Skocz do zawartości

Outback 2.5 automat


volvo144

Rekomendowane odpowiedzi

Dorzuce kilka informacji o moim 2.5i CVT

 

Ujechalem dodatkowe kilka tysiecy km i pilnie (troche dla zabawy) sledzilem spalanie. Kilka tygodni temu bylem w ASO zmienic olej i filtr (przy 4000 km), tak dla zasady. Przejechalem teraz rowne 500 km i na stacji wlalem rowno 40 litrow. Jazda mieszana, pol na pol. Ostatnio nie uzywam klimy, co jest zrozumiale, a to pomaga nizszemu spalaniu. Dwa dni temu jechalem szosa (nie po miescie) 200 km i wyszlo nawet ciut mniej. Ta zabawa z mierzeniem spalania jest dla mnie ciekawa.

 

Czwarta generacja Outbacka podobno ma poprawione zawieszenie. I tak mi na to wyglada. Na zakretach prowadzi sie swietnie. Raz bylo tez kilka km "pralki" i zona uwazala, ze jest bardzo malo odczuwalna. Ja tez :D

 

Coraz bardziej utwierdzam sie wiec w przekonaniu, ze moja zamiana Forestera diesla (z wszystkimi klopotami, jak to niby trzeba specjalnie umiec zmieniac biegi i pilnowac PDF) na samochod benzynowy ze skrzynia CVT (ale nie z typowym automatem) byla dobrym wyborem. Dla mnie. Tak jak Forestera prowadzilem z przyjemnoscia, to teraz prowadze Outbacka z wielka przyjemnoscia. Slowem "maselko", a tego wlasnie potrzebuje.

 

Jest jedno ale. Widocznosc do tylu przy cofaniu w Outbacku jest zla (w porownaniu do idealu Forestera). Outback jest zreszta troche dluzszy, no i jest typowym station wagon czyli kombi. Wiedzialem o klopocie z widocznoscia wczesniej i zaraz przy dostawie zamowilem w ASO czujniki cofania. Ale rownoczesnie zamowilem kamere cofania z ekranem na samosciemniajacym sie lusterku wstecznym. Wyczytalem o tym na amerykanskim forum Outbacka, gdzie jest to oficjalne akcesorium oferowane przez Subaru, chociaz w pakiecie z ... szyberdachem. Sprowadzilem i w ASO zamontowano mi w sposob szybki i nawet tani.

 

Dziala rownie doskonale. Procedura jest latwa. Rzut oka na lusterko (ekran ukazuje sie tylko w lewej polowie lusterka, obiektyw jest bardzo szerokokatny, niemal "fish eye") czy cos z tylu nie ma blisko czy daleko, a pozniej wycofuje sie sluchajac popiskiwania czujnikow cofania i pilnujac ograniczonego do jednej strony widoku w lusterkach bocznych. Po kilku sekundach/metrach takiego wycofywania szybko zerkam na ekran na lusterku czy cos sie nie ukazalo z tylu i z obu bokow. Uzywajac samej kamery i ekranu mozna sie wycofac doslownie na centymetry od plotu czy innego samochodu (tylko po co ? - ale mozna).

 

Z USA sprowadzilem tylko samo lusterko z ukazujacym sie ekranem (dodaja cala "uprzez" czyli przewody oraz mala kostke/zasilacz), a kamerke dostalem bez klopotu w Polsce. Swietnie dziala rowniez w nocy, swiatla cofania sa az za silne. Wszystko wlacza sie tylko wtedy, gdy jest wlaczony bieg wsteczny. A normalnie jest to tylko samosciemniajace sie lusterko, co takze jest wazne.

 

Czytalem, ze inne marki (chyba Audi i VW) maja modele, dostepne juz w Polsce, ktore oferuja podobne kamery cofania z ekranem w lusterku. Ekran na konsoli jest podobno uwazany za mniej ergonomiczny czy tylko wygodny. Zreszta nowy Forester ma teraz w standardzie kamerke cofania z ekranem w konsoli. Tylko chyba w nienajlepszej rozdzielczosci, ale to chyba drugorzedne. Z punktu widzenia widocznosci i manewrowania, to Forester jest jednak bardziej praktyczny. Ale jezeli chce sie miec cwiercterenowa kanape, to tylko Outback i chyba najlepiej automat (CVT) benzynowy, a nie duzo zrywniejszy, ale klopotliwy diesel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 69
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Coś jest w tych decyzjach o powrotach do silników benzynowych.

