Beatix Posted November 12, 2011 Share Posted November 12, 2011 Od jakiegoś miesiąca zaczęła zasysać mi się rura od borygo, wraz z zassaniem, podczas ruszania cały samochód bardzo drży. Każdego ranka otwieram korek żeby odessać rurę, kiedy jest ona niezassana samochód nie drży. Zauważyłam też ubytek płynu; mniej więcej 1cm przez tydzień jeżdżenia po ok 25km na dobę. Czy ktoś miał podobny problem? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzesiek_67 Posted November 12, 2011 Share Posted November 12, 2011 Beatix, czy w plastikowym zbiorniku przelewowym (tym przy akumulatorze) jest chociaż kropla płynu ? Pozdrawiam Grzegorz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Badi91 Posted November 12, 2011 Share Posted November 12, 2011 Od jakiegoś miesiąca zaczęła zasysać mi się rura od borygo, wraz z zassaniem, Co prawda nie za bardzo rozumiem o co ci chodzi z tym zasysaniem, ale jeśli chodzi o ubytek płynu chłodniczego to radze popatrzyć na rozgrzanym silniku w okolicach chłodnicy czy nie leci nigdzie para (teraz w szczególności będzie widać bo zimno ). Ja właśnie tak zobaczyłem że mam rozszczelnioną chłodnice + ubytek płynu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beatix Posted November 12, 2011 Author Share Posted November 12, 2011 Beatix, czy w plastikowym zbiorniku przelewowym (tym przy akumulatorze) jest chociaż kropla płynu ? Pozdrawiam Grzegorz Grzegorz, sprawdziłam i jest tam płyn. -- So lis 12, 2011 8:31 pm -- Od jakiegoś miesiąca zaczęła zasysać mi się rura od borygo, wraz z zassaniem, Co prawda nie za bardzo rozumiem o co ci chodzi z tym zasysaniem, ale jeśli chodzi o ubytek płynu chłodniczego to radze popatrzyć na rozgrzanym silniku w okolicach chłodnicy czy nie leci nigdzie para (teraz w szczególności będzie widać bo zimno ). Ja właśnie tak zobaczyłem że mam rozszczelnioną chłodnice + ubytek płynu. czarna rura (gumowa?) robi się całkowicie płaska - jest tak zassana, że borygo nie jest w stanie przez nią przelatywać. Jutro w dzień odpalę i popatrzę, dzięki Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzesiek_67 Posted November 12, 2011 Share Posted November 12, 2011 Beatix, hmm, to niedobrze. Tzn. dobrze ale najprostszy trop szlag trafił ;-) Odpal auto, nagrzej silnik, pogazuj trochę i zobacz jak zachowuje się układ chłodzenia - czy przelewa do zbiorniczka przelewowego na gazie, a na odjęciu zasysa. Coś jakbyś miał niedrożne. Rozumiem, że ta gruba rura pomiędzy blokiem a chłodnicą ulega spłaszczaniu ? Pozdrawiam Grzegorz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kubeusz Posted November 12, 2011 Share Posted November 12, 2011 Odpal auto, nagrzej silnik, pogazuj trochę i zobacz jak zachowuje się układ chłodzenia - czy przelewa do zbiorniczka przelewowego na gazie, a na odjęciu zasysa. Coś jakbyś miał niedrożne. Rozumiem, że ta gruba rura pomiędzy blokiem a chłodnicą ulega spłaszczaniu ? Dla mnie tez to brzmi jak niedrożność. Układ nie moze zassać płynu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beatix Posted November 12, 2011 Author Share Posted November 12, 2011 Odpal auto, nagrzej silnik, pogazuj trochę i zobacz jak zachowuje się układ chłodzenia - czy przelewa do zbiorniczka przelewowego na gazie, a na odjęciu zasysa. Coś jakbyś miał niedrożne. Rozumiem, że ta gruba rura pomiędzy blokiem a chłodnicą ulega spłaszczaniu ? Dla mnie tez to brzmi jak niedrożność. Układ nie moze zassać płynu. tak, dokładnie chodzi o tą rurę. jutro sprawdzę tak jak radzisz. dziękuję! Link to comment Share on other sites More sharing options...
