Jump to content

Legacy 2077 - 150 vel 165 km


siedemczwartych

Recommended Posts

Właśnie zamierzam nabyć legasia 2006-2007.

Może ktoś doradzi czy lepiej wziąć 2-litry 150 km czy 2-litry 165 km.

Czym poza mocą się jeszcze różnią?

Jak jest z momentem obrotowym w tych autach.

 

Ps. auto będzie miało gaz.

Mam świadomość kilku kucyków przy gazie i może wówczas lepiej wziąć ten 165 km?

 

Dziękuję z góry za wszelkie sugestie i podpowiedzi.

Link to comment
Share on other sites

Witam.

Nie wiem jak jest przy 150KM ale przy 165KM masz regulacje zaworów na płytkach + boxer więc regulacja zaworów wiąże się z wyjęciem silnika bo nie ma miejsca a to jest dodatkowy koszt. Ja mam właśnie 165KM i założyłem gaz u Jako na chwilę obecną przejechane 1tyś km więc za wiele nie mogę powiedzieć ale różnicy w jeździe nie zauważam żadnej oprócz tej na stacji przy płaceniu, gdyby nie dźwięk przy przełączeniu nawet bym nie zauważył że jadę na gazie.

Spalanie jak na razie 12-14 litrów 80% trasa, zobaczymy co będzie po regulacji.

----------------EDIT---------------

Na innym forum pytałem o silniki ale między 2.0 165 a 2.5 165, linku nie wrzucę ;)

2.0 165 KM - moment 187 Nm przy 3200 - moc 121 kW przy 6800

Tu masz wykres jednego z użytkowników forum - Tummi jak wygląda sprawa między LPG a PB w 2.0 165 KM

http://img189.imageshack.us/img189/7339 ... y0720n.jpg

Link to comment
Share on other sites

dość dużo.. w moim starym (1997) legasiu 2.2 spalanie gazy mam na poziomie 11 l przy jeździe do 130 km/h (3 tyś. obrotów)

Ale może TY masz cięższą nogę? :)

Poza tym widzę, że 2.2 kręci się niżej i może to też ma wpływ?

Sam nie wiem.

 

Ale w pytaniu bardziej chodziło mi o różnicę w tych silnikach o różnej mocy.

Link to comment
Share on other sites

dość dużo..

Chyba nie bo spalanie 14 LPG = 7,5 PB a tyle pali kompakt 1.6 z napędem na jedną oś

Auto jeszcze przed regulacją po 2 tyś km więc może dlatego. Druga sprawa że spalanie jest 20% większe niż pokazuje komputer a te wskazania pokrywały się idealnie ze spalaniem PB więc wszystko ok.

Inna sprawa że auto świeżo kupione i troszkę się nim jeszcze bawię plus prędkość na trasach mocno odbiegała od tych ustawowych.

Mam nadzieję że w temacie 2.0 165 KM trosze Ci pomogłem. Niech koledzy podrzucą jak wygląda sprawa dla 150KM

Link to comment
Share on other sites

Niech koledzy podrzucą jak wygląda sprawa dla 150KM

 

Wyczytałem gdzieś, że nowsza, 150-konna wersja to ten sam silnik (DOHC) a różnica wynika ze zmiany oprogramowania.

Wersja 150KM jest bardziej 'ekologiczna', ma minimalnie większy moment i ... nie konkuruje mocą z wersją 2.5. :twisted: . Kto wie jaka jest odcinka w 150KM ? W 165KM jest 7krpm.

Link to comment
Share on other sites

14L/100km to mój Legacy 2.5 pali przy jeździe głównie w trybie miejskim - gdy trasa jest w okolicach 80% to spalanie spada do 11,5L/100km

Najniższe spalanie LPG jakie udało mi się wykręcić to 8,4L/100km ale to na płaskiej autostradzie (Holandia i Belgia) z prędkością stałą 100km/h - dodam , że na pokładzie miałem sporo towaru i wraz ze mną wszystko ważyło około 400kg - zapewne bez takiego obciążenia spalanie byłoby jeszcze niższe.

W telefonie mam prosty programik w którym zapisuję sobie każde tankowanie - po roku mam wyliczoną średnią spalania ze wszystkich tankowań = 12.79L (LPG)/100km

Link to comment
Share on other sites

Niech koledzy podrzucą jak wygląda sprawa dla 150KM

 

Wyczytałem gdzieś, że nowsza, 150-konna wersja to ten sam silnik (DOHC) a różnica wynika ze zmiany oprogramowania.

Wersja 150KM jest bardziej 'ekologiczna', ma minimalnie większy moment i ... nie konkuruje mocą z wersją 2.5. :twisted: . Kto wie jaka jest odcinka w 150KM ? W 165KM jest 7krpm.

 

 

Czyli mechanicznie niczym sie nie różnią?

Ale jest, poza "ekonomicznymi/ekologicznymi" względami jakis inny powód dla którego warto wybrać jeden lub drugi silnik?

dzieki... wiem coraz więcej.

 

Ps. my tu nie o spalaniu tylko o różnicach 150 a 165 KM

Link to comment
Share on other sites

Nurtuje mnie identyczne pytanie odnośnie różnic między 150 i 165 KM.

Podstawowa różnica - jak sądze - jest w wysokości momentu obr.: 165KM - 187 Nm przy 3200 , 150KM - 196 Nm przy 3200. Tak więc silnik 150KM powinien mieć lepszy "dół" natomiast może łapać zadyszkę przy maksymalnych obr. w porównaniu z wersją 165KM - i na odwrót.

 

P.S. Jeśli ktoś ma na sprzedaż Legacy MY07-09 zapraszam.

Link to comment
Share on other sites

Pewnie też zależy od skrzyni. Przy AT z "odcinki" korzysta się dość często. I bardzo lubię ten dźwięk przy 7krpm :twisted: . Silnik nie przejawia tam żadnej "zadyszki". Przy MT przypuszczam, że 150KM może być wygodniejszy (brak konwertera momentu, więc moment na kołach zależy wprost od obrotów i przełożenia). Z tym, że ja dużo jeżdżę sam i nikomu nie przeszkadza odrobina brzmienia boksera :P .

Link to comment
Share on other sites

Na pewno 2,5 będzie miał więcej momentu, ale jak zdecydowałeś się na 2L - uważam, że mocniejsza wersja jest rozsądniejszym rozwiązaniem, więcej dynamiki przy i tak dużym i ciężkim aucie nigdy nie zaszkodzi.

Jeździłam rok OBK 2,5L w AT, i z LPG, dynamiki wystarczało do codziennej jazdy, aczkolwiek rakieta to to nie była.... :)

Link to comment
Share on other sites

Tu masz wykres jednego z użytkowników forum - Tummi jak wygląda sprawa między LPG a PB w 2.0 165 KMhttp://img189.imageshack.us/img189/7339 ... y0720n.jpg

 

A juz mialem wklejac ;)

Dodam, ze z LPG powinno dac sie wiecej wycisnac. Wrzuce wykres jak zmienie wtryskiwacze (raczej nie w tym roku).

 

 

Kto wie jaka jest odcinka w 150KM ? W 165KM jest 7krpm.

Powiedzialbym nawet, ze nieco wyzej niz 7k - na moim wykresie widac przejscie poza 7k, a nie byl odkrecony do konca ;)

 

 

Co do spalania LPG - u mnie w tym roku srednia to 12.53l/100km.

 

T.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...