Wiatrak Posted November 10, 2011 Share Posted November 10, 2011 Hej, przy zmianie kół na zimowe urwałem śrubę, chyba fachowo się to nazywa szpila, lewe przednie koło. Teraz koło jest na 4 śrubach. Możecie pomóc czy w jakiś sposób sam mogę tą szpilę wymienić? Czy cała piasta do wymiany? Jakie orientacyjne koszty? Co mnie czeka po ściągnięciu piasty? Może to jest trywialne? Potzrebuję jakiś specjalistycznych narzędzi? Pozdrowienia i z góry dziękuję za odpowiedź. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kogut Posted November 10, 2011 Share Posted November 10, 2011 rozwiercić żeby wyciągnąc chyba trzeba. Szpilka około 50 zł kosztuje robocizna w warsztacie też coś koło tego powinna kosztować Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted November 10, 2011 Share Posted November 10, 2011 Szpila do wybicia, zalozyc nowa i po sprawie. Na 4 powinienes spokojnie do warsztatu dojechac. Link to comment Share on other sites More sharing options...
EVAN Posted November 10, 2011 Share Posted November 10, 2011 Ja za szpilke płaciłem 8zł więc 50zł to trochę wygórowana cena. Szpilki pasują z wielu innych tańszych marek samochodów Link to comment Share on other sites More sharing options...
wąż Posted November 10, 2011 Share Posted November 10, 2011 głowa do góry, naprawi się i będzie jak nowy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dziedzic_Pruski Posted November 10, 2011 Share Posted November 10, 2011 Temat mocny. Szpila nawet w ASO kosztuje jakies 20 parę PLN. Raz zdobytą ogarnie każdy mechanik (nie mylić z wulkanizatorem :wink: ). Przez parę tygodni jeździłem na 4 śrubach i jest orajt. No, tylko pamiętaj, że 4 śruby nie podołają takim obciążeniom jak 5. :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wiatrak Posted November 10, 2011 Author Share Posted November 10, 2011 Sam nie dam rady tego zrobić? Link to comment Share on other sites More sharing options...
zento Posted November 10, 2011 Share Posted November 10, 2011 Sam nie dam rady tego zrobić? Sam zmieniałeś koła i widzisz jak się skończyło Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wiatrak Posted November 10, 2011 Author Share Posted November 10, 2011 Sam nie dam rady tego zrobić? Sam zmieniałeś koła i widzisz jak się skończyło Robię to w dwóch samochodach już kilka ładnych lat i pierwszy raz mi się coś takiego zdarzyło. Pytam, czy jakieś niespodzianki mogą się wydarzyć? Ktoś z Was wymieniał szpilkę? Link to comment Share on other sites More sharing options...
guerrilla Posted November 10, 2011 Share Posted November 10, 2011 radzę nie pchać się w jakieś zamiennikowe historie kupiłem jakis wynalazek na all* i okazało się że mimo tego iż średnica i skok gwintu ok, radelko też niby w porządku to po dokłdniejszym obejrzeniu szpilki oryginalnej i badziewia z all* to dwa rożne światy. Oryginalne radełko ma zupełnie inny frez, gęstszy, a rowki są płytsze W tym wypadku tylko oryginalna szpilka Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wiatrak Posted November 10, 2011 Author Share Posted November 10, 2011 Ludzie, help, czy ktoś robił to sam? Trzeba tarcze ściągać? Opisze mi to ktoś krok po kroku, jak wymienić szpilkę? Link to comment Share on other sites More sharing options...
miszozon Posted November 11, 2011 Share Posted November 11, 2011 Wiatrak, nigdy tego nie robiłem i w dodatku jestem po imprezie więc mogę się mylić , ale bez ściągania tarczy zapomnij. To jest najmniejszy problem. Sęk w tym, czy trzeba ściągać piastę. Jak da się wybić szpile bez zdejmowania - OK, a jak nie to zwrotnica out i na prase :!: W tym przypadku sprawdź przy okazji łożysko, może jest zajechane, a robota przy wymianie ta sama. "Jednym słowem" - samemu na trawniku będzie ciężko, ale każdy solidny warsztat ogarnie temat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kogut Posted November 11, 2011 Share Posted November 11, 2011 sry za 50 zł za szpilkę jakoś tak mi się napisało:P ale w 50 zł sie zmiescisz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wiatrak Posted November 11, 2011 Author Share Posted November 11, 2011 Wiatrak, nigdy tego nie robiłem i w dodatku jestem po imprezie więc mogę się mylić ,ale bez ściągania tarczy zapomnij. To jest najmniejszy problem. Sęk w tym, czy trzeba ściągać piastę. Jak da się wybić szpile bez zdejmowania - OK, a jak nie to zwrotnica out i na prase :!: W tym przypadku sprawdź przy okazji łożysko, może jest zajechane, a robota przy wymianie ta sama. "Jednym słowem" - samemu na trawniku będzie ciężko, ale każdy solidny warsztat ogarnie temat. Przekonałeś mnie. Walenie młotkiem może powyginać piastę itp. Prasa będzie niezbędna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ironmzes Posted November 11, 2011 Share Posted November 11, 2011 U mnie w FOrku poszły dwie szpilki w tylnym kole. Dobrałem od czegoś innego. Pasowały bez problemu, do tego nowe nakrętki. Koszt 80 zł. pozdrawiam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
emotorsport Posted November 11, 2011 Share Posted November 11, 2011 jak masz trochę narzędzi i nie masz dwóch lewych rąk, bez problemu sam wymienisz szpilkę. nie słuchaj czarnowdzów, którzy tego sami nie robili... zdejmujesz koło, zdejmujesz zacisk, zdejmujesz tarczę hamulcową i masz piastę na wierzchu szpilka jest wprasowana na taki mały wieloklin, jest radełkowana, ma to zapobiec obracaniu się jej w piaście przy przykręcaniu czy odkręcaniu koła jak już będziesz miał zdjętą tarczę, bierzesz coś twardego o średnicy odrobinę mniejszej niż szpilka, czyli ok12mm, młotek pół kg i wybijasz szpilkę w kierunku ,,do środka" piasty potem bierzesz nową szpilkę kupiona za 5 pln na allledrogo czy za 10 plnw ASO, Twój wybór, wkładasz od środka w piastę, nakładasz na nią dwie czy trzy podkładki z otworem 12-14mm, kupione w obi, nakręcasz nakrętkę od koła i dociągając ją wciągasz szpilkę w piastę, nie potrzebujesz do tego demontować zwrotnicy ani żadnej prasy czy innego specjalistycznego wyposażenia... na osłodę powiem CI, że szpilki w Subaru są dość delikatne, i wystarczy, ze ktoś z poprzedników przeciągnął gwint kluczem pneumatycznym i już szpilka jest osłabiona, czy nakręcił lipna nakrętkę, powodów osłabienia szpilki i jej urwania może być kilka....także nie musiałeś akurat sam tego zepsuć, może już było ,,nadgryzione".... miłej pracy! Link to comment Share on other sites More sharing options...
