Jump to content

Słabnie i spadają obroty podczas przyspieszania. Sti ra


Marcin Domanski

Recommended Posts

Witam. Zaobserwowałem pewien nie jasny dla mnie problem. Mianowicie gdy przyspieszam na piątym biegu z 3k obrotów to auto od razu reaguje. Obrotomierz dochodzi do 3.5k obrotów i nagle spada o 300-400 obrotów. Auto przy tym oczywiscie słabnie. Cała akcja trwa dosłownie 2 sekundy. Gdy obroty zejdą, wzrastają ponownie juz w normalny sposób. Wrażenie takie jakgdyby sprzegło się ślizgało, ale tracę pewność bo występuje to tylko na piątym biegu. Nie mam wskaźnika doładowania, więc nie sprawdzę, a mam wrazenie, ze to jednak tu jest problem. Panowie macie pomysłco mogę zrobić i co wyeliminować we własnym zakresie?

Link to comment
Share on other sites

Wygląda to na "przeładowanie", czyli overboost. Sterownik odcina na chwilę dopływ paliwa gdy stwierdzi doładowanie poza zakresem i jak spadnie, podaje paliwo znowu. Generalnie 4/5 bieg i 3,5-4 tys obr to właśnie szczyt doładowania.

Potrzebny ci wskaźnik doładowania do sprawdzenia.

Pewnie masz wolny wydech i to może być skutek uwolnienia przepływu spalin.

Link to comment
Share on other sites

Ja niestety dalej borykam się z tym problemem, po wymianie zaworu Forge na oryginalny i resecie kompa niby wszystko było ok ale dziś znowu zauważyłem wahania od 3 biegu wzwyż między 3-4 tys.obr. Przy pełnym dodaniu gazu nie ma problemu. Mam przyjrzeć się przepływce czy ona nie ma nic do rzeczy? Czy zamulanie auta może powodować takie objawy? Może to wina paliwa? Mam wskaźnik turbo i nie widzę żeby przeładowywał.

Link to comment
Share on other sites

Wydech mam faktycznie wolny, ale jeżdżę z nim już kilka m-cy, a problem zauważyłem dopiero teraz.

Istnieje prawdopodobieństwo, że było tak od początku, ale nie przywiązywałem wagi.

Niedawno zacząłem przyglądać się problemowi.

major000 faktycznie przy pedale w podłogę problem nie występuje, jednak za każdym razem gdy się zawaham i trzymam gaz w połowie lub na 3/4 to spadek obrotów występuje.

Mam też jakiś zawór upustowy, jeżeli ma to znaczenie.

Link to comment
Share on other sites

AMI masz rację :idea: Zastanawiałem się czy to ma związek z temperaturą otoczenia!?

Wydaje mi się, że zauważyłem to nie dalej niż tydzień temu, czyli w momencie gdzie temperatura zbliżyła się do zera.

Z czym przeładowywanie się wiąże i jak je wyeliminować?

Dlaczego występuje przy niskiej temperaturze?

Link to comment
Share on other sites

Przynajmniej u mnie to nie jest przeładowanie bo nie widać tego na zegarze poza tym jakby pompował więcej to ten objaw pojawiał by się również przy pełnym wciśnięciu gazu.

Marcin Domański u ciebie bym zaczął od zmiany zaworu upustowego na oryginał jeśli masz jakiś tuningowy.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...