Skocz do zawartości

Skrzynia biegów 5MT Impreza WRX


Paciu21

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Problemów z samochodem ciąg dalszy... niestety :evil: Wracając dziś wieczorem do domu padła mi skrzynia biegów.

Skręcając, zaraz po ruszeniu, chciałem zmienić bieg na 2kę i puszczając sprzęgło usłyszałem mocne chrupnięcie i skrzynia

przestała reagować. Kiedy silnik jest zgaszony skrzynia pracuje w ten sposób, że da się wbić bieg, jednak kiedy silnik chodzi,

to nie dość, że sprzęgło cofa się bardzo powoli i szarpie pedał to jeszcze nie wchodzi żaden bieg. Holując samochód cały czas słychać

stukanie i chrobotanie, a spodnia osłona silnika jest ochlapana olejem, najprawdopodobniej ze skrzyni :?

 

Ktoś mógłby podpowiedzieć ile może kosztować wkład do 5MT? Ewentualnie jakieś inne opcje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie masz pewności czy to skrzynia, rozwalone sprzęgło daje podobne objawy... Choć to mało pocieszające w gruncie rzeczy, gdyż nowe sprzęgło np, exeedy kosztuje niewiele mniej niż używana 5MT... Musisz sprawdzić siak czy owak :wink:

 

Olej może być z silnika, a może być ze skrzynie... czort wie. Może padł uszczelniacz na wałku sprzęgłowym, może uszczelniacze półłosiek...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego właśnie niestety się obawiam. Olej sam z siebie się tam nie wziął z nikąd :? Poza tym "dwójka" jest na drążku praktycznie nie wyczuwalna

drążek wchodzi w miejsce dwójki gładko-jak w masełko kiedy tak nie było jak skrzynia była sprawna :roll: No i słychać, że coś tam się łomocze,

nawet podczas holowania więc coś odpadło tylko jeszcze nie wiadomo co :P

No zdarza się i trzeba to wykorzysztać :idea:

 

Więc teraz zastanawiam się co zrobić! Chyba do 300 koni nie ma sensu ładować seryjnej 5MT bo znowu

się po prostu rozleci! I co wybrać? 6MT z STi - cały napęd czyli wał, półosie, dyfer ze szperą i tym całym DCCD?

Czy może kłową 5MT, którą często można spotkać na sprzedaż nawet na forum?

Wiadomo, że wiążą się z tym koszty ale po co pakować kase w coś co nie spełnia swojego zadania?

Lepiej zapłacić więcej ale mieć jako taką pewność, że wytrzyma :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja po zmieleniu skrzyni w WRX '01 po 1.5 godzinie cwiczen na rozecie :-D , nie mogac pozwolic sobie na koszty 6MT, za namowa nieASO z Fairytale str. zdecydowalem sie na nieco trwalsza 5MT z WRX po '04. Na razie po pol roku spokoj - przejechane z 5-6 tys. km, w tym jedne "Kielce". Zobaczymy, co bedzie dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A(jeśli to nie tajemnica) mogę spytać ile taka skrzynia od WRX'a 04? Bo oglądać na aukcjach to jedno a usłyszeć od kogoś kto miał z tym

doczynienia to drugie :wink: Szczerze mówiąc mi też się nie widzi kupowanie samej skrzyni za, powiedzmy, 1/3 wartości samochodu :?

Bo taka typowo "hardkorowa" też mi nie jest potrzebna do szczęścia, choć byłbym spokojniejszy przy ostrzejszej jeździe!

 

I właśnie jak z przełożeniami? Pokusić się na krótszą skrzynię?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A(jeśli to nie tajemnica) mogę spytać ile taka skrzynia od WRX'a 04? (...) I właśnie jak z przełożeniami? Pokusić się na krótszą skrzynię?
Możesz :-) Ja dałem ok. 4-4,5k z robocizną, w tym skrzynia z WRX '04 i dyfry+wiskoza z Forka '07.

Co do krótkiej skrzyni... Z krótką skrzynią masz mały problem... Potwornie oszukuje prędkościomierz... 120 na liczniku to 100 z GPS...

Pracuje nad tym dla mnie jeden elektroniuk z Forum, ale nie jest łatwo... :-(

Z ostatniej chwili - nie udało się z dzielnikiem/mnożnikiem częstotliwości :-( , ale są widoki na inne rozwiązanie elektroniczne z mikroprocesorem :-)

Napędza się pewnie troszkę szybciej, a czy punkty zmiany biegów są teraz lepsze czy gorsze, zależy od konfiguracji konkretnego toru :-D

Napędza się niżej na "dwójce" czyli w ciaśniejszych nawrotach można odpuścić "jedynkę", za to do "setki" musisz iść przez trzy biegi...

Gdybym teraz miał wybór, nie wiem, czy bym się zdecydował na skrócenie przełożeń...

To wyszło trochę niechcący, bo miał być cały komplet z Forka '07, a potem skrzynia i tak się wymieniła na WRXową, można było zostawić moje dyfry i wiskozę :-)

I byłoby taniej o tysiaka pewnie.

