Seweryn Opublikowano 8 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2011 Witam, Mam pytanie w związku z załączaniem się nadbiegu w automatycznej skrzyni w Legacy kombi, 1995, AWD, 2.0l, N/A. Skrzynia przechodzi w tryb jak podczas pracy na najwyższym biegu w skrzyni manualnej, tzn. skrzynia traci tzw. poślizg (co jest normalne, chyba). Dzieje się to dopiero po rozgrzaniu skrzyni, czyli rano autko musi przejechać jakieś 7km zanim to nastąpi. Czy można nadbieg załączyć wcześniej i jeśli tak to jak to zrobić? Podejrzewam, że skrzynka jest sterowana elektronicznie i w związku z tym rodzą się pewne problemy, a może się mylę? Za wszelkie informacje serdecznie dziękuję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mcbeth Opublikowano 9 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2011 Skrzynia 4EAT nie ma 'nadbiegu'. Wszystkie przełożenia pochodzą z przekładni planetarnej. To, o czym piszesz to lock-up konwertera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Seweryn Opublikowano 11 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2011 Skrzynia 4EAT nie ma 'nadbiegu'. Wszystkie przełożenia pochodzą z przekładni planetarnej. To, o czym piszesz to lock-up konwertera. OK, a jak działa ta blokada, czym jest sterowana i dlaczego załącza się tylko na całkowicie rozgrzanej skrzyni? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mcbeth Opublikowano 12 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2011 OK, a jak działa ta blokada, czym jest sterowana i dlaczego załącza się tylko na całkowicie rozgrzanej skrzyni? Lock-up to sprzęgło elektromagnetyczne spinające rotor i turbinę konwertera momentu. Jest załączane przez TCU przy spełnieniu odpowiednich warunków (bieg, prędkość, różnica prędkości obrotowej rotor/turbina i wiele innych czynników). A problemy z załączaniem mogą wynikać np. z niewłaściwego ATFu czy wręcz zużycia konwertera (szczelność). 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Seweryn Opublikowano 12 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2011 Super, dzięki. A czy wiadomo czy blokada powinna działać przy zimnej skrzyni czy tylko na rozgrzanej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mcbeth Opublikowano 12 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2011 Nie pamiętam, jak jest u mnie, ale sama procedura diagnostyki sprzęgła lock-up'u wymaga nagrzania skrzyni do temperatury roboczej, więc nie zdziwił bym się, gdyby na zimno nie łapało. Napisane jest tam: TROUBLE SYMPTOM: No lock-up occurs. (After engine is warmed-up) Dzięki za pomuka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Seweryn Opublikowano 12 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2011 TROUBLE SYMPTOM: No lock-up occurs. (After engine is warmed-up) Dzięki za pomuka To ja dzięki . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 15 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2011 Mialem kilka lat Legacy II MY 96 2.2 GX AT. Lock-up dzialal tyko na nagrzanej skrzyni, latem juz po kilkuset metrach, zima po kilku km. W dodatku gdy byly mrozy a auto stalo dluzej na dworze skrzynia nie wrzucala 4 biegu dopuki sie nie nagrzala. I to wszystko ze wzgledu na ochrone srodowiska, ze niby silnik i skrzynia sie szybciej rozgrzewa i auto wydziela mniej szkodliwych substancji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mcbeth Opublikowano 16 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2011 Zwróciłem dzisiaj uwagę jak jest u mnie. Auto jest garażowane i pierwsza okazja do lock-up jest po ok. 1500m od wyjazdu. Dzisiaj wskazówka temp była jakieś 3mm od dołu i już lock-up łapał. Ale ja mam skrzynię 4EAT phase II, więc może być trochę inaczej, niż u Ciebie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się