padre218 Posted November 12, 2011 Share Posted November 12, 2011 witam posiadam forestera s-turbo 3 lata i ma już przejechane 180kkm,przez te wszystkie lata wydaje mi się ze silnik pracuje cały czas tak samo,patrząc na dźwięk samego silnika jak i prace.przy takim przebiegu często ujawniają się panewki dla tego zamieszczam film na którym wszystko dokładnie słychać jak serducho pracuje. proszę o opinie i czujne ucho speców. planowałem zmienić na początku przyszłego roku forka na wrx`a a wszystko teraz zależy od waszej diagnozy, bo podejrzewam że nikogo nie będzie obchodził generalny remont silnika przy zamianie czy kupnie. Link: pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
coin Posted November 12, 2011 Share Posted November 12, 2011 jak dla mnie to zawory klapią ale niech się jeszcze inni wypowiedzą Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted November 12, 2011 Share Posted November 12, 2011 Z tego filmu niewiele slychac moim zdaniem. A juz na pewno niezbyt wiele wiecej niz cykanie wtryskiwaczy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzesiek_67 Posted November 12, 2011 Share Posted November 12, 2011 Z tego filmu niewiele slychac moim zdaniem.A juz na pewno niezbyt wiele wiecej niz cykanie wtryskiwaczy. Bardzo podobnie moje ucho czyta Panewka klasyczna to to nie jest. Tym niemniej silnik nie pracuje wzorowo - coś huczy, może jakieś łożysko ? Pozdrawiam Grzegorz Link to comment Share on other sites More sharing options...
miszka01 Posted November 13, 2011 Share Posted November 13, 2011 Kolego , jedz do dobrego mechanika i niech sie wypowie. Takie diagnozy przez filmiki i na odległośc są w 100 % błęddne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
padre218 Posted November 13, 2011 Author Share Posted November 13, 2011 mam mechanika który ogarnia sporo samochodów w tym i mój i powiedział to samo co AMI, że panewek nie słychać i jest wszystko ok,ale dla świętego spokoju pojadę jeszcze do innego postronnego. jeżeli wszystko okaże się ok to forek idzie na sprzedaż a jego następcą bedzie wrx Link to comment Share on other sites More sharing options...
sredniaq Posted November 24, 2011 Share Posted November 24, 2011 Podpinam się pod wątek. Czy ktoś może wstępnie zdiagnozować, czy słyszalny stukot to objaw padającej panewki? Pierwszy filmik nagrany świeżo po odpaleniu po nocy, silnik całkiem zimny. Drugi po 2-3 minutach, złapał już odrobinę temperatury. http://img716.imageshack.us/img716/1856/file28548.mp4 http://img259.imageshack.us/img259/1856/file28548.mp4 Gdy silnik ciepły, stukania praaawie nie słychać, więc klepie tylko na zimno. Chciałbym przynajmniej posłuchać ocen wprawnego ucha, auto używane od dealera Subaru, z przebiegiem 166 000, z historią serwisową, ale ma gwarancję na silnik i skrzynię (zostały 2.5 miesiąca) i wolałbym za wcześniej reklamować, niż po upływie tejże gwarancji z względów oczywistych. Czy może to raczej Piston Slap i nie powinienem się martwić ? Wiem, że diagnoza internetowa ma się nijak do wizyty u porządnego mechanika Subaru ale może to być punkt wyjścia do dalszych rozważań. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kubeusz Posted November 24, 2011 Share Posted November 24, 2011 sredniaq, mnie to nie brzmi jak piston slap... :? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzesiek_67 Posted November 24, 2011 Share Posted November 24, 2011 sredniaq, dla potomności - panewka brzmi mniej-więcej tak : kompletny pad a tu taki w momentach podkręcania gazu (pad początkowy ale już nie mały, bo na zimnym silniku również) : Ja u Ciebie nic nie słyszę niepokojącego, w kontekście panewek. Pozdrawiam Grzegorz PS. Jeszcze jedna klasyka : Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kubeusz Posted November 24, 2011 Share Posted November 24, 2011 sredniaq, jedź, sprawdź, będziesz spokojnie spał. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sredniaq Posted November 24, 2011 Share Posted November 24, 2011 Jak to można sprawdzić? Czy podłączając komputer coś będzie widać, czy raczej trzeba by wyciągnąć silnik i zajrzeć do środka? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kubeusz Posted November 24, 2011 Share Posted November 24, 2011 Jak to można sprawdzić? Czy podłączając komputer coś będzie widać, czy raczej trzeba by wyciągnąć silnik i zajrzeć do środka? Widzę żeś z Wrocka. Podjedź do Dzierżoniowa, wszystkiego się dowiesz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzesiek_67 Posted November 24, 2011 Share Posted November 24, 2011 Czy podłączając komputer coś będzie widać Nie. Trzeba podjechać do ASO lub nie-ASO i dać im...3 sekundy na posłuchanie pracy silnika. Odpowiedź będziesz miał błyskawicznie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sredniaq Posted November 24, 2011 Share Posted November 24, 2011 Czyli objawami padniętej panewki jest odgłos najpierw na ciepłym a w końcowej fazie również na zimnym? U mnie prawie nic nie słychać jak silnik ciepły, klepanie głównie na zimno. Problem w tym, że jestem z pochodzenia z Wrocka, ale już tu nie mieszkam, tylko za granicą. Gdybym był był na miejscu, nawet nie bawiłbym się w internetowe diagnozy, tylko ogień do Dzierżoniowa. A tak muszę poczekać, aż zjawię się na jakimś urlopie, ewentualnie podjechać do serwisu i niech chociaż posłuchają. Będę niedługo na wymianę czujnika powietrza, to powiem żeby posłuchali, ale nie wiem czy mogę im zaufać w tak delikatnej diagnozie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kubeusz Posted November 24, 2011 Share Posted November 24, 2011 No niestety, zdalna diagnoza akurat tego problemu jest obarczona jeszcze większym ryzykiem :? Link to comment Share on other sites More sharing options...
