Jump to content

Nowy zakup - nowe problemy


no1tasman

Recommended Posts

Zakupilem niedawno Forka 97 i mam pare pytan o pierdoly ktore mnie draznia :D , mianowicie:

1. spryskiwacz reflektorow - gdy wlaczy sie przycisk dochodzi jakis odglos z okolic schowka, a spryskiwacze nie dzialaja - czy ten odglos jest typowy i gdzie szukac przyczyny

2. spryskiwacz tylnej szyby - wszystko dziala, ale slychac jakis odglos spod tylnej kanapy od strony kierowcy - typowe?

3. w jaki sposob dokonac regulacji hill holdera ( pytam bo nie znalazlem ), bo mam wrazenie ze nie zawsze odpuszcza

4. pewnie jeszcze sobie cos przypomne :D

z gory dzieki za odp

Link to comment
Share on other sites

1. spryskiwacz reflektorow - gdy wlaczy sie przycisk dochodzi jakis odglos z okolic schowka, a spryskiwacze nie dzialaja - czy ten odglos jest typowy i gdzie szukac przyczyny

 

Jak działa spryskiwacz szyby to przegnił kabelek przy pompce albo zaśniedział wirnik pompki. Łatwe w naprawie.

A jak nie działa to możliwe, że w drugiej pompce to samo. To tykanie to przekaźniczek, więc zakładam że są całe bezpieczniki.

Link to comment
Share on other sites

między grilem a chłodnicą jest taki trójnik, który rozdziela płyn na obydwa reflektory a w nim gumowa membrana ze sprężynką która puszcza płyn jak silniczek daje ciśnienie. U mnie to wszystko było zabite syfem i ten trójnik nie puszczał dalej płynu. Wyczyściłem trójnik ale puszczała membrana i przez noc cały płyn wylatywał spryskiwaczami. Najlepszym rozwiązaniem bedzie dobranie takiego trójnika od innego auta.

Link to comment
Share on other sites

Hillholder jest regulowany w komorze silnika, poprzez regulacje długości linki, jeżeli go w ogóle masz, to jest na podłużnicy od strony kierowcy, tak trochę pod serwem i pompa hamulcową.

 

Pompka spryskiwacza jest czuła na syf w sensie zanieczyszczenia, jak ktoś wcześniej wlewał do zbiornika zanieczyszczoną wodę np. z brudnej bańki albo z kałuży (widzieliśmy na własne oczy :mrgreen: ), to być może szlag trafił pompkę.

 

Drugim możliwym powodem jest jak już wspomniano wyżej - zaśniedziała wtyczka, sprawdź, czy dochodzi do niej masa i plus, jak tak, padła pompka, jak nie, jest gdzieś przerwa elektryczna

Link to comment
Share on other sites

dzieki panowie za info - jak tylko uporam sie z tylnym zawiasem to sprawdze co i jak - apropo - pilnie kupie tylny wozek :roll:

 

4. parowanie auta - na klimie wszystko sie osusza ladnie, ale bez wlaczenia klimy w ostatnich dniach nie daje rady - co najwyzej przednia szyba + trojkaty w bocznych - kabinowego nie ma, wiec juz nie wiem co dalej :cry:

Link to comment
Share on other sites

2. spryskiwacz tylnej szyby - wszystko dziala, ale slychac jakis odglos spod tylnej kanapy od strony kierowcy - typowe?

tam nie prawa nic hałasować...pompkę masz z przodu przy zbiorniku spryskiwacza

jedyne co możesz słyszeć to szum wody przepływającej przez tylne dysze natryskowe

moim zdaniem jeśli woda leci nie masz się czym martwić

 

jeśli chodzi o spryskiwacze reflektorów:

silniczek na 99% się zatarł...

1.wymontuj zbiornik spryskiwaczy

2.wymontuj pompkę, która znajduje się na jego spodzie

3.rozłącz pompkę od silniczka-trzeba odgiąć takie 3 małe języczki z blachy

4.kombinerkami poruszaj ośką

5.podłącz pod 12V- jeśli działa zmontuj wszystko razem

jeśli nie to kłopot...bo nowy raczej drogi a używki moim zdaniem nie warto kupować...

 

można jeszcze pomyśleć o adaptacji podobnej pompki do reflektorów np z grupy VW koszt to około 60-80zł za nówkę

 

w sumie nie wiem czy warto...bo spryskiwaczy używam bardzo rzadko

 

pozdro!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

walczylem z tylnym zawiasem i nie dalem rady spojrzec na w/w. ale nadrobie ;) -

 

5. centralny zamek - mam drugi kluczyk+pilot (1szt) - wymienilem baterie i probuje kodowac ale nic nie lapie i moze ktos poda jakis opis kodowania bo znalazlem dwa rozne ( autodata i www znalezione na forum), ewentualnie gdzie szukac przyczyny - sam pilot/odbiornik/inne ??

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
2. spryskiwacz tylnej szyby - wszystko dziala, ale slychac jakis odglos spod tylnej kanapy od strony kierowcy - typowe?

tam nie prawa nic hałasować...pompkę masz z przodu przy zbiorniku spryskiwacza

jedyne co możesz słyszeć to szum wody przepływającej przez tylne dysze natryskowe

moim zdaniem jeśli woda leci nie masz się czym martwić

 

jeśli chodzi o spryskiwacze reflektorów:

silniczek na 99% się zatarł...

1.wymontuj zbiornik spryskiwaczy

2.wymontuj pompkę, która znajduje się na jego spodzie

3.rozłącz pompkę od silniczka-trzeba odgiąć takie 3 małe języczki z blachy

4.kombinerkami poruszaj ośką

5.podłącz pod 12V- jeśli działa zmontuj wszystko razem

jeśli nie to kłopot...bo nowy raczej drogi a używki moim zdaniem nie warto kupować...

 

można jeszcze pomyśleć o adaptacji podobnej pompki do reflektorów np z grupy VW koszt to około 60-80zł za nówkę

 

w sumie nie wiem czy warto...bo spryskiwaczy używam bardzo rzadko

 

pozdro!

 

spróbuj najpierw prostszej "naprawy" zgodnie z radą stąd: http://www.subaruforester.org/vbulletin ... ence-6278/

 

pomocna będzie przedłużka do kluczy nasadowych lub krzyżakowy klucz do kół, żeby dotrzeć do pompek

po kilku-kilkunastu uderzeniach pompki powinny odżyć

Link to comment
Share on other sites

pomocna będzie przedłużka do kluczy nasadowych lub krzyżakowy klucz do kół, żeby dotrzeć do pompek

po kilku-kilkunastu uderzeniach pompki powinny odżyć

 

o ile wczesniej nie posypią się magnesy wokół wirnika ;-)

Link to comment
Share on other sites

jeżeli chodzi o drugi pilot - to tak naprawdę możesz mieć tylko jeden pilot - przypuszczam, ze posiadasz ten dodatkowy co wygląda jak kluczyk bez grota z przyciskami.

 

Zdemontuj panel przy nogach kierowcy po lewej stronie przy pedałach - znajdź - białe rozłączone wtyczki - połącz je - teraz możesz zakodować pilota - po zakodowaniu rozłącz wtyczki, bo nie będzie działał.

Link to comment
Share on other sites

Spryskiwacze reflektorów ostatnio przerabiałem. Silnik się nie zatarł, tylko zebrało się mnóstwo syfu w kostkach. Z grubsza to oczyściłem, psiknąłem preparatem do styków i jest ok. Przedtem jednak sprawdziłem działanie silniczka, podłączając go na krótko do akumulatora - rzucał się jak dziki :lol:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...