cannondale33 Posted November 3, 2011 Share Posted November 3, 2011 Witam. Zamierzam kupić Subaru Impreza GC kombi z roczników koło 99-01! Głównym problemem przy zakupie jest wybór silnika 1,6-1,8-2,0 ?? Który z tych silników ma hydrauliczną kompensację luzów zaworowych? Osiągi ( moc i przyspieszenie) są sprawą drugorzędną może by to silnik 1,6 i 15 do 100km/h byle był bez problemowy w obsłudze . Mechanicy narzekają że silniki subaru trzeba wyciągać do regulacji!!! :shock: Mam zamiar zamontować LPG i wyciąganie silnika co parę tyś do regulacji jest troszkę problemowe Robię co dzień z 80km do pracy (trasa) i raczej nie szybciej niż 100km/h niestety warunki drogowe na "mojej trasie" szczególnie zimą są tragiczne więc szukam auta 4x4 ,wybór padł na Subaru Impreza ! Byłem oglądać już parę aut i dzięki forum i poradom "przed zakupem" wiem troszkę więcej na co zwracac uwagę . Parę aut które jak dla mnie były OK po lekturze "forum" odpadło z listy. Proszę o podpowiedz jaki silnik z Waszego doświadczenia sprawuje się najlepiej na LPG i jest najmniej bezproblemowy w obsłudze. Pozdrawiam Waldek Link to comment Share on other sites More sharing options...
kazio Posted November 4, 2011 Share Posted November 4, 2011 Z tych roczników to chyba wszystkie mają ręczna regulacje luzów zaworowych. W ssakach jest regulacja na śrubki, "jak w maluchu". I nie trzeba wyciągać silnika żeby je ostawić. Na lpg mam przejechane ponad 30kkm, instalacja brc na dwóch listwach wtryskowych i zero problemów. Raz ustawione i jeżdżę już 2,5 roku tylko z wymiana filtrów. W wakacje regulowałem luzy zaworowe, były do lekkiej poprawy, ale bez dramatu. A pewnie nigdy wcześniej nie były ustawiane. Przy stawianiu miałem niecałe 200kkm. Co prawda luzy ostawiałem na wyjętym silniku, bo wymieniałem za jednym zamachem sprzęgło, rozrząd i wszystkie uszczelniacze/uszczelki. Tymi luzami to bym się nie przejmował. Mechanicznie samochód jak każdy, tylko mechanicy panikują na samo słowo subaru :wink: . Link to comment Share on other sites More sharing options...
guma Posted November 4, 2011 Share Posted November 4, 2011 Głównym problemem przy zakupie jest wybór silnika 1,6-1,8-2,0 ?? tylko 2.0 Mechanicy narzekają że silniki subaru trzeba wyciągać do regulacji!!! mechanicy są w błędzie :wink: powodzenia :!: Link to comment Share on other sites More sharing options...
kuzi4 Posted November 4, 2011 Share Posted November 4, 2011 Zdecydowanie 2.0 (najlepiej Turbo ) Z wolnossących ma najlepsze parametry - obsługa wszystkich trzech pojemności jest praktycznie jednakowa, lecz 2.0 relatywnie najmniej pali i jakoś tam jedzie. Kazio napisał o LPG więc nie będe się powtarzał. Dodam tylko jeszcze, że na Twoim miejscu wziąłbym pod uwagę jeszcze Subaru Forestera 2.0. Skoro piszesz, że droga przez mękę czeka Cię zimą do pracy to może Forek poradzi sobie lepiej jak Impreza - a Forek to jak by nie było "uterenowiona" Impreza. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucza Posted November 4, 2011 Share Posted November 4, 2011 Pisząc 99-01 myślę że myślisz o imprezie w starej budzie,model 1.6 w tych budach w tym roczniku występował tylko z przednim napędem i miał 95 koni co jest na prawdę nie wystarczające.Jeśli kupować w tym roczniku to tylko 2.0 (koni 115 lub 125) pamiętaj o tym że 1.6 pali tyle samo co 2.0 i koszty utrzymania są takie same więc o ekonomi w 1.6 niema mowy.Jeśli natomiast pisząc -01 miałeś na myśli już nowy model to są 1.6 TS z napędem na 4łapy ale ciągle maja 95 lub 101 koni (zależy od rynku zbytu) i w tym przypadku też bym zalecał 2.0 :wink: ,jeśli mówimy cały czas o N/A turbo,pozdro. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cannondale33 Posted November 8, 2011 Author Share Posted November 8, 2011 Dzięki za odpowiedzi. Jednak ciągle obawiam się serwisowania boxera! Czy w okolicy Poznania znacie jakiś dobrych mechaników od Subaru? model 1.6 w tych budach w tym roczniku występował tylko z przednim napędem i miał 95 -oglądałem właśnie takie i miał napęd na 4 ? luzy ostawiałem na wyjętym silniku, bo wymieniałem za jednym zamachem sprzęgło, rozrząd i wszystkie uszczelniacze -to ładnie rozrząd też na wyjętym silniku? Oglądałem już kilka sztuk ,ale trudno się zdecydować ! Ceny poszły troszkę do góry bo "idzie zima" Szukam dalej. Pozdrawiam Waldek Link to comment Share on other sites More sharing options...