pin555 Posted November 24, 2011 Share Posted November 24, 2011 sredniaq, mnie to nie brzmi jak piston slap... :? Też tak sądzę. Po rozgrzaniu (15min jazdy) nie powinno stukać. Najlepiej wyizolowac ten dzwięk delikatnie "muskajac" gaz na biegu jałowym. Mój klepał i przed remontem i po (w ASO). W trakcie remontu widac było wyraźne zużycie płaszcza 4-go tłoka a cylinder byl lekko owalny. Teraz wszystko w dopuszczalnej tolerancji i dalej na zimno lekko poklepuje. Ale jak oleju palił do 5l na 10.000km, tak teraz wogóle przestał... PS. Jak słyszę rano że klepie, to znaczy, że jest poniżej 5 stopni :-) Ot, taki ficzer, coś jak dimm button ;-) Pozdrawiam, Leszek Link to comment Share on other sites More sharing options...
sredniaq Posted November 25, 2011 Share Posted November 25, 2011 Na ciepło właściwie klepania nie słychać, tylko po odpaleniu przez pierwsze kilka minut, dlatego na początku nie słyszałem. Zobaczymy co powie serwis. Będę aktualizował wiadomości w temacie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
miszozon Posted November 25, 2011 Share Posted November 25, 2011 Mój się tłucze od 80 tyś km. Oleju nie bierze, ale rano mam taki koncert, że tedeiii wysiada. Podobno prędzej umrze od innych przypadłości. Oczywiście przegląd z zaworami itp. itd. był robiony. Co ciekawe, walić zaczyna kilka sekund po odpaleniu motoru. Na samym początku jest cisza, ale tak jakby po dostaniu oleju tłok zaczyna latać. P.S. ja na filmie nic nie słyszę. Może jakieś "rzężenie", ale też nie jestem pewien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
krzysiek Posted November 25, 2011 Share Posted November 25, 2011 Miałem podobny problem w gt'ku/ Problem a może i nie problem. Moim zdaniem był to piston choć dużo specjalistów z Wa-wy, praktycznie oprócz nie-ASO wróżyło remont silnika, panewki. W każdym bądź razie ganiał jeszcze wrx,y na tej trefnej niby panewce przez dwa lata- 25 tyś km i do dziś daje radę. Sprawdź dokładnie, opiłki, praca na ciepłym i dopiero działaj ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
kitewinger Posted December 9, 2011 Share Posted December 9, 2011 A ktoś może jednoznacznie się wypowiedzieć, że jak delikatne terkotanie jest na zimnym przy dodawania gazu pomiędzy 1k a 2k a po chwili znika lub ewentualnie utrzymuje się jeszcze trochę ale przy nagrzanym silniku nie ma go wcale to nie jest panewka? Czytam i czytam i wszędzie przewija się, że jak na gorącym nie stuka to nie panewka a w Forku (kupionym 1ms ) temu brata dzwoniliśmy do serwisu i powiedzieli, że panewka stuka właśnie na zimnym :shock: Czyli zupełnie inna opinia niż na forum... W poniedziałek jedziemy do ASO z pacjentem natomiast ciekawy jestem opini, btw na świeżym oleju nic nie stuka, zaczyna po 6-7k na oleju. Link to comment Share on other sites More sharing options...
yezus Posted December 9, 2011 Share Posted December 9, 2011 btw na świeżym oleju nic nie stuka, zaczyna po 6-7k na oleju. Olej ma swoją krzywą zmęczeniową - pewnie w okolicach jak piszesz 6-7kkm zaczyna poważniej tracić parametry smarujące. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kitewinger Posted December 9, 2011 Share Posted December 9, 2011 Też mi się tak wydaje, natomiast zastanawiam się jak jest z tym diagnozowaniem panewki - czy panewka zawsze stuka na gorącym a jak terkotanie jest tylko na zimnym a na ciepłym nie to już nie panewka? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ggggtt Posted December 9, 2011 Share Posted December 9, 2011 Też mi się tak wydaje, natomiast zastanawiam się jak jest z tym diagnozowaniem panewki - czy panewka zawsze stuka na gorącym a jak terkotanie jest tylko na zimnym a na ciepłym nie to już nie panewka? Panewka stuka i na zimnym i na cieplym, troche bardziej na cieplym, bo olej jest rzadszy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
yezus Posted December 9, 2011 Share Posted December 9, 2011 Też mi się tak wydaje, natomiast zastanawiam się jak jest z tym diagnozowaniem panewki - czy panewka zawsze stuka na gorącym a jak terkotanie jest tylko na zimnym a na ciepłym nie to już nie panewka? Panewka stuka i na zimnym i na cieplym, troche bardziej na cieplym, bo olej jest rzadszy. Panewka się nie przejmuje temperaturą :wink: tylko stuka ciągle (ze wzrostem obrotów bardziej). Piston slap może być mniejszy na ciepłym silniku (rozszerzalność temperaturowa metali). Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted December 10, 2011 Share Posted December 10, 2011 Panewka się nie przejmuje temperaturą :wink: tylko stuka ciągle (ze wzrostem obrotów bardziej). Troche sie jednak "przejmuje" - bo gestszy, zimny olej troche moze "kasowac luzy" - wraz z rozgrzewaniem sie silnika i oleju stuka coraz wyrazniej. Byc moze nie w kazdym przypadku, ale u mnie tak bylo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now