Jump to content

Falujące ciśnienie turbo


jarek123aa

Recommended Posts

Jeszcze raz witam wszystkich użytkowników subaru.

Jestem posiadaczem imprezy gt my99, od ostatniego czasu pojawił mi się mały problem.

Kiedy próbuje przyspieszyć na 3,4 i 5 biegu, przy w pełni otwartej przepustnicy zaczynają się problemy z falującym ciśnieniem.

skacze one od 0.5 do 1,3 bara, auto mam wyposażone w ciśnieniomierz dla tego wiem w jakim przedziale się to dzieje.

problem nie pojawia się za każdym razem, dzieje się to raz na jakiś czas.

gdzie mogę szukać przyczyny owego problemu. Jestem posiadaczem tego auta od 2 miesięcy, wcześniej nie miałem auta z turbo no i powiem szczerze, że nie wiem jak to ugryźć. Auto mam wyposażone w hks blowoff i na pełnym przelocie bez kata.

Jest to naprawdę uciążliwe.

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Guest Morgiana

Jak coś to mam seryjny DV, jakbyś napisał skąd jesteś, to może bym Ci mogła pożyczyć do testów czy coś.

Ale ja akurat bym nie demonizowała blow offa...

Moje byłe auto dawało radę na atmosferycznym zaworze bez problemów :)

Może jest źle skręcony? HKSy są chyba z regulacją?

Link to comment
Share on other sites

nie mam pojęcia czy ma regulację jakaś śruba tam jest najbardziej zastanawiające jest to że to się nie dzieje cały czas.

Na chwile obecną jestem za granicą wiec z testami będzie problem.

 

-- Wt lis 01, 2011 11:56 pm --

 

Na wolnych sprawdzę jutro ale wydaje mi się że wskazuje 0. Natomiast przy 2500 do 6000 rpm 1.3b jest szarpnięcie po czym spada do 0,5 i znów dobija do 1,3. Jak chodzi normalnie to nie dmucha więcej niż 1 barek

 

-- Śr lis 02, 2011 12:05 am --

 

a jeszcze to jak już faluje ciśnienie i nie otworze przepustnicy do końca to przykładowo mogę utrzymać ciśnienie 0,8 bara. bez falowania

Czarna magia jak dla mnie.

Link to comment
Share on other sites

będzie

 

Niekoniecznie. Wystarczy, że raz sprężyna BV nie trzyma a raz trzyma.

Przy nieszczelnym dolocie miałby problem z obrotami na jałowym i duży przepał. A tego nie sygnalizował.

 

Morgiana,

możesz mi wierzyć lub nie 90% objawów opisanych przez jarek123aa znika po montażu seryjnego DV. A że u Pani ( :mrgreen: ) akurat atmosferyczny hulał, no cóż Świat wg Farciarza :mrgreen:

 

Pozdrawiam

Grzegorz

 

PS. jarek123aa, podjedź na dobrą diagnozę. Te ciecie z 1,3 br do 0,5 br może mieć miejsce i przy systemowym działaniu boost cuta i przy stukach. Podjedź bo takie wróżenie via Forum może się niefajnie skończyć. Na wolnych obrotach wskaźnik powinien pokazywać podciśnienie w zakresie 0,6-0,7 a nie 0.

Link to comment
Share on other sites

Podepnę się pod temat. Mam dość podobne objawy, też stawiam na zawór(ja mam Forge). Moje auto jest na pełnym przelocie i po remapie, czy po zmianie na seryjny zawór będe musiał jechać na strojenie? Czy padający zawór objawia się również dziwnymi dźwiękami przy upuszczaniu powietrza?

Link to comment
Share on other sites

czy po zmianie na seryjny zawór będe musiał jechać na strojenie?

 

Nie ma takiej potrzeby

 

Natomiast przy 2500 do 6000 rpm 1.3b jest szarpnięcie po czym spada do 0,5 i znów dobija do 1,3. Jak chodzi normalnie to nie dmucha więcej niż 1 barek

 

Ja bym obstawiał WG szalejące.

DV warto mieć w celach diagnostycznych, założyć, sprawdzić i jak dalej to samo to z powrotem BOVa;)

Link to comment
Share on other sites

jarek123aa,

poczytaj mój wątek, poruszam w nim wszelkie pierdoły które za to odpowiadają

http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=22&t=147914&start=0

 

-- 02 lis 2011, 15:32 --

 

aha, stawiam na nieszczelność między trójnikiem a turbiną lub tójnikem a gruchą lub solenoidem.

 

jeżeli jest tam ok, to przewód który szedł z kolektora do oryginalnego dv ew przewód odpowiedzialny z purge valve

 

potem zaczyna się solenoid, restryktor, opaska wokół restryktora

 

Zrób logi!

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

tyle dobrze :mrgreen: ale problem dalej pozostaje.

jarek123aa,

poczytaj mój wątek, poruszam w nim wszelkie pierdoły które za to odpowiadają

viewtopic.php?f=22&t=147914&start=0

 

-- 02 lis 2011, 15:32 --

 

aha, stawiam na nieszczelność między trójnikiem a turbiną lub tójnikem a gruchą lub solenoidem.

 

jeżeli jest tam ok, to przewód który szedł z kolektora do oryginalnego dv ew przewód odpowiedzialny z purge valve

 

potem zaczyna się solenoid, restryktor, opaska wokół restryktora

 

Zrób logi!