Sam też taką pojąłem. Wielu moich znajomych również.

Każdy kto kojarzy i pamięta diesla z 300D MB lub nawet pierwsze 1.9TDI VW-Audi - bardzo szybko się dziwi kupując nowoczenego dieselka, że trzeba coś wiedzieć o ciśnieniach w CR, że trzeba pamiętać o zapychaniu filtra PDF, o padających wtryskiwaczach, wrażliwości na paliwo, dwumasach, itp...

 

Sam miałem poprzednio (a właściwie równolegle) Mitsubishi Outalnder 2.2 DID. Bardzo fajne auto, ale silnik naszpikowany elektroniką + oczywiście PDF.

 

Nadal nie rozumiem, jak można produkować auta... którymi nie zaleca się jeździć po mieście a zapalanie się kontrolki od PDF uważa się za standard i zaprasza do ASO na wizytę (oczywiście odpłatną).

 

Ilość potencjalnych problemów z benzyną - nieporównywalna.

 

Ale to pewnie tamat na inny wątek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Podwyższenie ma pozwolić na pokonywanie głębszego śniegu, błota, kolein, itp a jednocześnie nie pogorszyc zachowania na zakretach.

 

Dodałbym krawężniki, najazdy itp., ogólnie mówiąc te wszystkie miejsca których ludzie unikają jak ognia, a właściciele OBK standardowo wykorzystują jako miejsca parkingowe. No i czyż to nie jest miejski samochodzik 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Każdy kto kojarzy i pamięta diesla z 300D MB

Mam taki samochód, kombi z wolnossącym sześcio cylindowym OM603 pod maską.

Mam tam i grzane fotele i NIVO o klimatyzacji, elektryce czy szyberachu nie wspominając.

Auto ma przebieg nieco ponad 200kkm i jest w stanie niemal salonowym, przez ostatnie 4 lata eksploatacja kosztowała tyle ile wlane paliwo i filtry.

I tu jest właśnie problem - PALIWO,

niestety pali przy spokojnej jeździe 9,5 litra PN na 100km, eksploatowanie go robi się coraz droższe, stąd wpadłem na pomysł poszukania benzyny z LPG a dalej

na OBK z LPG, ciągle się natomiast zastanawiam, czy nie zamienię siekierki na kijek 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś jest w tych decyzjach o powrotach do silników benzynowych.

Sam też taką pojąłem. Wielu moich znajomych również.

Każdy kto kojarzy i pamięta diesla z 300D MB lub nawet pierwsze 1.9TDI VW-Audi - bardzo szybko się dziwi kupując nowoczenego dieselka, że trzeba coś wiedzieć o ciśnieniach w CR, że trzeba pamiętać o zapychaniu filtra PDF, o padających wtryskiwaczach, wrażliwości na paliwo, dwumasach, itp...

 

Sam miałem poprzednio (a właściwie równolegle) Mitsubishi Outalnder 2.2 DID. Bardzo fajne auto, ale silnik naszpikowany elektroniką + oczywiście PDF.

 

Nadal nie rozumiem, jak można produkować auta... którymi nie zaleca się jeździć po mieście a zapalanie się kontrolki od PDF uważa się za standard i zaprasza do ASO na wizytę (oczywiście odpłatną).

 

Ilość potencjalnych problemów z benzyną - nieporównywalna.

 

Ale to pewnie tamat na inny wątek.

 

 

wszystko zależy ile i jak się jeździ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dorzuce kilka informacji o moim 2.5i CVT

 

Ujechalem dodatkowe kilka tysiecy km i pilnie (troche dla zabawy) sledzilem spalanie. Kilka tygodni temu bylem w ASO zmienic olej i filtr (przy 4000 km), tak dla zasady. Przejechalem teraz rowne 500 km i na stacji wlalem rowno 40 litrow. Jazda mieszana, pol na pol. Ostatnio nie uzywam klimy, co jest zrozumiale, a to pomaga nizszemu spalaniu. Dwa dni temu jechalem szosa (nie po miescie) 200 km i wyszlo nawet ciut mniej. Ta zabawa z mierzeniem spalania jest dla mnie ciekawa.

