John_00 Posted November 12, 2011 Posted November 12, 2011 uff, widzę że nie jestem sam Czasami wsteczny nie wchodzi za pierwszym razem, wtedy puszczam sprzegło i wciskam jeszcze raz. Powodem jest to, że wsteczny nie jest synchronizowany, czyli ten typ tak ma i pozostaje się do tego przyzwyczaić :wink:
Matiz Posted November 13, 2011 Posted November 13, 2011 Ja mam coraz wieksze wątpliwosci w sprawie synchronizacji jedynki
mrowa Posted November 14, 2011 Posted November 14, 2011 Ja mam coraz wieksze wątpliwosci w sprawie synchronizacji jedynki a nie braku ?
huzar Posted December 15, 2011 Posted December 15, 2011 panowie miałem ten sam problem co się okazało to nie wina sprzęgła, choć też tak myślałem, skrzynkę rozebrano bieg wsteczny pracuje na jednym wałku z biegiem 5 trzeba było kupić nowe przełożenie(koszt 1500zł w salonie subaru) niestety okazało się, że padła jeszcze wiskoza :? po konsultacjach doszliśmy do wniosku,że lepiej się opłaca (przynajmniej dla mnie) kupić używaną skrzynię(1500zł) na , której jeżdżę rok i nic się nie dzieje, pozdrawiam
Przemek_Docent Posted December 15, 2011 Posted December 15, 2011 Mi tam i 1nka i wsteczny wchodzą bez problemu :wink:No masz 2003 rok wiec pewnie coś ulepszyli w skrzyniach, z tego co widzę to tutaj głównie właściciele <01 się wypowiadają.(...)Się wypowiem :-)Mam teraz wrzuconą do MY'01 skrzynię z WRXa '04 z szerszymi trybami. Efekt mam identyczny, jak przed zmieleniem skrzyni z modelu '01. Jedynkę muszę wkładać (nie wbijać!) delikatnie, na dwa razy - mały opór w połowie drogi między luzem, a jedynką i potem dalej. Jeśli próbuję zbyt gwałtownie - zazgrzyta i nie wejdzie, a ręka spadnie mi do przodu z dźwigni - wrzucam to tak, żeby dźwignia została, jakby co, na luzie, a nie weszła z hukiem na siłę, co by się wszystko nie zmieliło... Wsteczny potrafi nie wchodzić, na to pomaga delikatne puszczanie sprzęgła, leciutko napierając na drążek dźwigni zmianiy biegów - po chwili wchodzi (w 99% przypadków, za to co setny zazgrzyta i wtedy odpuszczam - wciskam sprzęgło jeszcze raz).
BartZ Posted December 15, 2011 Posted December 15, 2011 Wiecie co, może to zabrzmi śmiesznie, ale przed ruszeniem (po uruchomieniu motoru oczywiście) wrzućcie najpierw 3. potem od razu 4. i dopiero luz i jedynka, ew. wsteczny... Spróbujcie... :wink:
goOly19 Posted December 15, 2011 Posted December 15, 2011 heh, czasem moze trzeba faktycznie puscic sprzeglo i jeszcze raz, ale to nie jest chyba tak meczace... Powiem wam ze sporo jezdze mitshubishi carisma i tam jest naprawde czasem bardzo meczace, jednak w tamtym modelu reguluje sie cos pod spodem, sam nie wiem co ale trwa to okolo 15 minut i efekt jest satysfakcjonujacy. Kolega mi to robi i wiem ze to wystepuje prawie w wszsytkich carismach. Takze musze zapytac go moze w subaru tez jest taka mozliwosc. Ja w sumie jestem juz wycwiczony przez carisme z biegami i nie odczuwam tego. Dodam ze takie zabiegi robie co okolo 10-30 tys km, bo to sie coraz mocniej nasila a pozniej wszystko wraca do normy i chodzi jak masło. Powiem ze z 2 razy wogole skrzynia przestala reagowac na BIEGI!! A naprawa trwala 15 minut;) Moje pytanie takie , jak redukujecie biegi do 1 ? zeby np zrobic szybki nawrot z recznym? Dodajecie gazu?
Krysztal Posted December 15, 2011 Posted December 15, 2011 Moje pytanie takie , jak redukujecie biegi do 1 ? zeby np zrobic szybki nawrot z recznym? Dodajecie gazu? no gaz raczeł dobrze by było dodać coby wyrównać obroty skrzyni z silnikiem bo raczej skrzynia nie bardzo polubi takie różne prędkości obrotowe zwłaszcza jak dość brutalnie jeszcze sprzęgło puścisz. Aczkolwiek lepiej poćwiczyć takie manewry na czymś z tańszym przeniesieniem napędu niż w Subaru
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.