Jump to content

silnik 2.5 173 km a 2.0 158km


mppole

Recommended Posts

Czesc,

Jak wyglada w praktyce porownanie tych dwoch jednostek, czyli silnika z amerykanskiej wersji 2.5 173 km do europejskiej 2.0 158 km. Z tego co slyszalem i jak powinno byc teoretycznie, to ta amerykanska wersja powinna byc bardziej elastyczna i oczywiscie o lepszych osiagach.

 

Ale czy w praktyce tak jest i jest to odczuwalne?

Czy sa ogromne roznice w spalaniu?

A co z awaryjnoscia?

 

Chodzi o forki my06/07 w manualu.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

o Forka z USA z manualem chyba będzie trudno a automat troszkę tych niutonometrów połyka zanim trafią na koła więc nie wypada on aż tak atrakcyjnie przy manualnym 2.0 158KM :wink:

Dużo osób tutaj ma wolnossące 2.5L ze Stanów i nie narzekają, a spalanie to temat rzeka, u mnie będzie 13L-15L/100 w mieście, znam innych u których to będzie 10L/100 :P:mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

o Forka z USA z manualem chyba będzie trudno a automat troszkę tych niutonometrów połyka zanim trafią na koła więc nie wypada on aż tak atrakcyjnie przy manualnym 2.0 158KM :wink:

 

Wlasnie mam na oku taki 2.5 w manualu stad moje pytanie o odczuwalne roznice.

Link to comment
Share on other sites

Jeśli chcesz LPG, to 2,5 jest lepszy. Regulacja zaworów to całkowity koszt ok.450zł, a w 2,0DOHC jest to przerąbane i trzeba wyjmować motor. Jak będziesz jeździł na benzynie to problem regulacji zaworów nie będzie występował.

Link to comment
Share on other sites

Większa pojemność, więcej mocy, więcej momentu w 2.5 więc nie widzę przeciwwskazań do większego silnika. Spalanie trochę większe ale coś za coś. Przy tej pojemności jest już niezły dół ale jeśli trzeba chętnie się kręci do czerwonego (w końcu to Subaru :))

Link to comment
Share on other sites

Moje "subiektywne" porówanie foresterów 2.0 europa vs 2.5 manual US

Auto z silnikiem 2.5 odjeżdża wcześniej już od 3000-3200 obrotów. Różnica "w koniach" też jest wyczuwalna.

 

Spalanie 2.5 którym jeżdżę na codzień:

trasa najmniej: 8,5 l/100

trasa z wyprzedzaniem: 9,5l/100

miasto: 6-kilometrowe dojazdy do pracy 13l/100

 

Różnice w wyposażeniu:

radio montowane w autach z USA odbiera tylko nieparzyste częstotliwości i niestety nie znalazłem w Warszawie nikogo kto potrafiłby ogarnąć temat zmiany skoku częstotliowości.

Wstawiłem więc stację multimedialną pioneer Avic ( 710 BT - za tysiaka na allegro) i mam teraz nawigację, telefon, kamerkę cofania, muzykę z iphona i inne bajery.

Link to comment
Share on other sites

To jeszcze moze ktos poradzi jak i gdzie kupic 2.5 w manualu???? Bardzo chce forka, ale tylko ten mi pasuje.

 

2.0 za slaby a 2.5xt za drogi w utrzymaniu, w 2.5 amerykanskim automat jest strasznie slaby, pozostaje tylko amerykanski 2.5 w manualu.

 

Wczoraj ogladalem jedynego jakiego znalazlem, ale caly byl malowany...

Link to comment
Share on other sites

 

mam forsrestera MY08 i outbacka MY05 oba 2.5 wiec wiem o czym pisze

 

super. napisz prosze troche wiecej jak sie jezdzi outbackiem w porownaniu do forestera, szczegolnie z podobnym silnikiem. mozesz to swietnie porownac skoro masz oba. Ja napalilem sie na forka. ale nie moge znalezc takiego jak mi pasuje, wiec mysle teraz o outbacku. Ale mam obawy, ze bedzie krowiasty? No i ponoc jest duzo bardziej awaryjny? Dzieki.

Link to comment
Share on other sites

Weź jeszcze różnice w wyposażeniu wersji USA, pamiętaj o światłach, radiu i pewnie innych ważniejszych sprawach. Porównaj czy jest tyle samo poduszek co w europie.
o jakich "innych wazniejszych sprawach"? Poduszek jest tyle samo...
Link to comment
Share on other sites

napisz prosze troche wiecej jak sie jezdzi outbackiem w porownaniu do forestera, szczegolnie z podobnym silnikiem

 

materialy, wykończenie w srodku i wyciszenie zdecydownie lepsze w outback'u

 

przednie fotele w outbacku wymagaja przwyczajenia (bardzo krotkie siedziska)

 

zawieszenie bardzie miekkie (czyt komfortowe) w foresterze

 

do miasta zdecydownaie lepszy forester (bardziej zwrotny i mniejsze zwisy do atakowania kraweznikow )

 

skrzynia w pozycji D idetyczna, ale ogolnie lepsza w outback'u (w foresterze brak triponic +/-)

 

dynamika lepsza w foresterze (lżejszy) +8KM więcej

 

hamulce podobne

 

forester ma zdecydowanie lepszy uklad kierownicy (mniej "gumowaty")

 

Pasazerowie w forestrze subiektywnie czuja sie bezpiecznej (siedza wyzej).

 

outback jest bardzo cichy, ale przy obr pow 4500 fajniej mruczy (podwojny uklad wydechowy)

 

ilosc miejsca z przodu podobna, z tyl wiecej miejsca w outback'u, w foresterze mozna jezdzic w kapeluszu

 

bagaznik lepszy w forestrze - wchodzi wozek bez skladania (wyższy bagaznik)

 

podsumowujac

 

outback lepszy na trase, autostarde

forester lepszy do miasta i drogi podmiejskie + wieksze zdolnosci terenowe

 

spalanie w foresterze okolo 5-1L mniejsze

 

awaryjnosc:

 

typowe awarie autbacka: problemow z maglem (u mie nie ma mimo 100kkm), dwumasa przy manualach (mam automata), wypalajace sie gniazda zarowek H7 (juz jedno kleilem)

 

typowe awarie forestera: padajace szybko tylne amorki samopoziomujace (US to niedotyczy)

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

a czy to jest ten sam silnik?

 

 

tak, ale on ma 165KM bo jest bez AVLS

 

dopiero od MY07 bylo AVLS i 173KM

 

poza tym outback jest ponad 100kg cięższy....

 

ppmarian - rozumiem, ze to dotyczy rowniez forestera? Czyli, ze dopiero od my07 ma 173km? czyli 2.5 DOHC n/a? I we wszystich sztukach z US z tym silnikiem 2.5 (bo co ogloszenie to podaja inna moc).

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...