Marcin Domanski Opublikowano 13 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2011 Witam. Zaobserwowałem pewien nie jasny dla mnie problem. Mianowicie gdy przyspieszam na piątym biegu z 3k obrotów to auto od razu reaguje. Obrotomierz dochodzi do 3.5k obrotów i nagle spada o 300-400 obrotów. Auto przy tym oczywiscie słabnie. Cała akcja trwa dosłownie 2 sekundy. Gdy obroty zejdą, wzrastają ponownie juz w normalny sposób. Wrażenie takie jakgdyby sprzegło się ślizgało, ale tracę pewność bo występuje to tylko na piątym biegu. Nie mam wskaźnika doładowania, więc nie sprawdzę, a mam wrazenie, ze to jednak tu jest problem. Panowie macie pomysłco mogę zrobić i co wyeliminować we własnym zakresie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
house_1 Opublikowano 13 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2011 Wygląda to na "przeładowanie", czyli overboost. Sterownik odcina na chwilę dopływ paliwa gdy stwierdzi doładowanie poza zakresem i jak spadnie, podaje paliwo znowu. Generalnie 4/5 bieg i 3,5-4 tys obr to właśnie szczyt doładowania. Potrzebny ci wskaźnik doładowania do sprawdzenia. Pewnie masz wolny wydech i to może być skutek uwolnienia przepływu spalin. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
major000 Opublikowano 13 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2011 Ja niestety dalej borykam się z tym problemem, po wymianie zaworu Forge na oryginalny i resecie kompa niby wszystko było ok ale dziś znowu zauważyłem wahania od 3 biegu wzwyż między 3-4 tys.obr. Przy pełnym dodaniu gazu nie ma problemu. Mam przyjrzeć się przepływce czy ona nie ma nic do rzeczy? Czy zamulanie auta może powodować takie objawy? Może to wina paliwa? Mam wskaźnik turbo i nie widzę żeby przeładowywał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Domanski Opublikowano 13 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2011 Wydech mam faktycznie wolny, ale jeżdżę z nim już kilka m-cy, a problem zauważyłem dopiero teraz. Istnieje prawdopodobieństwo, że było tak od początku, ale nie przywiązywałem wagi. Niedawno zacząłem przyglądać się problemowi. major000 faktycznie przy pedale w podłogę problem nie występuje, jednak za każdym razem gdy się zawaham i trzymam gaz w połowie lub na 3/4 to spadek obrotów występuje. Mam też jakiś zawór upustowy, jeżeli ma to znaczenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 13 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2011 Mowisz, ze jezdzisz nim kilka miesiecy dopiero - czyli raczej w cieplejsze miesiace. Ochladza sie, moze teraz chetniej przeladowywac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Domanski Opublikowano 13 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2011 AMI masz rację Zastanawiałem się czy to ma związek z temperaturą otoczenia!? Wydaje mi się, że zauważyłem to nie dalej niż tydzień temu, czyli w momencie gdzie temperatura zbliżyła się do zera. Z czym przeładowywanie się wiąże i jak je wyeliminować? Dlaczego występuje przy niskiej temperaturze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 13 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2011 Wraz ze spadkiem temperatury powietrze gestnieje, wiecej tlenu tez, latwiej napompowac wiecej powietrza do silnika, stad latwiej o przeladowanie.Tak w duzym skrocie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
major000 Opublikowano 13 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2011 Przynajmniej u mnie to nie jest przeładowanie bo nie widać tego na zegarze poza tym jakby pompował więcej to ten objaw pojawiał by się również przy pełnym wciśnięciu gazu. Marcin Domański u ciebie bym zaczął od zmiany zaworu upustowego na oryginał jeśli masz jakiś tuningowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 13 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2011 Marcin Domański u ciebie bym zaczął od zmiany zaworu upustowego na oryginał jeśli masz jakiś tuningowy. To na pewno nie jest zla rada! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
major000 Opublikowano 19 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2011 Jakieś postępy w naprawie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się