Skocz do zawartości

Wymiana softu w subaru 2,0D obsługa usterek gwarancyjnych


Toni

Rekomendowane odpowiedzi

Wymiana softu w subaru 2,0D obsługa usterek gwarancyjnych

Czy wymiana softu w pojazdach z silnikami 2,0D jest obligatoryjna (zalecana) i ma wpływ na gwarancję pojazdu ?

Czy serwis obsługujący pojazd powinien powiadomić użytkownika o możliwości wymiany Software w pojeździe z silnikiem 2,0 D ?

W jaki sposób i w jakiej formie powinno się powiadamiać serwis o wystąpieniu usterki w pojeździe objętym obsługą gwarancyjną (zakładając, że usterka umożliwia użytkowanie pojazdu ) ?

Czy wystarczy zgłoszenie telefoniczne z określeniem usterki oraz informacje jakiego pojazdu dotyczy problem ?

W jaki sposób i jak szybko powinien reagować serwis na otrzymane zgłoszenie ?

Czy zgłoszenie usterki, oględziny pojazdu, naprawa powinny być odnotowane w książce gwarancyjnej pojazdu ?

Kto powinien dbać o prawidłowe wpisy w książce gwarancyjnej pojazdu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
Czy wymiana softu w pojazdach z silnikami 2,0D jest obligatoryjna (zalecana) i ma wpływ na gwarancję pojazdu ?

Jest zalecana, lecz nie jest obligatoryjna.

Nie ma wpływu na gwarancję, lecz ma wpływ na podejście SIP do tematu ew. problemów; tzw. dobra wola ( = pokrycie kosztów przez SIP ) jest uwarunkowana wgraniem nowego softu + odbyciem szkolenia w SJS.

 

Czy serwis obsługujący pojazd powinien powiadomić użytkownika o możliwości wymiany Software w pojeździe z silnikiem 2,0 D ?

Uważam, że w zasadzie powinien w imię otwrtej komunikacji. Ponieważ jednak zmiana polega wyłącznie na ułatwieniu obsługi samochodu i nie wpływa na parametry dynamiczne, czy też zużycie paliwa brak jest jednoznacznych wytycznych producenta.

 

W jaki sposób i w jakiej formie powinno się powiadamiać serwis o wystąpieniu usterki w pojeździe objętym obsługą gwarancyjną (zakładając, że usterka umożliwia użytkowanie pojazdu ) ?

Czy wystarczy zgłoszenie telefoniczne z określeniem usterki oraz informacje jakiego pojazdu dotyczy problem ?

W jaki sposób i jak szybko powinien reagować serwis na otrzymane zgłoszenie ?

 

Forma komunikacji z serwisem nie jest jednoznacznie określona przez producenta.

Jeżeli usterka:

- nie unieruchamia pojazdu;

- nie powoduje dalszych uszkodzeń innych elementów powiązanych;

- ( najważniejsze !) nie powoduje zagrożenia w ruchu drogowym;

powinien być uzgodniony dogodny dla obydwu stron ( = dostępność mocy przerobowych w warsztacie z jednej, oraz dogodność dla klienta z drugiej strony) termin.

O sposobie naprawy decyduje gwarant, termin - j.w.

 

?

Czy zgłoszenie usterki, oględziny pojazdu, naprawa powinny być odnotowane w książce gwarancyjnej pojazdu ?

Nie. Wpisy dotyczą np. ew. wyłączeń z gwarancji.

Kto powinien dbać o prawidłowe wpisy w książce gwarancyjnej pojazdu ?

Zarówno ASO jak i klient.

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Toni, zmieniaj soft i będziesz Pan zadowolony. Ja jestem mega :!: Auto mniej narowiste, spokojniej ruszać można, na 2-ce też. Subaru Diesel to nie ścigacz i urwanie 0,3 sekundy z książkowego sprintu do setki jest godne pominięcia przy wszystkich plusach nowego softu.

 

Jakbyś na szkolenie SJS się nie wybierał, daj znać, ja pojadę :mrgreen: Szkoleń nidgy za wiele

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Szanowni koledzy, czy sadzicie, ze moge podjechac do ASO po wymiane softu, aczkolwiek auto kupione jest w Czechach u Emila Freya (Legacy 2.0 D MY09), ale stale na gwarancji? :roll: Auto ma przebieg 60kkm, sprzeglo stale sprawne pomimo paru lekkich "zaczadzen". Auto jako takie rowniez absolutnie niezawodne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowni koledzy, czy sadzicie, ze moge podjechac do ASO po wymiane softu, aczkolwiek auto kupione jest w Czechach u Emila Freya (Legacy 2.0 D MY09), ale stale na gwarancji? :roll: Auto ma przebieg 60kkm, sprzeglo stale sprawne pomimo paru lekkich "zaczadzen". Auto jako takie rowniez absolutnie niezawodne.

 

i tak musisz jechać na przegląd......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowni koledzy, czy sadzicie, ze moge podjechac do ASO po wymiane softu, aczkolwiek auto kupione jest w Czechach u Emila Freya

 

Podjechać zawsze możesz, w najgorszym wypadku zapłacisz za operację coś koło 100 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak zanim wymienisz "soft" (ten od sprzęgła), uczciwie radzę przejechać się na próbę samochodem z nowym. Bo możesz być zaszokowany po wymianie, a nie da się tego podobno cofnąć.

 

Jest (wymiana oprogramowania) zalecana, lecz nie jest obligatoryjna.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...