no1tasman Posted November 2, 2011 Share Posted November 2, 2011 Zakupilem niedawno Forka 97 i mam pare pytan o pierdoly ktore mnie draznia , mianowicie: 1. spryskiwacz reflektorow - gdy wlaczy sie przycisk dochodzi jakis odglos z okolic schowka, a spryskiwacze nie dzialaja - czy ten odglos jest typowy i gdzie szukac przyczyny 2. spryskiwacz tylnej szyby - wszystko dziala, ale slychac jakis odglos spod tylnej kanapy od strony kierowcy - typowe? 3. w jaki sposob dokonac regulacji hill holdera ( pytam bo nie znalazlem ), bo mam wrazenie ze nie zawsze odpuszcza 4. pewnie jeszcze sobie cos przypomne z gory dzieki za odp Link to comment Share on other sites More sharing options...
bzyq Posted November 2, 2011 Share Posted November 2, 2011 1. spryskiwacz reflektorow - gdy wlaczy sie przycisk dochodzi jakis odglos z okolic schowka, a spryskiwacze nie dzialaja - czy ten odglos jest typowy i gdzie szukac przyczyny Jak działa spryskiwacz szyby to przegnił kabelek przy pompce albo zaśniedział wirnik pompki. Łatwe w naprawie. A jak nie działa to możliwe, że w drugiej pompce to samo. To tykanie to przekaźniczek, więc zakładam że są całe bezpieczniki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
major2104 Posted November 2, 2011 Share Posted November 2, 2011 między grilem a chłodnicą jest taki trójnik, który rozdziela płyn na obydwa reflektory a w nim gumowa membrana ze sprężynką która puszcza płyn jak silniczek daje ciśnienie. U mnie to wszystko było zabite syfem i ten trójnik nie puszczał dalej płynu. Wyczyściłem trójnik ale puszczała membrana i przez noc cały płyn wylatywał spryskiwaczami. Najlepszym rozwiązaniem bedzie dobranie takiego trójnika od innego auta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
motorOla Posted November 3, 2011 Share Posted November 3, 2011 Hillholder jest regulowany w komorze silnika, poprzez regulacje długości linki, jeżeli go w ogóle masz, to jest na podłużnicy od strony kierowcy, tak trochę pod serwem i pompa hamulcową. Pompka spryskiwacza jest czuła na syf w sensie zanieczyszczenia, jak ktoś wcześniej wlewał do zbiornika zanieczyszczoną wodę np. z brudnej bańki albo z kałuży (widzieliśmy na własne oczy ), to być może szlag trafił pompkę. Drugim możliwym powodem jest jak już wspomniano wyżej - zaśniedziała wtyczka, sprawdź, czy dochodzi do niej masa i plus, jak tak, padła pompka, jak nie, jest gdzieś przerwa elektryczna Link to comment Share on other sites More sharing options...
Basmanek Posted November 3, 2011 Share Posted November 3, 2011 Co do spryskiwacza reflektorow mialem to samo, nie pryskało,a przy schowku było słychać przekaźnik. Zastała sie pompka ot co. Link to comment Share on other sites More sharing options...
no1tasman Posted November 4, 2011 Author Share Posted November 4, 2011 dzieki panowie za info - jak tylko uporam sie z tylnym zawiasem to sprawdze co i jak - apropo - pilnie kupie tylny wozek :roll: 4. parowanie auta - na klimie wszystko sie osusza ladnie, ale bez wlaczenia klimy w ostatnich dniach nie daje rady - co najwyzej przednia szyba + trojkaty w bocznych - kabinowego nie ma, wiec juz nie wiem co dalej Link to comment Share on other sites More sharing options...
