xmaro Posted November 2, 2011 Share Posted November 2, 2011 Witam po przerwie, zakupilem kolejne Legacy twin turbo i oczywiscie pojawily sie problemy. Kupilem auto z nie dzialajacaym prawidlowo sterowaniem turbinami (polecam strone o twin turbo http://www.veloce.pwp.blueyonder.co.uk/technical%201.htm podczas testow na postoju auto zaczelo stukac, posrodku silnika bardziej z przodu. Domyslam sie ze to cos powazniejszego. Nie wiem czy sie wkurzac ze ktos auto podpicowal, z pechem sie z pokora pogodze. Czy mozna ukryc tak mocne stukanie zeby sprzedac auto? przejechalem 100km czesto pod czerwone pole i nic nie stukalo. Stuka caly niezaleznie od obrotow i obciazenia. Wrzuce dzwiek ale pewnie i tak domyslacie sie o co chodzi. Druga podstawowa kwestia to wymiana silnika. Mam model GT-B BH5 legacy kombi twin turbo. Silnik ma cewki w fajkach, wydedukowalem ze to silnik EJ208. Czy silnik musi byc taki sam, czy moze byc ze starszego modelu? moj ma komputer Jesc, niektore maja Denso. Czy to ma znaczenie jaki komp ma dawca. Silnik znalazlem za 750£ wiec chyba nie ma tragedii. Pozdrawiam M -- 2 lis 2011, o 13:51 -- Zobaczcie jak wali Pewnie panewka....? Link to comment Share on other sites More sharing options...
saszynski Posted November 2, 2011 Share Posted November 2, 2011 Silnik znalazlem za 750£ wiec chyba nie ma tragedii. http://www.japaneseperformance.ie tam znajdziesz taniej. Czy silnik musi byc taki sam, czy moze byc ze starszego modelu? moj ma komputer Jesc, niektore maja Denso. Czy to ma znaczenie jaki komp ma dawca. w silnikach sprzed liftu 98-00 jest inny silnik (kolektor ssacy i przepustnica dla przykladu) i inna wiazka niz w polifcie (przerabialem to w praktyce) http://www.veloce.pwp.blueyonder.co.uk/technical%201.htm przyda mi sie:) dzieki. przejechalem 100km czesto pod czerwone pole i nic nie stukalo. a sprawdziles stan oleju przed palowaniem? zakupilem kolejne Legacy twin turbo i oczywiscie pojawily sie problemy. ja ze swoim problemow nie mialem i nie mam Druga podstawowa kwestia to wymiana silnika. Mam model GT-B BH5 legacy kombi twin turbo. Silnik ma cewki w fajkach, wydedukowalem ze to silnik EJ208. kod silnika jest na tabliczce znamionowej lub/i pod alternatorem. generalnie ej208 montowany byl w: 1998-2003 Legacy chassis code BE/BH5 JDM GT's, GT-B's and B4's (206 kW (280 PS; 276 bhp) Manual) Link to comment Share on other sites More sharing options...
xmaro Posted November 2, 2011 Author Share Posted November 2, 2011 Dzieki za odpowiedz. W poprzednim B4 RSK mialem cewki osobno a tu mam w fajkach, dlatego mam watpliwosci co do silnika. Stronka z czesciami jest z Irlandii, ja mam 200km do silnikia z turbinami, alternatorem, rozrusznikiem intercoolerem i dolotami, silnik 750£ pozatym musze czyms jezdzic i to szybko Olej sprawdzalem, bylo za duzo troszke a z tego co wyczytalem to moze to miec wplyw na problemy ze sterowaniem turbinami, odlalem troche, dostawal po dupie bo testowalem turbiny i zaczal klepac na postoju. A tak wogole to nawet ciekawa i wciagajaca jest naprawa i zrozumienie tego systemu sterowania turbinami, imponujaca maszyneria Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted November 2, 2011 Share Posted November 2, 2011 Lomatko - a ja myslalem, ze w imprezie rurko- i kablo-logia jest pokierana. Jak ma byc po taniosci, to pewnie najlepiej bedzie poszukac drugiego silnika. Jak chcesz porzadnie, to moze po prostu troche pomodyfikowac auto i przejsc na pojedyncze turbo, bo te dwie turbiny w Legacy to i tak tak srednio wrazenie robia prawde mowiac Link to comment Share on other sites More sharing options...