Na wszelki wypadek cały komplet flaków z moimi dyframi i wiskozą mam, gdybym chciał się "wydłużyć" ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to nie ma cenowej tragedii :wink: I właśnie co do dyfrów i wiskozy! Czy przy wymianie skrzyni trzeba wymieniać

całą resztę? Bo mam aktualnie wsadzony dyfer ze szperą 25-30% i podoba mi się to,

że potrafi tyłkiem zarzucić nawet na suchym :twisted:

Przyspieszenie na moje potrzeby jest naprawdę wystarczające, a też pasuje mi bardzo, że po mieści tak 2ka czy 3ka

są wystarczające, a do tego samochód jest na tych biegach przyjemnie elastyczny :mrgreen:

 

No a wracając do pytania o wymiane całej reszty to jak to wygląda? I jak z wytrzymałością

seryjnej z, choćby nowszego WRX'a? I czy pasuje na przykład skrzynia właśnie z Forka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia z Forka generalnie pasuje, musisz tylko dopilnować przełożenia głównego...

To, co w skrzyni i przy skrzyni - przód musi pasować do tylnego dyfra...

Niech ktoś mądrzejszy się wypowie :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualizacja. ponieważ pojawiły się drobne postępy :P

Samochód trafił do mechanika, skrzynia została wyjęta i co się okazało?

Skrzynia rozsypana(2ka) i pęknięta obudowa. Więc rozpoczynam poszukiwania

jakiejś fajnej, porządnej skrzyni w rozsądnej cenie :D

 

Jeśli ktoś ma jakieś propozycje to chętnie wysłucham i rozważę...

Najlepiej 5MT od 2003 roku w górę, ponieważ z tego co wyczytałem są bardziej

trwałe niż 01-02 :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I kolejne pytanie z mojej strony :wink: Jako, że samochód to WRX 02 "ale" wersja US to mam pytanie odnośnie numeru skrzyni.

W moim skrzynia ma numer 8X-TY752VN62A. Czy będzie do niego pasowała skrzynia od WRX'a 02-07 z wersji europejskiej :?:

 

PS. Tylny defer ma szperę z STi :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale samo połączenie skrzyni z silnikiem będzie bezproblemowe jeśli dobrze rozumiem?

 

I jeszcze pytenie, czym różnią się poszczególne skrzynie? 752 i 754 i inne zakończenia?

 

A może po prostu... Czy takie coś podejdzie: http://moto.allegro.pl/skrzynia-subaru-impreza-sti-ty856wh4ma-dccd-i1905887464.html?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako, że samochód to WRX 02 "ale" wersja US to mam pytanie odnośnie numeru skrzyni.

W moim skrzynia ma numer 8X-TY752VN62A. Czy będzie do niego pasowała skrzynia od WRX'a 02-07 z wersji europejskiej :?:

 

 

Plug&play bedzie pasowała skrzynia z EU z rocznika 01-03 , od 04-05 też będzie ale z przednimi połósiami, a z lat 06-11 . nie bedzie pasowała bez dyfra i sprzegła

 

-- 19 lis 2011, o 21:06 --

 

Tylny defer ma szperę z STi :twisted:

 

masz szpere, czy cały dyfer z obudowa ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co się orientuję :oops: to jedynie szperę.

 

A duża różnica między 01-03 a 04-05 jest w wytrzymałości? Chodzi mi o skrzynie WRX'owskie. I co oznacza, jakie ma

znaczenie to, że od 04 były na "dużych zębach"?

 

Wybaczcie, że się tak dopytuje ale korzystam z okazji żeby się czegoś dowiedzieć :mrgreen:

 

PS. jeden z wcześniejszych postów edytowałem, ponieważ tam napisałem, że cały dyfer z STi, poprawiam: tylko szpera

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym proponował założyć skrzynie od 04 w górę są mocniejsze ,wytrzymalsze ,jeśli chodzi o zęby to są troche większe niż w modelu 01-03 przy modelu 01-03 był problem z drugim biegiem [zerwane zęby] sam przeszedłem wymiane w moim wrx skrzyni i założyłem od 05 z półosiami a starą mam na części gdybyś remontował swoją

 

-- N lis 20, 2011 5:46 am --

 

a co do szpery jak Ci to działa :?: i jak jest zamontowane :?: i co dokładnie jest wymienione i od czego pytam bo sam o tym myślałem

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za informacje o skrzyni! Pewnie u mnie także skończy się na skrzyni 04 w górę. A co do zerwanych zębów drugiego biegu to sam tego doświadczyłem właśnie.

Stara podobno do remontu nie bardzo się nadaje :P

 

Co do szpery to dokładnie nie wiem jak było to robione, ponieważ robił to poprzedni właściciel. Pewnie wymienione bebechy jakoś! Jak kiedyś będziesz we Wro to możemy

się zgadać i obejrzysz sobie jak to wygląda. A działa bardzo fajnie. w długich zakrętach przy biegach 1-2, szczególnie jedynce, przy ustawieniach takich jak u mnie (turbo łapie

konkret dopiero przy 4 tysiącach RPM) to "dupa" bardzo zachęcająco zaczyna uciekać na zewnątrz :twisted: Jako początkujący kierownik Subaru nie próbowałem jeszcze "szaleć"

ale gdy wjeżdżam powoli w zakręt to lubię przytrzymać go na jedynce (ew. dwójce i szybkim popuszczeniu sprzęgła) i pójść tzw. "bokiem" na wyjściu :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...