Jump to content

Legacy I - tempomat


qbutek

Recommended Posts

W ramach doposażania mojego Legacy I zakupiłem oryginalny tempomat.

 

Niestety pojawiło się kilka problemów:

- Zmieniłem kierownicę na Nardi i dopiero teraz zauważyłem, że manetka tempomatu montowana jest właśnie w kierownicy, a nie w kolumnie kierownicy - ma ktoś może fotki takiej manetki, jak to wygląda z boku i jak jest zamontowane?

- Nie mam już miejsca na przycisk włączający tempomat - wszystkie miejsca zajęte - muszę znaleźć jakieś inne miejsce na ten przycisk.

Czy ma ktoś jakieś pomysły gdzie go zamontować?

 

Pod maską na razie nie zauważyłem problemów. Jeszcze nie sprawdziłem czy mam kostkę do komputera, ale widząc ile nadmiarowych kostek jest wszędzie w subaru, to chyba problemu nie będzie.

Link to comment
Share on other sites

Ok, jeszcze nie badałem tej Nardi.

 

W oryginalnej miejsca jest tyle, że może tam coś zamieszkać, a w tej zobaczę (i zrobię foto).

 

-- Śr lis 09, 2011 10:35 am --

 

Niestety otworzyłem chyba worek problemów. (a problemy są do rozwiązywania)

 

Kierownica nie ma miejsca na wyjście manetki, ale można by wyciąć tworzywo i zrobić coś ze skórą, żeby ładnie obkleić otwór.

Piszę "coś", bo nie znam się na tej robocie ni w ząb.

 

Dodatkowo okazało się, że w kolumnie kierowniczej nie ma wtyczki.

I tu się zastanawiam czy to by nie był inny cały przełącznik zespolony lub jego okolice.

 

Następnie nie ma otworu na nieobecną wtyczkę w kierownicy.

 

Widzę dwie drogi rozwiązania problemu manetki:

1. Wycinać, wycinać, doszukiwać wtyczki itd.

2. Umieścić manetkę w jakimś innym miejscu.

3. ??

 

Co do przycisku, to wymyśliłem, żeby umieścić go w panelu nawiewów.

Pe lewej u góry są trzy miejsca u mnie: puste, A/C, obieg zamknięty.

Niestety ten pusty ma inny kształt niż pozostałe.

 

PS: Co mogło się znajdować w miejscu pustego? (Na płytce oznaczone jako D/VENT)

Link to comment
Share on other sites

Tak się poprzyglądałem tej kierownicy i myślę, że manetkę można by umieścić tak gdzie właśnie Ty uważasz lub całkiem na dole (więcej miejsca.

 

Druga opcja to zamontować manetkę w okolicach przełączników zespolonych (coś na zasadzie włącznika świateł w niektórych audi tyle że tu na przykład po prawej stronie.

 

Co do samego włącznika to oryginalnie jest on umiejscowiony obok przycisku spryskiwacza reflektorów. I teraz wszystko zależy od tego czy chce Pan zachować oryginalny wygląd czy wystarczy zwykły włącznik/wyłącznik?

 

Ogólnie ciężka sprawa do rozwiązania szczególnie na odległość ;). Ale spróbujemy.

 

Poprosił bym jeszcze o zdjęcie manetki i odpowiedź na poniższe pytania:

 

1. Tempomat ten był wcześniej zamontowany w aucie, czy jest teraz zakładany?

2. Ma Pan wszystkie potrzebne przełączniki i wszelakie okablowanie?

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

zy chce Pan zachować oryginalny

Nie panujmy ;)

 

zachować oryginalny wygląd czy wystarczy zwykły włącznik/wyłącznik?
Co do samego włącznika to oryginalnie jest on umiejscowiony obok przycisku spryskiwacza reflektorów. I teraz wszystko zależy od tego czy chce Pan zachować oryginalny wygląd czy wystarczy zwykły włącznik/wyłącznik?

Lubię trzymać się oryginału, ale na jednym ze zdjęć widać, że nie mam już miejsca na oryginalny, więc będzie potrzeba rzeźba.

 

1. Tempomat ten był wcześniej zamontowany w aucie, czy jest teraz zakładany?

W tym nie było, części pochodzą z innego Legacy I.

 

2. Ma Pan wszystkie potrzebne przełączniki i wszelakie okablowanie?

Cały zestaw o którym myślałem mam, nie przewidziałem tylko braku wtyczki w kolumnie.

Link to comment
Share on other sites

I to mi się podoba. Profesjonalne podejście do roboty. Ma być oryginał ;]

 

C20506777_6.jpg

 

Na tym zdjęciu jak widzisz jeden z przycisków jest umiejscowiony pod panelem regulacji lusterek. Nie masz lub nie można zrobić tam miejsca? ;)

 

Niestety, ale z tego co wiem to wiązki na dodatki były dopiero w nowszych Subarach..

 

Wtyczkę akurat łatwo dorobić tylko problemem może być jego podłączenie. Tutaj będzie trzeba metodą prób i błędów polecieć.

 

Mam jeszcze jedno pytanie czy nie planujesz może być w okolicach Bolesławca (między Legnicą, a Zgorzelcem)? Naocznie i namacalnie było by łatwiej stwierdzić co z tym fantem zrobić ;)

 

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Na tym zdjęciu jak widzisz jeden z przycisków jest umiejscowiony pod panelem regulacji lusterek. Nie masz lub nie można zrobić tam miejsca?

No u mnie jest tam miejsce, ale docinanie chałupniczymi metodami może wyglądać nieciekawie, ale ...

