Skocz do zawartości

Fabryczne LPG, szyberdach, itp.


rutra80

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, już od dłuższego czasu byłem napalony na Forestera II gen. W tamtym tygodniu skasowałem aktualne auto więc teraz napalenie zmieni się w czyn, akurat mam czas 6 tyg. na zrośnięcie rzepki żeby przed zakupem zrobić mały "risercz" :wink:

 

Najpierw temat LPG - można na Allegro znaleźć kilka egzemplarzy (np. z Francji) z fabryczną instalacją. Warto się tym zainteresować? Z doświadczenia wiem że ciężko znaleźć warsztat który przyzwoicie zainstaluje LPG i potem będzie go przyzwoicie serwisował, więc instalacja fabryczna brzmi kusząco, ale czy to nie są jakieś przedpotopowe gnioty? I co ważniejsze - jak wygląda serwis czegoś takiego w Polsce?

 

Sprawa druga - łamię się między silnikiem 2000 cm3 z turbo lub bez, błahostka ale wszystko co znajduję z turbo ma ...szyberdach. Nigdy nie jeździłem autem z szyberdachem (nie licząc autobusów;) i boję się że coś takiego zacznie kiedyś przeciekać. Zdarzyło się to komuś? Taki szyberdach ma w ogóle jakąś dodatkową zasuwę żeby człowiekowi słońce nie przygrzewało w czerep?

 

Jak wyglądają koszty utrzymania i jakie są w miarę bezpieczne przebiegi żeby pojeździć kilka lat bez wymiany połowy takiego auta? 150-200 tys. km to mam nadzieję jeszcze że tak powiem kwiecie wieku?

 

Jeśli ogólnie jest coś na co powinno się zwracać szczególną uwagę przy zakupie Foresterów to proszę piszcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma fabrycznej instalacji LPG, to zawsze jest coś co było zakładane dodatkowo, ale mogło być przez zagranicznego dilera.

Co do serwisu tych instalacji to były jakieś posty na forum, trzeba poszukać warsztatu bo to nie są popularne w Polsce instalki typu BRC itp.

Szyber dach jest rewelacyjny, ma zasłone wewnątrz wieć nic nie grzeje w czerep.

Podobno do gazu bez turbo, ja się nie znam mam gaz w turbo ;)

Koszty, no niestety Forester nie jest tak tani w utrzymaniu jak osobówka, zależnie od wersji można się natknąć na kilka drogich usterek.

Tańszy w utrzymaniu pewnie jest wolny ssak, ale za to turbo daje dużo frajdy, więc tu sam musisz podjąć decyzję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Włoskie ponoć mają właśnie BRC, jest też francuski z instalacją Koltec...

Ogólnie jeśli cena jest niezła to jak to jest z wymianą lub całkowitym usunięciem LPG - da się to zrobić bez komplikacji technicznych?

Są tu może jacyś Rzeszowiacy którzy mogliby polecić dobrych gazowników?

 

Jeśli nie jestem typem który hobbystycznie non-stop dłubie, chucha i dmucha na auto, tylko dba o podstawy w rodzaju wymiana oleju, rozrządu, bieżące naprawy itp. i chciałbym się spokojnie raz do roku wybrać np. do Włoch - czy Subaru z przebiegiem 150-200 tys. km jest samochodem dla mnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest koltec i jezdzi rewelacyjnie ale faktycznie nie każdy gazownik chce przy tym dłubać , a co do przebiegu to wszystko zależy od tego jak był używany . Jak kierownik miał olej w głowie to jeszcze sporo km można nawinąć :lol:

Jeżeli nie doskwiera ci brak emocji to decyduj się na ssaka , dłużej pożyje .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Włoskie ponoć mają właśnie BRC, jest też francuski z instalacją Koltec...

Ogólnie jeśli cena jest niezła to jak to jest z wymianą lub całkowitym usunięciem LPG - da się to zrobić bez komplikacji technicznych?

Są tu może jacyś Rzeszowiacy którzy mogliby polecić dobrych gazowników?

 

Jeśli nie jestem typem który hobbystycznie non-stop dłubie, chucha i dmucha na auto, tylko dba o podstawy w rodzaju wymiana oleju, rozrządu, bieżące naprawy itp. i chciałbym się spokojnie raz do roku wybrać np. do Włoch - czy Subaru z przebiegiem 150-200 tys. km jest samochodem dla mnie?

 

Bierz

Jeśli potrzebujesz auta 4x4

Jeśli masz w okolicy mechanika ogarniającego Subaru

Jeśli stać cię na utrzymanie 2 samochodów,

to sprzedaj oba i kup Subaru ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz w okolicy mechanika ogarniającego Subaru

Jest tu serwis Subaru, to mam nadzieję że ogarniają...

 

To prawda że w Foresterach II gen. nie ma popychaczy hydraulicznych? Czy żeby wyregulować zawory trzeba wydzierać silnik? Bo jak faktycznie tak jak niektórzy straszą trzeba to na gazie robić co 50kkm to nasermater...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko coś słyszałem że mają feler z wydmuchiwaniem jakiejś uszczelki?

 

 

wiesz, że dzwoni, ale nie wiesz w którym silniku.

Dmucha(podobno) uszczelkę(pod głowicą) w 2,5t, wolnessaki są ok, chyba że to 2,5 DOHC, bo te nie są ok ;)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oki a jakie ma przełożenie ten reduktor? I czy dyferencjały i biegi w skrzyniach wkładanych do 2000 cm3 i 2500 cm3 miały identyczne przełożenia?

 

-- So lis 26, 2011 11:46 am --

 

Ok mam te dane.

Jeszcze jedno pytanie: czy moment obrotowy podawany w parametrach aut (np. 184 Nm dla 2000 cm3 i 223 Nm dla 2500 cm3) jest mierzony na kołach czy na silniku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To o ile dobrze liczę to 2000 cm3 z zapiętym reduktorem daje na osie większy moment niż 2500 cm3 bez reduktora...

W takim razie, nieco upraszczając, można powiedzieć że zredukowane 2000 cm3 zapewnia lepszą dynamikę niż 2500 cm3, nie licząc oczywiście częstszego wachlowania biegami i ograniczonego Vmax.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołożę coś od siebie, bo trochę juz jeżdżę i sam serwisuję. Holender - gaz kolteka - bez problemu. Zadnych regulacji - sam mapuje się w oparciu o mapy benzyny. Raz na rok czyszczę rozdzielacz i wymiana filtrów. To cały serwis. Zawory regulowałem 2 lata temu. Kontrolowałem przed miesiącem i po 55 tysiach bez uszczerbku. Mam wolnego ssaka z wyboru - dużo używam reduktora. Przy zakupie sprawdź lewarek od reduktora. U mnie ktoś nadużywał i przy wyższych obrotach zgrzyta - pada synchronizator. Poza tym służę pomocą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...