BartZ Posted November 9, 2011 Share Posted November 9, 2011 1. Bierz 2.0, tak jak Ci pisali koledzy wyżej, mniejsza pojemność nie ma po prostu sensu, a weź również pod uwagę, że AWD odbiera nieco mocy :wink: 2. Do samego rozrządu nie trzeba wyciągać motoru, chłodnicę tak, ale przynajmniej będziesz miał pretekst do zalania świeżego płynu :wink: 3. W Poznaniu masz Kocara, chyba wystarczająco dobry Link to comment Share on other sites More sharing options...
emotorsport Posted November 9, 2011 Share Posted November 9, 2011 Tylko i wyłącznie 2L, ten motor posiada wystarczającą moc do napędzenia 4x4, mniejsze nie bardzo... Link to comment Share on other sites More sharing options...
BIG J Posted November 9, 2011 Share Posted November 9, 2011 Jednak ciągle obawiam się serwisowania boxera! Czy w okolicy Poznania znacie jakiś dobrych mechaników od Subaru? Nie ma żadnych problemów ,te silniki są pancerne. Zarówno 1,6 jak i 2.0. Jeżeli Ci się uda bierz 2.0 to idealny kompromis. Co do 1,6 to łatwiej znaleźć zadbany egzemplarz. W Poznaniu nie ma problemu z serwisowaniem tych autek, więcej info PW. Jak masz jakieś pytania to pisz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cannondale33 Posted December 29, 2011 Author Share Posted December 29, 2011 Witam Parę aut obejrzałem i niestety muszę stwierdzić że "handlarze " mają wszystkich klientów za idiotów ! Większość Imprez które oglądałem ---"panie igiełka ,perełka, jedyny na Allegro ,przyjeżdżaj" to trupy które dobrze wyglądają na zdjęciach ! Szczególnym tupetem popisał się pan nik Krzys_2007_2007 z tego ogłoszenia ; http://allegro.pl/subaru-impreza-4wd-zobacz-oplacony-i2025189819.html?source=oo auto piękna na zdjęciu,jednak po przyjeździe okazało się że to składak z dwóch połówek ! Komora silnika i cały przód pod lakierem "niebieski subaru" zwykły ciemny granat :shock: a od połowy auto zmienia kolor pod dywanikami i w bagażniku na "niebieski subaru" tak jak powłoka zewnętrzna !Sprzedający stwierdził że on nic nie wie na ten temat bo to auto kogoś tylko stoi tu w komisie i inne takie tam brednie na poczekaniu Oczywiście auto całe wynorane w środku wszystko lata i trzeszczy,szyby ledwo się podnoszą ,tapicerka z drzwi odpada ,plastyki połamane ,ale pan ocenia auto na BDB Tak się w....iłem bo zrobiłem 300km a tam trup -więc przestrzegam "chętnych" na to auto! Mam nadzieję że w końcu trafię na "normalny' stan Subru- no chyba że wszystkie są w takim stanie i jest to norma w Subaru z rocznika 2000 Pozdrawiam Waldek Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlos-wrx Posted December 29, 2011 Share Posted December 29, 2011 cannondale33, rozglądaj się wśród "forumowych" aut , z dobrą historią... może nie będzie to najtańsze auto w ofercie, ale chyba mniejsza szansa na wtopę Link to comment Share on other sites More sharing options...
