Skocz do zawartości

Pytanie o silniki?


cannondale33

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Zamierzam kupić Subaru Impreza GC kombi z roczników koło 99-01!

Głównym problemem przy zakupie jest wybór silnika 1,6-1,8-2,0 ??

Który z tych silników ma hydrauliczną kompensację luzów zaworowych?

Osiągi ( moc i przyspieszenie) są sprawą drugorzędną może by to silnik 1,6 i 15 do 100km/h byle był bez problemowy w obsłudze .

Mechanicy narzekają że silniki subaru trzeba wyciągać do regulacji!!! :shock:

Mam zamiar zamontować LPG i wyciąganie silnika co parę tyś do regulacji jest troszkę problemowe :cry:

Robię co dzień z 80km do pracy (trasa) i raczej nie szybciej niż 100km/h :D niestety warunki drogowe na "mojej trasie" szczególnie zimą są tragiczne więc szukam auta 4x4 ,wybór padł na Subaru Impreza !

Byłem oglądać już parę aut i dzięki forum i poradom "przed zakupem" wiem troszkę więcej na co zwracac uwagę .

Parę aut które jak dla mnie były OK po lekturze "forum" odpadło z listy.

Proszę o podpowiedz jaki silnik z Waszego doświadczenia sprawuje się najlepiej na LPG i jest najmniej bezproblemowy w obsłudze.

Pozdrawiam Waldek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tych roczników to chyba wszystkie mają ręczna regulacje luzów zaworowych. W ssakach jest regulacja na śrubki, "jak w maluchu". I nie trzeba wyciągać silnika żeby je ostawić.

Na lpg mam przejechane ponad 30kkm, instalacja brc na dwóch listwach wtryskowych i zero problemów. Raz ustawione i jeżdżę już 2,5 roku tylko z wymiana filtrów.

W wakacje regulowałem luzy zaworowe, były do lekkiej poprawy, ale bez dramatu. A pewnie nigdy wcześniej nie były ustawiane. Przy stawianiu miałem niecałe 200kkm. Co prawda luzy ostawiałem na wyjętym silniku, bo wymieniałem za jednym zamachem sprzęgło, rozrząd i wszystkie uszczelniacze/uszczelki.

Tymi luzami to bym się nie przejmował. Mechanicznie samochód jak każdy, tylko mechanicy panikują na samo słowo subaru :wink: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie 2.0 (najlepiej Turbo :twisted: ) Z wolnossących ma najlepsze parametry - obsługa wszystkich trzech pojemności jest praktycznie jednakowa, lecz 2.0 relatywnie najmniej pali i jakoś tam jedzie. Kazio napisał o LPG więc nie będe się powtarzał. Dodam tylko jeszcze, że na Twoim miejscu wziąłbym pod uwagę jeszcze Subaru Forestera 2.0. Skoro piszesz, że droga przez mękę czeka Cię zimą do pracy to może Forek poradzi sobie lepiej jak Impreza - a Forek to jak by nie było "uterenowiona" Impreza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisząc 99-01 myślę że myślisz o imprezie w starej budzie,model 1.6 w tych budach w tym roczniku występował tylko z przednim napędem i miał 95 koni co jest na prawdę nie wystarczające.Jeśli kupować w tym roczniku to tylko 2.0 (koni 115 lub 125) pamiętaj o tym że 1.6 pali tyle samo co 2.0 i koszty utrzymania są takie same więc o ekonomi w 1.6 niema mowy.Jeśli natomiast pisząc -01 miałeś na myśli już nowy model to są 1.6 TS z napędem na 4łapy ale ciągle maja 95 lub 101 koni (zależy od rynku zbytu) i w tym przypadku też bym zalecał 2.0 :wink: ,jeśli mówimy cały czas o N/A turbo,pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi.

Jednak ciągle obawiam się serwisowania boxera! Czy w okolicy Poznania znacie jakiś dobrych mechaników od Subaru?

 

model 1.6 w tych budach w tym roczniku występował tylko z przednim napędem i miał 95

-oglądałem właśnie takie i miał napęd na 4 ?

 

luzy ostawiałem na wyjętym silniku, bo wymieniałem za jednym zamachem sprzęgło, rozrząd i wszystkie uszczelniacze

 

-to ładnie rozrząd też na wyjętym silniku?

 

Oglądałem już kilka sztuk ,ale trudno się zdecydować !

Ceny poszły troszkę do góry bo "idzie zima"

Szukam dalej.

Pozdrawiam Waldek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Bierz 2.0, tak jak Ci pisali koledzy wyżej, mniejsza pojemność nie ma po prostu sensu, a weź również pod uwagę, że AWD odbiera nieco mocy :wink:

2. Do samego rozrządu nie trzeba wyciągać motoru, chłodnicę tak, ale przynajmniej będziesz miał pretekst do zalania świeżego płynu :wink:

3. W Poznaniu masz Kocara, chyba wystarczająco dobry :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak ciągle obawiam się serwisowania boxera! Czy w okolicy Poznania znacie jakiś dobrych mechaników od Subaru?

 

Nie ma żadnych problemów ,te silniki są pancerne. Zarówno 1,6 jak i 2.0. Jeżeli Ci się uda bierz 2.0 to idealny kompromis. Co do 1,6 to łatwiej znaleźć zadbany egzemplarz. W Poznaniu nie ma problemu z serwisowaniem tych autek, więcej info PW. Jak masz jakieś pytania to pisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

Parę aut obejrzałem i niestety muszę stwierdzić że "handlarze " mają wszystkich klientów za idiotów ! :(

Większość Imprez które oglądałem ---"panie igiełka ,perełka, jedyny na Allegro ,przyjeżdżaj" to trupy które dobrze wyglądają na zdjęciach !