 

Czwarta generacja Outbacka podobno ma poprawione zawieszenie. I tak mi na to wyglada. Na zakretach prowadzi sie swietnie. Raz bylo tez kilka km "pralki" i zona uwazala, ze jest bardzo malo odczuwalna. Ja tez :D

 

Coraz bardziej utwierdzam sie wiec w przekonaniu, ze moja zamiana Forestera diesla (z wszystkimi klopotami, jak to niby trzeba specjalnie umiec zmieniac biegi i pilnowac PDF) na samochod benzynowy ze skrzynia CVT (ale nie z typowym automatem) byla dobrym wyborem. Dla mnie. Tak jak Forestera prowadzilem z przyjemnoscia, to teraz prowadze Outbacka z wielka przyjemnoscia. Slowem "maselko", a tego wlasnie potrzebuje.

 

Jest jedno ale. Widocznosc do tylu przy cofaniu w Outbacku jest zla (w porownaniu do idealu Forestera). Outback jest zreszta troche dluzszy, no i jest typowym station wagon czyli kombi. Wiedzialem o klopocie z widocznoscia wczesniej i zaraz przy dostawie zamowilem w ASO czujniki cofania. Ale rownoczesnie zamowilem kamere cofania z ekranem na samosciemniajacym sie lusterku wstecznym. Wyczytalem o tym na amerykanskim forum Outbacka, gdzie jest to oficjalne akcesorium oferowane przez Subaru, chociaz w pakiecie z ... szyberdachem. Sprowadzilem i w ASO zamontowano mi w sposob szybki i nawet tani.

 

Dziala rownie doskonale. Procedura jest latwa. Rzut oka na lusterko (ekran ukazuje sie tylko w lewej polowie lusterka, obiektyw jest bardzo szerokokatny, niemal "fish eye") czy cos z tylu nie ma blisko czy daleko, a pozniej wycofuje sie sluchajac popiskiwania czujnikow cofania i pilnujac ograniczonego do jednej strony widoku w lusterkach bocznych. Po kilku sekundach/metrach takiego wycofywania szybko zerkam na ekran na lusterku czy cos sie nie ukazalo z tylu i z obu bokow. Uzywajac samej kamery i ekranu mozna sie wycofac doslownie na centymetry od plotu czy innego samochodu (tylko po co ? - ale mozna).

 

Z USA sprowadzilem tylko samo lusterko z ukazujacym sie ekranem (dodaja cala "uprzez" czyli przewody oraz mala kostke/zasilacz), a kamerke dostalem bez klopotu w Polsce. Swietnie dziala rowniez w nocy, swiatla cofania sa az za silne. Wszystko wlacza sie tylko wtedy, gdy jest wlaczony bieg wsteczny. A normalnie jest to tylko samosciemniajace sie lusterko, co takze jest wazne.

 

Czytalem, ze inne marki (chyba Audi i VW) maja modele, dostepne juz w Polsce, ktore oferuja podobne kamery cofania z ekranem w lustIerku. Ekran na konsoli jest podobno uwazany za mniej ergonomiczny czy tylko wygodny. Zreszta nowy Forester ma teraz w standardzie kamerke cofania z ekranem w konsoli. Tylko chyba w nienajlepszej rozdzielczosci, ale to chyba drugorzedne. Z punktu widzenia widocznosci i manewrowania, to Forester jest jednak bardziej praktyczny. Ale jezeli chce sie miec cwiercterenowa kanape, to tylko Outback i chyba najlepiej automat (CVT) benzynowy, a nie duzo zrywniejszy, ale klopotliwy diesel.

 

Hnery interesujące to lusterko. :D

 

Możesz podrzucic jakiś link, gdzie kupowałes.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na glownym amerykanskim forum Outbacka subaruoutback.org

http://www.subaruoutback.org/forums/104-gen-4-2010-present/34643-gentex-sony-rear-backup-camera-system-2.html#post364093

mozna znalezc dyskusje i dosc dokladny opis mozliwosci zakupu lusterka (mniejszy wybor) i kamerki (duzy wybor). Tak naprawde to lusterko jest/bylo tylko jedno - Gentex GENK-332, ktore jest w USA oficjalna czescia Subaru (nie znam kodu, ale mozna znalezc). W USA duzo taniej jest zamowic lusterko poza siecia Subaru. N.p. przez eBay lub od Amazon.com , co ja zrobilem. Warto pamietac, ze amerykanski rynek Subaru jest najwiekszy na swiecie, a samochody Subaru sa produkowane na miejscu. Roznia sie od tych wyprodukowanych w Japonii szczegolami.

