xymox Posted November 7, 2011 Share Posted November 7, 2011 W instrukcji obsługi do Forester'a MY2011 2.0 benzyna (silnik FB20) podano błędną ilość wymaganego oleju silnikowego - jest 4.2l (zapewne poprawne dla wersji 2.5 turbo benzyna), a dla silnika 2.0 wolnossący - FB20 powinno być 5.2l (pełna wymiana z filtrem oleju) Jest to o tyle istotne, że typowa przy wymianie z filtrem bańka 4l to stanowczo za mało, 5l minimum, a zalecane 5.2l czyli trzeba zakupić w sumie 6l oleju !!! Potwierdza to 'praktyka', ale i formalnie wywiad z subaru dot. nowych silników FB20: wersja oryginalna: http://car.watch.impress.co.jp/docs/new ... 01853.html (Można zastosować google translator do tłumaczenia: http://translate.google.com/translate?h ... 01853.html) Stwierdzono również, że zalecono oleje syntetyczne 0W-20, 5W-30, 5W-40. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m_dz Posted November 9, 2011 Share Posted November 9, 2011 Zaprawdę powiadam Ci- masz rację W silniku FB 2,0 powinno być około 5,2 litra oleju (przy wymiane oleju silnikowego + filtr oleju). :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
xymox Posted November 10, 2011 Author Share Posted November 10, 2011 Najwyraźniej SIP w Swej Mądrości coś za dużo "copy copy" z manuala MY2010 zrobił ... Należy mieć nadzieję, że ktoś nie wleje 4.2l "zgodnie z instrukcją" i bez sprawdzenia poziomu nie pojedzie w trasę.... Notabene ciekawe kto byłby wtedy odpowiedzialny za ewentualne problemy ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
m_dz Posted November 14, 2011 Share Posted November 14, 2011 Zawsze, ale to zawsze się sprawdza poziom oleju silnikowego na wskaźniku poziomu oleju (bagnecie). Inny sposób działania jest nie do przyjęcia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
xymox Posted November 14, 2011 Author Share Posted November 14, 2011 Sprawdzić nie zaszkodzi zwłaszcza jeżeli jest to ten pierwszy raz lub ktoś serwisuje wiele typów aut, ale z drugiej strony silnik z gumy nie jest. Od x lat do starej już toyoty wchodzi 2.8L dokładnie tak jak stoi w instrukcji i nie ma co sprawdzać, bo i się nic nie zmieni przecież. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dobi1972 Posted November 14, 2011 Share Posted November 14, 2011 Zawsze, ale to zawsze się sprawdza poziom oleju silnikowego na wskaźniku poziomu oleju (bagnecie).Inny sposób działania jest nie do przyjęcia. Sprawdzić zawsze trzeba. Większy problem jest przy zakupie to dla tych co lubią swój olej przywieść do ASO (przynajmniej przy pierwszej wymianie uniknie się niespodzianek). Link to comment Share on other sites More sharing options...
xymox Posted November 14, 2011 Author Share Posted November 14, 2011 Sprawdzić zawsze trzeba. "pewność to pewność" ! Większy problem jest przy zakupie to dla tych co lubią swój olej przywieść do ASO (przynajmniej przy pierwszej wymianie uniknie się niespodzianek) Nie lubię beczki od czasu "Desperados" zwłaszcza Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.