mppole Posted November 14, 2011 Share Posted November 14, 2011 Czesc, Jak wyglada w praktyce porownanie tych dwoch jednostek, czyli silnika z amerykanskiej wersji 2.5 173 km do europejskiej 2.0 158 km. Z tego co slyszalem i jak powinno byc teoretycznie, to ta amerykanska wersja powinna byc bardziej elastyczna i oczywiscie o lepszych osiagach. Ale czy w praktyce tak jest i jest to odczuwalne? Czy sa ogromne roznice w spalaniu? A co z awaryjnoscia? Chodzi o forki my06/07 w manualu. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
naLeśnik Posted November 14, 2011 Share Posted November 14, 2011 o Forka z USA z manualem chyba będzie trudno a automat troszkę tych niutonometrów połyka zanim trafią na koła więc nie wypada on aż tak atrakcyjnie przy manualnym 2.0 158KM :wink: Dużo osób tutaj ma wolnossące 2.5L ze Stanów i nie narzekają, a spalanie to temat rzeka, u mnie będzie 13L-15L/100 w mieście, znam innych u których to będzie 10L/100 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mppole Posted November 14, 2011 Author Share Posted November 14, 2011 o Forka z USA z manualem chyba będzie trudno a automat troszkę tych niutonometrów połyka zanim trafią na koła więc nie wypada on aż tak atrakcyjnie przy manualnym 2.0 158KM :wink: Wlasnie mam na oku taki 2.5 w manualu stad moje pytanie o odczuwalne roznice. Link to comment Share on other sites More sharing options...
house_1 Posted November 14, 2011 Share Posted November 14, 2011 Jeśli chcesz LPG, to 2,5 jest lepszy. Regulacja zaworów to całkowity koszt ok.450zł, a w 2,0DOHC jest to przerąbane i trzeba wyjmować motor. Jak będziesz jeździł na benzynie to problem regulacji zaworów nie będzie występował. Link to comment Share on other sites More sharing options...
okeyten Posted November 14, 2011 Share Posted November 14, 2011 Jak będziesz jeździł na benzynie to problem regulacji zaworów nie będzie występował. będzie, tylko rzadziej Link to comment Share on other sites More sharing options...
premier Posted November 14, 2011 Share Posted November 14, 2011 Większa pojemność, więcej mocy, więcej momentu w 2.5 więc nie widzę przeciwwskazań do większego silnika. Spalanie trochę większe ale coś za coś. Przy tej pojemności jest już niezły dół ale jeśli trzeba chętnie się kręci do czerwonego (w końcu to Subaru ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
ferster Posted November 15, 2011 Share Posted November 15, 2011 Ja ma, m 158 - jest dobry ale spalanie w 2.5 jest podobno porównywalne. Kupując, szukałem 2.5 w manualu ale jest mała podaż. Ten 2.5 powinien być ok. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sebekian Posted November 16, 2011 Share Posted November 16, 2011 Weź jeszcze różnice w wyposażeniu wersji USA, pamiętaj o światłach, radiu i pewnie innych ważniejszych sprawach. Porównaj czy jest tyle samo poduszek co w europie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
molfix Posted November 17, 2011 Share Posted November 17, 2011 Moje "subiektywne" porówanie foresterów 2.0 europa vs 2.5 manual US Auto z silnikiem 2.5 odjeżdża wcześniej już od 3000-3200 obrotów. Różnica "w koniach" też jest wyczuwalna. Spalanie 2.5 którym jeżdżę na codzień: trasa najmniej: 8,5 l/100 trasa z wyprzedzaniem: 9,5l/100 miasto: 6-kilometrowe dojazdy do pracy 13l/100 Różnice w wyposażeniu: radio montowane w autach z USA odbiera tylko nieparzyste częstotliwości i niestety nie znalazłem w Warszawie nikogo kto potrafiłby ogarnąć temat zmiany skoku częstotliowości. Wstawiłem więc stację multimedialną pioneer Avic ( 710 BT - za tysiaka na allegro) i mam teraz nawigację, telefon, kamerkę cofania, muzykę z iphona i inne bajery. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ppmarian Posted November 17, 2011 Share Posted November 17, 2011 dynamika 2.5 automat i 2.0 manual jest na podobnym poziomie z przewaga 2.5 przy niskich obr spalanie przy 2.5 AT jest ~1L wysze niz 2.0 MT Link to comment Share on other sites More sharing options...
mppole Posted November 17, 2011 Author Share Posted November 17, 2011 To jeszcze moze ktos poradzi jak i gdzie kupic 2.5 w manualu???? Bardzo chce forka, ale tylko ten mi pasuje. 2.0 za slaby a 2.5xt za drogi w utrzymaniu, w 2.5 amerykanskim automat jest strasznie slaby, pozostaje tylko amerykanski 2.5 w manualu. Wczoraj ogladalem jedynego jakiego znalazlem, ale caly byl malowany... Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted November 17, 2011 Share Posted November 17, 2011 w 2.5 amerykanskim automat jest strasznie slaby od razu słaby, to pancerna konstrukcja, czasem lubi się nieco zastanowić Link to comment Share on other sites More sharing options...
mppole Posted November 17, 2011 Author Share Posted November 17, 2011 no wlasnie - nie lubie jak sie zastanawia... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krajanek Posted November 17, 2011 Share Posted November 17, 2011 A może taka zamiast Forka taka Impreza OUTBACK http://otomoto.pl/subaru-impreza-C21700822.html :?: -- 17 lis 2011, o 22:13 -- Miałem kiedyś 8) tylko Bugeye, oczywiście MT Link to comment Share on other sites More sharing options...
