siedemczwartych Posted November 2, 2011 Share Posted November 2, 2011 Właśnie zamierzam nabyć legasia 2006-2007. Może ktoś doradzi czy lepiej wziąć 2-litry 150 km czy 2-litry 165 km. Czym poza mocą się jeszcze różnią? Jak jest z momentem obrotowym w tych autach. Ps. auto będzie miało gaz. Mam świadomość kilku kucyków przy gazie i może wówczas lepiej wziąć ten 165 km? Dziękuję z góry za wszelkie sugestie i podpowiedzi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bzikus7 Posted November 2, 2011 Share Posted November 2, 2011 Witam. Nie wiem jak jest przy 150KM ale przy 165KM masz regulacje zaworów na płytkach + boxer więc regulacja zaworów wiąże się z wyjęciem silnika bo nie ma miejsca a to jest dodatkowy koszt. Ja mam właśnie 165KM i założyłem gaz u Jako na chwilę obecną przejechane 1tyś km więc za wiele nie mogę powiedzieć ale różnicy w jeździe nie zauważam żadnej oprócz tej na stacji przy płaceniu, gdyby nie dźwięk przy przełączeniu nawet bym nie zauważył że jadę na gazie. Spalanie jak na razie 12-14 litrów 80% trasa, zobaczymy co będzie po regulacji. ----------------EDIT--------------- Na innym forum pytałem o silniki ale między 2.0 165 a 2.5 165, linku nie wrzucę 2.0 165 KM - moment 187 Nm przy 3200 - moc 121 kW przy 6800 Tu masz wykres jednego z użytkowników forum - Tummi jak wygląda sprawa między LPG a PB w 2.0 165 KM http://img189.imageshack.us/img189/7339 ... y0720n.jpg Link to comment Share on other sites More sharing options...
siedemczwartych Posted November 2, 2011 Author Share Posted November 2, 2011 dość dużo.. w moim starym (1997) legasiu 2.2 spalanie gazy mam na poziomie 11 l przy jeździe do 130 km/h (3 tyś. obrotów) Ale może TY masz cięższą nogę? Poza tym widzę, że 2.2 kręci się niżej i może to też ma wpływ? Sam nie wiem. Ale w pytaniu bardziej chodziło mi o różnicę w tych silnikach o różnej mocy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bzikus7 Posted November 2, 2011 Share Posted November 2, 2011 dość dużo.. Chyba nie bo spalanie 14 LPG = 7,5 PB a tyle pali kompakt 1.6 z napędem na jedną oś Auto jeszcze przed regulacją po 2 tyś km więc może dlatego. Druga sprawa że spalanie jest 20% większe niż pokazuje komputer a te wskazania pokrywały się idealnie ze spalaniem PB więc wszystko ok. Inna sprawa że auto świeżo kupione i troszkę się nim jeszcze bawię plus prędkość na trasach mocno odbiegała od tych ustawowych. Mam nadzieję że w temacie 2.0 165 KM trosze Ci pomogłem. Niech koledzy podrzucą jak wygląda sprawa dla 150KM Link to comment Share on other sites More sharing options...
mcbeth Posted November 2, 2011 Share Posted November 2, 2011 Niech koledzy podrzucą jak wygląda sprawa dla 150KM Wyczytałem gdzieś, że nowsza, 150-konna wersja to ten sam silnik (DOHC) a różnica wynika ze zmiany oprogramowania. Wersja 150KM jest bardziej 'ekologiczna', ma minimalnie większy moment i ... nie konkuruje mocą z wersją 2.5. . Kto wie jaka jest odcinka w 150KM ? W 165KM jest 7krpm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
konik_80 Posted November 2, 2011 Share Posted November 2, 2011 14L/100km to mój Legacy 2.5 pali przy jeździe głównie w trybie miejskim - gdy trasa jest w okolicach 80% to spalanie spada do 11,5L/100km Najniższe spalanie LPG jakie udało mi się wykręcić to 8,4L/100km ale to na płaskiej autostradzie (Holandia i Belgia) z prędkością stałą 100km/h - dodam , że na pokładzie miałem sporo towaru i wraz ze mną wszystko ważyło około 400kg - zapewne bez takiego obciążenia spalanie byłoby jeszcze niższe. W telefonie mam prosty programik w którym zapisuję sobie każde tankowanie - po roku mam wyliczoną średnią spalania ze wszystkich tankowań = 12.79L (LPG)/100km Link to comment Share on other sites More sharing options...
