Skocz do zawartości

GC 2,0 Wolnyssak - minimalna grubość tarczy i klocka hamul.


BelegUS

Rekomendowane odpowiedzi

Hell(o)

 

Podczas zmiany kół w mojej Imprezie (GC8, wolnyssak), zwróciłem uwagę (w sumie Tata zwrócił ^^) na grubość tarcz hamulcowych z przodu (z tyłu jest bęben) i klocków.

 

Wyszły nam suwmiarką następujące wartości:

Grubość tarczy: 23mm

Grubość klocka: 5,5mm

 

Jakie są prawidłowe, sensowne wartości? Kwalifikuje się to do wymiany już-teraz-zaraz, po zimie, czy też można jeździć?

 

23mm to chyba dość mało...? :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli można jeździć, co? :)

 

Teraz zostaje jeszcze kwestia klocków...

 

... oraz pytanie z marginesu: czy wymiana zwykłych tarcz na jakieś bardziej "sportowe" (nacinane? Jeszcze inne) da zauważalną poprawę w hamowaniu? Jakie będą minusy takiego rozwiązania?

 

Chętnie zmienił bym same tarcze na większe, jak na te przyjdzie czas, ale obawiam się, że nie zmieszczą się w felgach 14'...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomuka :)

Jeśli chodzi o tarcze włóż zwykłe gładkie np.Brembo zero problemów cena też ok. Nic nie uzyskasz nawiercanymi czy ryflowanymi w tym samochodzie. Mozna na pewno wlożyc lepsze klocki np. Ferodo DS2000 (nie wiem tylko czy są do twojego samochodu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie. Chyba, że masz zaciski od GT... :roll:

 

Czyli szukać czegoś innego? Czego konkretnie? Te DS2000/DS2500 to diablo drogie są...

 

 

jajaja :mrgreen: Glajwic touge :wink:

 

Ale ja z Istebnej pochodzę, i do Istebnej na weekendy wracam :) Serpentyny, Salmopol (Biały Krzyż), Zameczek...

... zresztą - jestem autorem "Za Zakrętem" (patrz w podpisie). To zobowiązuje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie. Chyba, że masz zaciski od GT... :roll:

 

Czyli szukać czegoś innego? Czego konkretnie? Te DS2000/DS2500 to diablo drogie są...

 

 

 

Chodziło mi o to, że gdb1327 nie będą pasowały do Twoich zacisków (jeśli masz oryginalne). :roll:

 

A mam oryginalne :roll:

 

Wymiana również i zacisków ma sens? Jest wykonalna? I, najważniejsze - ile może kosztować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana również i zacisków ma sens? Jest wykonalna? I, najważniejsze - ile może kosztować?

Możliwa jest zawsze, ale żeby to zrobić będziesz musiał założyć większe felgi. A jeżeli to będą zaciski z GT to i tak różnica będzie niewielka.

Cudów nie zdziałasz nie idąc w koszty. Załóż seryjne klocki, nie kombinuj bo tylko wydasz kasę, a efekty będą niewielkie. Za tę kasę jest wiele innych, bardziej sensownych gratów do kupienia. Hamulca się po prostu naucz i będzie git. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli to będą zaciski z GT to i tak różnica będzie niewielka

tu sie nie zgodzę, przejście z hamulców (tarcz) 266 czy 277mm na 294mm daje odczuwalną poprawę hamowania.

no chyba, że kolega ma tarcze 294 mm, z zaciskiem 2-tłoczkowym, w co wątpię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jpol, przyznaję, ja w obu subarakach, jakie posiadałem, od razu miałem 294mm, więc nie wiem jak hamuje 277mm.

 

ale np Primi zmieniwszy tarczę na większą (277->294) w swoim szybkimwolnymssaku chyba odczuł jakąś tam poprawę, wciąż na 2-tłoczkach.

 

Hogi twierdzi, że jak zmienił w forku 277->294 też odczuł poprawę. ja dołożyłem tylko 4-poty.

 

co do zasady, jak można niewielkim kosztem zmienić na 294, to czemu nie - większa tarcza = większe pole styku z klockiem i większa pojemność cieplna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hogi twierdzi, że jak zmienił w forku 277->294 też odczuł poprawę. ja dołożyłem tylko 4-poty.

I jak wrażenia? Ja początkowo miałem negatywne (2->4-tłoczki), prawdę mówiąc. Miałem odczucie gorszej modulacji. Już się jednak przyzwyczaiłem.

 

Nie o moc i prędkość mi chodzi, ale o prowadzenie, hamowanie...

Zawias: AGX + ew. sprężyny z GT (choć do pewnego momentu i te z N/A dają radę).

 

Hamulce? Zależy jak jeździsz i z czym możesz się pogodzić. Mi wystarczały standardowe z GC8 N/A (nie pamiętam czy 26x czy 27x mm, ale strzelam w 26x), także w Słomczynie czy Toruniu. Oczywiście można przejść na tarcze 294mm, tylko sensowność takiego rozwiązania jest mimo wszystko dyskusyjna. Są ludzie, którym jeździ się lepiej (kilka postów wyżej), a są tacy (np. kazio), którzy twierdzą, że różnica nie rzuca się specjalnie w oczy/nogę. Do tego nie wiem czy wszystkie koła będą pasować do tarczy 294mm (z czterotłoczkami na pewno nie wszystkie, a nawet mniejszość).

 

Wbrew obiegowym opiniom, za hamowanie bardziej odpowiada opona. :twisted: (hamulce za częste wielokrotne hamowanie)

 

-- 13 lis 2011, o 22:28 --

 

A jeszcze zapomniałem - w zawieszeniu N/A dużo osób polecało dołożenie tylnego stabilizatora. Sam nigdy takiego rozwiązania nie sprawdziłem. AGX na seryjnych sprężynach mi wystarczał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile może całkowity koszt tylnego staba wynosić? Myślę tu o zrobieniu tego w całkowicie seryjnym GC8 N/A.

Stary nie myśl za dużo tylko weż się za robotę uzbieraj kasę i kup Turbo. Bryczka konna zawsze pozostanie bryczką pomimo ze ktoś do niej dołoży silnik i nazwie to automobilem :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ech ta milosc :cry:

 

Kayaba AGX+Eibach pro kit to najczesciej wspominany zestaw. Do tego grubszy stab do przodu (22 od gt o ile dobrze pamietam?) i montaz staba na tyl. Muszisz jednak dospawać mocowania- gwinty pod "uszy" sa w wolnymssaku ,ale zazwyczaj do ostrego czyszczenia. Rozporke na tyl robi forumowicz Kazio :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...