Skocz do zawartości

Legacy II Automatik - blokada nadbiegu w fazie rozgrzewania


Seweryn

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam pytanie w związku z załączaniem się nadbiegu w automatycznej skrzyni w Legacy kombi, 1995, AWD, 2.0l, N/A.

Skrzynia przechodzi w tryb jak podczas pracy na najwyższym biegu w skrzyni manualnej, tzn. skrzynia traci tzw. poślizg (co jest normalne, chyba). Dzieje się to dopiero po rozgrzaniu skrzyni, czyli rano autko musi przejechać jakieś 7km zanim to nastąpi. Czy można nadbieg załączyć wcześniej i jeśli tak to jak to zrobić? Podejrzewam, że skrzynka jest sterowana elektronicznie i w związku z tym rodzą się pewne problemy, a może się mylę?

Za wszelkie informacje serdecznie dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, a jak działa ta blokada, czym jest sterowana i dlaczego załącza się tylko na całkowicie rozgrzanej skrzyni?

 

Lock-up to sprzęgło elektromagnetyczne spinające rotor i turbinę konwertera momentu. Jest załączane przez TCU przy spełnieniu odpowiednich warunków (bieg, prędkość, różnica prędkości obrotowej rotor/turbina i wiele innych czynników). A problemy z załączaniem mogą wynikać np. z niewłaściwego ATFu czy wręcz zużycia konwertera (szczelność).

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pamiętam, jak jest u mnie, ale sama procedura diagnostyki sprzęgła lock-up'u wymaga nagrzania skrzyni do temperatury roboczej, więc nie zdziwił bym się, gdyby na zimno nie łapało.

Napisane jest tam:

TROUBLE SYMPTOM:

No lock-up occurs. (After engine is warmed-up)

 

Dzięki za pomuka :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem kilka lat Legacy II MY 96 2.2 GX AT. Lock-up dzialal tyko na nagrzanej skrzyni, latem juz po kilkuset metrach, zima po kilku km. W dodatku gdy byly mrozy a auto stalo dluzej na dworze skrzynia nie wrzucala 4 biegu dopuki sie nie nagrzala. I to wszystko ze wzgledu na ochrone srodowiska, ze niby silnik i skrzynia sie szybciej rozgrzewa i auto wydziela mniej szkodliwych substancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwróciłem dzisiaj uwagę jak jest u mnie. Auto jest garażowane i pierwsza okazja do lock-up jest po ok. 1500m od wyjazdu. Dzisiaj wskazówka temp była jakieś 3mm od dołu i już lock-up łapał. Ale ja mam skrzynię 4EAT phase II, więc może być trochę inaczej, niż u Ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...