siedemczwartych Posted November 2, 2011 Author Share Posted November 2, 2011 Niech koledzy podrzucą jak wygląda sprawa dla 150KM Wyczytałem gdzieś, że nowsza, 150-konna wersja to ten sam silnik (DOHC) a różnica wynika ze zmiany oprogramowania. Wersja 150KM jest bardziej 'ekologiczna', ma minimalnie większy moment i ... nie konkuruje mocą z wersją 2.5. . Kto wie jaka jest odcinka w 150KM ? W 165KM jest 7krpm. Czyli mechanicznie niczym sie nie różnią? Ale jest, poza "ekonomicznymi/ekologicznymi" względami jakis inny powód dla którego warto wybrać jeden lub drugi silnik? dzieki... wiem coraz więcej. Ps. my tu nie o spalaniu tylko o różnicach 150 a 165 KM Link to comment Share on other sites More sharing options...
dagidab Posted November 2, 2011 Share Posted November 2, 2011 Nurtuje mnie identyczne pytanie odnośnie różnic między 150 i 165 KM. Podstawowa różnica - jak sądze - jest w wysokości momentu obr.: 165KM - 187 Nm przy 3200 , 150KM - 196 Nm przy 3200. Tak więc silnik 150KM powinien mieć lepszy "dół" natomiast może łapać zadyszkę przy maksymalnych obr. w porównaniu z wersją 165KM - i na odwrót. P.S. Jeśli ktoś ma na sprzedaż Legacy MY07-09 zapraszam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
siedemczwartych Posted November 2, 2011 Author Share Posted November 2, 2011 to dla mnie fajniej. Raczej jeżdżę nisko i wyższy moment i lepsza sprawność na dole mnie bardzo cieszy. To nie rajdówka do odcięcia... to fajne, super autko do codziennego przemieszczania... oczywiście sprawiające wiele frajdy z jazdy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mcbeth Posted November 3, 2011 Share Posted November 3, 2011 Pewnie też zależy od skrzyni. Przy AT z "odcinki" korzysta się dość często. I bardzo lubię ten dźwięk przy 7krpm . Silnik nie przejawia tam żadnej "zadyszki". Przy MT przypuszczam, że 150KM może być wygodniejszy (brak konwertera momentu, więc moment na kołach zależy wprost od obrotów i przełożenia). Z tym, że ja dużo jeżdżę sam i nikomu nie przeszkadza odrobina brzmienia boksera . Link to comment Share on other sites More sharing options...
motorOla Posted November 3, 2011 Share Posted November 3, 2011 Na pewno 2,5 będzie miał więcej momentu, ale jak zdecydowałeś się na 2L - uważam, że mocniejsza wersja jest rozsądniejszym rozwiązaniem, więcej dynamiki przy i tak dużym i ciężkim aucie nigdy nie zaszkodzi. Jeździłam rok OBK 2,5L w AT, i z LPG, dynamiki wystarczało do codziennej jazdy, aczkolwiek rakieta to to nie była.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tummi Posted November 6, 2011 Share Posted November 6, 2011 Tu masz wykres jednego z użytkowników forum - Tummi jak wygląda sprawa między LPG a PB w 2.0 165 KMhttp://img189.imageshack.us/img189/7339 ... y0720n.jpg A juz mialem wklejac Dodam, ze z LPG powinno dac sie wiecej wycisnac. Wrzuce wykres jak zmienie wtryskiwacze (raczej nie w tym roku). Kto wie jaka jest odcinka w 150KM ? W 165KM jest 7krpm. Powiedzialbym nawet, ze nieco wyzej niz 7k - na moim wykresie widac przejscie poza 7k, a nie byl odkrecony do konca Co do spalania LPG - u mnie w tym roku srednia to 12.53l/100km. T. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now