coin Posted November 4, 2011 Share Posted November 4, 2011 2. spryskiwacz tylnej szyby - wszystko dziala, ale slychac jakis odglos spod tylnej kanapy od strony kierowcy - typowe? tam nie prawa nic hałasować...pompkę masz z przodu przy zbiorniku spryskiwacza jedyne co możesz słyszeć to szum wody przepływającej przez tylne dysze natryskowe moim zdaniem jeśli woda leci nie masz się czym martwić jeśli chodzi o spryskiwacze reflektorów: silniczek na 99% się zatarł... 1.wymontuj zbiornik spryskiwaczy 2.wymontuj pompkę, która znajduje się na jego spodzie 3.rozłącz pompkę od silniczka-trzeba odgiąć takie 3 małe języczki z blachy 4.kombinerkami poruszaj ośką 5.podłącz pod 12V- jeśli działa zmontuj wszystko razem jeśli nie to kłopot...bo nowy raczej drogi a używki moim zdaniem nie warto kupować... można jeszcze pomyśleć o adaptacji podobnej pompki do reflektorów np z grupy VW koszt to około 60-80zł za nówkę w sumie nie wiem czy warto...bo spryskiwaczy używam bardzo rzadko pozdro! Link to comment Share on other sites More sharing options...
no1tasman Posted November 19, 2011 Author Share Posted November 19, 2011 walczylem z tylnym zawiasem i nie dalem rady spojrzec na w/w. ale nadrobie - 5. centralny zamek - mam drugi kluczyk+pilot (1szt) - wymienilem baterie i probuje kodowac ale nic nie lapie i moze ktos poda jakis opis kodowania bo znalazlem dwa rozne ( autodata i www znalezione na forum), ewentualnie gdzie szukac przyczyny - sam pilot/odbiornik/inne ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kons6 Posted December 13, 2011 Share Posted December 13, 2011 2. spryskiwacz tylnej szyby - wszystko dziala, ale slychac jakis odglos spod tylnej kanapy od strony kierowcy - typowe? tam nie prawa nic hałasować...pompkę masz z przodu przy zbiorniku spryskiwacza jedyne co możesz słyszeć to szum wody przepływającej przez tylne dysze natryskowe moim zdaniem jeśli woda leci nie masz się czym martwić jeśli chodzi o spryskiwacze reflektorów: silniczek na 99% się zatarł... 1.wymontuj zbiornik spryskiwaczy 2.wymontuj pompkę, która znajduje się na jego spodzie 3.rozłącz pompkę od silniczka-trzeba odgiąć takie 3 małe języczki z blachy 4.kombinerkami poruszaj ośką 5.podłącz pod 12V- jeśli działa zmontuj wszystko razem jeśli nie to kłopot...bo nowy raczej drogi a używki moim zdaniem nie warto kupować... można jeszcze pomyśleć o adaptacji podobnej pompki do reflektorów np z grupy VW koszt to około 60-80zł za nówkę w sumie nie wiem czy warto...bo spryskiwaczy używam bardzo rzadko pozdro! spróbuj najpierw prostszej "naprawy" zgodnie z radą stąd: http://www.subaruforester.org/vbulletin ... ence-6278/ pomocna będzie przedłużka do kluczy nasadowych lub krzyżakowy klucz do kół, żeby dotrzeć do pompek po kilku-kilkunastu uderzeniach pompki powinny odżyć Link to comment Share on other sites More sharing options...
coin Posted December 14, 2011 Share Posted December 14, 2011 pomocna będzie przedłużka do kluczy nasadowych lub krzyżakowy klucz do kół, żeby dotrzeć do pompekpo kilku-kilkunastu uderzeniach pompki powinny odżyć o ile wczesniej nie posypią się magnesy wokół wirnika ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
siekla Posted December 14, 2011 Share Posted December 14, 2011 jeżeli chodzi o drugi pilot - to tak naprawdę możesz mieć tylko jeden pilot - przypuszczam, ze posiadasz ten dodatkowy co wygląda jak kluczyk bez grota z przyciskami. Zdemontuj panel przy nogach kierowcy po lewej stronie przy pedałach - znajdź - białe rozłączone wtyczki - połącz je - teraz możesz zakodować pilota - po zakodowaniu rozłącz wtyczki, bo nie będzie działał. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jawa Posted December 14, 2011 Share Posted December 14, 2011 Spryskiwacze reflektorów ostatnio przerabiałem. Silnik się nie zatarł, tylko zebrało się mnóstwo syfu w kostkach. Z grubsza to oczyściłem, psiknąłem preparatem do styków i jest ok. Przedtem jednak sprawdziłem działanie silniczka, podłączając go na krótko do akumulatora - rzucał się jak dziki Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now