 

Pozdrawiam

 

teraz małe wytłumaczenie co to jest grucha, solenoid, restryktor.

no i gdzie jest purge valve- w moim tłumaczeniu to zawór odpowietrzający

moje poprzednie auto to prelude h22a zupełnie inny silnik.

teraz trzeba sie uczyć wszystkiego od nowa.

Link to comment
Share on other sites

http://www.cobbtuning.com/info/?ID=3482

grucha - siłownik sterujący wg w turbo

solenoid, z trójnika za gruchą idze do elektrozaworu który otwiera i zamyka przepływ powodujac że grucha się pompuje lub nie, pompuje grucha czyli słabiej pompuje turbo

restryktor, specjalna zwęzka w wężyku podłączonym z boku do ujścia powietrza z turbiny,

purge, z przodu na kolektorze, przy nadciśneniniu w głowicy otwiera obwód powietrza z dolotu na odpowietrzenie baku.,jest podłączony do solenoida odpowiedzialnego z boost cut również zamocowany na kolektorze dolotowym

 

tak to przynajmniej u mnie jest :mrgreen:

 

pozdrawiam

 

-- 03 lis 2011, 11:29 --

 

aha, możesz mieć odwrotnie podłączone przewody do solenoidu. Ten z rurbiny ma ść do króćca bliżej złącza zasilajacego, jezeli masz coś podobnego na zdjęciu.

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

podsumowując wczoraj trochę pogrzebałem przy bov oraz przy reszcie przewodów odpowiadających za sterowanie.

na paru przewodach zauważyłem niepokojący luz cóż wszędzie zawitały opaski zaciskowe.

Lecz po wyczyszczeniu, złożeniu bov-a zawitał kolejny problem, boost spadł do 0,8 bara z tym, ze w fazie początkowej zaczyna od 1bar i spada do 0,8bar lecz utrzymuje go bez falowania, teraz mi się wydaje że problem mógł się pojawić gdzieś na połączeniu intercoolera z bov-em dodam zdjęcie jak poprzedni właściciel sobie to wykombinował.

 

hks.jpg

Link to comment
Share on other sites

najchętniej bym to zrobił, ale tak jak pisałem nie mam seryjnego zaworu, a bez niego się nie da jeździć.

więc muszę to jakoś połatać, jak na razie to pozbyłem się tego irytującego gwizdka z bov-a.

o niebo lepiej tylko żeby jeszcze trzymało cały czas bara i będzie dobrze.

Link to comment
Share on other sites

w fazie początkowej zaczyna od 1bar i spada do 0,8bar lecz utrzymuje go bez falowania

Kiedy spada - przy jakichś konkretnych obrotach czy jakąś chwilę po wciśnięciu do podłogi niezależnie od obrotów? Od jakichś 5-6krpm to miałby prawo chyba spadać, bo seryjne turbo nie daje już rady.

Link to comment
Share on other sites

Przy przekroczonych 3500rpm przykładowo wciskam gaz do podłogi turbo pakuje 1 bara i zaraz po tym spada na 0,8 i tak już zostaje. Wcześniej jak nie było falowania to turbo cały czas utrzymywało 1 bara. Nie wiem już sam ale wydaje mi się że auto straciło też trochę na przyspieszeniu, lecz to tylko moje odczucie, wiec może być nie obiektywne.

 

-- Pt lis 04, 2011 6:51 pm --

 

I znów byłem rundkę zrobić :mrgreen: jednak to prawda, że to samochód z którego nie chce się wysiadać.

Po dokonanych oględzinach zachowania turbo stwierdzam że, albo się schizuje albo nie chodzi coś tak.

Jak u was wygląda praca turbiny?po przekroczeniu 3 tyś? Jakie macie ciśnienie bosta przy 5t rpm u mnie spada do 0,7.

Link to comment
Share on other sites

Ja nawet specjalnie w tym celu robiłem test komputerowy turbiny, bo miałem wątpliwości co do jej funkcjonowania obserwując zegar boost. Ciśnienie 0.9 bara (2.5 turbo) osiągalne jest jedynie momentalnie (w peaku) przy dużym obciążeniu, np na czwartym biegu, pedał w podłodze, powyżej 4 tysięcy obrotów. Przy mniejszym obciążeniu (np niższy bieg), ciśnienie sięga najwyżej 0,6 - 0,7 bara.

Link to comment
Share on other sites

Ja nawet specjalnie w tym celu robiłem test komputerowy turbiny, bo miałem wątpliwości co do jej funkcjonowania obserwując zegar boost. Ciśnienie 0.9 bara (2.5 turbo) osiągalne jest jedynie momentalnie (w peaku) przy dużym obciążeniu, np na czwartym biegu, pedał w podłodze, powyżej 4 tysięcy obrotów. Przy mniejszym obciążeniu (np niższy bieg), ciśnienie sięga najwyżej 0,6 - 0,7 bara.

To nie są zdrowe objawy :roll:

Link to comment
Share on other sites

Ja nawet specjalnie w tym celu robiłem test komputerowy turbiny, bo miałem wątpliwości co do jej funkcjonowania obserwując zegar boost. Ciśnienie 0.9 bara (2.5 turbo) osiągalne jest jedynie momentalnie (w peaku) przy dużym obciążeniu, np na czwartym biegu, pedał w podłodze, powyżej 4 tysięcy obrotów. Przy mniejszym obciążeniu (np niższy bieg), ciśnienie sięga najwyżej 0,6 - 0,7 bara.

To nie są zdrowe objawy :roll:

 

To jakie powinno być ciśnienie?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...