... mam druga deskę z rozbiórki na próby.

 

Niestety, ale z tego co wiem to wiązki na dodatki były dopiero w nowszych Subarach..

Wtyczka przeznaczona do podłączenia włącznika CC jest pod deską - sprawdzone.

 

Mam jeszcze jedno pytanie czy nie planujesz może być w okolicach Bolesławca (między Legnicą, a Zgorzelcem)? Naocznie i namacalnie było by łatwiej stwierdzić co z tym fantem zrobić

Niestety na razie nie mam takich planów.

 

 

PS: podgrzewanie foteli gdzie ma swój włącznik?

Link to comment
Share on other sites

Zaraz to czyli masz dawce na wszystkie części tak? Tempomat też był tam zamontowany?

 

 

Co do tej przeróbki to jak na razie nie mam innych pomysłów, żeby temu zaradzić. A po prawej stronie też żadnego miejsca nie ma? Bo wszystkie zdjęcia jakie widziałem nie pokazują tego dokładnie ;)

 

 

Jak wtyczka jest to ok. Kolory kabli się zgadzają?

 

 

Co do podgrzewania siedzeń to wydaje mi się że to jest to poniżej:

 

1906683933_6

Link to comment
Share on other sites

Zaraz to czyli masz dawce na wszystkie części tak? Tempomat też był tam zamontowany?

Dawcę mam, ale z niego nie pochodzi tempomat. --> http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=16&t=147487

Tempomat kupiłem oddzielnie, ale w przyszłym tygodniu odwiedzę dawcę tempomatu i dokładnie zobaczę, a może i wyszabruję pomocne elementy.

 

Co do tej przeróbki to jak na razie nie mam innych pomysłów, żeby temu zaradzić. A po prawej stronie też żadnego miejsca nie ma? Bo wszystkie zdjęcia jakie widziałem nie pokazują tego dokładnie

Niestety po prawej mam tylko jedno miejsce --> regulacja wysokości świateł.

To miejsce pod regulacją lusterek daje mi pewną nadzieję.

Ciekawe czy przewidzieli tam miejsce tylko w modelach z okleiną drewnopodobną czy były też w typowych plastikach.

 

Manetkę, jeżeli nie uda się w kierownicy, to umieszczę w okolicach stacyjki.

 

Jak wtyczka jest to ok. Kolory kabli się zgadzają?

Kolorów kabli jeszcze nie sprawdzałem, ale kolor wtyczki się zgadza.

Z tego co na razie zauważyłem w Subaru wtyczki są w wielu kolorach i kształtach, właśnie po to, żeby nie pomylić przy podłączaniu. Mieli Japończyki łeb.

 

Co do podgrzewania siedzeń to wydaje mi się że to jest to poniżej:

Ok. Zastanawiałem się jeszcze czy przypadkiem nie wciskali tego jeszcze gdzieś w deskę.

 

W ramach zabaw detektywistycznych - wie ktoś do czego było przeznaczone trzecie miejsce na tym panelu?

 

Kolejna zagadka - w modelach z pneumatycznym zawieszeniem jego regulacja była chyba umieszczona po prawej stronie kierownicy (ja tam mam regulację wysokości świateł). Gdzie, w takim modelu, była regulacja świateł?

 

-- N lis 13, 2011 2:37 pm --

 

Wyjąłem schowek i znalazłem zwinięte i zalepione fabrycznie kable do komputera i przekaźnika od CC. Pasują.

 

Jutro dalsza zabawa.

 

-- N lis 13, 2011 2:51 pm --

 

A no i wpadło mi, że w to wolne miejsce na tunelu przy podgrzewaniu foteli mógłbym wykorzystać do podgrzewania tylnej szyby - byłoby tematycznie.

Tylko przedłużyć przewody bym musiał.

Ale to jak się nie uda umieścić tego pod regulacją lusterek.

Link to comment
Share on other sites

 

A no i wpadło mi, że w to wolne miejsce na tunelu przy podgrzewaniu foteli mógłbym wykorzystać do podgrzewania tylnej szyby - byłoby tematycznie.

Tylko przedłużyć przewody bym musiał.

Ale to jak się nie uda umieścić tego pod regulacją lusterek.

 

Właśnie sobie przypomniałem, że właśnie w tym miejscu widziałem przycisk od tempomatu z tym, że to było w Legacy/Outback tym nowszym.

Link to comment
Share on other sites

Wolałbym mieć tam podgrzewanie szyby, bo jednak rzadziej używam.

Jak w tym kierunku pójdzie to zrobię przedłużacz pod oryginalną wtyczkę, żeby oryginału nie niszczyć.

 

A i jeszcze przymierzałem manetkę - jak nie będzie w oryginalnym miejscu, to spokojnie zmieści się nad stacyjką, tuż za dźwignią od wycieraczek.

Link to comment
Share on other sites

Wolałbym mieć tam podgrzewanie szyby, bo jednak rzadziej używam.

Jak w tym kierunku pójdzie to zrobię przedłużacz pod oryginalną wtyczkę, żeby oryginału nie niszczyć.

 

A i jeszcze przymierzałem manetkę - jak nie będzie w oryginalnym miejscu, to spokojnie zmieści się nad stacyjką, tuż za dźwignią od wycieraczek.

 

To już kwestia wygody z przyciskiem ;]

Widzę, że z tempomatem jest już bliżej niż dalej ;)

 

Powodzenia ;]. Jak będę mógł to spróbuję jeszcze jakoś pomóc ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...