Jump to content

Wymiana softu w subaru 2,0D obsługa usterek gwarancyjnych


Toni

Recommended Posts

Wymiana softu w subaru 2,0D obsługa usterek gwarancyjnych

Czy wymiana softu w pojazdach z silnikami 2,0D jest obligatoryjna (zalecana) i ma wpływ na gwarancję pojazdu ?

Czy serwis obsługujący pojazd powinien powiadomić użytkownika o możliwości wymiany Software w pojeździe z silnikiem 2,0 D ?

W jaki sposób i w jakiej formie powinno się powiadamiać serwis o wystąpieniu usterki w pojeździe objętym obsługą gwarancyjną (zakładając, że usterka umożliwia użytkowanie pojazdu ) ?

Czy wystarczy zgłoszenie telefoniczne z określeniem usterki oraz informacje jakiego pojazdu dotyczy problem ?

W jaki sposób i jak szybko powinien reagować serwis na otrzymane zgłoszenie ?

Czy zgłoszenie usterki, oględziny pojazdu, naprawa powinny być odnotowane w książce gwarancyjnej pojazdu ?

Kto powinien dbać o prawidłowe wpisy w książce gwarancyjnej pojazdu ?

Link to comment
Share on other sites

  • Ojciec Założyciel
Czy wymiana softu w pojazdach z silnikami 2,0D jest obligatoryjna (zalecana) i ma wpływ na gwarancję pojazdu ?

Jest zalecana, lecz nie jest obligatoryjna.

Nie ma wpływu na gwarancję, lecz ma wpływ na podejście SIP do tematu ew. problemów; tzw. dobra wola ( = pokrycie kosztów przez SIP ) jest uwarunkowana wgraniem nowego softu + odbyciem szkolenia w SJS.

 

Czy serwis obsługujący pojazd powinien powiadomić użytkownika o możliwości wymiany Software w pojeździe z silnikiem 2,0 D ?

Uważam, że w zasadzie powinien w imię otwrtej komunikacji. Ponieważ jednak zmiana polega wyłącznie na ułatwieniu obsługi samochodu i nie wpływa na parametry dynamiczne, czy też zużycie paliwa brak jest jednoznacznych wytycznych producenta.

 

W jaki sposób i w jakiej formie powinno się powiadamiać serwis o wystąpieniu usterki w pojeździe objętym obsługą gwarancyjną (zakładając, że usterka umożliwia użytkowanie pojazdu ) ?

Czy wystarczy zgłoszenie telefoniczne z określeniem usterki oraz informacje jakiego pojazdu dotyczy problem ?

W jaki sposób i jak szybko powinien reagować serwis na otrzymane zgłoszenie ?

 

Forma komunikacji z serwisem nie jest jednoznacznie określona przez producenta.

Jeżeli usterka:

- nie unieruchamia pojazdu;

- nie powoduje dalszych uszkodzeń innych elementów powiązanych;

- ( najważniejsze !) nie powoduje zagrożenia w ruchu drogowym;

powinien być uzgodniony dogodny dla obydwu stron ( = dostępność mocy przerobowych w warsztacie z jednej, oraz dogodność dla klienta z drugiej strony) termin.

O sposobie naprawy decyduje gwarant, termin - j.w.

 

?

Czy zgłoszenie usterki, oględziny pojazdu, naprawa powinny być odnotowane w książce gwarancyjnej pojazdu ?

Nie. Wpisy dotyczą np. ew. wyłączeń z gwarancji.

Kto powinien dbać o prawidłowe wpisy w książce gwarancyjnej pojazdu ?

Zarówno ASO jak i klient.

 

Pozdrowienia

Link to comment
Share on other sites

Toni, zmieniaj soft i będziesz Pan zadowolony. Ja jestem mega :!: Auto mniej narowiste, spokojniej ruszać można, na 2-ce też. Subaru Diesel to nie ścigacz i urwanie 0,3 sekundy z książkowego sprintu do setki jest godne pominięcia przy wszystkich plusach nowego softu.

 

Jakbyś na szkolenie SJS się nie wybierał, daj znać, ja pojadę :mrgreen: Szkoleń nidgy za wiele

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Szanowni koledzy, czy sadzicie, ze moge podjechac do ASO po wymiane softu, aczkolwiek auto kupione jest w Czechach u Emila Freya (Legacy 2.0 D MY09), ale stale na gwarancji? :roll: Auto ma przebieg 60kkm, sprzeglo stale sprawne pomimo paru lekkich "zaczadzen". Auto jako takie rowniez absolutnie niezawodne.

Link to comment
Share on other sites

Szanowni koledzy, czy sadzicie, ze moge podjechac do ASO po wymiane softu, aczkolwiek auto kupione jest w Czechach u Emila Freya (Legacy 2.0 D MY09), ale stale na gwarancji? :roll: Auto ma przebieg 60kkm, sprzeglo stale sprawne pomimo paru lekkich "zaczadzen". Auto jako takie rowniez absolutnie niezawodne.

 

i tak musisz jechać na przegląd......

Link to comment
Share on other sites

Szanowni koledzy, czy sadzicie, ze moge podjechac do ASO po wymiane softu, aczkolwiek auto kupione jest w Czechach u Emila Freya

 

Podjechać zawsze możesz, w najgorszym wypadku zapłacisz za operację coś koło 100 zł.

Link to comment
Share on other sites

Jednak zanim wymienisz "soft" (ten od sprzęgła), uczciwie radzę przejechać się na próbę samochodem z nowym. Bo możesz być zaszokowany po wymianie, a nie da się tego podobno cofnąć.

 

Jest (wymiana oprogramowania) zalecana, lecz nie jest obligatoryjna.
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...