Jump to content

Problem z obrotami na biegu jałowym przy rozgrzanym silniku


chinior

Recommended Posts

Witam

 

Pacjent: Subaru Impreza GT MY00 instalacja LPG

Objawy: falujące obroty na biegu jałowym (faluje dość mocno od 0 do 1000 czasem gaśnie) - problem występuje tylko gdy silnik się rozgrzeje i tylko na PB, na LPG obroty są równe

Leczenie: jak do tej pory został wyczyszczony silnik krokowy i wygląda na sprawny (wykręcony podpięty do kostki po włączeniu zasilania w stacyjce bez uruchamiania zapłonu widać, że pracuje)

Rozważania: Czy w przypadku źle działającego silnika krokowego obroty falowałyby tylko na PB czy również na LPG? Czy zabrudzona przepustnica miałaby wpływ na LPG czy tylko na PB?

Jak dalej leczyć pacjenta?

Link to comment
Share on other sites

chinior,

kiedy ostatni raz wymieniałeś filtr powietrza ?

 

Miałem identyczny objaw (na LPG było OK, na noPB przelewało, za mało powietrza w mieszance, za bogato). Wyjmij na chwilkę starą wkładkę filtra powietrza z puchy i zobacz czy nadal będzie falowanie obrotów. Jeżeli nie, kup nową wkładkę, załóż i będzie najprawdopodobniej OK.

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Link to comment
Share on other sites

chinior,

to, że coś zmieniałeś miesiąc temu nie oznacza, że jest sprawne. Widziałem już nie jedną przepływką i lambdę, które po wyjęciu z pudełka były niesprawne...

 

Zresztą, jesteś z Warszawy, tutaj aż się roi od ASO, nie-ASO. Podjedź gdzieś na diagnostykę i będzie sprawa jasna. To nie żadne czary-mary :mrgreen:

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Link to comment
Share on other sites

Ok lambdy jestem pewien bo była sprawdzona na kompie, ale tak naprawdę to najbardziej interesuje mnie odpowiedź na pytanie czy jest możliwe, że występują te objawy na PB przy uszkodzonym krokowcu lub brudnej przepustnicy a na LPG jest wszystko OK?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...