Seweryn Posted November 8, 2011 Share Posted November 8, 2011 Witam, Mam pytanie w związku z załączaniem się nadbiegu w automatycznej skrzyni w Legacy kombi, 1995, AWD, 2.0l, N/A. Skrzynia przechodzi w tryb jak podczas pracy na najwyższym biegu w skrzyni manualnej, tzn. skrzynia traci tzw. poślizg (co jest normalne, chyba). Dzieje się to dopiero po rozgrzaniu skrzyni, czyli rano autko musi przejechać jakieś 7km zanim to nastąpi. Czy można nadbieg załączyć wcześniej i jeśli tak to jak to zrobić? Podejrzewam, że skrzynka jest sterowana elektronicznie i w związku z tym rodzą się pewne problemy, a może się mylę? Za wszelkie informacje serdecznie dziękuję. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mcbeth Posted November 9, 2011 Share Posted November 9, 2011 Skrzynia 4EAT nie ma 'nadbiegu'. Wszystkie przełożenia pochodzą z przekładni planetarnej. To, o czym piszesz to lock-up konwertera. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seweryn Posted November 11, 2011 Author Share Posted November 11, 2011 Skrzynia 4EAT nie ma 'nadbiegu'. Wszystkie przełożenia pochodzą z przekładni planetarnej. To, o czym piszesz to lock-up konwertera. OK, a jak działa ta blokada, czym jest sterowana i dlaczego załącza się tylko na całkowicie rozgrzanej skrzyni? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mcbeth Posted November 12, 2011 Share Posted November 12, 2011 OK, a jak działa ta blokada, czym jest sterowana i dlaczego załącza się tylko na całkowicie rozgrzanej skrzyni? Lock-up to sprzęgło elektromagnetyczne spinające rotor i turbinę konwertera momentu. Jest załączane przez TCU przy spełnieniu odpowiednich warunków (bieg, prędkość, różnica prędkości obrotowej rotor/turbina i wiele innych czynników). A problemy z załączaniem mogą wynikać np. z niewłaściwego ATFu czy wręcz zużycia konwertera (szczelność). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seweryn Posted November 12, 2011 Author Share Posted November 12, 2011 Super, dzięki. A czy wiadomo czy blokada powinna działać przy zimnej skrzyni czy tylko na rozgrzanej? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mcbeth Posted November 12, 2011 Share Posted November 12, 2011 Nie pamiętam, jak jest u mnie, ale sama procedura diagnostyki sprzęgła lock-up'u wymaga nagrzania skrzyni do temperatury roboczej, więc nie zdziwił bym się, gdyby na zimno nie łapało. Napisane jest tam: TROUBLE SYMPTOM: No lock-up occurs. (After engine is warmed-up) Dzięki za pomuka Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seweryn Posted November 12, 2011 Author Share Posted November 12, 2011 TROUBLE SYMPTOM: No lock-up occurs. (After engine is warmed-up) Dzięki za pomuka To ja dzięki . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Legacy96 Posted November 15, 2011 Share Posted November 15, 2011 Mialem kilka lat Legacy II MY 96 2.2 GX AT. Lock-up dzialal tyko na nagrzanej skrzyni, latem juz po kilkuset metrach, zima po kilku km. W dodatku gdy byly mrozy a auto stalo dluzej na dworze skrzynia nie wrzucala 4 biegu dopuki sie nie nagrzala. I to wszystko ze wzgledu na ochrone srodowiska, ze niby silnik i skrzynia sie szybciej rozgrzewa i auto wydziela mniej szkodliwych substancji. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mcbeth Posted November 16, 2011 Share Posted November 16, 2011 Zwróciłem dzisiaj uwagę jak jest u mnie. Auto jest garażowane i pierwsza okazja do lock-up jest po ok. 1500m od wyjazdu. Dzisiaj wskazówka temp była jakieś 3mm od dołu i już lock-up łapał. Ale ja mam skrzynię 4EAT phase II, więc może być trochę inaczej, niż u Ciebie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.