Jump to content

GT - zasysająca się rura od borygo


Beatix

Recommended Posts

Od jakiegoś miesiąca zaczęła zasysać mi się rura od borygo, wraz z zassaniem, podczas ruszania cały samochód bardzo drży. Każdego ranka otwieram korek żeby odessać rurę, kiedy jest ona niezassana samochód nie drży. Zauważyłam też ubytek płynu; mniej więcej 1cm przez tydzień jeżdżenia po ok 25km na dobę.

Czy ktoś miał podobny problem?

Link to comment
Share on other sites

Od jakiegoś miesiąca zaczęła zasysać mi się rura od borygo, wraz z zassaniem,

 

 

Co prawda nie za bardzo rozumiem o co ci chodzi z tym zasysaniem, ale jeśli chodzi o ubytek płynu chłodniczego to radze popatrzyć na rozgrzanym silniku w okolicach chłodnicy czy nie leci nigdzie para (teraz w szczególności będzie widać bo zimno ). Ja właśnie tak zobaczyłem że mam rozszczelnioną chłodnice + ubytek płynu.

Link to comment
Share on other sites

Beatix,

czy w plastikowym zbiorniku przelewowym (tym przy akumulatorze) jest chociaż kropla płynu ?

 

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Grzegorz, sprawdziłam i jest tam płyn.

 

-- So lis 12, 2011 8:31 pm --

 

Od jakiegoś miesiąca zaczęła zasysać mi się rura od borygo, wraz z zassaniem,

 

 

Co prawda nie za bardzo rozumiem o co ci chodzi z tym zasysaniem, ale jeśli chodzi o ubytek płynu chłodniczego to radze popatrzyć na rozgrzanym silniku w okolicach chłodnicy czy nie leci nigdzie para (teraz w szczególności będzie widać bo zimno ). Ja właśnie tak zobaczyłem że mam rozszczelnioną chłodnice + ubytek płynu.

 

czarna rura (gumowa?) robi się całkowicie płaska - jest tak zassana, że borygo nie jest w stanie przez nią przelatywać. Jutro w dzień odpalę i popatrzę, dzięki :)

Link to comment
Share on other sites

Beatix,

hmm, to niedobrze. Tzn. dobrze ale najprostszy trop szlag trafił ;-)

 

Odpal auto, nagrzej silnik, pogazuj trochę i zobacz jak zachowuje się układ chłodzenia - czy przelewa do zbiorniczka przelewowego na gazie, a na odjęciu zasysa. Coś jakbyś miał niedrożne. Rozumiem, że ta gruba rura pomiędzy blokiem a chłodnicą ulega spłaszczaniu ?

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Link to comment
Share on other sites

Odpal auto, nagrzej silnik, pogazuj trochę i zobacz jak zachowuje się układ chłodzenia - czy przelewa do zbiorniczka przelewowego na gazie, a na odjęciu zasysa. Coś jakbyś miał niedrożne. Rozumiem, że ta gruba rura pomiędzy blokiem a chłodnicą ulega spłaszczaniu ?

 

Dla mnie tez to brzmi jak niedrożność.

Układ nie moze zassać płynu.

Link to comment
Share on other sites

Odpal auto, nagrzej silnik, pogazuj trochę i zobacz jak zachowuje się układ chłodzenia - czy przelewa do zbiorniczka przelewowego na gazie, a na odjęciu zasysa. Coś jakbyś miał niedrożne. Rozumiem, że ta gruba rura pomiędzy blokiem a chłodnicą ulega spłaszczaniu ?

 

Dla mnie tez to brzmi jak niedrożność.

Układ nie moze zassać płynu.

 

 

tak, dokładnie chodzi o tą rurę. jutro sprawdzę tak jak radzisz. dziękuję!

Link to comment
Share on other sites

Tak jak wyżej.

 

Kiedy silnik się studzi a wraz z nim płyn, zmniejsza swoją objętość powodując ściąganie się węży. Nie wiem jak w subarynach, ale niektóre korki mają tak że jak go odkręcisz to od spodu jest "guziczek", zaworek który utrzymuje stałe ciśnienie wewnątrz. Jeżeli masz coś takiego sprawdź czy możesz go wcisnąć jak był zastany. A jak nie to nowy korek :P

Link to comment
Share on other sites

Swoją drogą uważaj przy odkręcaniu tego kapselka na gorącym silniku bo może Ci wylecieć wrzątek i poparzyć.

 

zbiornik wyrównawczy masz przy samym akumulatorze taki plastikowy w rogu i jak otworzysz (tam nie ma ryzyka) to powinno byc widac plyn z gory. jak go tam nie masz to dolej.

 

najlepiej to podjedź na szybko do jakiegoś serwisu to Ci szybko to zdiagnozują. Szkoda wydatków i zachodu na coś co może być jakimś drobiazgiem. Jesteś z W-wy, więc serwisów Ci tutaj pod dostatkiem.

 

pzdr

Tomek

Link to comment
Share on other sites

zbiornik wyrównawczy masz przy samym akumulatorze taki plastikowy w rogu i jak otworzysz (tam nie ma ryzyka) to powinno byc widac plyn z gory. jak go tam nie masz to dolej.

Tam nawet są poziomy min/max oznaczone. :-)

Link to comment
Share on other sites

w zbiorniczku wyrównawczym mam full...

jakieś dwa miesiące temu miałam taką sytuację, że cały płyn mi wyparował - wtedy też zepsuł mi się wiatrak i w tym małym zbiorniczku wyrównawczym była jakaś nieprzezroczysta maź, która została potem usunięta. Samochód potem normalnie jeździł, ale jak kojarzę, to chyba ten moment był początkiem zasysania tej rury...

Do serwisu muszę zajrzeć- nie ma innej rady... :(

 

 

mały update:

z pewnością była niedrożność w rurce przy chłodnicy i udało się ją przepchać. Teraz działa jak mówił Grzegorz, tj. przelewa płyn do zbiorniczka przelewowego na gazie, a na odjęciu zasysa, wreszcie widać ruch w pojemniczku wyrównawczym. Mam nadzieję, że teraz będzie lepiej, ale wszystko zostaje jeszcze pod obserwacją :)

Link to comment
Share on other sites

Teraz działa jak mówił Grzegorz, tj. przelewa płyn do zbiorniczka przelewowego na gazie, a na odjęciu zasysa, wreszcie widać ruch w pojemniczku wyrównawczym.

 

 

Bardzo się cieszę. Masz szczęście, że to dwulitrówka a nie 2,5T ;-)

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...