marw007 Posted November 3, 2011 Share Posted November 3, 2011 Witam, od jakiegoś czasu moje auto trapią 2 problemy, opiszę je po kolei. 1. Po odpaleniu zimnego silnika obroty skaczą do ok 1500 jednak przy schodzeniu do dolnego zakresu (ok 700-750) silnik się krztusi, dławi i czasami gaśnie (50/50 przypadków). Sprawa na pierwszy rzut oka prosta -> regulacja zaworów i po kłopocie, niestety u mnie po regulacji nie zmieniło się nic. 2. Obojętnie czy silnik ciepły czy zimny ciężko mu się zebrać z dolnych (poniżej 1000) obrotów. Po wciśnięciu pedału gazu silnik się dusi na ułamek sekundy, telepie nim na boki i dopiero wchodzi na obroty. Przy toczeniu się np. na 1 biegu w korku przy dodawaniu gazu strasznie nim szarpie (miota nim jak szatan ). Idzie zima i takie niekontrolowane szarpanie + moja żona za kółkiem mogą się skończyć źle, dlatego też proszę o pomoc. W ramach walki z tymi babolami zrobiłem już: - wymiana filtra powietrza, - wymiana świec (NGK), - wymiana kabli (Beru), - w międzyczasie wymieniono rozrząd (komplet), - regulacja zaworów (nie były podparte podobno a gniazda są zdrowe), - czyszczenie przepustnicy. Niestety przyczyny należy szukać gdzieś indziej bo żadna z tych operacji nie wpłynęła w żaden sposób na stan rzeczy (może delikatna poprawa po wymianie kabli WN i świec). W tej chwili podejrzewam jeszcze układ paliwowy (może pompeczka się kończy) lub cewkę (wolałbym w nią nie inwestować bez potrzeby a sprawdzić czy dobra nie potrafię ) macie jeszcze jakieś pomysły :?: Link to comment Share on other sites More sharing options...
malymala Posted November 3, 2011 Share Posted November 3, 2011 1. szczerze to bym polecił jeszcze raz sprawdzić luzy zaworowe, wiem że to może śmieszne, ale ja bym tak zrobił 2. rezystancja na cewce pomiędzy układami 1-3 i 2-4 (odpowiednio lewa i prawa strona) powinny mieścić się w granicy 10-15koma i jeżeli tak jest cewka jest ok regulacja zaworów (nie były podparte podobno a gniazda są zdrowe), 3. jak można ocenić gniazda zaworów bez zdejmowania głowicy - chciałbym wiedzieć jak to zrobić bo to wiedza bezcenna4. inne sugestie: możliwe ze pompa paliwa, ale tez i map sensor i czujnik przepustnicy, ale jak napisałem w pkt 1. luzy zaworowe i czy tak jest i na zimnym silniku i czy na gorącym, czy tylko bezPB czy też LPG i czy są jakieś błędy na ECU i czy CEL się pali Link to comment Share on other sites More sharing options...
marw007 Posted November 4, 2011 Author Share Posted November 4, 2011 3. jak można ocenić gniazda zaworów bez zdejmowania głowicy - chciałbym wiedzieć jak to zrobić bo to wiedza bezcenna zapytam mechanika, być może podzieli się ze mną tą wiedzą tajemną - przekażę dalej A poważnie pewnie coś źle zrozumiałem i pletę bzdury. inne sugestie:możliwe ze pompa paliwa, ale tez i map sensor i czujnik przepustnicy, ale jak napisałem w pkt 1. luzy zaworowe i czy tak jest i na zimnym silniku i czy na gorącym, czy tylko bezPB czy też LPG i czy są jakieś błędy na ECU i czy CEL się pali z tymi luzami może być ciężko nakłonić mechanika żeby tam zajrzał jeszcze raz. Muszę go jakoś przekonać... albo ostatecznie za rządać Z drugiej strony regulował u niego zaworki inny forumowicz i wszystko grało jak w zegarku, nie mam więc powodu przypuszczać żeby coś spaprał. W pierwszej kolejności sprawdzę cewke, następnie podskoczę do jakiegoś machora i zbadam ciśnienie paliwa, wie ktoś może jakie powinno być prawidłowe ? Czujnik położenia przepustnicy był strasznie brudny, wyczyściłem ale czy działa prawidłowo nie wiem. Wszystkie dolegliwości występują zarówno na LPG i bezPB, z tym że na LPG są bardziej odczuwalne. EDIT: Dziś zapalił się Check Engine. Jutro postaram się gdzieś wpiąć w kompa, być może się coś wyjaśni. Jest może w mojej okolicy (Dąbrowa Górnicza, Sosnowiec, Będzin) kierownik podobnego Legacy do mojego (OBK 2,5 '01) z większym doświadczeniem, niech by się moim przewiózł i coś powiedział. Nie mam za bardzo porównania bo to pierwszy mój gacek z silnikiem 2,5 ale wydaje mi się, że mój egzemplarz jakiś taki zmulony :? . Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted November 4, 2011 Share Posted November 4, 2011 marw007, sprawdził bym tą regulację zaworów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marw007 Posted November 7, 2011 Author Share Posted November 7, 2011 a czy da się sprawdzić "jakość" tej regulacji np poprzez pomiar kompresji ? Check Engine świecił się z powodu nieprawidłowej mieszanki paliwa, nie wiem czy zbyt bogata czy uboga gdyż komputer znajomego takich danych nie dostarczył. Sprawdziłem cewkę i trzyma 14,9 kohm, brak przebić do masy. Przy okazji napięcie na aku - prawidłowe nawet pod największym obciążeniem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
malymala Posted November 7, 2011 Share Posted November 7, 2011 Check Engine świecił się z powodu nieprawidłowej mieszanki paliwa, nie wiem czy zbyt bogata czy uboga gdyż komputer znajomego takich danych nie dostarczy w niektórych autach można podłączyć miernik bezpośrednio do sondy lambda w zakresie do 1V czy 2V, może i w subaru tak można, ale tutaj niech się jeszcze ktoś inny wypowie Link to comment Share on other sites More sharing options...