saszynski Posted November 2, 2011 Share Posted November 2, 2011 mam 200km do silnikia z turbinami, alternatorem, rozrusznikiem intercoolerem i dolotami, silnik 750£ to faktycznie tanio:) bylo za duzo troszke a z tego co wyczytalem to moze to miec wplyw na problemy ze sterowaniem turbinami, musze poczytac, ale raczej nie sadze zeby to mialo wplyw... A tak wogole to nawet ciekawa i wciagajaca jest naprawa i zrozumienie tego systemu sterowania turbinami, imponujaca maszyneria dokladnie.. kiedys sie nudzilem i odpinalem po kolei kazdy jeden waz i obserwowalem co sie dzieje z silnikiem... za kazdym razem zaczynalo nim szarpac i wyskakiwal blad "Twin Turbo system Malfunction" te dwie turbinyw Legacy to i tak tak srednio wrazenie robia prawde mowiac ale auto wazy 1450kg z pasazerami to ponad poltora tony i ma tylko 280KM... mnie tam styka -- Śr lis 02, 2011 5:37 pm -- ja osobiscie rzadko uzywam obu turbin... najlepiej brzmi przy 2500-4000 rpm i ten swist turbiny od 1500 rpm.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
xmaro Posted November 2, 2011 Author Share Posted November 2, 2011 Jak chcesz porzadnie, to moze po prostu troche pomodyfikowac auto i przejsc na pojedyncze turbo, bo te dwie turbinyw Legacy to i tak tak srednio wrazenie robia prawde mowiac Jak by nie bylo daje to lepszy moment przy niskich obrotach, poza tym jako techniczne rozwiazanie robi to wrazenie. Ja tam swiadomie sie na to zdecydowalem bo lubie takie zagwozdki i mam zamiar modyfikowac to ustrojstwo. Po zakumaniu jak to sterowanie turbin dziala mam kilka pomyslow. Jako ciekawostka dodam ze klika rurek w ukladzie ma zwezki, pozatym mozna troche przeklamac czujnik roznicy cisnien... ale to temat jak juz bede mial silnik. Na 90% w piatek jade po silnik i kontynuuje walke Link to comment Share on other sites More sharing options...
saszynski Posted November 2, 2011 Share Posted November 2, 2011 daje to lepszy moment przy niskich obrotach, podobno 278Nm przy 2000 rpm Link to comment Share on other sites More sharing options...
xmaro Posted November 2, 2011 Author Share Posted November 2, 2011 xmaro napisał(a):daje to lepszy moment przy niskich obrotach, podobno 278Nm przy 2000 rpm Ten egzemplarz jeszcze tyle nie dal ale po czyszczeniu rurek od turbin zaczal dymac 1bar przy 2tys.... a potem zdechl Te parametry sa dla 100oktanowej benzyny bo taka maja w Japoni. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted November 2, 2011 Share Posted November 2, 2011 Ja tam swiadomie sie na to zdecydowalem bo lubie takie zagwozdki i mam zamiar modyfikowac to ustrojstwo. Po 4 latach z Subaru zagwozdki mi sie juz znudzily i wole rozwiazania proste i dzialajace Link to comment Share on other sites More sharing options...
saszynski Posted November 2, 2011 Share Posted November 2, 2011 100oktanowej benzyny bo taka maja w Japoni. w Irlandii masz e5 na maxolu, 99 oktanow + 2l pro boost octan booster (1l/30l) i masz 100 oktanow. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted November 2, 2011 Share Posted November 2, 2011 pro boost jest raczej guzik warty - przynajmiej wg. opinii robiacych mapy - roznica miedzy paliwem z pro boostem i bez jest praktycznie zadna. Jesli juz, to trzeba siegac po rozwiazania typu Lucas Octane Booster, Nitrous Formula, NOS - z takich dostepnych tutaj. Oczywiscie koszta tankowania nieco to podnosi. Najlepiej prawde mowiac zainwestowac w remap. Link to comment Share on other sites More sharing options...
saszynski Posted November 2, 2011 Share Posted November 2, 2011 Najlepiej prawde mowiac zainwestowac w remap. jak bede wiedział ze auto ze mna zostaje na lata to wtedy zainwestuje te 1500e w remap. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now