kammi Posted November 5, 2011 Share Posted November 5, 2011 Mam problem ze skrzynia biegów czasem nie mogę wrzucić jedynki i wstecznego To może być problem z dociskiem ??? Reszta biegów wchodzi normalnie Link to comment Share on other sites More sharing options...
ADK90 Posted November 5, 2011 Share Posted November 5, 2011 mam tak samo. i od wielu uzytkownikow slyszalem ze jest to normalne tylko nie wiem dlaczego... Link to comment Share on other sites More sharing options...
kammi Posted November 5, 2011 Author Share Posted November 5, 2011 Ale jest trochę denerwujące gdy stoisz na światłach i masz zielone i nie możesz wrzucić jedynki :x Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qba25 Posted November 5, 2011 Share Posted November 5, 2011 Ale jest trochę denerwujące gdy stoisz na światłach i masz zielone i nie możesz wrzucić jedynki :x Wierz mi, znacznie bardziej jest to denerwujące przy bardzo ciasnym nawrocie... 8) A tak serio to chyba w wielu imprezach jest ten problem. Często pomaga puszczenie sprzęgła, przegazowanie i ponowne włożenie biegu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hemi112 Posted November 5, 2011 Share Posted November 5, 2011 z tego co wiem to standard czasem potrafi też "wypluć" trójkę (jeszcze raz sprzęgiełko i powinno wejśc) Co do jedynki i wstecznego to jest to czasami denerwujące,szczególnie jedynka jak trzeba ruszyć Ale jest jedna zasada,nic na siłę,NIE WBIJAMY NA CHAMA,lepiej spróbować drugi trzeci raz niż zakładać na forum "szukam skrzyni" :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
kammi Posted November 5, 2011 Author Share Posted November 5, 2011 Myślałem ,że tylko ja mam ten problem bo pada mi sprzęgło... Ale widzę ,że nie jestem z tym problemem... Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomek_z Posted November 5, 2011 Share Posted November 5, 2011 No nie jestes sam z tym problemem mnie też się zdarza w GT jeden raz na sto... Tak jak napisał Qba25, trzeba puścić sprzęgło i sprobować jeszcze raz od poczatku, bo kolejne próby wrzucenia biegu przy cały czas wciśnietym sprzęgle bywają mało skuteczne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
karolwa Posted November 5, 2011 Share Posted November 5, 2011 Ale jest trochę denerwujące gdy stoisz na światłach i masz zielone i nie możesz wrzucić jedynki :x po prostu mało siły masz trzeba więcej ćwiczyć... a tak poważnie, podobno da się na pół sprzęgle ale nie sprawdzałem tego... ja osobiście w gt97 wrzucam czasami tak Często pomaga puszczenie sprzęgła, przegazowanie i ponowne włożenie biegu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matiz Posted November 5, 2011 Share Posted November 5, 2011 Czasem wrzucenie innego biegu i potem wstecznego pomaga. Nie wiem jak na jedynke to dziala ,bo az tak toporna nie jest u mnie. Za to nie zredukuje z predkosci wyzszej niz 20-30km/h... a tak poważnie, podobno da się na pół sprzęgle ale nie sprawdzałem tego.. Jak mi sie uwija (auta już na mnie jadą np przy zawracaniu) to popuszczam po mału sprzeglo i pchając lewarek az wskoczy :x no mercy :? Link to comment Share on other sites More sharing options...
lokie Posted November 5, 2011 Share Posted November 5, 2011 Mi tam i 1nka i wsteczny wchodzą bez problemu :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Badi91 Posted November 6, 2011 Share Posted November 6, 2011 Mi tam i 1nka i wsteczny wchodzą bez problemu :wink: No masz 2003 rok wiec pewnie coś ulepszyli w skrzyniach, z tego co widzę to tutaj głównie właściciele <01 się wypowiadają. Ja w swoim GT MY99 też mam problemy ze wstecznym i czasem z 1. Na wsteczny pomaga ruszenie trochę do przodu potem wchodzi bez problemu a na jedynkę odpuszczam leciutko sprzęgło i wbijam, lub wbijam 2; luz; potem 1. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mrowa Posted November 7, 2011 Share Posted November 7, 2011 odpuszczam leciutko sprzęgło i wbijam w bugu MY'02 też ta metoda działa tylko, że nie wbijam a lekko wkładam. Po za tym objawy 1 takie same jak ww. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hemi112 Posted November 7, 2011 Share Posted November 7, 2011 a i jeszcze jeden niemiły patent: jadąc bardzo powoli(np turlałem się na luzie i trzeba bieg wbić,tzn jedyneczkę) jest problem z wrzuceniem jedynki,najlepszy sposób (i najbardziej irytujący ) to po prostu zatrzymać auto,spokojnie wrzucić jedyneczke i do przodu.. mam wiele serca dla auta i wszelakie wbijanie na siłe może zrobić Swiniokowi krzywdę więc wolę delikatnie Link to comment Share on other sites More sharing options...