opp sport Posted November 11, 2011 Share Posted November 11, 2011 Do wymiany szpilki nie jest potrzebna prasa, trzeba zdemontowac zacisk tarcze i szczęki hamulca ręcznego do tego dochodzi koronka ABS. Wybijamy młotkiem i wybijakiem mocno nie siedzi, Montujemy nową nakrętką pod którą wkladamy kilka podkładek. Szkoda zdrowia i nerwów na zabawę za 50 zł zrobią Ci to w każdym średnio-zdolnym warsztacie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wiatrak Posted November 11, 2011 Author Share Posted November 11, 2011 jak masz trochę narzędzi i nie masz dwóch lewych rąk, bez problemu sam wymienisz szpilkę. nie słuchaj czarnowdzów, którzy tego sami nie robili... zdejmujesz koło, zdejmujesz zacisk, zdejmujesz tarczę hamulcową i masz piastę na wierzchu szpilka jest wprasowana na taki mały wieloklin, jest radełkowana, ma to zapobiec obracaniu się jej w piaście przy przykręcaniu czy odkręcaniu koła jak już będziesz miał zdjętą tarczę, bierzesz coś twardego o średnicy odrobinę mniejszej niż szpilka, czyli ok12mm, młotek pół kg i wybijasz szpilkę w kierunku ,,do środka" piasty potem bierzesz nową szpilkę kupiona za 5 pln na allledrogo czy za 10 plnw ASO, Twój wybór, wkładasz od środka w piastę, nakładasz na nią dwie czy trzy podkładki z otworem 12-14mm, kupione w obi, nakręcasz nakrętkę od koła i dociągając ją wciągasz szpilkę w piastę, nie potrzebujesz do tego demontować zwrotnicy ani żadnej prasy czy innego specjalistycznego wyposażenia... na osłodę powiem CI, że szpilki w Subaru są dość delikatne, i wystarczy, ze ktoś z poprzedników przeciągnął gwint kluczem pneumatycznym i już szpilka jest osłabiona, czy nakręcił lipna nakrętkę, powodów osłabienia szpilki i jej urwania może być kilka....także nie musiałeś akurat sam tego zepsuć, może już było ,,nadgryzione".... miłej pracy! Dziękuję za instrukcję. Zastanawia mnie po co tarczę ściągać, skoro tą szpilę się wybija i wychodzi drugą stroną piasty? Pójdę krok dalej... Czy w ogóle koło trzeba ściągać? Rozumiesz o o co mi chodzi? Link to comment Share on other sites More sharing options...
emotorsport Posted November 11, 2011 Share Posted November 11, 2011 nie ma dojścia od tyłu dopóki nie zdejmiesz koła i tarczy, nie kombinuj... tylko dawaj pomuka i do roboty 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wiatrak Posted November 11, 2011 Author Share Posted November 11, 2011 nie ma dojścia od tyłu dopóki nie zdejmiesz koła i tarczy, nie kombinuj... tylko dawaj pomuka i do roboty Ale jak się okaże, że coś jeszcze mnie czeka, odbiorę Ci pomuka :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pan Dziedzic Posted November 11, 2011 Share Posted November 11, 2011 odbiorę Ci pomuka :-) Kto daje i odbiera.... :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
sredniaq Posted November 12, 2011 Share Posted November 12, 2011 Sam nie dam rady tego zrobić? Sam zmieniałeś koła i widzisz jak się skończyło Twój komentarz był okrutny... Musiałem wytrzeć monitor... nie ma dojścia od tyłu dopóki nie zdejmiesz koła i tarczy, nie kombinuj... tylko dawaj pomuka i do roboty :lol: Nie wystarczy Ci już ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
AdaSch Posted November 16, 2011 Share Posted November 16, 2011 jedyne ryzyko, że uszkodzisz pierścień abs - tak jest na tyle a na przodzie to nie wiem Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now