Szczególnym tupetem popisał się pan nik Krzys_2007_2007 z tego ogłoszenia ;

http://allegro.pl/subaru-impreza-4wd-zobacz-oplacony-i2025189819.html?source=oo

auto piękna na zdjęciu,jednak po przyjeździe okazało się że to składak z dwóch połówek !

Komora silnika i cały przód pod lakierem "niebieski subaru" zwykły ciemny granat :shock: a od połowy auto zmienia kolor pod dywanikami i w bagażniku na "niebieski subaru" tak jak powłoka zewnętrzna !Sprzedający stwierdził że on nic nie wie na ten temat bo to auto kogoś tylko stoi tu w komisie i inne takie tam brednie na poczekaniu :lol:

Oczywiście auto całe wynorane w środku wszystko lata i trzeszczy,szyby ledwo się podnoszą ,tapicerka z drzwi odpada ,plastyki połamane ,ale pan ocenia auto na BDB

Tak się w....iłem bo zrobiłem 300km a tam trup -więc przestrzegam "chętnych" na to auto!

Mam nadzieję że w końcu trafię na "normalny' stan Subru- no chyba że wszystkie są w takim stanie i jest to norma w Subaru z rocznika 2000

Pozdrawiam Waldek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za przypomnienie ,dział kupię/sprzedam przejrzałem :D niestety mało seryjnych aut !

A tylko takie mnie interesuje \kombi 98 -00 1,6 lub 2,0

Będę się dalej rozglądał .

Na razie mam się czym odpychać :lol:

Jak tak dalej pójdzie o uzbieram na nowsze .

 

-- Cz gru 29, 2011 10:23 pm --

 

Może ktoś oglądał to auto:

 

http://otomoto.pl/subaru-impreza-nowy-model-C22230243.html

 

jakieś opinie?Może ktoś oglądał lub ma blisko by zerknąć czy warto jechać?

Jak zwykle daleko ! W Jeleniej jest całe zagłębie Subaru i sprzedający ma dość dobrą opinię na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Parę aut obejrzałem i niestety muszę stwierdzić że "handlarze " mają wszystkich klientów za idiotów ! :(

Większość Imprez które oglądałem ---"panie igiełka ,perełka, jedyny na Allegro ,przyjeżdżaj" to trupy które dobrze wyglądają na zdjęciach !

Szczególnym tupetem popisał się pan nik Krzys_2007_2007 z tego ogłoszenia ;

http://allegro.pl/subaru-impreza-4wd-zobacz-oplacony-i2025189819.html?source=oo

auto piękna na zdjęciu,jednak po przyjeździe okazało się że to składak z dwóch połówek !

Komora silnika i cały przód pod lakierem "niebieski subaru" zwykły ciemny granat :shock: a od połowy auto zmienia kolor pod dywanikami i w bagażniku na "niebieski subaru" tak jak powłoka zewnętrzna !Sprzedający stwierdził że on nic nie wie na ten temat bo to auto kogoś tylko stoi tu w komisie i inne takie tam brednie na poczekaniu :lol:

Oczywiście auto całe wynorane w środku wszystko lata i trzeszczy,szyby ledwo się podnoszą ,tapicerka z drzwi odpada ,plastyki połamane ,ale pan ocenia auto na BDB

Tak się w....iłem bo zrobiłem 300km a tam trup -więc przestrzegam "chętnych" na to auto!

Mam nadzieję że w końcu trafię na "normalny' stan Subru- no chyba że wszystkie są w takim stanie i jest to norma w Subaru z rocznika 2000

Pozdrawiam Waldek

 

 

To wyobraz sobie kolego ze ja gnalem z pogranicza warmi i mazur do wieliczki i nawet nie wysiadajac z auta juz wracalem....takim trupem gosc przyjechal. Zanim kupilem swojego WRX-a obejrzalem kilkanascie ulepow i szpachulcow ale przyszedl ten dzien (po 2 miesiacach szukania) ze kupilem wkoncu auto i jestem z niego mega zadowolony. Niestety ale polska mentalnosc jest taka ze kazdy chcialby miec roczne auto za 10tysiecy wiec handlarze ciagna zlom byle najtaniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

kolego jedz do niemiec i sprowadz sobie sam. ja tak zrobilem, kupilem dziadka 230tys przebiegu po strzale malym przodem i progiem od rdzy i obity itd...caly do malowania ale za 850 ojro i teraz przynajmniej wiem co mam :D albo szukaj tu sprowadzonyc, nie oszukujmy sie...auta z zagranicy maja duzo lepsze zawieszenie niż nasze tylko troche wiecej zabawy z ogarnianiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ktoś tu napisał, że wszystie 99-01 mają ręczną regulację zaworów i się z tym nie zgodzę. Bo znam sporo przypadków z tego rocznika z hydrauliczną regulacją. Kolejna sprawa miałem 1.6 miałem 1.8 teraz mam 2.0 125km i tylko taki polecam.

Mam gaz BRC od 3 lat i tylko raz regulowałem zawory, gdy jest taka konieczność komputer sygnalizuje wypadanie zapłonów.

Ogólnie 2.0 125km w Bugu ma dużo większą kulturę pracy niż jednostka z hydrauliczną regulacją w GC. Jak się w czymś myle proszę mnie poprawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamierzam kupić Subaru Impreza GC kombi z roczników koło 99-01

99-00, 01 nie było GC8 (SEDAN)-GF8(KOMBI)

 

99-01
1,6-1,8

w 99-00 chyba nie było motorów 1,6 i 1,8, tylko 2L

 

Mechanicznie samochód jak każdy, tylko mechanicy panikują na samo słowo subaru

- raczej nie mechanicy, tylko monterzy... :mrgreen::D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...