Toni Posted November 5, 2011 Share Posted November 5, 2011 Wymiana softu w subaru 2,0D obsługa usterek gwarancyjnych Czy wymiana softu w pojazdach z silnikami 2,0D jest obligatoryjna (zalecana) i ma wpływ na gwarancję pojazdu ? Czy serwis obsługujący pojazd powinien powiadomić użytkownika o możliwości wymiany Software w pojeździe z silnikiem 2,0 D ? W jaki sposób i w jakiej formie powinno się powiadamiać serwis o wystąpieniu usterki w pojeździe objętym obsługą gwarancyjną (zakładając, że usterka umożliwia użytkowanie pojazdu ) ? Czy wystarczy zgłoszenie telefoniczne z określeniem usterki oraz informacje jakiego pojazdu dotyczy problem ? W jaki sposób i jak szybko powinien reagować serwis na otrzymane zgłoszenie ? Czy zgłoszenie usterki, oględziny pojazdu, naprawa powinny być odnotowane w książce gwarancyjnej pojazdu ? Kto powinien dbać o prawidłowe wpisy w książce gwarancyjnej pojazdu ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam12 Posted November 7, 2011 Share Posted November 7, 2011 rozumiem, że kto pyta nie błądzi ale bez przesady. Przecież nikt nie będzie odpowiadał na takie banalne pytania. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Posted November 7, 2011 Ojciec Założyciel Share Posted November 7, 2011 Czy wymiana softu w pojazdach z silnikami 2,0D jest obligatoryjna (zalecana) i ma wpływ na gwarancję pojazdu ? Jest zalecana, lecz nie jest obligatoryjna. Nie ma wpływu na gwarancję, lecz ma wpływ na podejście SIP do tematu ew. problemów; tzw. dobra wola ( = pokrycie kosztów przez SIP ) jest uwarunkowana wgraniem nowego softu + odbyciem szkolenia w SJS. Czy serwis obsługujący pojazd powinien powiadomić użytkownika o możliwości wymiany Software w pojeździe z silnikiem 2,0 D ? Uważam, że w zasadzie powinien w imię otwrtej komunikacji. Ponieważ jednak zmiana polega wyłącznie na ułatwieniu obsługi samochodu i nie wpływa na parametry dynamiczne, czy też zużycie paliwa brak jest jednoznacznych wytycznych producenta. W jaki sposób i w jakiej formie powinno się powiadamiać serwis o wystąpieniu usterki w pojeździe objętym obsługą gwarancyjną (zakładając, że usterka umożliwia użytkowanie pojazdu ) ?Czy wystarczy zgłoszenie telefoniczne z określeniem usterki oraz informacje jakiego pojazdu dotyczy problem ? W jaki sposób i jak szybko powinien reagować serwis na otrzymane zgłoszenie ? Forma komunikacji z serwisem nie jest jednoznacznie określona przez producenta. Jeżeli usterka: - nie unieruchamia pojazdu; - nie powoduje dalszych uszkodzeń innych elementów powiązanych; - ( najważniejsze !) nie powoduje zagrożenia w ruchu drogowym; powinien być uzgodniony dogodny dla obydwu stron ( = dostępność mocy przerobowych w warsztacie z jednej, oraz dogodność dla klienta z drugiej strony) termin. O sposobie naprawy decyduje gwarant, termin - j.w. ?Czy zgłoszenie usterki, oględziny pojazdu, naprawa powinny być odnotowane w książce gwarancyjnej pojazdu ? Nie. Wpisy dotyczą np. ew. wyłączeń z gwarancji. Kto powinien dbać o prawidłowe wpisy w książce gwarancyjnej pojazdu ? Zarówno ASO jak i klient. Pozdrowienia Link to comment Share on other sites More sharing options...
gzyp1 Posted November 8, 2011 Share Posted November 8, 2011 Toni, zmieniaj soft i będziesz Pan zadowolony. Ja jestem mega :!: Auto mniej narowiste, spokojniej ruszać można, na 2-ce też. Subaru Diesel to nie ścigacz i urwanie 0,3 sekundy z książkowego sprintu do setki jest godne pominięcia przy wszystkich plusach nowego softu. Jakbyś na szkolenie SJS się nie wybierał, daj znać, ja pojadę Szkoleń nidgy za wiele Link to comment Share on other sites More sharing options...
Subus Posted March 2, 2012 Share Posted March 2, 2012 Szanowni koledzy, czy sadzicie, ze moge podjechac do ASO po wymiane softu, aczkolwiek auto kupione jest w Czechach u Emila Freya (Legacy 2.0 D MY09), ale stale na gwarancji? :roll: Auto ma przebieg 60kkm, sprzeglo stale sprawne pomimo paru lekkich "zaczadzen". Auto jako takie rowniez absolutnie niezawodne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam12 Posted March 5, 2012 Share Posted March 5, 2012 Szanowni koledzy, czy sadzicie, ze moge podjechac do ASO po wymiane softu, aczkolwiek auto kupione jest w Czechach u Emila Freya (Legacy 2.0 D MY09), ale stale na gwarancji? :roll: Auto ma przebieg 60kkm, sprzeglo stale sprawne pomimo paru lekkich "zaczadzen". Auto jako takie rowniez absolutnie niezawodne. i tak musisz jechać na przegląd...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
gzyp1 Posted March 5, 2012 Share Posted March 5, 2012 Szanowni koledzy, czy sadzicie, ze moge podjechac do ASO po wymiane softu, aczkolwiek auto kupione jest w Czechach u Emila Freya Podjechać zawsze możesz, w najgorszym wypadku zapłacisz za operację coś koło 100 zł. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam12 Posted March 5, 2012 Share Posted March 5, 2012 w ramach przeglądu gwarancyjnego wymienią obligatoryjnie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
subarutux Posted March 5, 2012 Share Posted March 5, 2012 Jednak zanim wymienisz "soft" (ten od sprzęgła), uczciwie radzę przejechać się na próbę samochodem z nowym. Bo możesz być zaszokowany po wymianie, a nie da się tego podobno cofnąć. Jest (wymiana oprogramowania) zalecana, lecz nie jest obligatoryjna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam12 Posted March 5, 2012 Share Posted March 5, 2012 Masz racje. Jest teoretycznie jest "zalecana" a praktycznie jest "obligatoryjna" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now