opp sport Posted November 13, 2011 Share Posted November 13, 2011 Zmień korek wlewowy pełni też on rolę zaworka który działa w obydwie strony na zimnym silniku pozwala zaciągnąc płyn ze zbiorniczka wyrównawczego Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted November 13, 2011 Share Posted November 13, 2011 Tak jak wyżej. Kiedy silnik się studzi a wraz z nim płyn, zmniejsza swoją objętość powodując ściąganie się węży. Nie wiem jak w subarynach, ale niektóre korki mają tak że jak go odkręcisz to od spodu jest "guziczek", zaworek który utrzymuje stałe ciśnienie wewnątrz. Jeżeli masz coś takiego sprawdź czy możesz go wcisnąć jak był zastany. A jak nie to nowy korek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beatix Posted November 13, 2011 Author Share Posted November 13, 2011 mam taki korek, ma on guziczek? wybaczcie, ale jestem totalnie zielona w temacie :? zdjecia: http://imageshack.us/g/710/dsc07196w.jpg/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted November 13, 2011 Share Posted November 13, 2011 to jest jedyny sposób na dolanie płynu? jakiś inny zbiorniczek wyrównawczy jest? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bananaboy Posted November 13, 2011 Share Posted November 13, 2011 Swoją drogą uważaj przy odkręcaniu tego kapselka na gorącym silniku bo może Ci wylecieć wrzątek i poparzyć. zbiornik wyrównawczy masz przy samym akumulatorze taki plastikowy w rogu i jak otworzysz (tam nie ma ryzyka) to powinno byc widac plyn z gory. jak go tam nie masz to dolej. najlepiej to podjedź na szybko do jakiegoś serwisu to Ci szybko to zdiagnozują. Szkoda wydatków i zachodu na coś co może być jakimś drobiazgiem. Jesteś z W-wy, więc serwisów Ci tutaj pod dostatkiem. pzdr Tomek Link to comment Share on other sites More sharing options...
jpol Posted November 13, 2011 Share Posted November 13, 2011 zbiornik wyrównawczy masz przy samym akumulatorze taki plastikowy w rogu i jak otworzysz (tam nie ma ryzyka) to powinno byc widac plyn z gory. jak go tam nie masz to dolej. Tam nawet są poziomy min/max oznaczone. :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beatix Posted November 13, 2011 Author Share Posted November 13, 2011 w zbiorniczku wyrównawczym mam full... jakieś dwa miesiące temu miałam taką sytuację, że cały płyn mi wyparował - wtedy też zepsuł mi się wiatrak i w tym małym zbiorniczku wyrównawczym była jakaś nieprzezroczysta maź, która została potem usunięta. Samochód potem normalnie jeździł, ale jak kojarzę, to chyba ten moment był początkiem zasysania tej rury... Do serwisu muszę zajrzeć- nie ma innej rady... mały update: z pewnością była niedrożność w rurce przy chłodnicy i udało się ją przepchać. Teraz działa jak mówił Grzegorz, tj. przelewa płyn do zbiorniczka przelewowego na gazie, a na odjęciu zasysa, wreszcie widać ruch w pojemniczku wyrównawczym. Mam nadzieję, że teraz będzie lepiej, ale wszystko zostaje jeszcze pod obserwacją Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzesiek_67 Posted November 13, 2011 Share Posted November 13, 2011 Teraz działa jak mówił Grzegorz, tj. przelewa płyn do zbiorniczka przelewowego na gazie, a na odjęciu zasysa, wreszcie widać ruch w pojemniczku wyrównawczym. Bardzo się cieszę. Masz szczęście, że to dwulitrówka a nie 2,5T ;-) Pozdrawiam Grzegorz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now