taxus Posted November 7, 2011 Share Posted November 7, 2011 hemi112, ja mam na to inny patent, jak nie chce się wbić 1 to ''dorzucam'' reduktor do 2. Przełożenie jest w zasadzie podobne i nie trzeba się siłować Link to comment Share on other sites More sharing options...
maciekkkk Posted November 7, 2011 Share Posted November 7, 2011 Ja robię tak: Jak nie chce mi wejść wsteczny to wrzucam "1" lekko do przodu, żeby tryb przeskoczył i wsteczny wchodzi bez problemu Z "1" nie mam problemów. 8) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matiz Posted November 8, 2011 Share Posted November 8, 2011 jak nie chce się wbić 1 to ''dorzucam'' reduktor do 2. Ja na to nie wpadłem Link to comment Share on other sites More sharing options...
jurek_k9 Posted November 9, 2011 Share Posted November 9, 2011 a ja Wam powiem koledzy, że w każdym aucie jest tak jak opisujecie tylko przy różnych prędkościach. Nato jest jedna rada-między gaz podczas większej prędkosci tzn np redukcja na 1 bieg z 30 km/h, a przy ruszaniu z luzu na wciskaniu sprzęgła wrzucamy bieg. Jak macie znajomych co mają stare ciężarówki tj star 200itp lub liaz to przejedzcie sie takim autem po placu i wyczujcie zmiane biegów, nawet nie zauważycie w osobówce, że jakieś biegi nie chcą wchodzić. Tak na marginesie redukcje szczególnie do jedynki bez między gazu to jest zabójstwo dla skrzyni na przeciagu kilku lat rzecz jasna. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matiz Posted November 9, 2011 Share Posted November 9, 2011 jurek_k9, U mnie nie działa. Chyba ze mowisz o przegazówce jak do wstecznego, tj. wyrzucenie na luz, puszczenie sprzegła, przegaz, sprzegło ,wrzucenie biegu... ale nie wiem co za róznica ,skoro szkrzynia i tak sie kreci ,bo auto jest w ruchu ... a ja Wam powiem koledzy, że w każdym aucie jest tak jak opisujecie... tylko w Subaru troche bardziej Link to comment Share on other sites More sharing options...
soplica Posted November 9, 2011 Share Posted November 9, 2011 Chyba każdy mam ten problem z wrzucaniem pierwszego biegu. Zastanawiam się co zmienili w konstrukcji mechanizmu zmiany biegów, że w późniejszych modelach to zjawisko nie występuje. W wrx z 2003 roku tego problemu nie było. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gwidon Posted November 9, 2011 Share Posted November 9, 2011 a i jeszcze jeden niemiły patent: jadąc bardzo powoli(np turlałem się na luzie i trzeba bieg wbić,tzn jedyneczkę) jest problem z wrzuceniem jedynki,najlepszy sposób (i najbardziej irytujący ) to po prostu zatrzymać auto,spokojnie wrzucić jedyneczke i do przodu.. mam wiele serca dla auta i wszelakie wbijanie na siłe może zrobić Swiniokowi krzywdę więc wolę delikatnie Kopnij w gaz i wejdzie :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
soplica Posted November 9, 2011 Share Posted November 9, 2011 Kopnij w gaz i wejdzie Już się przyzwyczaiłem do tej jedynki. Tylko się zastanawiam co można wymienić, żeby usunąć problem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gwidon Posted November 9, 2011 Share Posted November 9, 2011 Kopnij w gaz i wejdzie Już się przyzwyczaiłem do tej jedynki. Tylko się zastanawiam co można wymienić, żeby usunąć problem. Najtaniej własne behawiory... Kopnij lekko w gaz jak masz wciśnięte sprzęgło i jedynka wskoczy. Naprawdę, sam mam tą skrzynię :wink: Do Wątkotwórcy - pokochaj. Jak Ci jedynka nie wchodzi, wrzuć wsteczny, a później znów jedynkę... Ta skrzynia tak ma i już. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mrowa Posted November 10, 2011 Share Posted November 10, 2011 Do Wątkotwórcy - pokochaj. albo zmień na 6MT z STi - w takich podobno ten problem nie występuje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ygrek Posted November 10, 2011 Share Posted November 10, 2011 Do Wątkotwórcy - pokochaj. albo zmień na 6MT z STi - w takich podobno ten problem nie występuje Ale są inne jak 2 i 4 np... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sioma Posted November 12, 2011 Share Posted November 12, 2011 też to mam, jedynka i wsteczny się zacinają, puszczam sprzęgło i za drugim razem juz wchodzi, czasem stosuje i dwójkę na reduktorze, trzeba się przyzwyczaić Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now