Skocz do zawartości

BH5 GT-B Twin Turbo wymiana silnika - identyfikacja


xmaro

Rekomendowane odpowiedzi

Witam po przerwie, zakupilem kolejne Legacy twin turbo i oczywiscie pojawily sie problemy.

 

Kupilem auto z nie dzialajacaym prawidlowo sterowaniem turbinami (polecam strone o twin turbo http://www.veloce.pwp.blueyonder.co.uk/technical%201.htm

podczas testow na postoju auto zaczelo stukac, posrodku silnika bardziej z przodu. Domyslam sie ze to cos powazniejszego.

 

Nie wiem czy sie wkurzac ze ktos auto podpicowal, z pechem sie z pokora pogodze. Czy mozna ukryc tak mocne stukanie zeby sprzedac auto? przejechalem 100km czesto pod czerwone pole i nic nie stukalo. Stuka caly niezaleznie od obrotow i obciazenia. Wrzuce dzwiek ale pewnie i tak domyslacie sie o co chodzi.

 

Druga podstawowa kwestia to wymiana silnika. Mam model GT-B BH5 legacy kombi twin turbo. Silnik ma cewki w fajkach, wydedukowalem ze to silnik EJ208.

 

Czy silnik musi byc taki sam, czy moze byc ze starszego modelu? moj ma komputer Jesc, niektore maja Denso. Czy to ma znaczenie jaki komp ma dawca.

 

Silnik znalazlem za 750£ wiec chyba nie ma tragedii.

 

Pozdrawiam

M

 

-- 2 lis 2011, o 13:51 --

 

Zobaczcie jak wali

 

Pewnie panewka....?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik znalazlem za 750£ wiec chyba nie ma tragedii.

 

http://www.japaneseperformance.ie tam znajdziesz taniej.

Czy silnik musi byc taki sam, czy moze byc ze starszego modelu? moj ma komputer Jesc, niektore maja Denso. Czy to ma znaczenie jaki komp ma dawca.

 

w silnikach sprzed liftu 98-00 jest inny silnik (kolektor ssacy i przepustnica dla przykladu) i inna wiazka niz w polifcie (przerabialem to w praktyce)

przyda mi sie:) dzieki.

 

przejechalem 100km czesto pod czerwone pole i nic nie stukalo.

 

a sprawdziles stan oleju przed palowaniem?

zakupilem kolejne Legacy twin turbo i oczywiscie pojawily sie problemy.

 

ja ze swoim problemow nie mialem i nie mam

Druga podstawowa kwestia to wymiana silnika. Mam model GT-B BH5 legacy kombi twin turbo. Silnik ma cewki w fajkach, wydedukowalem ze to silnik EJ208.

kod silnika jest na tabliczce znamionowej lub/i pod alternatorem. generalnie ej208 montowany byl w:

1998-2003 Legacy chassis code BE/BH5 JDM GT's, GT-B's and B4's (206 kW (280 PS; 276 bhp) Manual)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odpowiedz.

 

W poprzednim B4 RSK mialem cewki osobno a tu mam w fajkach, dlatego mam watpliwosci co do silnika.

 

Stronka z czesciami jest z Irlandii, ja mam 200km do silnikia z turbinami, alternatorem, rozrusznikiem intercoolerem i dolotami, silnik 750£ pozatym musze czyms jezdzic i to szybko

 

Olej sprawdzalem, bylo za duzo troszke a z tego co wyczytalem to moze to miec wplyw na problemy ze sterowaniem turbinami, odlalem troche, dostawal po dupie bo testowalem turbiny i zaczal klepac na postoju.

 

A tak wogole to nawet ciekawa i wciagajaca jest naprawa i zrozumienie tego systemu sterowania turbinami, imponujaca maszyneria ;)

IMAG0285.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lomatko - a ja myslalem, ze w imprezie rurko- i kablo-logia jest pokierana.

Jak ma byc po taniosci, to pewnie najlepiej bedzie poszukac drugiego silnika.

Jak chcesz porzadnie, to moze po prostu troche pomodyfikowac auto i przejsc na pojedyncze turbo, bo te dwie turbiny

w Legacy to i tak tak srednio wrazenie robia prawde mowiac :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam 200km do silnikia z turbinami, alternatorem, rozrusznikiem intercoolerem i dolotami, silnik 750£

to faktycznie tanio:)

 

bylo za duzo troszke a z tego co wyczytalem to moze to miec wplyw na problemy ze sterowaniem turbinami,

 

musze poczytac, ale raczej nie sadze zeby to mialo wplyw...

 

A tak wogole to nawet ciekawa i wciagajaca jest naprawa i zrozumienie tego systemu sterowania turbinami, imponujaca maszyneria

dokladnie.. kiedys sie nudzilem i odpinalem po kolei kazdy jeden waz i obserwowalem co sie dzieje z silnikiem... za kazdym razem zaczynalo nim szarpac i wyskakiwal blad "Twin Turbo system Malfunction"

te dwie turbiny

w Legacy to i tak tak srednio wrazenie robia prawde mowiac :)

 

 

ale auto wazy 1450kg z pasazerami to ponad poltora tony i ma tylko 280KM... mnie tam styka

 

-- Śr lis 02, 2011 5:37 pm --

 

ja osobiscie rzadko uzywam obu turbin...

 

najlepiej brzmi przy 2500-4000 rpm i ten swist turbiny od 1500 rpm.. :mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz porzadnie, to moze po prostu troche pomodyfikowac auto i przejsc na pojedyncze turbo, bo te dwie turbiny

w Legacy to i tak tak srednio wrazenie robia prawde mowiac :)

 

Jak by nie bylo daje to lepszy moment przy niskich obrotach, poza tym jako techniczne rozwiazanie robi to wrazenie. Ja tam swiadomie sie na to zdecydowalem bo lubie takie zagwozdki i mam zamiar modyfikowac to ustrojstwo. Po zakumaniu jak to sterowanie turbin dziala mam kilka pomyslow. Jako ciekawostka dodam ze klika rurek w ukladzie ma zwezki, pozatym mozna troche przeklamac czujnik roznicy cisnien... ale to temat jak juz bede mial silnik.

 

Na 90% w piatek jade po silnik i kontynuuje walke ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

xmaro napisał(a):

daje to lepszy moment przy niskich obrotach,

 

podobno 278Nm przy 2000 rpm

 

Ten egzemplarz jeszcze tyle nie dal ale po czyszczeniu rurek od turbin zaczal dymac 1bar przy 2tys.... a potem zdechl ;)

 

Te parametry sa dla 100oktanowej benzyny bo taka maja w Japoni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pro boost jest raczej guzik warty - przynajmiej wg. opinii robiacych mapy - roznica miedzy paliwem z pro boostem i bez jest praktycznie zadna.

Jesli juz, to trzeba siegac po rozwiazania typu Lucas Octane Booster, Nitrous Formula, NOS - z takich dostepnych tutaj.

Oczywiscie koszta tankowania nieco to podnosi.

Najlepiej prawde mowiac zainwestowac w remap.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...