mppole Posted November 18, 2011 Author Share Posted November 18, 2011 a czy to jest ten sam silnik? http://otomoto.pl/subaru-outback-C21167510.html jakby 2 konie wiecej, ale chyba to samo? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ppmarian Posted November 18, 2011 Share Posted November 18, 2011 a czy to jest ten sam silnik? tak, ale on ma 165KM bo jest bez AVLS dopiero od MY07 bylo AVLS i 173KM poza tym outback jest ponad 100kg cięższy.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mppole Posted November 18, 2011 Author Share Posted November 18, 2011 a czy to jest ten sam silnik? tak, ale on ma 165KM bo jest bez AVLS dopiero od MY07 bylo AVLS i 173KM poza tym outback jest ponad 100kg cięższy.... hm... czyli to jednak nie ten sam silnik. Jestes pewien? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krajanek Posted November 18, 2011 Share Posted November 18, 2011 Szkoda że te wersje US nie maja reduktora Skoro zwracasz uwage na OUTBACKa to szukaj lepiej wersji EU MT Będziesz miał 2.5 + reduktor Link to comment Share on other sites More sharing options...
ppmarian Posted November 18, 2011 Share Posted November 18, 2011 Jestes pewien? tak mam forsrestera MY08 i outbacka MY05 oba 2.5 wiec wiem o czym pisze Link to comment Share on other sites More sharing options...
mppole Posted November 19, 2011 Author Share Posted November 19, 2011 mam forsrestera MY08 i outbacka MY05 oba 2.5 wiec wiem o czym pisze super. napisz prosze troche wiecej jak sie jezdzi outbackiem w porownaniu do forestera, szczegolnie z podobnym silnikiem. mozesz to swietnie porownac skoro masz oba. Ja napalilem sie na forka. ale nie moge znalezc takiego jak mi pasuje, wiec mysle teraz o outbacku. Ale mam obawy, ze bedzie krowiasty? No i ponoc jest duzo bardziej awaryjny? Dzieki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
anakinsky Posted November 19, 2011 Share Posted November 19, 2011 Weź jeszcze różnice w wyposażeniu wersji USA, pamiętaj o światłach, radiu i pewnie innych ważniejszych sprawach. Porównaj czy jest tyle samo poduszek co w europie. o jakich "innych wazniejszych sprawach"? Poduszek jest tyle samo... Link to comment Share on other sites More sharing options...
ppmarian Posted November 19, 2011 Share Posted November 19, 2011 napisz prosze troche wiecej jak sie jezdzi outbackiem w porownaniu do forestera, szczegolnie z podobnym silnikiem materialy, wykończenie w srodku i wyciszenie zdecydownie lepsze w outback'u przednie fotele w outbacku wymagaja przwyczajenia (bardzo krotkie siedziska) zawieszenie bardzie miekkie (czyt komfortowe) w foresterze do miasta zdecydownaie lepszy forester (bardziej zwrotny i mniejsze zwisy do atakowania kraweznikow ) skrzynia w pozycji D idetyczna, ale ogolnie lepsza w outback'u (w foresterze brak triponic +/-) dynamika lepsza w foresterze (lżejszy) +8KM więcej hamulce podobne forester ma zdecydowanie lepszy uklad kierownicy (mniej "gumowaty") Pasazerowie w forestrze subiektywnie czuja sie bezpiecznej (siedza wyzej). outback jest bardzo cichy, ale przy obr pow 4500 fajniej mruczy (podwojny uklad wydechowy) ilosc miejsca z przodu podobna, z tyl wiecej miejsca w outback'u, w foresterze mozna jezdzic w kapeluszu bagaznik lepszy w forestrze - wchodzi wozek bez skladania (wyższy bagaznik) podsumowujac outback lepszy na trase, autostarde forester lepszy do miasta i drogi podmiejskie + wieksze zdolnosci terenowe spalanie w foresterze okolo 5-1L mniejsze awaryjnosc: typowe awarie autbacka: problemow z maglem (u mie nie ma mimo 100kkm), dwumasa przy manualach (mam automata), wypalajace sie gniazda zarowek H7 (juz jedno kleilem) typowe awarie forestera: padajace szybko tylne amorki samopoziomujace (US to niedotyczy) 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mppole Posted November 19, 2011 Author Share Posted November 19, 2011 Dzieki bardzo ppmarian. Czyli jednak pozostaje mi czekac az pojawi sie na rynku forek, o ktorego mi chodzi. A jeszcze wracajac do silnikow w outbacku, to ze specyfkacji wynika, ze juz od 2006 byly te mocniejsze. tutaj szczegoly: http://www.cars101.com/subaru/outback/outback2006.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
ppmarian Posted November 19, 2011 Share Posted November 19, 2011 to ze specyfkacji wynika, ze juz od 2006 byly te mocniejsze racja tyle ze na stronie cars101 jest blad jest: 2.5 DOHC n/a powinno byc: 2.5 SOHC n/a Link to comment Share on other sites More sharing options...
mppole Posted November 19, 2011 Author Share Posted November 19, 2011 a czy to jest ten sam silnik? tak, ale on ma 165KM bo jest bez AVLS dopiero od MY07 bylo AVLS i 173KM poza tym outback jest ponad 100kg cięższy.... ppmarian - rozumiem, ze to dotyczy rowniez forestera? Czyli, ze dopiero od my07 ma 173km? czyli 2.5 DOHC n/a? I we wszystich sztukach z US z tym silnikiem 2.5 (bo co ogloszenie to podaja inna moc). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now