zofx Posted November 9, 2011 Share Posted November 9, 2011 Witam Od kilki meichów tata jeżdził swoim forkiem 2.5 XT 2006 rok na walniętym przegubie. Ostatnio wymieniona została całą prawa półoś kupiona od carfita ( uzywana po małym przebiegu ) stuki ustały ale nadal chrobocze ! ! głośno ze aż w nogach czuć ! co to moze byc? skoro cała prawa półoś wymieniona i slychac to przy skręcie w prawo przy dodanym gazie, a na pełnym gazie to jest masakra jakas. mam wrazenie jakby się tam jakies zęby stępiły i przeskakuje półoś gdzieś w środku. hilfe! Link to comment Share on other sites More sharing options...
opp sport Posted November 9, 2011 Share Posted November 9, 2011 W nieco starszych Subaru były dwie długosci półosi Jeden rodzaj dłuszy o ok 1cm od drugiego jeśli sie założyło tą dłuszą do samochodu wersji z krótszą do stukała. Wyjmij półoś z samochodu i porównaj długość ze starą na wciśniętym przegubie wewnętrznym na maxa. Jęśli ta nowa jest dłusza ok ok 1cm to może to być przyczyną Link to comment Share on other sites More sharing options...
zofx Posted November 9, 2011 Author Share Posted November 9, 2011 no wlasnie z tego co wiem to ta nowa była minimalnie dłuższa! no ale nie dziwne ze oba auta były 2006 2.5 XT ? no chyba ze ta nowa półoś pochodzi z wersji MT a ja mam AT Link to comment Share on other sites More sharing options...
tataoo Posted November 22, 2011 Share Posted November 22, 2011 Witam ,chyba mam to samo od roku i do dzisiaj nie wiedziałem co to , Mam forka 2.0 automat z 2006 chrobocze przy skręcie w prawo, ale tylko przy znacznej prędkości i długim łuku . Na prostej i na skręcie w lewo jest cisza. W moim forku była "przygoda" z przodu ale na lewej stronie ! czy była wiemieniona półoś tego nie wiem, ja po zakupie wymieniłem amortyzator bo był skrzywiony. Zofx jak się objawiał walnięty przegub? Link to comment Share on other sites More sharing options...
zofx Posted November 22, 2011 Author Share Posted November 22, 2011 przegub walił / pukał chroboty podobno od za długiej półosi, ale co dziwne na oryginalnej też chrobotało... nie wiem czemu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tataoo Posted November 22, 2011 Share Posted November 22, 2011 Przypomniało mi się . nie tak dawno byłem wymieniać sworzeń wahacza na tej kiedyś bitej lewej stronie i podczas szarpaniny z wahaczem wyskoczyła półoś ze skrzyni. Wewnątrz gumowej osłony była połamana plastikowa powiedzmy podkładka grubości ok 2-3 mm. Byłem pewien ,że to było przyczyną tego chrobotania. Po wywaleniu resztek zmontowaniu do kupy okazało się ,że to nic nie dało, mało tego mechanik wywalił resztki ale nowej podkładki nie dał !! co o tym myślicie ? jak się może skończyć jazda bez tej podkładki i z tym chrobotaniem ? jako, że to chrobotanie dzieje się dość rzadko , nie wiem co robić . -- 22 lis 2011, o 21:27 -- Czy słychac u Ciebie dokładnie gdzie to chrobocze ? Ja z racjii dużej prędkości kiedy się to objawia nie mogę zlokalizowac nawet czy to przód czy tył, co dopiero która strona !! Może przegub swoją drogą a chrobotanie jest gdzie indziej? , czy juz wyeliminowaliście usterkę? Link to comment Share on other sites More sharing options...
zofx Posted November 22, 2011 Author Share Posted November 22, 2011 chrobotanie slychac pod nogami - tam gdzie polos sie laczy ze skrzynią... u mnie jest podobnie, przy skręcie + szybkim przyśpieszeniu lub przy duzej prędkości w zakręcie w prawo. przegub swoja drogą bo po wymianie całej polosi stukanie ustało a chrobotanie pozostało.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now