338LM Posted November 11, 2011 Share Posted November 11, 2011 Witam, ja mam identyczne objawy... rano po odpaleniu prawie zawsze gaśnie, po ponownym przekręceniu kluczyka juz jest "ok". "ok" bo nie gaśnie, ale na wolnych obrotach spadają tak do ok 500-600 rzuca silnikiem jakby nie palił na jeden cylinder. po dodaniu gazu jest wszystko ok, wkręca się i przyspiesza normalnie. jestem już umówiony na regulację luzów zaworowych, ale dopiero za 2 tygodnie. Z tego co zauważyłem to najpierw zaczął rano gasnąć, a po kilku dniach doszło do tego telepanie silnikiem...mam nadzieję że do czasu regulacji nie stanie się nic więcej z silnikiem? Dam znać czy regulacja pomoże.... Pzdr T. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marw007 Posted December 13, 2011 Author Share Posted December 13, 2011 1. Po odpaleniu zimnego silnika obroty skaczą do ok 1500 jednak przy schodzeniu do dolnego zakresu (ok 700-750) silnik się krztusi, dławi i czasami gaśnie (50/50 przypadków). Sprawa na pierwszy rzut oka prosta -> regulacja zaworów i po kłopocie, niestety u mnie po regulacji nie zmieniło się nic. cud :wink: samo się praktycznie "naprawiło". Objaw występuje na tyle sporadycznie, że mu odpuszczam. Wydaje mi się, że po czyszczeniu przepustnicy się poprawiło. 2. Obojętnie czy silnik ciepły czy zimny ciężko mu się zebrać z dolnych (poniżej 1000) obrotów. Po wciśnięciu pedału gazu silnik się dusi na ułamek sekundy, telepie nim na boki i dopiero wchodzi na obroty. Przy toczeniu się np. na 1 biegu w korku przy dodawaniu gazu strasznie nim szarpie (miota nim jak szatan ). Idzie zima i takie niekontrolowane szarpanie + moja żona za kółkiem mogą się skończyć źle, dlatego też proszę o pomoc. Ostatnio podczas regulacji gazu wyszło, że czasy wtrysków mają "skoki" od 1 do 10 prawie (po przełączeniu na benzynę komputer je pokazuje, nie wiem na ile to wiarygodne - sterownik Stag 4+). Wie ktoś jakie powinny być prawidłowe czasy wtrysków na wolnych obrotach (700 obr/min) i jakie mogą mieć wychyłki na różnych cylindrach? Jeżeli ma ktoś takie dane to dla PB i LPG bym prosił. Czy ja aby dobrym tropem idę ? 338LM, I jak po regulacji zaworów ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
338LM Posted December 20, 2011 Share Posted December 20, 2011 Okazało się że nie regulowałem zaworów, kupiłem nawet wszystkie uszczelki a okazało się że miałem padnięty 2 wtryskiwacz gazu. Dlatego miałem takie akcje z obrotami i rzucaniem silnikiem. Co do gaśnięcia na zimno to co jakiś czas się zdarza, ale wyczyściłem przepustnicę i zdecydowanie się poprawiło, ale nie wyeliminowałem gaśnięcia. Jak zrobi się cieplej wyreguluje wtryski, teraz nie chce mi się babrać w nieogrzewanym garażu.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tummi Posted December 21, 2011 Share Posted December 21, 2011 Ostatnio podczas regulacji gazu wyszło, że czasy wtrysków mają "skoki" od 1 do 10 prawie Ktore czasy? "Benzyny na benzynie" czy "benzyny na gazie"? Generalnie czas wtryskow benzyny nie powinien sie zmieniac (przy stalych obrotach i obciazeniu silnika) przelaczajac zasilanie pomiedzy Pb i LPG. Czasy wtryskow LPG beda dluzsze niz czasy wtryskow Pb - to jest OK. Aha - wylacz klime podczas sprawdzania - kompresor (?) powoduje skoki obrotow co kilkanascie sekund - mozna spedzic troche czasu szukajac przyczyny Co to za wtryski? Generalnie zapisz .osc i szukaj pomocy na lpg-info.pl T. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marw007 Posted December 22, 2011 Author Share Posted December 22, 2011 mam taki filmik Plik *.osc będę miał po świętach, mam też już kogoś kto prawdopodobnie mi pomoże z tym gazem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tummi Posted December 22, 2011 Share Posted December 22, 2011 mam taki filmik Plik *.osc będę miał po świętach, mam też już kogoś kto prawdopodobnie mi pomoże z tym gazem. Na filmie widac, ze czasy wtryskow (Pb i LPG) rosna przy dodaniu gazu Trzeba by troche dluzej potrzymac silnik na wolnych, zeby cos wiecej powiedziec. T. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marw007 Posted December 23, 2011 Author Share Posted December 23, 2011 wrzucę po świętach pełne osc i wtedy będzie można coś wydumać. dzięki za zainteresowanie Tummi, Wszystkiego Dobrego na Święta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now