cannondale33 Posted December 29, 2011 Author Share Posted December 29, 2011 Dziękuję za przypomnienie ,dział kupię/sprzedam przejrzałem niestety mało seryjnych aut ! A tylko takie mnie interesuje \kombi 98 -00 1,6 lub 2,0 Będę się dalej rozglądał . Na razie mam się czym odpychać Jak tak dalej pójdzie o uzbieram na nowsze . -- Cz gru 29, 2011 10:23 pm -- Może ktoś oglądał to auto: http://otomoto.pl/subaru-impreza-nowy-model-C22230243.html jakieś opinie?Może ktoś oglądał lub ma blisko by zerknąć czy warto jechać? Jak zwykle daleko ! W Jeleniej jest całe zagłębie Subaru i sprzedający ma dość dobrą opinię na forum. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiocars Posted December 30, 2011 Share Posted December 30, 2011 Witam Parę aut obejrzałem i niestety muszę stwierdzić że "handlarze " mają wszystkich klientów za idiotów ! Większość Imprez które oglądałem ---"panie igiełka ,perełka, jedyny na Allegro ,przyjeżdżaj" to trupy które dobrze wyglądają na zdjęciach ! Szczególnym tupetem popisał się pan nik Krzys_2007_2007 z tego ogłoszenia ; http://allegro.pl/subaru-impreza-4wd-zobacz-oplacony-i2025189819.html?source=oo auto piękna na zdjęciu,jednak po przyjeździe okazało się że to składak z dwóch połówek ! Komora silnika i cały przód pod lakierem "niebieski subaru" zwykły ciemny granat :shock: a od połowy auto zmienia kolor pod dywanikami i w bagażniku na "niebieski subaru" tak jak powłoka zewnętrzna !Sprzedający stwierdził że on nic nie wie na ten temat bo to auto kogoś tylko stoi tu w komisie i inne takie tam brednie na poczekaniu Oczywiście auto całe wynorane w środku wszystko lata i trzeszczy,szyby ledwo się podnoszą ,tapicerka z drzwi odpada ,plastyki połamane ,ale pan ocenia auto na BDB Tak się w....iłem bo zrobiłem 300km a tam trup -więc przestrzegam "chętnych" na to auto! Mam nadzieję że w końcu trafię na "normalny' stan Subru- no chyba że wszystkie są w takim stanie i jest to norma w Subaru z rocznika 2000 Pozdrawiam Waldek To wyobraz sobie kolego ze ja gnalem z pogranicza warmi i mazur do wieliczki i nawet nie wysiadajac z auta juz wracalem....takim trupem gosc przyjechal. Zanim kupilem swojego WRX-a obejrzalem kilkanascie ulepow i szpachulcow ale przyszedl ten dzien (po 2 miesiacach szukania) ze kupilem wkoncu auto i jestem z niego mega zadowolony. Niestety ale polska mentalnosc jest taka ze kazdy chcialby miec roczne auto za 10tysiecy wiec handlarze ciagna zlom byle najtaniej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marianb5 Posted January 19, 2012 Share Posted January 19, 2012 Wejdz na otomoto benzyna+LPG 57000 to duzo ale auto ma taki przebieg jak w ogloszeniu Link to comment Share on other sites More sharing options...
simonnt Posted January 21, 2012 Share Posted January 21, 2012 kolego jedz do niemiec i sprowadz sobie sam. ja tak zrobilem, kupilem dziadka 230tys przebiegu po strzale malym przodem i progiem od rdzy i obity itd...caly do malowania ale za 850 ojro i teraz przynajmniej wiem co mam albo szukaj tu sprowadzonyc, nie oszukujmy sie...auta z zagranicy maja duzo lepsze zawieszenie niż nasze tylko troche wiecej zabawy z ogarnianiem Link to comment Share on other sites More sharing options...
RafikEJ20 Posted January 26, 2012 Share Posted January 26, 2012 ktoś tu napisał, że wszystie 99-01 mają ręczną regulację zaworów i się z tym nie zgodzę. Bo znam sporo przypadków z tego rocznika z hydrauliczną regulacją. Kolejna sprawa miałem 1.6 miałem 1.8 teraz mam 2.0 125km i tylko taki polecam. Mam gaz BRC od 3 lat i tylko raz regulowałem zawory, gdy jest taka konieczność komputer sygnalizuje wypadanie zapłonów. Ogólnie 2.0 125km w Bugu ma dużo większą kulturę pracy niż jednostka z hydrauliczną regulacją w GC. Jak się w czymś myle proszę mnie poprawić. Link to comment Share on other sites More sharing options...
emotorsport Posted January 26, 2012 Share Posted January 26, 2012 Zamierzam kupić Subaru Impreza GC kombi z roczników koło 99-01 99-00, 01 nie było GC8 (SEDAN)-GF8(KOMBI) 99-01 1,6-1,8 w 99-00 chyba nie było motorów 1,6 i 1,8, tylko 2L Mechanicznie samochód jak każdy, tylko mechanicy panikują na samo słowo subaru - raczej nie mechanicy, tylko monterzy... Link to comment Share on other sites More sharing options...
xt6 Posted January 27, 2012 Share Posted January 27, 2012 tylko 2.0 miałem kilka z takim motorem i forek i legacy starsze i nowsze zniesie kazde znoje pali "pod wodą" (jedynie 2.2 jest lepszy ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucza Posted January 27, 2012 Share Posted January 27, 2012 w 99-00 chyba nie było motorów 1,6 i 1,8, tylko 2L Były 1.6,nie było już 1.8,pozdro. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now