 

Jezeli ktos zna angielski to warto poszukac na wspomnianym subaruoutnack.org postingow forumowicza mxfrank , ktory podaje juz zupelnie dokladne instrukcje i opis wszystkiego, co i jak samemu montowac. Inny forumowicz, ktory podal dokladne opisy to Trojans1993 . Zdecydowana wiekszosc amerykanskich forumowiczow twierdzi, ze lepiej jednak zalatwic sprawe w ASO, bo szczegolnie klopotliwe jest upychanie dostarczonej z lusterkiem (a takze z kamerka) wiazki przewodow z tylu do przodu samochodu. Ale jak sie umie, to mxfrank'owi zajelo to niemal caly dzien. W amerykanskim ASO placi sie podobno tylko za 1-2 godziny. W Krakowie u Frey'a nie mieli z tym najmniejszych klopotow, sprawe znali dobrze.

 

Jak pisalem, w USA zestaw lusterka (Gentex GENK-332) i dowolnej kamerki (albo Sony XA-R800C Rear View Camera, albo dowolnej chinskiej, co jest najtanszym i podobno dobrym rozwiazaniem, albo jak ja - kupilem w Polsce przez Internet kamerke Kenwood CMOS-200) jest bardzo popularny. Szczegolnie, ze wymienione Gentex + Sony sa oficjalnym pakietem wyposazenia Outback'ow (do zamowienia razem z szyberdachem).

 

Interesujace jest, ze od 2014 kamery cofania z ekranami w konsoli lub w lusterku maja byc w USA obowiazkowe. Jak wiemy, Forester ma juz cos takiego w standardzie.

 

Mozna odszukac moje inne wpisy na ten temat. Pozdrawiam :D

hneryobk2011gentexmirro.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

A propos wymian eksploatacyjnych,

Czy ktoś z kolegów mógłby mi polecić klocki na tył do OBK z 2006 roku /silnik wolnossący 2,5 l/, wersja amerykańska.

Prośba ta podyktowana jest faktem, że mechanik zamówił klocki TRW /dedykowane także do Forestera/ i nie pasowały, podobno były nieco za duże. Sprawdzałem już w kilku firmach i generalnie rozmiary klocków są takie same tj. 41,6 na 108,4 na 14,5. I w związku z powyższym nie wiem co się dzieje, a muszę je b. szybko zmienić. Tak więc właścicielom amerykańskich OBK za podpowiedź będę b. wdzięczny.

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam!

 

Powoli nadchodzi chwila (może jeszcze w tym roku) za zakup OBK. Fundusze pozwalają na zakup podobnego wozu do http://otomoto.pl/subaru-outback-C25824024.html.

 

Jakie są mankamenty tego rocznika, czyli na co trzeba KONIECZNIE zwrócić uwagę przy oglądaniu poszczególnych egzemplarzy?

 

1. Rozrząd (przy ilu kilometrach trzeba wymienić?),

2. dwumasa (j/w o ile występuje w wolnossącym 2.5)

3. regulacja zaworów

4. zawieszenie pneumatyczne tylne?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję użyć szukajki. Setki razy już odpowiadano na takie pytania.

Dzięki za wskazówkę, będę szukał ;-)

 

-- Pt wrz 14, 2012 9:37 am --

 

2. dwumasa (j/w o ile występuje w wolnossącym 2.5)

 

Występuje, ale nie w automacie. :!:

 

Dla mnie to dobra wiadomość...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś z kolegów mógłby mi polecić klocki na tył do OBK z 2006 roku /silnik wolnossący 2,5 l/, wersja amerykańska.

Rozszerzyłbym nieco, bo na Forum mamy też koleżanki, np. Aga ma podobny wózek ;)

 

 

dokładnie miała.

 

Mam wciąż :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ja przejechałem 50tyś 3.0 z automatem i jest ok. Żadnych usterek jak chcę leniuchować to jadę na automacie jak chcę pogonić to przechodzę na manual. Dla każdego coś miłego. jedynie co to zastanawiam się nad zmianą na nowszy model Outbacka lub Legacy. Spalanie to tylko kwestia nogi i natężenia w ruchu mój rekord to 10 na trasie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...