoicie serwisował, więc instalacja fabryczna brzmi kusząco, ale czy to nie są jakieś przedpotopowe gnioty? I co ważniejsze - jak wygląda serwis czegoś takiego w Polsce? Sprawa druga - łamię się między silnikiem 2000 cm3 z turbo lub bez, błahostka ale wszystko co znajduję z turbo ma ...szyberdach. Nigdy nie jeździłem autem z szyberdachem (nie licząc autobusów;) i boję się że coś takiego zacznie kiedyś przeciekać. Zdarzyło się to komuś? Taki szyberdach ma w ogóle jakąś dodatkową zasuwę żeby człowiekowi słońce nie przygrzewało w czerep? Jak wyglądają koszty utrzymania i jakie są w miarę bezpieczne przebiegi żeby pojeździć kilka lat bez wymiany połowy takiego auta? 150-200 tys. km to mam nadzieję jeszcze że tak powiem kwiecie wieku? Jeśli ogólnie jest coś na co powinno się zwracać szczególną uwagę przy zakupie Foresterów to proszę piszcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arq Opublikowano 15 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2011 Nie ma fabrycznej instalacji LPG, to zawsze jest coś co było zakładane dodatkowo, ale mogło być przez zagranicznego dilera. Co do serwisu tych instalacji to były jakieś posty na forum, trzeba poszukać warsztatu bo to nie są popularne w Polsce instalki typu BRC itp. Szyber dach jest rewelacyjny, ma zasłone wewnątrz wieć nic nie grzeje w czerep. Podobno do gazu bez turbo, ja się nie znam mam gaz w turbo Koszty, no niestety Forester nie jest tak tani w utrzymaniu jak osobówka, zależnie od wersji można się natknąć na kilka drogich usterek. Tańszy w utrzymaniu pewnie jest wolny ssak, ale za to turbo daje dużo frajdy, więc tu sam musisz podjąć decyzję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rutra80 Opublikowano 15 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2011 Włoskie ponoć mają właśnie BRC, jest też francuski z instalacją Koltec... Ogólnie jeśli cena jest niezła to jak to jest z wymianą lub całkowitym usunięciem LPG - da się to zrobić bez komplikacji technicznych? Są tu może jacyś Rzeszowiacy którzy mogliby polecić dobrych gazowników? Jeśli nie jestem typem który hobbystycznie non-stop dłubie, chucha i dmucha na auto, tylko dba o podstawy w rodzaju wymiana oleju, rozrządu, bieżące naprawy itp. i chciałbym się spokojnie raz do roku wybrać np. do Włoch - czy Subaru z przebiegiem 150-200 tys. km jest samochodem dla mnie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pepe2 Opublikowano 15 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2011 U mnie jest koltec i jezdzi rewelacyjnie ale faktycznie nie każdy gazownik chce przy tym dłubać , a co do przebiegu to wszystko zależy od tego jak był używany . Jak kierownik miał olej w głowie to jeszcze sporo km można nawinąć Jeżeli nie doskwiera ci brak emocji to decyduj się na ssaka , dłużej pożyje . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arq Opublikowano 15 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2011 Włoskie ponoć mają właśnie BRC, jest też francuski z instalacją Koltec...Ogólnie jeśli cena jest niezła to jak to jest z wymianą lub całkowitym usunięciem LPG - da się to zrobić bez komplikacji technicznych? Są tu może jacyś Rzeszowiacy którzy mogliby polecić dobrych gazowników? Jeśli nie jestem typem który hobbystycznie non-stop dłubie, chucha i dmucha na auto, tylko dba o podstawy w rodzaju wymiana oleju, rozrządu, bieżące naprawy itp. i chciałbym się spokojnie raz do roku wybrać np. do Włoch - czy Subaru z przebiegiem 150-200 tys. km jest samochodem dla mnie? Bierz Jeśli potrzebujesz auta 4x4 Jeśli masz w okolicy mechanika ogarniającego Subaru Jeśli stać cię na utrzymanie 2 samochodów, to sprzedaj oba i kup Subaru Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rutra80 Opublikowano 20 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2011 Jeśli masz w okolicy mechanika ogarniającego Subaru Jest tu serwis Subaru, to mam nadzieję że ogarniają... To prawda że w Foresterach II gen. nie ma popychaczy hydraulicznych? Czy żeby wyregulować zawory trzeba wydzierać silnik? Bo jak faktycznie tak jak niektórzy straszą trzeba to na gazie robić co 50kkm to nasermater... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 21 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2011 Czy żeby wyregulować zawory trzeba wydzierać silnik w turbo TAK w n/a NIE 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rutra80 Opublikowano 21 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2011 A dlaczego tak jest że w wolnossących można to zrobić z silnikiem na swoim miejscu? Kwestia dostępu czy całkiem innej konstrukcji? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arq Opublikowano 21 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2011 Kwestia turbo Jak masz wciśnięta obok silnika sprężarkę to nie wiesz jak ręce włożyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 21 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2011 Kwestia turbo glowna problem to konstrukcja rozrzadu w n/a jest SOHC (jeden walek na głowice) w TURBO DOHC (dwa wałki na głowice) 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rutra80 Opublikowano 21 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2011 W takim razie turbo odpada, zaczynam się za to zastanawiać nad silnikiem 2500 cm3, tylko coś słyszałem że mają feler z wydmuchiwaniem jakiejś uszczelki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dehnel Opublikowano 21 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2011 tylko coś słyszałem że mają feler z wydmuchiwaniem jakiejś uszczelki? wiesz, że dzwoni, ale nie wiesz w którym silniku. Dmucha(podobno) uszczelkę(pod głowicą) w 2,5t, wolnessaki są ok, chyba że to 2,5 DOHC, bo te nie są ok 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rutra80 Opublikowano 21 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2011 A jak sprawdzić czy dany Forester II gen. ma wolnossące 2.5 DOHC czy SOHC? Z tego co pisał Marian myślałem że wszystkie bez turbo to SOHC... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 21 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2011 forester II jest tylko 2.5 n/a sohc 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dehnel Opublikowano 22 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2011 DOHC były w LegackachII/OBK, coś mi się zdaje że do 2000r były montowane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rutra80 Opublikowano 23 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2011 A teraz z innej beczki - czy tylne lampy/klosze sprzed liftingu będą pasować do auta po liftingu? Te sprzed liftingu strasznie mi się podobają a te po liftingu strasznie mi się nie podobają i pewnie chciałbym zamienić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 23 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2011 czy tylne lampy/klosze sprzed liftingu będą pasować do auta po liftingu? konkretnie jakie roczniki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rutra80 Opublikowano 23 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2011 Jeszcze nie wiem, lifting był chyba w 2006 roku? Powiedzmy więc że chciałbym wsadzić do roczników 2006-2008 tylne lampy z roczników 2003-2006. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 23 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2011 inne kostki, trzeba lutowac byla juz taka proba na forum. poszukaj a jak ci sie gaylook'i nie podobaja to moze kupic od wersji sports ? tu przyklad viewtopic.php?f=15&t=143692 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rutra80 Opublikowano 25 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2011 Sports lepiej ale to już nie to, no nic, zobaczymy czy wogóle kupię wersję po liftingu, może i będę lutował. -- Pt lis 25, 2011 11:51 am -- Jakie przełożenie ma reduktor? Był w ogóle montowany do silników 2500 cm3? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pmlody Opublikowano 25 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2011 reduktor tylko do 2.0 n/a był montowany 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rutra80 Opublikowano 26 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2011 Oki a jakie ma przełożenie ten reduktor? I czy dyferencjały i biegi w skrzyniach wkładanych do 2000 cm3 i 2500 cm3 miały identyczne przełożenia? -- So lis 26, 2011 11:46 am -- Ok mam te dane. Jeszcze jedno pytanie: czy moment obrotowy podawany w parametrach aut (np. 184 Nm dla 2000 cm3 i 223 Nm dla 2500 cm3) jest mierzony na kołach czy na silniku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 27 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2011 na siniku nie soptkalem sie jeszcze z podawaniem momentu na kolach przez producentow aut os. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rutra80 Opublikowano 27 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2011 To o ile dobrze liczę to 2000 cm3 z zapiętym reduktorem daje na osie większy moment niż 2500 cm3 bez reduktora... W takim razie, nieco upraszczając, można powiedzieć że zredukowane 2000 cm3 zapewnia lepszą dynamikę niż 2500 cm3, nie licząc oczywiście częstszego wachlowania biegami i ograniczonego Vmax. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danieldd48 Opublikowano 27 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2011 Dołożę coś od siebie, bo trochę juz jeżdżę i sam serwisuję. Holender - gaz kolteka - bez problemu. Zadnych regulacji - sam mapuje się w oparciu o mapy benzyny. Raz na rok czyszczę rozdzielacz i wymiana filtrów. To cały serwis. Zawory regulowałem 2 lata temu. Kontrolowałem przed miesiącem i po 55 tysiach bez uszczerbku. Mam wolnego ssaka z wyboru - dużo używam reduktora. Przy zakupie sprawdź lewarek od reduktora. U mnie ktoś nadużywał i przy wyższych obrotach zgrzyta - pada synchronizator. Poza tym służę pomocą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się